Motorek předních stěračů DI 300 TDi

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#21 Příspěvek od Pavel C » 27 lis 2007 13:44

Hm. Uvidíme, jak to bude fungovat s novým relátkem.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#22 Příspěvek od Pavel C » 28 lis 2007 09:54

Piskot píše: Ahoj Pavle, podle toho jak to píšeš, je to relátko na cyklovač a ne na doběh. Protože podle Tvého popisu jsi odpojením relátka vyřadil funkci cyklovače. Promiň, že do toho rýpu, ale podle mne bude kontakt na "doběh" stěračů do koncové polohy přímo na motorku. Ale ber to jen jako můj názor, protože já ostuda jsem se k tomu abych to rozebral a podíval se, ještě nedostal :? .
Trochu jsem o tom přemýšlel a myslím si, že to relátko řídí i doběh. Do polohy 2 (furt stírání) a zpět jdeš vždy přes polohu 1 (cyklovač), který patrně řídí i doběh. Při cyklování mi to zastavovalo i během cyklů pokaždé jinde. Nejsem elektrikář a moc tomu nerozumím. Tak pak uvidíme, jak říkal ten slepej. :D
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#23 Příspěvek od Piskot » 28 lis 2007 10:45

Pavel C píše:
Piskot píše: Ahoj Pavle, podle toho jak to píšeš, je to relátko na cyklovač a ne na doběh. Protože podle Tvého popisu jsi odpojením relátka vyřadil funkci cyklovače. Promiň, že do toho rýpu, ale podle mne bude kontakt na "doběh" stěračů do koncové polohy přímo na motorku. Ale ber to jen jako můj názor, protože já ostuda jsem se k tomu abych to rozebral a podíval se, ještě nedostal :? .
Trochu jsem o tom přemýšlel a myslím si, že to relátko řídí i doběh. Do polohy 2 (furt stírání) a zpět jdeš vždy přes polohu 1 (cyklovač), který patrně řídí i doběh. Při cyklování mi to zastavovalo i během cyklů pokaždé jinde. Nejsem elektrikář a moc tomu nerozumím. Tak pak uvidíme, jak říkal ten slepej. :D
... podařilo se mi zajistit na sobotu teplé místo v garáži a tak zkusím taky trochu zkoumat. Osobně si myslím, že u mne bude závada v mech.kontaktech na převodovce motorku, tak zkusím začít od toho motorku a taky "uvidím" :D
V pondělí Ti pak dám vědět jestli jsem uspěl, či ne. Ale kdo ví, třeba máme každý závadu někde jinde :shock: .
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#24 Příspěvek od Pavel C » 28 lis 2007 10:52

A ty máš naprosto stejný projev závady?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#25 Příspěvek od Piskot » 28 lis 2007 11:09

Pavel C píše:A ty máš naprosto stejný projev závady?
Mám to přesně jak popisuješ. Stejně tak mi to dělaly stěrače na škodovce a tam to byly právě ty kontakty - byly ohnutý a zalepený od vazelíny. Myslím si, že by to mělo být i na DI udělaný tak, že na kolečku v převodovce motorku stěračů je mechanický kontakt, který když stěrač doběhne do koncové polohy, tak přeruší proud a motor se zastaví. To relátko podle mne dělá jen ty časové impulsy, které roztočí motorek, ale do koncovém polohy doběhnou díky práci těch mech.kontaktů.
Ale já taky nejsem elektrikář a tak jen odhaduju, že je to takhle i u Landrovera. V pondělí budu moudřejší a když tak to i nafotím. Jinak jsem pátral na netu po novém motorku stěračů a není to zrovna levná sranda- stojí kolem 5tis.Kč. Takže se to budu muset snažit opravit :)
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#26 Příspěvek od Pavel C » 28 lis 2007 11:29

Dostat se k tomu motorku asi nebude jen tak ....
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#27 Příspěvek od Piskot » 28 lis 2007 11:50

Pavel C píše:Dostat se k tomu motorku asi nebude jen tak ....
.... mám na to celou sobotu, tak snad se to povede :wink:
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#28 Příspěvek od Pavel C » 28 lis 2007 11:55

Držím palce. Zkus nafotit postup. :)
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#29 Příspěvek od Piskot » 28 lis 2007 18:47

Pavel C píše:Držím palce. Zkus nafotit postup. :)
Díky a co půjde tak nafotím :wink:
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Doběh motorku stěračů - opraveno!

#30 Příspěvek od Piskot » 02 pro 2007 20:09

Ahoj Pavle, tak jsem to v sobotu rozebral a bylo to tak jak jsem předpokládal. Po vymontování motorku stěračů a otevření převodovky náhonu stěračů (součást motorku) jsem objevil ulomený kontakt doběhu. Kontakty se dotýkají, resp.jezdí po otočné kovové destičce - kontaktu unášeném na velkém kolečku v převodovce motorku. Ten kontakt je vlastě kousek plochého CU pásku, na konci zmáčknutý. Ten kousek na konci byl právě ulomený. Vyřešil jsem to naletováním kousku upraveného plochého konektoru. Je třeba to vyzkoušet, jak dlouhý kousek je potřeba, aby kontakt "jezdil" po správné dráze destičky. Pak jsem převodovku opět naplnil vazelínou, utěsnil silikonovým tmelem na motory a sešrouboval. Vše funguje jak má a snad ta oprava vydrží na dlouho. Stručný postup je zde včetně fotek:

Pred samotnou demontazi motorku je treba odpojit minus pol baterie, odmontovat ramínka stěračů, vyšroubovat matky a těsnění na hřídelkách náhonu stěračů a pak plasty pod předním sklem (- zde pozor aby ti nepraskly, plastové špunty co je drží jsem raději opatrně odvrtal než bych je páčil a něco zničil), je třeba odpojit hadičky k ostřikovačům a jeden šroub na prostředku plastu a dva na krajích, pak již je přístup k motorku včetně táhel. Povolí se 6 šroubů co drží motor a povytáhne se trochu ven, odpojí kabely a pak už je mototek venku.

Motor je sešroubovám vcelku s plechem kde je i systém táhel ke hřídelkám stěračů. To není třeba rozebírat. Převodovka motorku je zanýtovaná - nýty je třeba odvrtat a víčko převodovky opatrně odlepit od těsnění. Pak už je přístup ke kontaktům. Oprava ulomeného kontaktu viz.výše. Po opravě je potřeba uzavřít převodovku motorku sešroubováním. Díry jsou tam již připravené jak v převodovce tak i ve víčku. Do děr v převodovce jsem udělal závitníkem M3 závity a použil šroubky M3 s pojistnou podložkou. Původní těsnění jsem nahradil silokonem na motory.

Zpětná montáž je jednoduchá. Správnost funkce opraveného doběhu je lépe předem vyzkoušet mimo auto.

Tak to je vše. Jinak demontáž motorku a popis je pěkně popsaný v manuálu Discovery I, dělal jsem to podle toho. Samotná oprava motorku a kontaktů tam samozřejmě ale popsaná není, protože pochybuju, že by se tím někdo v dnešní době zabýval a motorek se mění kus za kus.

Tak to je vše, v případě dotazů jsem k dispozici. :wink: Piskot
Přílohy
Detail - ulomena spicka kontaktu - je to ten uplne vepredu :o)
Detail - ulomena spicka kontaktu - je to ten uplne vepredu :o)
dtail ulomene spicky kontaktu - uplne vepredu.JPG (36.8 KiB) Zobrazeno 11563 x
Detail opraveneho kontaktu
Detail opraveneho kontaktu
detail-opraveny kontakt.JPG (23.24 KiB) Zobrazeno 11563 x
oprava hotovo - pred montazi do auta
oprava hotovo - pred montazi do auta
motorek sterace oprava - hotovo.JPG (34.44 KiB) Zobrazeno 11563 x
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 358
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#31 Příspěvek od Kocur » 02 pro 2007 22:29

Tak dneska mi ty sterace taky vodesly bych se zjancil :lol: To je neco infekcniho bo co?

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#32 Příspěvek od Pavel C » 03 pro 2007 09:51

Perfektně popsané. Mockrát díky. Budu to muset taky rozebrat a opravit .... až bude čas.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#33 Příspěvek od Pavel C » 30 zář 2008 13:37

Konečně jsem se k tomu taky dokopal. Podle Piskota jsem odvrtal na motorku nýtky a kontakt vevnitř jsem měl taky ubroušený. Naletoval jsem nový, sešrouboval motorek a zatím to funguje!!! Konečně stírám bez "ručního zastavování" a i cykluji. Hurá, hurá ... to to ale trvalo, co?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#34 Příspěvek od Piskot » 30 zář 2008 17:37

Pavel C píše:Konečně jsem se k tomu taky dokopal. Podle Piskota jsem odvrtal na motorku nýtky a kontakt vevnitř jsem měl taky ubroušený. Naletoval jsem nový, sešrouboval motorek a zatím to funguje!!! Konečně stírám bez "ručního zastavování" a i cykluji. Hurá, hurá ... to to ale trvalo, co?
.... všechno má svůj čas - a alespoň jsi se na to víc těšil :D
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Tomy H.
Příspěvky: 473
Registrován: 29 čer 2010 10:07
tel.: +421904496524
auto: Discovery 2 Td5
Bydliště: Ivanka pri Dunaji, SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorek předních stěračů DI 300 TDi

#35 Příspěvek od Tomy H. » 11 kvě 2014 18:14

hladal som a nenasiel - neviete ako je to na D2? mam problem s cyklovacom, inac stierace stieraju normalne. pri cyklovaci sa zaseknu vo zvislej polohe a musim ich 'odparkovat' manualne.

vdaka
Tomy
Discovery 2 Td5 2002

Odpovědět