Motor TD5, ako je to s ním?

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Motor TD5, ako je to s ním?

#1 Příspěvek od Acon » 30 pro 2009 19:49

Väčšina automobiliek skonštruuje, alebo kúpi motor, ktorý potom s drobnými tech. zmenami prežije niekoľko emisných predpisov a väčšinou je to 15 a viac rokov. Ako je to s Roveráckou TD5? Naozaj to bol tak biedny motor, že prežil len pár rokov a nemalo zmysel, ďalej sa ním zaoberať? Alebo bol pred tým inštalovaný v iných autách alebo aplikáciách. 2,5l motory sú predsa v iných autách dosť rozšírené, emisne aj výkonovo prešli tech. zmenami a dnes dosahujú výkony cez 200 koní a cez 400Nm a prežili viac ako 10r. Prečo to tak nebolo aj v prípade LR?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

#2 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2009 19:53

TD5 měl minimálně dvě varianty - EURO2 a EURO3.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

#3 Příspěvek od Acon » 30 pro 2009 20:15

MadTom píše:TD5 měl minimálně dvě varianty - EURO2 a EURO3.
Následně to asi bylo o penězích - použil se motor od Forda - protože jeho výroba byla levnější (používá se pouze s drobnými změnami v jiných autech, kterých se dělá podstatně víc - je tady výrobně levnější). Kromě toho od systému čerpadlo-tryska se postupně upouští - systém common rail umožňuje dneska víc.
E3 platila myslím od 2000. TD5 sa myslím začal používať už 98, ale to už určite ako E3, pretože na 2r. sa neoplatilo vyrábať inú variantu (bežná prax v osobákoch). V tom čase sa common rail sériovo používal už 2r. a bolo aj jasné, že v tom je budúcnosť. Prečo sa teda namáhali skonštruovať motor na 5r. ? Navyše sa common rail vo veľa prípadoch aplikoval do motorov, ktoré pred tým fungovali s klasickým palivovým systémom (napr. všetky 1.9 Fiat G - Fiat, alfa, lancia)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

#4 Příspěvek od MOPADŽI » 30 pro 2009 20:27

Už se tady o tom psalo. Td5 je poslední motor, zkonstruovaný čistě Landroverem, než automobilku převzalo BMW. To pak začalo používat do L.R. své motory. Td5 byla již v testech a po zkouškách, proto se BMW rozhodlo, ji používat i po již zmiňovaném převzetí automobilky v seriové výrobě Landroverů.
Někde jsem to kdysi našel na nějakém Uk fóru...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
David S.
Příspěvky: 413
Registrován: 06 říj 2008 23:47
auto: RRC 2door, Disco2
Bydliště: Prdel u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TD5, ako je to s ním?

#5 Příspěvek od David S. » 30 pro 2009 21:20


Odpovědět