Jakou baterku?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Kakadu

Jakou baterku?

#1 Příspěvek od Kakadu » 14 říj 2007 21:03

Koupil jsem 2.5 tdi disco a ta 44Ah co tam je, asi zimu nepřežije. Jaká tam patří, co mi doporučíte za kapacitu, příp výrobce? :idea:

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4171
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 18 říj 2007 01:24

ja bych tam dal co nejvetsi by se mne vesla do drzaku. jukni na www.micronix.cz pokud by jsi to chtel bez papiru, tak ji umim s 20%slevou, ale je to v praze

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 18 říj 2007 08:19

Origo je tam tuším 75Ah, ale jak píše Low pokud dáš více spotřebičů světla nebo třeba naviják, je lepší volba baterie s vyšší kapacitou.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od discover » 18 říj 2007 09:49

Ja mel origo 115Ah, ale v tech rozmerech a umisteni kontaktu takovou urcite nesezenes. Koupil jsem temer tu samou v rozmerech a umistenim kontaktu. Varta Asia 95Ah. Je to baterka pro offy. Vypada velmi dobre. Poptej se.
Ahoj :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 18 říj 2007 09:57

V TDi měla Discovera 100A altík. Tudíš je nesmysl tam cpát 115Ah baterii. Podíval bych se po nějaké 75Ah baterii.
Koukal bych i na hodnotu startovacího proudu. Jeden výrobce má 74Ah a 680A startovací, druhý 71Ah 400A.

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od discover » 18 říj 2007 11:47

Admine, mam TD5 a skutecne jsem tam mel az do minuleho tydne 115 Ah. Vydrzela 7,5 roku. Baterii jeste mam, zatim jsem ji nezlikvidoval. Takze nediskutujme zbytecne, je to fakt. Kdybys nebyl tak daleko, tak ti ji privezu ukazat. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#7 Příspěvek od karel » 18 říj 2007 12:22

Je zřejmé, že mluvíte každý o jiném typu auta TDi vs TD5.Já mám třeba ve V8 baterku 55Ah ale po delším navíjení bych asi nenastartoval.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Land Jirka » 18 říj 2007 14:03

Podle mého trošku větší baterka není o offa nikdy na škodu. :wink:
Nechci se nějak přít s Adminem, ale jestli je 115Ah baterka tak to je 100A alternátoru úplně jedno. Jen mu trvá po vybití baterie ji nabít o něco déle.
Nejdůležitějším úkolem alternátoru je, aby stačil svým výkonem pokrýt veškerou spotřebu v autě (světla, topení vyhřívání skel a dalží žrouty). Na dobití baterky stačí ten zbytek proudu.
Na druhou stranu je zbytečné , když nemáš třeba naviják, nebo jiný spotřenič, který má jednorázově vysokou spotřebu, cpát do auta větší baterku.
Ty max. vybícecí proudy jak píše Admin jsou u baterek docela podstatný a dá se z nich docela dobře odvodit kvalita aku.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od erik » 18 říj 2007 18:16

Land Jirka píše:Podle mého trošku větší baterka není o offa nikdy na škodu. :wink:
Nechci se nějak přít s Adminem, ale jestli je 115Ah baterka tak to je 100A alternátoru úplně jedno. Jen mu trvá po vybití baterie ji nabít o něco déle.
Nejdůležitějším úkolem alternátoru je, aby stačil svým výkonem pokrýt veškerou spotřebu v autě (světla, topení vyhřívání skel a dalží žrouty). Na dobití baterky stačí ten zbytek proudu.
Na druhou stranu je zbytečné , když nemáš třeba naviják, nebo jiný spotřenič, který má jednorázově vysokou spotřebu, cpát do auta větší baterku.
Ty max. vybícecí proudy jak píše Admin jsou u baterek docela podstatný a dá se z nich docela dobře odvodit kvalita aku.
Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Land Jirka » 18 říj 2007 19:22

erik píše:
Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
S tvou navijákovou výbavou bych se nebál co největší baterky, nebo klidně dvě menší (kvůli prostoru) zapojený paralelně.
Baterky bych volil nějaký heavy duty- dávají se do náklaďáků ( lépe snáší otřesy). Podle mého jsou pro off lepší ty u kterých se dá kontrolovat a dolévat hladina elektrolitu. Zvlášť pokud se často hodně vybijí (navijákem).
Nebo potom nějaký gelový, ale to už je jiná cenová.
Z hlavy nevím jaký má TD5ka výkoný altík. ale v kombinaci všech tvých přidaných světel, ventilátorů a topidel už by mu nemusel stačit proud na dobíjení baterky vybité po tahání.
Naposledy upravil(a) Land Jirka dne 18 říj 2007 22:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od motohanz » 18 říj 2007 22:42

mam baterku 75 Ah tusim 720 A Yuasa a spokojenost.....
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#12 Příspěvek od DanoDEF » 18 říj 2007 23:29

Land Jirka píše:
erik píše: Z hlavy nevím jaký má TD5ka výkoný altík.
TD5ka by mala mat 127A alternator...aspon moja ma taky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Admin » 19 říj 2007 10:03

discover píše:Admine, mam TD5 a skutecne jsem tam mel az do minuleho tydne 115 Ah. Vydrzela 7,5 roku. Baterii jeste mam, zatim jsem ji nezlikvidoval. Takze nediskutujme zbytecne, je to fakt. Kdybys nebyl tak daleko, tak ti ji privezu ukazat. :lol: :lol: :lol:
Ty máš TD5ku kde je 120Ah alternátor, takže tu baterku co tam máš je správná. Tu starou můžeš klidně zlikvidovat :wink:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Admin » 19 říj 2007 10:11

erik píše: Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
Jak psal Land Jirka i já bych v tvém připadě použil dvě baterie.
Optima by byla dobrá volba :wink:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#15 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2007 12:52

Admin píše:
erik píše: Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
Jak psal Land Jirka i já bych v tvém připadě použil dvě baterie.
Optima by byla dobrá volba :wink:
ano ano Optimu a kompresor premontovat pod kapotu...2x Optima RED sa v pohode vojde pod sedadlo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od erik » 19 říj 2007 15:38

DanoDEF píše:
Admin píše: Jak psal Land Jirka i já bych v tvém připadě použil dvě baterie.
Optima by byla dobrá volba :wink:
ano ano Optimu a kompresor premontovat pod kapotu...2x Optima RED sa v pohode vojde pod sedadlo.
Poviem Drahosovi :?: :D Inac dobry napad. Ja som doteraz uvazoval, kam dat 2 bateriu ...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Admin » 19 říj 2007 17:56

erik píše:Poviem Drahosovi :?: :D Inac dobry napad. Ja som doteraz uvazoval, kam dat 2 bateriu ...
Koukni i sem http://www.optimabaterie.cz/

kakadu

bat

#18 Příspěvek od kakadu » 30 říj 2007 09:50

to low: to by byla 2400-2500
Skvělá nabídka. S papírem 72Ah ji mám za 19kil od firmy, co bere v Micronixu.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

OPTIMA DUAL

#19 Příspěvek od Miloš II » 27 lis 2007 15:02

Tak když už se hrabu v té elektrice a zapojuji to nezávislý topení tak ještě musím upravit stávající zapojení baterek. mám to sice všelijaký, ale to se vychytá ve volnou chvíli. Mám tam totiž pro spínání dvou baterek dva solenoidy přišroubované na kousku dřevěného hranolu (neměl jsem zrovna nic po ruce) Ele v podstatě mám dva spínače v kabině na sepnutí každé baterie zvlášť ty si spínám podle vlastního uvážení. Po vykuchání přepážky kde byla řídící jednotka se tam ty baterky vešly akurát a dokonce je zakryji origo plastovým krytem. Za všechny kutily domácí zdraví Miloš II
Přílohy
Ovládání + CB.jpg
(57.37 KiB) Staženo 4487 x
Přídavné baterie.jpg
(63.93 KiB) Staženo 4486 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#20 Příspěvek od karel » 27 lis 2007 15:23

Jo jo viděl jsem v Sosnové a musím říct, že dóst dobrý :hmm:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Odpovědět