Td5 a zimní start

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#61 Příspěvek od Land Jirka » 04 úno 2012 15:59

Lochy píše:Josef měl v defu 300TDi v palivovovém filtru zhavící svíčku, pomocí které udržoval teplou naftu ve filtru
řešení za pár stovek a u třístovky funguje dobře
stačí udělat šroub se závitem na žhavičku, vypínač, popřípadě relátko a nafta ve fitru se ohřívá a nezrosolavatí
montoju to na přání už léta
poprvé vyzkoušeno začátkem devadesátých let na vlastním naftovém Escortu
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#62 Příspěvek od DanoDEF » 04 úno 2012 16:38

... Par rad pre Td5karov k zhaveniu. Nie vsetko je o nafte.

- kontrola zhavicou (je zname, ze Td5ka dobre staruje aj bez funkcnych zhavicov)
- kontrola zhaviaceho rele (kedze Td5 uz maju nejaky ten rok za sebou odporucam preventivne vymenit)

To, ze svieti kontrolka zhavenia neznamena, ze v skutocnosti zhavi. Kontrolku ovlada riadiaca jednotka motora. Zhavice su napajane cez zhaviace rele a za nim ziadna kontrolka nie je. Kedze zhavice su narocne na prud dochadza k opotrebeniu kontaktov rele. Opotrebene kontakty maju zvyseny prechodovy odpor, dochadza k iskreniu a zhavice maju znizemy vykon. (Samozrejme netvrdim, ze to plati pre vsetky ale kontrola je jednoducha)

Pre ilustraciu pripajam foto kontaktov ziaviaceho rele z auta s 320tis km, ktore nemalo nikdy problem zo shavenim-startovanim (preventivna kontrola, rele v rozobratom stave).
Přílohy
04022012953.jpg
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14954
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#63 Příspěvek od MadTom » 04 úno 2012 17:19

Doplním Dana, na začátku minulé zimy jsme na několika různých autech (pracovní, soukromá) měli problém se startováním, u všech jsme udělali jednoduchý test - vzal se klešťový ampérmetr a zmeřili jsme proud co jde do žhavičů, docela překvápko bylo, že u 5 aut to byla nula, takže nežhavil ani jeden žhavič. Klešťovej ampérmetr je na to vhodnej, protože se nemusí nic rozpojovat, takže je měření rychlé, což hlavně v zimě je podstatné pro obsluhu. Kroměmojí TD5ky, jsme u všech žhaviče vyměnili, TD5ku budu testovat zítra :hmm: , nicméně už dvě zimy ji provozuji bez fuknčních žhavičů a dřív to do -15 nebylo poznat. Letos se uvidí, pokud to nechytne, tak to tam ty žhaviče budu muset vyměnit, i když je venku zima. :(
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Laci DII
Příspěvky: 245
Registrován: 04 pro 2011 18:40
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice

Re: Td5 a zimní start

#64 Příspěvek od Laci DII » 05 úno 2012 09:16

niečo viac o aditívach: http://www.agat.sk/post/palivove-aditiv ... tnosti-12/" onclick="window.open(this.href);return false;
D2 Td5

MadTom
Příspěvky: 14954
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#65 Příspěvek od MadTom » 05 úno 2012 10:07

Tak ranní test v -13 proběhl úspěšně. Žhavit netřeba, žhaviče jsou KO, točilo to motorem asi 3 vteřiny, než začal něco dělat. To něco bylo asi přemýšlení, kolik má válců - za začátku někde mezi 3 a 5. Po 10 vteřinách už to běželo v pohodě. Pokud bych přidal plyn, tak by se celé přemýšlení motoru nejspíš zkrátilo. Každopádně, jestli v týdnu vyleze slunko, tak tam ty žhaviče asi dám.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Td5 a zimní start

#66 Příspěvek od Jenda » 05 úno 2012 13:31

...a neni to u Td5ky taky nahodou i tak ze si po potrebnou dobu prizhavuje ? Mam pocit ze jo ale nejsem si jistej.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 14954
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#67 Příspěvek od MadTom » 05 úno 2012 13:59

Asi je, ale u mě nemá čím, protože už třetí zimu jsou žhaviče KO.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#68 Příspěvek od DanoDEF » 05 úno 2012 15:00

MadTom píše:Asi je, ale u mě nemá čím, protože už třetí zimu jsou žhaviče KO.
... uvidime dnes som nahodil "realnu kontrolku". :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
WOYTA
Příspěvky: 185
Registrován: 16 led 2010 10:58
tel.: +420 606 854 519
auto: Discovery ll td5
Bydliště: Tuchoměřice Praha-západ

Re: Td5 a zimní start

#69 Příspěvek od WOYTA » 05 úno 2012 16:09

Tak po včerejších marných pokusech nastartovat jsem dolil 20l VERVU a dobil baterku. Dnes ráno - 14C a TD5 se na druhý pokus rozhodl, že naskočí. Takže jak psali ostatní, když je kvalitní nafta, zimní starty v poho :Pohoda:

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Td5 a zimní start

#70 Příspěvek od KENY » 05 úno 2012 16:21

Tak včera i dnes -17 a start bez problémů. Chvilka než se porovnaly válce a jelo se :Pohoda:
Aditiva žádná a nafta standart SHELL. Víc štěstí než rozumu.
Nebo to možná bude tím, že motor má natočeno něco málo přes 100 000 a jde jak hodinky?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#71 Příspěvek od DanoDEF » 05 úno 2012 21:11

Jenda píše:...a neni to u Td5ky taky nahodou i tak ze si po potrebnou dobu prizhavuje ? Mam pocit ze jo ale nejsem si jistej. H.
MadTom píše:Asi je, ale u mě nemá čím, protože už třetí zimu jsou žhaviče KO.
DanoDEF píše:... uvidime dnes som nahodil "realnu kontrolku". :D
... takze pravda je taka. Kym teplota motora nedosiahne 20° tak zhavenie bezi trvalo resp pri prekroceni cca 1900ot/min prestane zhavit. Po zahriati motora uz zhavenie nebezi. Pri vypnuti motora zhavenie ide cca 4sec. aj ked je motor zohriaty. Po nastarovani tepleho motora zhavi cca 1sec.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14954
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 a zimní start

#72 Příspěvek od MadTom » 05 úno 2012 21:14

Jenom doplím - žhaviče u TD5ky jsou samoregulační - nejdřív se nažhaví špička a teprve potom tělo.V těle je odporovej drát, kterej při ohřátí sníží proud a tím i výkon žhavičů. Druhá výhoda je, že se to nažhaví rychleji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2583
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: Td5 a zimní start

#73 Příspěvek od patrik » 05 úno 2012 21:15

Zaujimale zistenie :wink:
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

edgarius
Příspěvky: 166
Registrován: 23 lis 2011 13:53
tel.: +421905515434
auto: D2 Td5
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#74 Příspěvek od edgarius » 06 úno 2012 07:38

tak dnes rano po vikendovej necinnosti naskocilo az po druhom zhaveni, stylom 3-4-5 valcov
pravda, ze som parkoval na vetre
-= Edgarius =-

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 526
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#75 Příspěvek od Martin_H » 06 úno 2012 08:43

DanoDEF píše:... Opotrebene kontakty maju zvyseny prechodovy odpor, dochadza k iskreniu a zhavice maju znizemy vykon. (Samozrejme netvrdim, ze to plati pre vsetky ale kontrola je jednoducha)

Pre ilustraciu pripajam foto kontaktov ziaviaceho rele z auta s 320tis km, ktore nemalo nikdy problem zo shavenim-startovanim (preventivna kontrola, rele v rozobratom stave).
Tak to to moje vypadá o dost jinak :( Poradíte někdo, jaké má to relé obj. číslo ? Je to PRC6913 platné i pro TD5 ?
Naposledy upravil(a) Martin_H dne 06 úno 2012 10:11, celkem upraveno 1 x.
Technologie pro zahradní jezírka

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#76 Příspěvek od visby » 06 úno 2012 09:38

dnes rano som aj ja nechytil na prve otocenie, webasto za 25minut nedokazalo zohriat auto (stale siel studeny vzduch z ventilatorov). zhavice mi nefunguju, ale motor na 5-6 otacku chytil a pokracoval na zvyseny volnobeh (krasne bolo vidno ked sa zohrial na pozadovanu teplotu, volnobeh klesol). potom uz bezal ako treba, aj sa zohrial v norme...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#77 Příspěvek od DanoDEF » 06 úno 2012 10:18

Martin_H píše:Poradíte někdo, jaké má to relé obj. číslo ? Je to PRC6913 platné i pro TD5 ?
... kup normalne 80A relatko.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2583
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: Td5 a zimní start

#78 Příspěvek od patrik » 06 úno 2012 10:25

visby píše:dnes rano som aj ja nechytil na prve otocenie, webasto za 25minut nedokazalo zohriat auto (stale siel studeny vzduch z ventilatorov). zhavice mi nefunguju, ale motor na 5-6 otacku chytil a pokracoval na zvyseny volnobeh (krasne bolo vidno ked sa zohrial na pozadovanu teplotu, volnobeh klesol). potom uz bezal ako treba, aj sa zohrial v norme...
Ked pustim webasto tak mam za 25 minut v aute teplo a motor naskoči normalne a otačky nemam zvyšene - asi budeš mat zavzdušnene webasto .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#79 Příspěvek od visby » 06 úno 2012 10:31

patrik píše:Ked pustim webasto tak mam za 25 minut v aute teplo a motor naskoči normalne a otačky nemam zvyšene - asi budeš mat zavzdušnene webasto .
normalne mi to aj tak funguje (este v piatok to tak aj bolo), takze niekde bude mozno zrada. uvidim ked pojdem nabuduce...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Td5 a zimní start

#80 Příspěvek od Acon » 06 úno 2012 12:35

Hm, doteraz som naštartoval vždy "nabrnk" Aj dnes ráno, -16° len som sa z vonka naklonil a bez žhavenia hneď zaštatroval. Motor snáď ani raz nepretočil a už to vrčalo. Služobná Oktávka potrebuje najprv 3-4x nažhaviť, potom chytila no ochotná nebola. Prvé 3-4s sa to trochu hádalo. Skvelá TD5. Existuje ešte nejaký diesel, ktorý by tak ochotne štartoval?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět