TD5 - záhada hlavolamu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

TD5 - záhada hlavolamu

#1 Příspěvek od eliott » 04 srp 2010 09:44

Tak jelikož jsme narazili na záludný problém, zajímalo by mne, jestli někdo něco podobného řešil, nebo tuší, čím by to mohlo být:

DII TD5 motor 15P

Majitel auto koupil v Belgii, s tím že motor běží nepravidelně.
Studený motor po nastartování běží na vonoběh lehce nepravidelně, tak že laik by to nepostřehl a slabě pokuřuje. Hodnoty korekcí vstřiků jsou v toleranci. Při lehce zvýšeném volnoběhu, cca 1200 ot/min, začne jít motor velmi nepravidelně a zařne hodně kouřit. Hodnoty korekcí vstřiků se prudce změní, 1 válec cca 27, druhý cca 17, třetí v toleranci, čtvrtý cca 15, pátý cca 22. Výkon motoru pod psa.
Po ohřátí se kouření vytratí, výkon je v normě a korekce vstřiků se dostanou do hodnot tolerancí, motor jde pravidelně.

Než se auto dostalo k nám, vrtalo se v něm asi víc lidí, za zmínku stojí následující úkony:

V německu vyměnili (asi po vyzkoušení) 1. a 3. vstřik, kabelový svazek a řídící jednotku.

Kabelový svazek jsem překontroloval a přihnul pro jistotu kontakty. Měřil jsem tlaky, 1. válec 28, druhý 27, třetí 29, čtvrtý 28, pátý 28.

Mešky měřil průběh vstřiku diagnostikou a nezdál se mu průběh druhého vstřiko. Nechal jsem ho přeměřit a je v pořádku.

Napadá někoho něco?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#2 Příspěvek od Hubert » 04 srp 2010 11:33

Jelikož je to po zahřátí v pohodě tak by typoval že by čidlo na teplotu motoru vykazovalo občas nesmyslné hodnoty. Nebo lambda sonda. Typoval bych to na přerušený kabel tedy spíš prodřený který se vlivem vibrací dotýká. Diagnostika to ani nemusí zaznamenat při live datech díky její přenosové rychlosti.
Nebo je někde ucpaný přívod nafty.
Je to jen tip kde bych hledal.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#3 Příspěvek od eliott » 04 srp 2010 12:46

Hubert píše: Nebo lambda sonda.
On je to diesel :idea:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
powl
Příspěvky: 431
Registrován: 15 zář 2009 13:37
Bydliště: Jablonec nN

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#4 Příspěvek od powl » 04 srp 2010 13:08

Zkusil bych odpojit to cidlo teploty. RJ si dosadi konstantu a motor by mel bezet aspon pravidelne. Treba fakt lita a RJ pak nevi jakej predvstrik vlastne chce. Jinak na netu pisou ze to u TD5 muze delat i cidlo teploty vyfukovych plynu ale to teda nevim jak se meni jejich teplota s teplotou motoru.
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#5 Příspěvek od DanoDEF » 04 srp 2010 13:28

powl píše:
Jinak na netu pisou ze to u TD5 muze delat i cidlo teploty vyfukovych plynu ale to teda nevim jak se meni jejich teplota s teplotou motoru.
... zeby nejaka novinka.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#6 Příspěvek od Hubert » 04 srp 2010 13:34

eliott píše:
Hubert píše: Nebo lambda sonda.
On je to diesel :idea:
TD5 neznám moc dobře. Psal sem to všeobecně podle logiky činnosti ŘJ motoru. Taky bych zkusil odpojit to čidlo teploty i když je prokleplej dárt tak to nemí bejt ani znát.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#7 Příspěvek od eliott » 04 srp 2010 13:50

Hubert píše:TD5 neznám moc dobře. Psal sem to všeobecně podle logiky činnosti ŘJ motoru. Taky bych zkusil odpojit to čidlo teploty i když je prokleplej dárt tak to nemí bejt ani znát.

Čidlo ukazuje dobře..
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
powl
Příspěvky: 431
Registrován: 15 zář 2009 13:37
Bydliště: Jablonec nN

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#8 Příspěvek od powl » 04 srp 2010 14:14

DanoDEF píše:
powl píše:
Jinak na netu pisou ze to u TD5 muze delat i cidlo teploty vyfukovych plynu ale to teda nevim jak se meni jejich teplota s teplotou motoru.
... zeby nejaka novinka.
No asi jo nikde takovy cidlo teda nevidim :roll:
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#9 Příspěvek od DanoDEF » 04 srp 2010 14:21

... Patrik cakal nejake konstruktivne prispevky od ludi co TD5 poznaju ale zatial som ziadny necital.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#10 Příspěvek od Luboš M. » 04 srp 2010 14:37

Jak je na tom rozv.řetěz?
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#11 Příspěvek od libovka » 04 srp 2010 20:44

Víceméně to samé to dělá mě a Rosimu.Viz topic.

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=8012" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#12 Příspěvek od eliott » 05 srp 2010 09:41

libovka píše:Víceméně to samé to dělá mě a Rosimu.Viz topic.

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=8012" onclick="window.open(this.href);return false;
A na nic nepřišel... Tohle dělá ale i při +25°C
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#13 Příspěvek od Jenda » 05 srp 2010 10:43

...omlouvam se,nerad bych byl opet osocen za nekonstruktivni prispevek ale me se delo neco podobneho ,jen to bylo spojeno s vypadky vykonu.Tak jak to prislo,tak to i odeznelo.
Nemyslim to co jsem resil nedavno,vypadky vykonu a beh na 3-4 valce.
Tohle se mi delo cca pred dvema roky a byl to konektorovy pin na cidle teploty nasavaneho vzduchu na airboxu.V konektoru byl od vyrobi nedolisek a pri nacvaknuti ,,samice" doslo k vystrceni jednoho pinu.Pak to delalo neplechu a auto upadalo do nouzoveho rezimu(jako kdyz se jede bez vahy vzduchu).
Diagnostika nikdy nic neukazala,neb to byli jen vypadky proudu.
Snad jsem nikoho nepobouril :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#14 Příspěvek od libovka » 05 srp 2010 11:25

eliott píše:
libovka píše:Víceméně to samé to dělá mě a Rosimu.Viz topic.

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=8012" onclick="window.open(this.href);return false;
A na nic nepřišel... Tohle dělá ale i při +25°C
Mě to taky dělá i když je +25.Mě motor chytí na brnknutí a volnoběh je klidný,ale ve 1200 ot/min.se motor začne klepat a hulí jak stará Avie.Po přesažení těch 1200ot. se motor už neklepe a nehulí. :doh Co třeba žhavící svíčky?

Uživatelský avatar
discork
Příspěvky: 531
Registrován: 16 led 2008 19:58
tel.: +421944435540
auto: Discovery 1 3,9 efi
Bydliště: Martin,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#15 Příspěvek od discork » 05 srp 2010 11:48

Mě to taky dělá i když je +25.Mě motor chytí na brnknutí a volnoběh je klidný,ale ve 1200 ot/min.se motor začne klepat a hulí jak stará Avie.Po přesažení těch 1200ot. se motor už neklepe a nehulí. :doh Co třeba žhavící svíčky?[/quote]

zhavice sa zapnu len pri startovani,potom uz nie,sluzia na zahriatie spalovacieho priestoru pri starte.
hladal by som chybu v riadiacej jednotke/vysokotlake cerpadlo/a ked uz ti to huli tak pozri vstreky
LR discovery D1 V8 3,9 EFI, lift ´5, CB,
+421944435540

Uživatelský avatar
powl
Příspěvky: 431
Registrován: 15 zář 2009 13:37
Bydliště: Jablonec nN

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#16 Příspěvek od powl » 05 srp 2010 12:13

Taky se omluvam uzivateli DanoDef za sve nekonstruktivni prispevky, myslel jsem ze je to diskuse, tak jsem chtel diskutovat a treba se u toho neco dozvedet. Eliot se ptal jestli neco nekoho napada - souvisi to zjevne s teplotou, kdyz ne teplota vody tak co cidlo teploty paliva :?:
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#17 Příspěvek od DanoDEF » 05 srp 2010 14:46

Jenda píše:...omlouvam se,nerad bych byl opet osocen za nekonstruktivni prispevek
powl píše:Taky se omluvam uzivateli DanoDef za sve nekonstruktivni prispevky
... ano ano tak sa teraz tu z toho :moon

... za nekonstruktivne povazujem reci o lambda sonde a cidle teploty vyfukovych plynov

... ale nevadi diskutujeme dalej

... za konstruktivny prispevok reci o cidle teploty paliva, to je totiz jedine cidlo co sa palivoveho systemu tyka
Jenda píše: Pak to delalo neplechu a auto upadalo do nouzoveho rezimu(jako kdyz se jede bez vahy vzduchu).
... mne pri odpojeni vahy vzduchu auto ide ako z praku ale to je uz mimo temy.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#18 Příspěvek od Jenda » 05 srp 2010 16:56

...no jestli to vazne nebude kus od kusu original ty nase autaky :roll:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#19 Příspěvek od eliott » 05 srp 2010 17:32

Odpojení váhy jsem zkoušel, nemá vliv. Další poznatek :!: Všiml jsem si, že byl rozpojený konektor ke kompresoru klima. Po připojení auto nastartovalo s velkými obtížemi. Po odpojení zase normálně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - záhada hlavolamu

#20 Příspěvek od MadTom » 05 srp 2010 17:36

Pokud by to byl problém některého čidla, a závada se dá opakovaně navodit, co tak zkusit postupně na zkoušku vždy jedno odpojit. Pokud by se při nějakém odpojeném čidle motor začal chovat lépe, mohla by to být stopa. Je bohužel pravda že live data z diagnostiky občas neřeknou všechno, protože jsou měřená pouze jednou za cca 1 sekundu.
Pokud to nepomůže, tak jedině vzít osciloskop (lepší diagnostiky ho mají v sobě) a podívat je se jedna na výstup čidla a jednak na vstup signálu od čidla do řídící jednotky - jestli vypadá tak jak má. Ale to už je docela hraní si.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět