Záchrana jednoho Classica II.

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Záchrana jednoho Classica II.

#1 Příspěvek od Neklan » 18 črc 2008 15:58

Protože jsem zaznamenal hodně ohlasů poté, co jsem zveřejnil své plány s RRC a ukázal v jiném vlákně motor připravený na instalaci do auta, přináším tímto slíbené bližší informace. Já vím, ten název vlákna není příliš originální, ale říkal jsem si, že to původní stejnojmenné bylo často sledované a navíc to vše souvisí s jiným vláknem "Záchrana překulence II.", kde jsem si název také vypůjčil. Zatímco Land Jirka podával záchranu Classica z pohledu restaurátora, tak já bych chtěl toto téma přiblížit očima majitele auta. Další odlišností (tedy samozřejmě kromě toho, že se jedná o jiné auto) je to, že Jezberův RRC se v rámci záchrany upravoval pro offroad, kdežto můj Rangie bude mít úpravy schovány pod kabátem vyhlížejícím naprosto sériově. Tím se vlastně dostávám k celé filozofii tohoto projektu a k důvodu proč a na co jsem vlastně RRC chtěl.
Všechno možná začalo už loni v květnu, kdy jsem se svezl v Karlově V8 Discovery 1 a zvuk osmiválce se mi opravdu dostal pod kůži. Později jsem jezdil s doslova vrakem RRC, který přes svúj nevalný zevnějšek jel tak krásně, že se mi ani nechtělo věřit, že tomu autu je už 30 let. Mám Discovery 3 a navzdory mnoha problémům, které jsem s ní měl v prvních dvou letech, jsem momentálně docela spokojeným majitelem tohoto kybernetického zázraku. Nicméně je to moderní auto a tudíž konstruované pro životnost maximálně 10 let, takže se vyplatí jí spíš prodat, dokud za ní něco dostanu. Chvilku jsem uvažoval, že si pořídím na běžné ježdění nějakou břichoplazku a v terénu si budu užívat Dědka, ale nakonec jsem zjistil, že bych možná už ani něčím, co nemá green oval ve znaku jezdit nemohl. Rovnou jsem zavrhnul myšlenku pořídit si nového LR, protože na to jednak momentálně ani zdaleka nemám, ale hlavně jsem znechucen přístupem a úrovní autorizovaných servisů, takže mi zbývala jediná možnost - pořídit si staršího LR. A když už staršího LR pro daily driving, tak Rangieho Classica a když už RRC, tak jedině V8 (všem ekoteroristům a ekologické hysterii navzdory... :lol: ). A ten můj konkrétní se pro daný účel přímo nabízel. LHD, ročník 1983 - tím pádem ještě před faceliftem, dvoudveřový, což byla moje preference, najeto kolem 150.000km, zachovalý, V8 s karburátory a 5-ti kvalt manuál, což se zase hodilo pro mé plány s Dědkem. Koupil jsem si tedy letenku na Ostrovy a vyrazil se na něj (a ještě dva další) podívat. Byl jsem ho projet a nebylo, co řešit.
Přílohy
RRC 1.jpg
(93.24 KiB) Staženo 8735 x
Naposledy upravil(a) Neklan dne 21 črc 2008 10:50, celkem upraveno 2 x.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#2 Příspěvek od Neklan » 18 črc 2008 16:08

Jak jsem už zmiňoval, celé se to týká i mého Dědka, tedy Series IIA SWB. V8 v RRC zní nádherně a také pěkně jede, ale 132 koní je přece jenom trochu málo. A tak jsem si řekl, že 3,5 litru V8 se dvěma karburátory Zenith-Stromberg a 5-ti kvaltem LT77 by náramně slušel Dědkovi (což se následně ukázalo jako docela náročná konverze - http://www.landroverforum.cz/forum/view ... sc&start=0) a do RRC bych sehnal jiný motor a převodovku. Rozjel jsem se tedy rovnou do Norwich, kde sídlí firma RPI Engineering, přezdívaná také "Mecca for all V8 enthusiasts" ( http://www.v8engines.com/ ). První, na koho jsem tam narazil, byl Holly, ze všech ladičů Rover V8, ten nejlegendárnější. Ukázal mi pár motorů na dílně, postup jejich výroby, různé modifikace, velikosti apod. a když viděl, že jsem se chytil, odvedl mě rovnou k majiteli firmy Chrisu Crainovi. Ten poté, co poznal, že anglicky rozumím docela dobře, se zhluboka nadechnul a dvě a půl hodiny mě zasvěcoval do tajů oboru zvaného Rover V8. Odbíhal na dílnu, nosil na ukázku součástky, maloval grafy, až z toho všeho vykrystalizovala verze motoru pro mě nejvhodnější. Musím říct, že dlouho jsem se nesetkal s takovým (v dobrém slova smyslu ) pacientem jako je Chris Crane. A v průběhu dalších týdnů jsem se přesvědčil o tom, jak příjemně se spolupracuje s lidmi, pro které je jejich práce mnohem víc, než jen pouhý zdroj obživy (což samozřejmě platí také o Krytenovi, u kterého přestavba mého RRC probíhá). Motor jsem tedy objednal a druhý den vyrazil s RRC po ose na cestu domů. Že jsem dojel dobře, už víte z jiného vlákna, takže teď něco blíž k RPI.
Repase použitých V8 dělají v RPI jenom výjimečně. Těžištěm jejich podnikání je výroba nových motorů Rover V8. Dále se také zabývají konverzemi V8 na LPG. Motory Rover V8 se nedávaly pouze do Roverů a Land / Range Roverů, ale také do Morganů, TVR, Marcosů a v neposlední řadě do závodních Bowler a Tomcat / Land Roverů, takže k mání je mnoho verzí. Bloky pro RPI odlévá ta samá slévárna, která je v době jejich sériové produkce odlévala i pro Rovera, ale dneska se jedná o tzv. Coscast verzi z modifikované slitiny, což společně s "cross-bolted" blokem zamezuje dřívějším problémům s přehříváním. Objednat si můžete short motor (bez hlavy), long neboli stripped (včetně hlavy) nebo kompletní (stačí jenom zapojit a jezdit). Standardně se dělají 4,0 litru/190k nebo 4,6 litru/221k, pro který se nabízí kity (vačka a hlava) Stage 1/245k a Stage 3/286k. Do Bowlerů se obvykle dávají závodní verze 4,0 litru/280k, které Holly připravoval pro všechny loňské Dakarské Bowlery a i pro ty letošní pro Transorientale Rally, kde v první desítce dojely hned tři na druhém, čtvrtém a pátém místě. Kromě standardní nabídky vám také můžou ušít něco na míru, jako třeba 5,2 litru/360k :shock: 8) .
Já jsem si objednal kompletní 4,6 litru Stage 1, protože táhne úžasně od spodu. Krouťák by se měl pohybovat někde okolo 390 - 440Nm. Stage 3 jsou výrazně točivé, takže jejich výkon v Rangiem nevyužijete a hodí se tedy spíš do sporťáků. Vzhledem k tomu, že i původní motor v mém RRC je karburátorový, zvolil jsem verzi se čtyřkomorovým Weberem, která je navíc vhodnější pro plyn. Původní benzinová nádrž půjde pryč a místo ní se usídlí 80 l oválná nádrž na LPG a do blatníku zabudujeme specielně tvarovanou, cca 30-ti litrovou nádrž na benzin z nerezu (obě součástí dodávky RPI), takže kufr mi zůstane celý. K motoru jsem dostal i repasovaný kompresor klimatizace, 4-kvaltový automat ZF s rozvodovkou, kompletní nerezové laděné výfukové potrubí Janspeed včetně svodů a dvě krabice všech nezbytností pro instalaci motoru i LPG. Zajímali jste se o cenu, takže prozradím, že motor včetně zapalování, karburátoru s čističem vzduchu a sacími svody, palivovým čerpadlem, alternátorem, starterem, kladkami a řemeny vyšel na 6.000 liber včetně DPH, což je při dnešním kurzu asi 175.000,-Kč. Plus výfuk, převodovka (použitá) a celý LPG systém.
Přílohy
4,6 l Stage 1.jpg
(107.74 KiB) Staženo 8704 x
Holly vyráží číslo motoru.jpg
(123.94 KiB) Staženo 8703 x
Naposledy upravil(a) Neklan dne 15 úno 2009 21:36, celkem upraveno 2 x.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#3 Příspěvek od Neklan » 18 črc 2008 16:16

...
Přílohy
RPI kopie.jpg
(154.92 KiB) Staženo 8691 x
RPI2 kopie.jpg
(166.43 KiB) Staženo 8688 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#4 Příspěvek od Neklan » 18 črc 2008 16:18

Rangie se v současnosti odstrojuje a čeká ho kompletní zrestaurování. Rozmontování bude tedy kompletní až na rám, který se se všemi ocelovými součástmi karoserie opískuje, vyvaří, antikorozně ošetří a nalakuje. Povrchové díly karoserie dostanou samozřejmě také nový lak a interiér nové čalounění.
Je to tedy velký projekt a doufám, že se v Bělči bude vše dařit. Budu vás průběžně informovat, jak to pokračuje. Držte mi place!
Přílohy
RRC 041 kopie.JPG
(93.89 KiB) Staženo 8662 x
RRC 038 kopie.jpg
(100.9 KiB) Staženo 8654 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#5 Příspěvek od Neklan » 18 črc 2008 16:19

...
Přílohy
RRC 039 kopie.JPG
(108.39 KiB) Staženo 8650 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Land Jirka » 18 črc 2008 16:48

Trošku Krytenovi závidím. :twisted:
Dělám teď dalšího RRC, ale tak náročnnej projekt to není, ale bude do orginál stavu.
Tak ať se práce daří :!:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Wolfee
Příspěvky: 214
Registrován: 02 led 2007 11:59
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Wolfee » 18 črc 2008 18:20

Az se vratim domu vsadim Sazku a jestli vyhraju pujdu ve stopach Neklana.
Takhle se zachranuji skvosty.
Neklane a spol. drzim palce.
RRC V8 3.9 Auto MY 1990

Skype: martinrr1

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#8 Příspěvek od Neklan » 21 črc 2008 11:20

Je to trochu otázka, jestli zrovna takhle zachraňovat.
Každý normální člověk reaguje na informaci, že jsem si koupil motor za 175 tisíc a nacpu ho do auta, které jsem koupil za 120 tisíc, že jsem se totálně zbláznil. Ale to je na fandovství do LR vlastně krásné - děláme věci, které jsou úplně postavené na hlavu a neřešíme, zda jsou naše rozhodnutí rozumná nebo efektivní.
A pak je tu ještě věčná otázka, jestli LR upravovat nebo restaurovat do originálního stavu. Restaurovaná auta jsou krásná a velmi je obdivuji. Nicméně tenhle RRC mi bude sloužit jako hlavní auto, proto jsem se rozhodl pro nový motor v neoriginální specifikaci. Dědek (Series IIA) už zase byl tolikrát upravován ještě před tím, než jsem ho koupil, že mu další úpravy nemohou uškodit (parabolická pera s tlumiči Pro Comp, Detroit Locker v zadním diferenciálu, kotoučové brzdy na přední nápravě a teď V8 + 5-ti kvalt LT77). Každopádně chci, aby obě auta po dokončení zvenku vypadala jako originální a klamala tělem.
Děkuji, že mi držíte palce, snad to vše půjde dobře.
Naposledy upravil(a) Neklan dne 12 srp 2008 09:31, celkem upraveno 1 x.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#9 Příspěvek od RudaK » 21 črc 2008 15:16

Já budu držet kibernetika při životě k obrazu svému.Jinak držím palce.Jasně že se to povede.Důležité je chtít. :idea: Ahoj Ruda
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#10 Příspěvek od jezbera ivan » 23 črc 2008 22:58

Nooo, toto vyzera byt pekny projekt. Je to pre mna balzam na dusu, lebo aspon vidim, ze nie som sam taky pacient. Ja mam z RRC uz motor tiez vonku, vrta sa +0.020", nove piesty, kruzky, vacka, rozvody, vybrus kluky..... vsetky diely takisto z RPi. Ked to bude asi za cca 10 dni v kope, budem mat vlasne novy RRC, co na tom, ze je to 1988? 8)
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od eliott » 23 črc 2008 23:32

Jasně, nová stará auta jsou nejlepší :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC

#12 Příspěvek od Luboš M. » 24 črc 2008 14:18

Taky se mi líbí stará auta a znovuzrozená jsou ukázkou lidslé (české) zručnosti. Nicméně nevím Neklane, jestli tohle auto bude to pravé na denní ježdění. Myslím proto, že to opravdu není levná záležitost a přece jen každé auto v našich podmínkách rezne snad 3x rychleji než v jiných zemích. Nezlobte se, ale já bych tenhle skvost prostě opatroval jako oko v hlavě.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od eliott » 24 črc 2008 14:45

Neklane, šlo by mi poslat detail toho emblému na tower tailgate, please?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Wolfee
Příspěvky: 214
Registrován: 02 led 2007 11:59
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Wolfee » 24 črc 2008 15:17

RRC V8 3.9 Auto MY 1990

Skype: martinrr1

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#15 Příspěvek od Neklan » 24 črc 2008 16:17

Jo, to je přesně on. Některý z předchozích majitelů ho na zadek mého Rangieho instaloval, za což jsem rád, protože se mi také líbí.
Jinak Luboši, já ho také hodlám opatrovat jako oko v hlavě. To ovšem neznamená, že ho zavřu do garáže a budu se na něj chodit dívat. Auta, jak ta nová, tak ta stará jsou od toho, aby se s nimi jezdilo. V Americe je spoustu veteránů a klasických aut, ale nikdo s nimi nejezdí, což vedlo k situaci, že se na nic nedají sehnat díly, protože je vlastně málokdo potřebuje. 70% všech v historii vyrobených Land Roverů je pořád v provozu a proto jsou díly aspoň trochu dostupné (i když už to také není nijak slavné). Momentálně nenajezdím víc než 25 tisíc km ročně a to je celkem ideální porce pro dlouholeté zachování dobré kondice auta. Samozřejmě ho nehodlám trápit v těžkém terénu, od toho mám Dědka, Rangie bude občas absolvovat lehký greenlaning, jinak silnice. Antikorozní ochrana bude rozhodně lepší, než mají nové Land Rovery (s mojí tehdy ještě 2 a půl roku starou Discovery 3 jsem absolvoval evidenční prohlídku a pánové si stěžovali, že kvůli korozi rámu se špatně dá rozluštit jeho číslo... :? ), takže si myslím, že Rangie bude do další generálky dlouho a spolehlivě sloužit. U aut, která jezdí jenom příležitostně se často vyskytují překvapivé závady vzniklé právě proto, že se s nimi nejezdí...
Jezbero, tvůj Classic byl tak trochu pro mě jednou s inspirací a jsem rád, že nejsem sám, kdo využil služeb firmy RPI.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Marťas » 27 črc 2008 18:52

Ahoj, fakt perfekní projekt :wink: Měl bych dotaz, uvádí výrobce u tohoto motoru taky spotřebu? 4,6 v kitu, to bude asi nářez. :roll:
Range Rover 4.6 Mk II

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eliott » 27 črc 2008 21:01

No myslím jako u každého slušně vychovaného osmiválce, někde mezi 15 a 25 :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RRC

#18 Příspěvek od Neklan » 31 črc 2008 13:02

Jak píše Elliot, očekávám něco podobné. U V8 možná záleží víc než kde jinde na tom, jak se s tím jezdí. Podle zkušeností některých majitelů usuzuji, že by se s tím průměrně dalo jezdit za 16 v benzínu a 20 v LPG.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC

#19 Příspěvek od Luboš M. » 31 črc 2008 23:35

Našel jsem ti Neklane jeden mustr :wink:
Přílohy
MAL715P-MAY2006-0001.jpg
MAL715P-MAY2006-0001.jpg (96.8 KiB) Zobrazeno 18035 x

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#20 Příspěvek od Rover » 01 srp 2008 08:34

Nádhernej banán...
Country boy...

Odpovědět