TD5 - chřastění ventilů

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

TD5 - chřastění ventilů

#1 Příspěvek od Jozef » 25 črc 2008 08:35

Mám Defa TD5 2001 teprve krátce (130000km), nicméně znepokojuje mě cvrlikání či chřastění ventilů zvláště po startu při studeném motoru když přidám plyn. Po ohřátí se to vytratí, ale ne úplně. Je to normální jev ? Také mě překvapuje poměrně malý rejd oproti LandCruiseru LC 70, kterou jsem měl před tím.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 25 črc 2008 09:03

Hodně záleží na kvalitě oleje, ale dobrých výsledků hlavně při studených startech se dá dosáhnout při použití přísady tzv.moliky třeba tohle:
http://www.fuchs-oil.cz/images/stories/ ... Pi2103.pdf.

K tomu menšímu rejdu asi tolik.Na sériových discích je rejd skutečně menší než u jiných aut, ale je to řešitelné, buď jiné ráfky nebo podložky.Taky je dobré si zkontrolovat nastavení dorazů řízení na přední nápravě.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jozef » 25 črc 2008 10:56

Olej mam standardni plnou sysntetiku TEXACO dle doporuceni LR. O molice vim, pouzival jsem ji do starsich motoru, do tohoto bych se ji skoro bal dat. Na ty dorazy rizeni kouknu, dik za inspiraci

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Stavros » 25 črc 2008 11:38

ja jsem v aute to Texaco mel a nebyl jsem moc spokojenej. Resil jsem to s Ondrou a ten rikal, ze by mel byt OK. Ted davam Castrol a vse OK.
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.

http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jozef » 25 črc 2008 12:04

Ono ani tak nejde o problémy, žádné problémy s tím nemám, ale jen nevím, zda toto je normalni chovani TD5- ky, že za studena se mi zda, že slyším ventily více než bych měl. I při prudší akceleraci se ozvou. Jinak spotřeba taky okolo deseti.

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

#6 Příspěvek od zdenek666 » 25 črc 2008 12:07

Stavros píše:ja jsem v aute to Texaco mel a nebyl jsem moc spokojenej. Resil jsem to s Ondrou a ten rikal, ze by mel byt OK. Ted davam Castrol a vse OK.
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.

http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty
Taky budu měnit olej. Jakej Castrol tam liješ ?
LR Disco II TD5 auto

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Stavros » 25 črc 2008 12:23

http://www.olejshop.cz/xVP-castrol-magn ... )-a1-1litr

Ale to neznamena, ze je nejakej moc dobrej, je to proste olej.

http://www.olejshop.cz/xsearch_products.php?key=A1%2FB1

Mozna zkus ten Mobil1, ty jsou taky vyborny. Mimochodem na Td5 je potreba cca 7l, takze vezmi ty dva ctyrlitrovy. Hlavne at to neprelejes, dolevej to pomalu, ne jak ja. :D

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

#8 Příspěvek od zdenek666 » 25 črc 2008 13:33

Já jsem četl chválu na Fuchs Titan MC s tím jakýmsi sulfidem molybdenu, nebo co. :?
LR Disco II TD5 auto

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Jozef » 27 črc 2008 10:45

Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eliott » 27 črc 2008 12:57

TD5 není motor BMW :idea: :roll:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#11 Příspěvek od Jenda » 27 črc 2008 14:07

Jozef píše:Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.
Odpoved je JO.Slyset jsou a pak stichnou.Je to tak u vetsiny naftaku ale uvedm si jak je to velkej motor a ze tam neni vubec ZADNA zvukova izolace jako u jinejch autaku.Ja mam 56tsc. km a mam to taky.
Taky tu trosku koulim ocima nad tim jak propadame reklame :D na oleje.
Stary skodivky jedny prazsky taxisluzby jezdi jen na recyklovanej ceskej olej a maj najeto pres 300tsc km a v poho.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#12 Příspěvek od karel » 27 črc 2008 14:14

To není o podléhání reklamě na oleje ale o skutečnosti, že prostě fungují ostatně reklamu na fuchs jsem třeba vůbec neviděl, protože snad ani není.Je vcelku jasné, že zvuk za studena u naftového TD5 nebude nikdy taková jako benzínové V8, ale i tady se výše uvedené osvědčilo, protože došlo ke ztišení motoru krátce po nastartování.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#13 Příspěvek od DanoDEF » 27 črc 2008 15:26

Jenda píše:
Jozef píše:Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Odpoved je JO.Slyset jsou a pak stichnou....
... ano je to pocut aj v novom motore....po case ta to prestane bavit sledovat. :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Honzik

#14 Příspěvek od Honzik » 02 srp 2008 16:31

eliott píše:TD5 není motor BMW :idea: :roll:
opravdu nééjní?? nebyl bych si tím tak zcela jist... :idea:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#15 Příspěvek od karel » 02 srp 2008 16:52

Honzik píše:
eliott píše:TD5 není motor BMW :idea: :roll:
opravdu nééjní?? nebyl bych si tím tak zcela jist... :idea:
BMW co vím tak nikdy pětiválec nedělalo, takže skutečně ne :idea:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jozef » 03 srp 2008 11:50

Mám Defa sice velice krátce... nicméně doba kdy TD5 vznikl je doba, kdy BMW Land Rovera právě koupila (teď to bude u Indů asi horší :-) ) a začínaly problémy s emisemi stávajících tdi landrover motorů. Viděl jsem i několik odkazů na ladění TD5 a vždy se v této souvislosti citovalo právě BWM. Také rozvodový řetěz , způsob provedení elektr. vstřiku na TD5 je myslím pro BMW typický.
Ovšem to chrastění ventilů za studena - původní téma - jsem u žádného bavoráka neslyšel..

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eliott » 03 srp 2008 22:04

No právě provedení vstřikování je absolutně odlišné od toho, co kdy BMW používalo. Motor TD5 se začal montovat v roce 99, resp koncem roku 98, to namená že musel začít vznikat mnohem dřív, nový motor se nevyvíjí rok :idea: . Více zde... http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Td5engine.htm
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Jozef
Příspěvky: 23
Registrován: 21 kvě 2008 10:15
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jozef » 04 srp 2008 22:56

jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#19 Příspěvek od Jenda » 05 srp 2008 09:25

Jozef píše:jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
...f klidu :lol:
Ja ted resim zvadlej pocitac a cena bude doufam do 10tsc kc.Ostatni veci jsou celkem taky za rozumny penouze,jen je musis shanet tady od kluku na foru a ne u AMT.
Co se tyce slozitosti,tak ano,je to zvlastni a ne zrovna rozsireny reseni ale ja treba jezdim s low dost vodni zalezitosti a zadnej problem.Ostatni chlopaci s fora zas jezdej velky dalky a taky se pokazdy vratej :D
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#20 Příspěvek od RudaK » 05 srp 2008 12:55

Jenda píše:
Jozef píše:jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
...f klidu :lol:
Ja ted resim zvadlej pocitac a cena bude doufam do 10tsc kc.Ostatni veci jsou celkem taky za rozumny penouze,jen je musis shanet tady od kluku na foru a ne u AMT.
Co se tyce slozitosti,tak ano,je to zvlastni a ne zrovna rozsireny reseni ale ja treba jezdim s low dost vodni zalezitosti a zadnej problem.Ostatni chlopaci s fora zas jezdej velky dalky a taky se pokazdy vratej :D
Honza



Pokud je nezmátoří místní banditos. :P :P :P Ruda
p.s. Jak říká LOW : V nesprávnou dobu na nesprávným místě. ( jinak pohoda )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět