Motorizace Defenderů

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
David

Motorizace Defenderů

#1 Příspěvek od David » 05 zář 2006 10:09

Ahoj všichni, rád bych se zeptal jaké jsou rozdíly ve výkonu a charakteristice motorů Td5, 200Tdi a 300Tdi.
Slyšel jsem hodně názorů, rád bych slyšel i Vaše. Když pomineme elektroniku Td5, která se dá vyřešit umístěním řídící jednotky a s ní souvisejících věcí do kabiny, tak se mi zdá z hlediska síly pro těžký terén jako nejlepší a lze u ní velmi jednoduše i zvýšit výkon, což je při vyšším zatížení vozu např. expedičním vybavením rovněž výhoda.
A dále zda nevíte něco o motoru, který se údajně měl dodávat do Defů určených pouze pro trh v Jižní Americe. Měl by to být mechanický 2.8l rovněž s turbem a výkonově i momentem silnější než Td5. No a poslední dotázek, dá se dnes Def s mechanickým motorem v civilní verzi jako nový ještě sehnat?
Díky za Vaše odpovědi D*

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 05 zář 2006 16:12

200 a 300TDi jsou motory jednoduchý jako facka. Byli to držáky a hlavně když jsi potřeboval výkon od spoda, tak tam byl. Přidat výkon se dá přidáním nafty na čerpadle a zvýšení otáček turba.
U TD5 musíš nechat upravit jednotku. Takže nějaký čas jsi bez jednotky a stojí to dost peněz oproti TDi.
Nevím zda jsi měl možnost sedět v TD5 a ve stoupání se zkusit se rozjet bez plynu. Nemluvím o extrému ale o běžném stoupání. Problém je v elektronice která ti nedá naftu a motor chcípne. Proto musiš použít redukci a rozjet se. U čipnutý TD5 je to lepší ale stejně to prostě není jako TDi. Tam dáš rychlost a pustíš spojku motor vezme tolik nafty co potřebuje a jede.
Proč vojáci v Defendrech používají 300TDi i v době kdy se vyrabí jen TD5? To samé platí pro expedice. Jednoduchost a síla.
S motorem 2.8 TDi máme taky již nějaké zkušenosti. Dva jsme již montovali. Jeden místo 300TDi a druhý místo TD5. Zkušenost je taková, že auta jedou jako kule. Stodesítka ujede i Oktávce :twisted:
Nový Defík s mechanikou se snad dá ještě sehnat ale né v ČR. Měli jsme jednoho zákazníka co ho chtěl. Sháněl se přes Holanďany. Už je to asi cca. dva roky. Jestli máš fakt zájem, dej vědět a rozjedem celou mašinérii znova. :wink:

David

#3 Příspěvek od David » 05 zář 2006 20:43

Díky za odpověď, odesílal jsem další reakci přímo na Admina jako soukromou zprávu, ale zůstala mi i po 3 pokusech v neodeslaných, tak mi prosím dej vědět zda dorazila či ne.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Admin » 07 zář 2006 09:28

David píše:Díky za odpověď, odesílal jsem další reakci přímo na Admina jako soukromou zprávu, ale zůstala mi i po 3 pokusech v neodeslaných, tak mi prosím dej vědět zda dorazila či ne.
jj zprávu jsem obdržel.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od erik » 16 říj 2006 19:45

Admin píše:200 a 300TDi jsou motory jednoduchý jako facka. Byli to držáky a hlavně když jsi potřeboval výkon od spoda, tak tam byl. Přidat výkon se dá přidáním nafty na čerpadle a zvýšení otáček turba.
U TD5 musíš nechat upravit jednotku. Takže nějaký čas jsi bez jednotky a stojí to dost peněz oproti TDi.
Nevím zda jsi měl možnost sedět v TD5 a ve stoupání se zkusit se rozjet bez plynu. Nemluvím o extrému ale o běžném stoupání. Problém je v elektronice která ti nedá naftu a motor chcípne. Proto musiš použít redukci a rozjet se. U čipnutý TD5 je to lepší ale stejně to prostě není jako TDi. Tam dáš rychlost a pustíš spojku motor vezme tolik nafty co potřebuje a jede.
Proč vojáci v Defendrech používají 300TDi i v době kdy se vyrabí jen TD5? To samé platí pro expedice. Jednoduchost a síla.
S motorem 2.8 TDi máme taky již nějaké zkušenosti. Dva jsme již montovali. Jeden místo 300TDi a druhý místo TD5. Zkušenost je taková, že auta jedou jako kule. Stodesítka ujede i Oktávce :twisted:
Nový Defík s mechanikou se snad dá ještě sehnat ale né v ČR. Měli jsme jednoho zákazníka co ho chtěl. Sháněl se přes Holanďany. Už je to asi cca. dva roky. Jestli máš fakt zájem, dej vědět a rozjedem celou mašinérii znova. :wink:
Ten motor 2,8 mne zajima, ale jen jeko zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od erik » 16 říj 2006 19:47

to je zmatekkkk
Naposledy upravil(a) erik dne 22 říj 2006 19:33, celkem upraveno 2 x.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od erik » 16 říj 2006 19:49

Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Admin » 17 říj 2006 19:31

erik píše:Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#9 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 21:39

Admin píše:
erik píše:Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.
No pravdu poviem, ze Tdi300 sa mi pacil viac i ked nema taky vykon...

Rychlost na TD5 mi v autorizovanom servise zredukovali "odbornou" vymenou red prevodovky z 1,4.. za 1,6.. a to si este overovali VIN aby mi spravne objednali prevodovku.... :D :D :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Admin » 19 říj 2006 21:38

DanoDEF píše:
Admin píše: Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.
No pravdu poviem, ze Tdi300 sa mi pacil viac i ked nema taky vykon...

Rychlost na TD5 mi v autorizovanom servise zredukovali "odbornou" vymenou red prevodovky z 1,4.. za 1,6.. a to si este overovali VIN aby mi spravne objednali prevodovku.... :D :D :D
Někdy to není sranda najít ten správný díl a i mistr tesař se někdy utne :mrgreen:
V každém případě je to ostuda servisu :roll:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#11 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2006 22:14

Admin píše:
DanoDEF píše: No pravdu poviem, ze Tdi300 sa mi pacil viac i ked nema taky vykon...

Rychlost na TD5 mi v autorizovanom servise zredukovali "odbornou" vymenou red prevodovky z 1,4.. za 1,6.. a to si este overovali VIN aby mi spravne objednali prevodovku.... :D :D :D
Někdy to není sranda najít ten správný díl a i mistr tesař se někdy utne :mrgreen:
V každém případě je to ostuda servisu :roll:
Sranda je v tom, ze zakaznik ich na to musel upozornit....a cumeli ako ....

Inac som spokojny aj s 1,6... no bohuzial maximalka mi isla o cca 20km dole.

Skoda je ta, ze povodnej reducke nic nebolo a skoncila pod lisom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Admin » 19 říj 2006 22:29

Zase je lepší do terénu. Všechno zlý je pro něco dobrý :lol:

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od erik » 27 říj 2006 23:50

Admin píše:
erik píše:Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.
Tak to vedle mne pada jako granaty.. Dalsi Td 5 tkar meni motor za 2,8 cku . Neverim na nahody a prosim o info na moznost vymeny..
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Admin » 30 říj 2006 14:45

Takže motor 2.8 TDi se zástavbovou sadou cca 210.000,-. Je potřeba dát z 300TDi frému a spojkovou hřídel, lamelu a přítlačák, skříň filtru vzduchu, a upravit hadice k chladiči,... a další drobnosti. Celkem přestavba s prací a materiálem cca 320.000,- :shock:
Tak rozbij prasátko a jdem do toho :lol:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#15 Příspěvek od karel » 31 říj 2006 06:35

Admin píše:Takže motor 2.8 TDi se zástavbovou sadou cca 210.000,-. Je potřeba dát z 300TDi frému a spojkovou hřídel, lamelu a přítlačák, skříň filtru vzduchu, a upravit hadice k chladiči,... a další drobnosti. Celkem přestavba s prací a materiálem cca 320.000,- :shock:
Tak rozbij prasátko a jdem do toho :lol:
Za tolik peněz se snad ta výměna ani nemůže oplatit!

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Admin » 31 říj 2006 09:42

karel píše:Za tolik peněz se snad ta výměna ani nemůže oplatit!
To máš pravdu, že se nevyplatí, ale pokud ti TD5ka nestačí, nebo nevyhovuje tak 2,8čka je jedním z řešení.
Pokud jsi jezdil s 300TDi a i TD5, jistě víš včem spočívá výhoda mechanického TDi. :wink:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#17 Příspěvek od karel » 31 říj 2006 10:04

TD5 jsem jezdil pouze na předváděčce, ale to jsem projel s ní jsem dal i se svou 200 TDi.Není to sice žádný dravec, ale své si umí odvést.Hlavně je ten motor jednoduchý, elektroniku nemám rád, ikdyž chápu, že pokrok nejde zastavit.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Admin » 31 říj 2006 10:17

TD5 je mrtvola na spodek :mrgreen: ani čipování jí moc nepomůže.
V kritických situacích když potřebuješ výkon ho z TD5 nedostaneš a podřarení=uvíznutí.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#19 Příspěvek od DanoDEF » 31 říj 2006 10:42

Admin píše:TD5 je mrtvola na spodek :mrgreen: ani čipování jí moc nepomůže.
V kritických situacích když potřebuješ výkon ho z TD5 nedostaneš a podřarení=uvíznutí.
Suhlasim....preto poskulujem po 300Tdi
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Admin » 31 říj 2006 11:10

Chválím, správný přístup a postup :wink:

Odpovědět