zařazování redukce a závěrky
Moderátor: Acon
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
zařazování redukce a závěrky
Co se může stát, když při zařazování redukce a závěrky nevyřadím z D na N? Dneska jsem poprvé řadil redukci (bylo to jen pro jistotu) a samozřejmě jsem si to uvědomil, až když jsem přeřadil.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: zařazování redukce a závěrky
No mě to nešlo přeřadit,pokud jsem neměl předvoleno " N " .Tak je to psaný v těch brožurach
Jinak pokud to nešlo,tak sem předvolil " D " a vono to tam nějak padlo......
p.s. Asi by se to tak dělat nemělo ( řadit nejlépe z kopečka,aby se to dalo popustit na brzdě ),ale co má člověk dělat,když je na rovině
Jinak pokud to nešlo,tak sem předvolil " D " a vono to tam nějak padlo......
p.s. Asi by se to tak dělat nemělo ( řadit nejlépe z kopečka,aby se to dalo popustit na brzdě ),ale co má člověk dělat,když je na rovině
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
no z kopečka jsem jel, takže jsem si přibržďoval, když jsem to přeřazoval, ozvala se slabá rána, ale asi se to přeřadilo (pouze redukce), protože auto najednou jelo jak z praku, pak jsem si to uvědomil a udělal to celé znovu na N a rána to pak byla ještě větší.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Kdyz tam radis redukci, tak by to auto melo prece stat na miste Pokud tam nejde, tak trosku popojet, ale jen zhlehka, aby se to otocilo o par zoubku.
H.
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
no nevím, ale v manuálu mám napsáno 0-8 km/h (0-5 MPH)
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
to je pravda, ale kdyz si uvedomis, co se v te prevodovce, kdyz radis redukci, deje, pak je jasny ze je nejlepsi, kdyz stojis...
H.
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: zařazování redukce a závěrky
Honza_offroad píše:to je pravda, ale kdyz si uvedomis, co se v te prevodovce, kdyz radis redukci, deje, pak je jasny ze je nejlepsi, kdyz stojis...
H.
Má pravdu předsedo tak tak stát a jen trochu popojet,pokud tam neskočí ( tak sem to myslel - na rovině se ty zoubky nepohnou ) to je nevýhoda automatu,že nemůžeš trochu potočit kolečkama jinak samé pozitiva a za dva roky dovolená v Jugoslávii,pak dítě atd...........
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
no já právě moc nevím, co se tam děje, na mechaniku moc nejsem a počítač, kterej bych mohl hackovat v tom není.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: zařazování redukce a závěrky
radím za pohybu, no mám N a idem doslova krokom, takže cca 4-6km určite nie viac ako 8km. do redukcie aj späť úplne hladko. Zo začiatku som zvykol úplne postáť, ale niekedy bolo treba znova zaradiť rýchlosť, aby to tam skočilo, tak som v zmysle príručky skúsil za mierneho pohybu a ide to tam bez problémov a hladko. Robím to v momente, kedy už už idem postáť, ale zotrvačnosťou sa ešte trochu pohybujem, rýchlo N, hneď do redukcie, alebo späť, zasa D alebo 3 podľa podmienok a ide sa ďalej. Uzávierku radím (doteraz asi 3x) tiež za pomalého pohybu, takmer stojím.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: zařazování redukce a závěrky
Redukce se řadí vždy a všude ve stoje, max popustit spojku aby se srovnalo soukolí a líp tam padla...
Pazza
Pazza
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: zařazování redukce a závěrky
v manuáli sa píše 0-5km. Má to logiku. Súkolie sa točí veľmi, veľmi pomaly a kolík zlahka zapadne. Keď si predstavíme, že chôdza je tak 4-5km/h ako rýchlo sa točia kolesá o rozmere okolo 245/XXR16 a pod? Pri tejto rýchlosti sa nebojím zaradiť čokoľvek.Jindra píše:Redukce se řadí vždy a všude ve stoje, max popustit spojku aby se srovnalo soukolí a líp tam padla...
Pazza
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: zařazování redukce a závěrky
Bát se nemusíš, ale tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu.... - mají to asi odskoušené ale při stání je při stání...
Pazza
Pazza
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: zařazování redukce a závěrky
no ak zaradíš uzávierku aj tak Ti zapadne až keď sa pohneš.Tak isto väčšinou vyskočí až pri pohybe. A ak niekto zaradí uzávierku a prudšie sa pohne, je to horšie ako zaradenie pri rýchlosti do 5km kedy sa súkolie otáča rýchlosťou slimáka.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Uzaverku zaradit vetsinou nebyva problem, protoze na tom presuvniku je prave z toho duvodu je polovicni pocet zubu tzn 2x tak velke mezery, aby se snizila pravdepodobnot, ze se pri razeni trefi zub na zub. mezinaprava tam jde prez pruzinku, takze lze radit i za normalni jizdy, ale ne, kdyz uz je clovek nekde zapadlej a kola se protaceji...
slo hlavne o to, ze:
1, za jizdy, pokud mas zarazenou rychlost a snazis se zaradit redukci, tak se soukoli v prevodovce, ktere proti sobe radis toci cca 3x rozdilnou rychlosti
2, za jizdy, ale na zarazenej neutral tak se snazis zasunout tocici se kolo, proti kolu, ktere stoji.
3, na N u automatu je to jako 1, protoze menic ma porad tendenci cast momentu z motoru prenaset do prevodovky
samozrejme u tech malych rychlost 0-5 km/ h se tam nic zasadniho nedeje, ale kdyz lze zaradit na miste, tak bych radil a popojizdel az kdyz to nejde.
Tot muj nazor, nikomu nenutim...
H.
slo hlavne o to, ze:
1, za jizdy, pokud mas zarazenou rychlost a snazis se zaradit redukci, tak se soukoli v prevodovce, ktere proti sobe radis toci cca 3x rozdilnou rychlosti
2, za jizdy, ale na zarazenej neutral tak se snazis zasunout tocici se kolo, proti kolu, ktere stoji.
3, na N u automatu je to jako 1, protoze menic ma porad tendenci cast momentu z motoru prenaset do prevodovky
samozrejme u tech malych rychlost 0-5 km/ h se tam nic zasadniho nedeje, ale kdyz lze zaradit na miste, tak bych radil a popojizdel az kdyz to nejde.
Tot muj nazor, nikomu nenutim...
H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Podle chytré knížky "Když vůz stojí a běží motor..."
Redukci řadím taky při stojícím autě a převodovka je v neutrálu....
Redukci řadím taky při stojícím autě a převodovka je v neutrálu....
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Tomy
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20 úno 2009 12:41
- tel.: 0904875396
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
A držíš spojku, alebo nie?
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Jo mám sešláplou spojku...
"Když vůz stojí a běží motor, sešlápněte pedál spojky a poté posuňte páku zcela dopředu(nebo dozadu) dvěma samostatnými, ale jednosněrnými pohyby- H do N ... N do L (nebo naopak)"
"Když vůz stojí a běží motor, sešlápněte pedál spojky a poté posuňte páku zcela dopředu(nebo dozadu) dvěma samostatnými, ale jednosněrnými pohyby- H do N ... N do L (nebo naopak)"
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: zařazování redukce a závěrky
vsetko spravne:)
Ja to robim na "N" vtedy ked sa auto "hybe". Rozumej nejde, ale "hybe sa". Co je moment napr pri zastavovani ked uz auto takmer stoji( tzn. ani 1km/h). V podstate staci iba impulz/moment na pootocenie zubov a prevody zaskocia. Rozdiel v otackach skoro nulovy, sila posobiaca na prevody skoro nulova, trecia sila ozubenia minimalizovana. Zaskakuje to tak, ze ani neviem.
Uzavierku radit naozaj len vtedy ked nieje rozdiel v otackach( kludne aj v pohybe). A cakat kym zaskoci. Nie ze drbnem do paky a hned plna knedla( napr. pri zapadnuti). To by sa Vam prevodovka podakovala.
Ja to robim na "N" vtedy ked sa auto "hybe". Rozumej nejde, ale "hybe sa". Co je moment napr pri zastavovani ked uz auto takmer stoji( tzn. ani 1km/h). V podstate staci iba impulz/moment na pootocenie zubov a prevody zaskocia. Rozdiel v otackach skoro nulovy, sila posobiaca na prevody skoro nulova, trecia sila ozubenia minimalizovana. Zaskakuje to tak, ze ani neviem.
Uzavierku radit naozaj len vtedy ked nieje rozdiel v otackach( kludne aj v pohybe). A cakat kym zaskoci. Nie ze drbnem do paky a hned plna knedla( napr. pri zapadnuti). To by sa Vam prevodovka podakovala.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Tomy
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20 úno 2009 12:41
- tel.: 0904875396
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zařazování redukce a závěrky
Je to zaujimave, lebo ja ked chcem radit redukciu (samozrejme auto uplne stoji), a drzim spojku, tak to ide tazko. Akonahle spojku nedrzim, tak to tam pekne pomalicky plynule zaskoci. Bez nejakeho hlasneho zvuku, alebo tak. Cize to robim nespravne?
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI
Re: zařazování redukce a závěrky
...robis to spravne...
V oboch pripadoch mas vyradenu rychlost( alebo ked das iba spojku, tak je stale zaradena rychlost)?
V oboch pripadoch mas vyradenu rychlost( alebo ked das iba spojku, tak je stale zaradena rychlost)?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS