Oprava IRD - vyriesene!
Moderátor: Safraporte
Oprava IRD - vyriesene!
Tak to na mna prislo IRD zacala byt hlucna a sem tam sa ozvalo lupnutie (hlavne pri spiatocke). Vymontoval som IRD, rozobral a zistil: jedno lozisko rozpadnute, zuby na hruske a sukoli poskodene, olej ako cierna metaliza. Idem objednat visko spojku a servisny kit na IRD - vsetky loziska, gufera a hruska so sukolim. A teraz moja otazka: vie niekto ako sa nedestruktivne vymontuje ten hlinnikovy chladic zozadu aby som mohol dostat von to velke ozubene kolo? Prikladam foto.
Dakujem.
Dakujem.
- Přílohy
-
- Sukolie
- 3.jpg (105.4 KiB) Zobrazeno 12436 x
-
- Hruska
- 2.jpg (108.43 KiB) Zobrazeno 12436 x
-
- V popredi je ten chladic
- 1.jpg (129.41 KiB) Zobrazeno 12459 x
Naposledy upravil(a) vladob8 dne 31 pro 2008 01:05, celkem upraveno 1 x.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Mešky
- Příspěvky: 838
- Registrován: 08 bře 2007 11:41
- tel.: 602465066
- Bydliště: Třeboň
- Kontaktovat uživatele:
Co stojí ten kit?
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz
350Ł aj s postovnym.
http://cgi.ebay.de/Freelander-IRD-Unit- ... .m63.l1177
http://cgi.ebay.de/Freelander-IRD-Unit- ... .m63.l1177
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
350 je vela lacnejsie sa to neda, ale stale je to polka
a ten chladic sa vybrat bez poskodenia asi fakt neda nemal som na to trpezlivost vid obr. prikladam aj foto vadneho loziska a celej rozobratej IRD. Teraz cakam zasielku z UK, free bude mat pekne vianoce
a ten chladic sa vybrat bez poskodenia asi fakt neda nemal som na to trpezlivost vid obr. prikladam aj foto vadneho loziska a celej rozobratej IRD. Teraz cakam zasielku z UK, free bude mat pekne vianoce
- Přílohy
-
- IRD
- 5.jpg (122.29 KiB) Zobrazeno 12338 x
-
- vadne lozisko
- 4.jpg (115.56 KiB) Zobrazeno 12336 x
-
- chladic
- 6.jpg (124.82 KiB) Zobrazeno 12334 x
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Tak konecne som sa dockal vsetkych suciastok na IRD a podarilo sa mi s kolegom automechanikom ju repasovat. Vymenili sme sukolie s hruskou 7 lozisk 2 gufera a chladic oleja. Najvacsi problem bol stiahnut stare loziska z tych ocelovych hriadeli, museli sme do loziskovych puzdier karboskou vytvorit drazky aby sa za co mal zachytit stahovak. Nove loziska sa nalisovali celkom v pohode a zostavenie IRD nema ziadne zaludnosti, nakoniec sa prekvapivo lahko nasadi novy chladic a IRD ide na auto, nasadi sa prava polos, zostavi PP kolo, napustia oleje, voda a hotovo. To vsetko stalo 2 dni roboty + 13500Sk material. Auto uz jazdi a na dusi hreje dobry pocit z vlastnej roboty. Bez specialnych stahovakov a lisu sa to ale neda.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
chladic iRD
Zdravim. tak me potkalo to same... iRD je venku je rozdelana a co cert nechtel bylo to lozisko u chladice (asi klasika).no topeni se mi taky nepodarilo rozebrat dle predstav nicmene to nevadi nebot bylo stejne prodrene zevnitr od loziska...chci se zeptat jak jste repasovali to chlazeni nebo jestli se to da jenom zaslepit.ja mam totiz oddelanej kardan a iRD zaslepenou tak jestli to tam je nutne nebo ne? nevis? ja pouzivam jen nahon na predek protoze se me v Norsku podelala vis. spojka a tak jsem to vyresil takto .V anglii je to pry normal a me to takto staci. tak si myslim ze by to tam nemuselo bejt kdyz to nebude mit takovej napor no ale radeji se zeptam jak jste to vyresili vy..Predem dekuji za odpoved a budu se tesit...jeste vlastne jeden dotaz. Co vsechno obsahuje Kit lozisek kterej budu potrebovat a myslis ze EagleSK jak pise to ma nebo bude lepsi objednat celej novej KIT. no napisu mu a uvidime.. dekuji zatim a gratuluji ke zdarnemu konci...Jirka
loziska
Zdravim. tak me potkal problem jako vladob8. porucha iRD. je venku a rozdelana a taky to lozisko. Psal si ze mas loziska a tak se ptam jestli je to celej potrebnej KIT na iRD nebo jen nejaka loziska. jestli je to celej KIT mel bych o to zajem jestli je to jeste na prodej.Napis mi prosim cenu a podminky a myslim ze se dohodneme.
Predem dekuji za odpoved abudu se tesit Jirka
Predem dekuji za odpoved abudu se tesit Jirka
Re: loziska
Když jsi to demontoval v Norsku, jak píšeš. Co jsi všechno sundal? Celej kardan i s visko, nebo jen část kardanu? Dneska jsem to prohlížel ze spodu na zvedáku a zkoušel některé části povolit, ale pak jsem to prozatím odložil a sháním ještě informace co a jak.hlava22 píše:Zdravim. tak me potkal problem jako vladob8. porucha iRD. je venku a rozdelana a taky to lozisko. Psal si ze mas loziska a tak se ptam jestli je to celej potrebnej KIT na iRD nebo jen nejaka loziska. jestli je to celej KIT mel bych o to zajem jestli je to jeste na prodej.Napis mi prosim cenu a podminky a myslim ze se dohodneme.
Predem dekuji za odpoved abudu se tesit Jirka
Průvodní jevy co tady kluci popisujou se shodují s viskozou nebo s IRD čkem. Co to opravdu bude to nevím, možná i silentblok na zadním DIF.
kardan
Zdarec,
tak kardan jsem sundal celej is viskspojkou a pak to jelo super lehoucko. je to odmontovany cely cca 30min zadny problem. doma jsem potom vypustil olej z Ird a vymontoval tu zadni hrusku co pohani ten kardan aby se tam zbitecne netocila. Tata udelal takove vicko na soustruhu a dal jsem ho tam a je klid.ja nahon4x4 nepotrebuji a cetl jsem ze v Anglii a v Americe je to normal a dokonce ty vicka sezenes na Ebay.Je mozne ze to budou delat i sylenbloky to musis nejak poznat az pod to poradne vlezes. Dej vedet jak si dopadl a zatim ahoj. a doufej ze to jsou jen ty sylentbloky...preji hodne stesti
tak kardan jsem sundal celej is viskspojkou a pak to jelo super lehoucko. je to odmontovany cely cca 30min zadny problem. doma jsem potom vypustil olej z Ird a vymontoval tu zadni hrusku co pohani ten kardan aby se tam zbitecne netocila. Tata udelal takove vicko na soustruhu a dal jsem ho tam a je klid.ja nahon4x4 nepotrebuji a cetl jsem ze v Anglii a v Americe je to normal a dokonce ty vicka sezenes na Ebay.Je mozne ze to budou delat i sylenbloky to musis nejak poznat az pod to poradne vlezes. Dej vedet jak si dopadl a zatim ahoj. a doufej ze to jsou jen ty sylentbloky...preji hodne stesti
kardan
no a pak jsem pul roku jezdil a asi uz ad te doby jak se to poprdelo se vysypalo v IRD lozisko a ozvalo se az ted to uz byly rany jako blazen... na nove nemam a pripada mi to celkem zbitecne kdyz to jde jakz takz rozdelat. neni to moc cista prace ale jak pise vladob8 muzes mit radost z vlastni prace. ja objednal celou sadu lozisek z Anglie a v patek je poslali tak pocitam pristi tyden to bude v kupe. Jinak mel vladob8 pravdu a nejhorsi na tom vsem je sundat ty stary loziska to je opravdu mazec. ale s flexou jde vsechno lepe tak jeste jednou preji stesti a drzim palce.
nazdar prosim ta kde si kupil ten olejovy chladic na IRD ?a kolko stal?vladob8 píše:Tak konecne som sa dockal vsetkych suciastok na IRD a podarilo sa mi s kolegom automechanikom ju repasovat. Vymenili sme sukolie s hruskou 7 lozisk 2 gufera a chladic oleja. Najvacsi problem bol stiahnut stare loziska z tych ocelovych hriadeli, museli sme do loziskovych puzdier karboskou vytvorit drazky aby sa za co mal zachytit stahovak. Nove loziska sa nalisovali celkom v pohode a zostavenie IRD nema ziadne zaludnosti, nakoniec sa prekvapivo lahko nasadi novy chladic a IRD ide na auto, nasadi sa prava polos, zostavi PP kolo, napustia oleje, voda a hotovo. To vsetko stalo 2 dni roboty + 13500Sk material. Auto uz jazdi a na dusi hreje dobry pocit z vlastnej roboty. Bez specialnych stahovakov a lisu sa to ale neda.
Na http://www.ebay.co.uk/ ked hladas "freelander ird" stalo to okolo 80 GBP.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion