RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#1 Příspěvek od Swedmann » 02 zář 2010 20:49

Dobrý den rád bych chtěl touto cestou poprosit o radu ,před půl rokem jsem si koupil RR P 38 4,6 HSE 1997 :heart .Jezdil jsem bez problémů kupodivu jenom trochu chrastily ventyly a a pak bác uvařil jsem strašným způsobem :head (chudinky hlavičky se skroutili),no nic říkal jsem si sundal hlavy nechal zbrousit,koupil nové těsnění u elliota,v manualu nešel pořadí a momenty vše smontoval nalil fridex nechal ohřát a ujel jsem 2 km a ejhle rychlovarka je tu zas :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb: ,no pak jsem pátral kde asi soudruzi udělali chybu no našel jsem ji auto je vyrobené do roku 1999 a manuál byl od roku 1999.prý se to tam v té době ve fabrice měnilo sání.... asi i těsnění,a proto prosím chytré hlavy o postup dotahování šroubů na hlavách motoru. S pozdravem SWED

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#2 Příspěvek od eliott » 02 zář 2010 20:57

Změna sání nemá na dotažení hlav vliv, základ motoru (blok, hlavy) se neměnil... Bohužel, protože to co čtu vypadá na prasklý blok, ale o tom se tady napsalo už hodně...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 333
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Range Rover L322 M62
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#3 Příspěvek od Mattyfu » 02 zář 2010 21:40

Ahoj všem.
Nechci zakládat nové téma na stejný dotaz,ale u jiného motoru. Potřeboval bych utahovací momenty na 2,4VM TD rok výroby 88, mechanika ,na kterého jsem spoléhal, že tÿto motory nekolikrát dělal, nemohu dohnat a tak se obracím na moudré touto cestou. A ještě jedna věc, co jsem hledal rozumy, tak mě kolegové co měli 2,5 TD ve "Škopku" upozornili na to, že utažení se provádí ve stupních nikoliv NM, takže jestli mám začít i shánět klíč se stupni nebo máte už někdo hodnoty na momenťák.
Díky
Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#4 Příspěvek od Swedmann » 04 zář 2010 06:46

Zdravím,všici.všichni mě straší,že mé odešlé těsnění,je vlastně prasklí blok a tak se ptám jak to poznám,je to někde vidět? když sundám hlavy.4i ekzistuje special test.Beru všechny rady,blok se mi měnit nechce

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#5 Příspěvek od eliott » 04 zář 2010 08:58

Swedmann píše:Zdravím,všici.všichni mě straší,že mé odešlé těsnění,je vlastně prasklí blok a tak se ptám jak to poznám,je to někde vidět? když sundám hlavy.4i ekzistuje special test.Beru všechny rady,blok se mi měnit nechce
Chápu, mě se taky nechtělo. Když jsi měl dole hlavy, bylo na nějakém těsnění znát, že by bylo špatné? Jediné místo, kde by mohlo foukat do vody je na krajích, kde jsou vodní kanály.

Existuje sada na detekci spalin v chladícím systému, tou by to mělo jít zjistit, ale výskyt prasklých bloků je tak velký, že bych se s tím pro jistotu začal smiřovat...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#6 Příspěvek od Swedmann » 04 zář 2010 17:31

zdravím všicí ve spolek,další informace o mém nemocném RR P 38.Už vím co se stalo.Opravdu odešlo těsnění,pointa po výslechu(gestapo by se vedle mě stidělo) bratra který to dělal se mnou,přiznal,že pří dotahování jaksi utrhl jeden šroub bohužel to bylo při posledním dotahování a samozřejmě poslední šroub.takže sundal hlavu vytočil pahýl a namontoval nazpět i s požitým těsněním :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb: ,když jsem se to dozvěděl myslel
jsem na totální mrtvici zdravého rozumu.co následovalo si asi dokážete představit. jinak v pondělí si objednávám nové tědnění u Eliotta a znovu se ptám na postup dotahování hlav motoru,momenty popřípadě stupně a pořadí šroubů,poprvé jsem použil 20Nm a pak 90 st a znova poté 90ST,je správně? Všem děkuji za radu.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#7 Příspěvek od George » 04 zář 2010 19:17

Já bych dal i nové šrouby,při tomhle stylu utahování jsou na jedno použití.
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#8 Příspěvek od MadTom » 04 zář 2010 19:25

šrouby určitě nové - ono ten utahovací postup počítá a tím, že ty nové šrouby se určitým způsobem natáhou. Ale natáhnou se jenom poprvé, podruhé je to buďto přetažené, nebo něco praskne, protože se ty šrouby budou natahovat jinak, nejspíš méně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#9 Příspěvek od George » 04 zář 2010 19:32

Má pravdu předsedo :hand
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#10 Příspěvek od Swedmann » 04 zář 2010 19:54

No to se stalo,jeden praskl,takže již mám noví :D dnes jsem si je vytočil v práci z pevnostních imbusů :lol: ,takže čekám jen na těsnění a na radu jak jej dotáhnout,čí aspoň potvrdit předešlí postup.Jinak z úplně jiného soudku často služebně jezdím v těžkém terénu a chtěl bych si tam dát špéry pro obě nápravy, dále bych potřeboval teréní gumy 255/55 18" či teréní balony na 18" tak 60 až 90% terén zbytek silnice ,bohužel jsem našel jenom na 16",zvednout kastli i s rámem nad nápravy a jestli to vubec jde tak o 100mm, prostě to schrnu z povedeného SUV pořádný off road,řeknu to jinak soused má hummve H 1 a konstatoval po nouzovém vyproštění co to je za britskou mr.....u , že to nemá ani uzávěrky,čím mě totálně nasr.... :angry..tak pánové co vi na to? S pozdravem SWEDMANN

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#11 Příspěvek od eliott » 04 zář 2010 20:02

Postup utahování je správně, ten problém s těmi šrouby je i v tom, že tím, že jsou staré natažené, se změní nepatrně i stoupání závitu a v krajním případě může způsobit stržení závitu v hliníkovém bloku.
Jinak jestli nebyl motor před opětovném sundáním hlavy nastartovaný (ohřátý) nemělo by to vadit, těsnění si finálně sedá až po ohřátí.
Přílohy
motor.JPG
(64.98 KiB) Staženo 1593 x
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#12 Příspěvek od eliott » 04 zář 2010 20:21

Swedmann píše:No to se stalo,jeden praskl,takže již mám noví :D dnes jsem si je vytočil v práci z pevnostních imbusů :lol: ,takže čekám jen na těsnění a na radu jak jej dotáhnout,čí aspoň potvrdit předešlí postup.
No, to je trochu problém. Utahovací momenty (a úhly) jsou spočítané na šrouby z určitého materiélu, takže pokud bude tvůj šroub pevnější v tahu, hrozí při dodržení utahovacích instrukcí stržení závitu v bloku. Šrouby stojí pár korun, rozhodně bych je dal nové, mám je skladem.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#13 Příspěvek od MadTom » 04 zář 2010 22:12

Jak upravil z pevnostních imbusů? :shock: To jako dořízl závit? Nevím jak na tento motor, ale dost často jsem viděl šrouby na hlavu označené 12.9 - to je hodně pevnostní a hlavně to mělo ukončený závit v zápichu a něco jako kulatý přechod mezi tělem a hlavou šroubu - aby to neprasklo.
Jak píše Eliot - lepší použít ty správné, zas tak drahé nejsou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#14 Příspěvek od Swedmann » 05 zář 2010 12:23

Zdravím Eliotte :Sorry: děkuji za odpověď.Mám pár dalších otázek ,vyskospojka mezi napravama nechat nebo vyměnit za uzamykatelný diff, pokud to jde.Co se týká těch šroubů rád bych si je taky objednal,ale u tebe v e-shopu jsem je nenašel,proto dělal nové,takže prosím info. jak je objednat + cenu s DPH.Mohl bys mi říct něco víc o těch měchách,původně jsem myslel o posunutí držáku měchů a tlumičů níž a úpravy rozvodu vzduchu a brzdovky.Není poté potřeba delších kardanů? Děkuji za odpovědi Swedmann.
P.S. na tebou poslaným výpisu dotahovacích momentů je v angličtině uvedeno lifting eye to cylindr head bolts. což si jako neznalí technické angličtiny překládám jako vypnuti oka šroubu na hlavě válce,což asi je nesmysl.Není to náhodou 4.krok dotahování a to o 40Nm ?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#15 Příspěvek od eliott » 05 zář 2010 12:55

Swedmann píše:P.S. na tebou poslaným výpisu dotahovacích momentů je v angličtině uvedeno lifting eye to cylindr head bolts. což si jako neznalí technické angličtiny překládám jako vypnuti oka šroubu na hlavě válce,což asi je nesmysl.Není to náhodou 4.krok dotahování a to o 40Nm ?
Jde o šrouby co drží ''oko'' na zdvihání motoru :wink: , to je z boku přidělané šrouby 5/16 UNC

Viscospojku nechat, nahradit ničím nejde, kardany se prodlužovat nemusí, ale v případě použití obyč. měchů hrozí jejich ''vyskočení'' z misky, Arnotty mají konstrukci jako ty pro DII a tento problém nehrozí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#16 Příspěvek od Swedmann » 07 zář 2010 21:07

Zdar všem.Tak jsem dneska konečně sundal obě hlavy a koukal :coze: jsem na těsnění jestli přece není někde podfouklé,bohužel jsem nic nenašel,takže se mi začíná naplňovat nejčernější obava,prasklí blok :cry :cry :cry ,proto se radějí ptám kam koukat a jestli se to dá poznat na vožkách,kdyby baly prasklé tak to musí být vidět,né a pokud to bude pod pístem tak by voda tekla do vany.což znamená voda ve voleji a to nemám.Prosím o radu,pokud někdo má fotku prasklého bloku velice by mi to pomohlo s hledáním.Dále mě napadá není možná,že by tomu odešla vodní pumpa=rychlovarná konvice.Jinak začínám být zoufalí,pokud to bude blok tak jsem v :moon bo 70000 nemám, a jdu si koupit žígula nivu :Ale fuuj: S pozdravem Swedmann.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#17 Příspěvek od eliott » 07 zář 2010 21:23

Prasklina v bloku vidět není, je kdesi za vložkou. jediné jak se pozná, je to, že spalovací prostor (hlava, dno pístu) jsou na poškozeném válci ''umyté''. tzn že jsou jen lehce začouzené ale bez vrstvy karbonu.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#18 Příspěvek od Swedmann » 07 zář 2010 21:31

:cry :cry :cry tak jsem v háji ,druhý válec vlevo ve směru jízdy je pěkně umytý,až vidím písmenka šipku,B 16 nevíš co to znamená,nevíš o ekonomické opravě pro chudé Eliotte

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#19 Příspěvek od eliott » 07 zář 2010 21:49

Swedmann píše::cry :cry :cry tak jsem v háji ,druhý válec vlevo ve směru jízdy je pěkně umytý,až vidím písmenka šipku,B 16 nevíš co to znamená,nevíš o ekonomické opravě pro chudé Eliotte
šipka znamená orientaci pístu, B je toleranční skupina.

Jde opravit jen ten poškozený válec, ale hrozí, že za nějaký čas praskne jiný, osobně bych to nedělal. Ekonomičtější je, že ti to udělá bratr a já ti jen dodám díly.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Swedmann
Příspěvky: 233
Registrován: 02 zář 2010 20:28
auto: RR P38 4,6 HSE
Bydliště: Bílina

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

#20 Příspěvek od Swedmann » 07 zář 2010 21:53

Děkuji za radu, kolik by vyšli díly a co všechno se musí vyměnit,bratr má doživotní zákaz přiblížit se k jakémukoliv mému vozu s klíčem v ruce,popřípadě jak,by se dal opravit prasklí válec? děkuji Swedmann.

Odpovědět