Jak vybrat RR

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#61 Příspěvek od PavelU » 14 črc 2009 20:37

Jestli máš na mysli ten v Luhačovicích, tak i ty pevnostní prahy (nášlapy) si na auto leštěnkář nedá :idea:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#62 Příspěvek od Lukas V. » 14 črc 2009 21:07

PavelU píše:Jestli máš na mysli ten v Luhačovicích, tak i ty pevnostní prahy (nášlapy) si na auto leštěnkář nedá :idea:
Taky si to prave myslim... Jinak je tam jen za 237 tisic, coz mi prijde dost... :?

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#63 Příspěvek od Lukas V. » 14 črc 2009 23:11

Jeste jeden dotaz. Jde LPG i vypinat a sam zvolit jestli pojedu na LPG nebo benzin?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#64 Příspěvek od Mirko » 15 črc 2009 08:22

Ano, pokud je plyn odborne namontovany, tak to dovoli kazdy system, muzes behem jizdy prepinat s plynu na benzin a zpatky.
Ale neni LPG jako LPG, jsou ruzne varianty, ktere se cenou a kvalitou dost lisi.
V zasade se jedna A) o typ smesovace: levnejsi, jednodussi, system, plyn se smesuje se vzduchem primo v sani, muze dojit ke zpetnym slehum, takovy system ala karburator.
a B) pak je sekvencni vstrikovani: modernejsi a v montazi dvakrat tak drahy system, ktery zachovava vlastnosti vicebodoveho vstrikovani a diky presnejsimu davkovani ma nizsi spotrebu cca. o 10% ca. o 2 litry. Pritom i skoro stejny vykon jako na benzin. Nemuze dojit ke zpetnym slehum.
Smesovac uz se dnes moc nemontuje, ale v P38 ho urcite jeste obcas najdes. Kdyz uz budes kupovat s plynem, tak si hlidej, at tam je ten sekvencni system.
Prepinani s plynu na benzin ale umi oba systemy
Mirko

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#65 Příspěvek od evil » 15 črc 2009 15:32

Vážení přátelé,
řeším teď podobný problém... Prosím Vás tedy, jestli byste mi mohli ROZMLUVIT už samotnou úvahu koupi RR ;-)

Velmi zdlouhavě vybírám příští auto, náhradu za Citroen XM kombi, který je sice skvělý a splňuje všechny mé požadavky, ale s dostupností servisu a dostupnosti náhradních dílů je to celkově katastrofa. Nejsem citroenista a nemám patřičné vazby a ani nikoho v okolí, kdo by je dělal. Druhovýroba ND neexistuje a cenu originálních dílů určuje Citroen podle toho, kolik mu jich ještě zbývá na skladu... Jiných aut, která by se dala zařadit do kategorie "velké pohodlné/luxusní kombi" je jako šafránu.

Souhrn mých původních požadavků na auto byl následující:
- mělo by působit rozumně/efektivně v účetnictví => digitální odometr výhodou...
- benzín, větší objem
- automat výhodou
- digiklima podmínkou
- kombi (kvůli psům)
- kufr, do kterého se vejde bedna 110x70x85 cm (š. x h. x v.) nebo alespoň 110x70x15 cm a pak jsou ale podmínkou látkové sedačky - ne kůže
- kdyby to auto mělo "duši" a na parkovišti ho poznal zdálky i slepec bez brýlí, bylo to by to taky plus...
- cena co nejmenší na pořízení, prvoz i údržbu -> zbožné přání. Realisticky kategorie 100-200 kkč, raději ke spodní hranici.
- alespoň nějaká bezpečnost pro cestující
- dostupné náhradní díly

Ročně teď najedu kolem 15 tisíc km, naprostá většina z toho jsou krátké cesty do 20km po Praze a kolem Prahy. Snažím se vyhýbat špičce a kolonám (přizpůsobil jsem tomu časy, kdy vyjíždím), ale občas tomu člověk neujde. Zbytek je dálnice. Terén nepotřebuji, bohatě by mi stačilo 2WD. Jsem zvyklý na spotřebu 10-12 L benzínu na 100km (zvyklý = také ochotný to platit). Po velmi zdlouhavém hledání a několika kompromisech jsem výběr uzavřel dvojicí BMW E34/E39 Touring a VW Sharan V6 (SAG). BMW má zoufale malý kufr a SAG je pro změnu šíleně předražené vozidlo, většinou s takovým náběhem km a tak vybydlené, že to až hezké není...

A teď jsem narazil na Range Rover, který splňuje všechno, co si od auta přeji (kufru jsem tedy zatím neměřil). Až na tu spotřebu ;-/
- 4.6 bych realisticky asi neuživil, leda v plynu. LPG jsem měl už v mnoha autech, ale málokdy se mi ta investice do zástavby vyplatila... navíc to člověka v Praze dost omezuje a při spotřeba 20L LPG bych se pořád točil kolem pumpy.
- 2.5 TDS - v BMW bych si ho nevybral, kvůli typům cest, na které to používám. Navíc jsem nikdy naftu neměl. U RR mi to ale připadá jako logičtější volba než benzín.

RR má jednu vlastnost, která u mě okamžitě diskvalifikuje veškerou konkurenci - ten vychvalovaný/proklínaný vzduchový podvozek. Přítelkyně má na našem XM nejraději tu vlastnost, že když potřebuje, tak si to zvedne do "terénní" polohy a dostane se kam potřebuje - obrubník neobrubník, zaparkovat se díky tomu dá všude. P38 to má taky a docela mě to láká. A navíc ten design celého vozu považuju za téměř ideální ;-) Hned po Tatře 613...

Takže otázka č.1.: Má smysl, abych o P38 vůbec přemýšlel?
otázka č.2.: Benzín, naftu nebo RRC?
otázka č.3.: Jaké jsou očekávatelné realistické(!) roční servisní náklady u vozidel kolem r.v. 1998?
otázka č.4.: Nebyl by někdo tak moc laskav a nezměřil by mi rozměry kufru? ;-) Jednak u podlahy a jednak nahoře u sedaček - podélné rozměry - a pak ještě mezi podběhama + výšku...
otázka č.5.: když je to TDS - co všechno tam je z BMW kromě motoru? Ptám se kvůli diagnostice, servisu a dílům...
otázka č.6.: dá se u P38 nějak jednoduše ovlivnit stav odometru?

Předem díky za všechny vaše reakce!

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Jak vybrat RR

#66 Příspěvek od Marťas » 15 črc 2009 17:34

Shodou okolností jsem měřil rozměr kufru a vyšlo mi zhruba š:111cm, d:95cm, výšku jsem neměřil, odhadem tak 80cm.
Co se týče ročních nákladů hodně záleží na stavu. S podvozkem bývají problémy, měchy, čidla, ventilové bloky, s každou závadou musíš na diagnostiku. Ceny dílů zjistíš třeba u Eliotta (http://land-rover.eliott.in/) Má celkem solidní ceny (píšu ze zkušenosti). U 4.6 s LPG praskají bloky motoru, oprava velice nákladná (nad 50tis.). U 2.5tds praskaj zase hlavy. Takže zrovna první příčky v poruchovosti neobsazuje, ale je to auto, který narozdíl od "břichoplazů" budí na silnici respekt. V terénu je též vynikající. Nemam teď moc času, takže napíšu později. M.
Range Rover 4.6 Mk II

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#67 Příspěvek od Lukas V. » 15 črc 2009 21:35

Mirko píše:Ano, pokud je plyn odborne namontovany, tak to dovoli kazdy system, muzes behem jizdy prepinat s plynu na benzin a zpatky.
Ale neni LPG jako LPG, jsou ruzne varianty, ktere se cenou a kvalitou dost lisi.
V zasade se jedna A) o typ smesovace: levnejsi, jednodussi, system, plyn se smesuje se vzduchem primo v sani, muze dojit ke zpetnym slehum, takovy system ala karburator.
a B) pak je sekvencni vstrikovani: modernejsi a v montazi dvakrat tak drahy system, ktery zachovava vlastnosti vicebodoveho vstrikovani a diky presnejsimu davkovani ma nizsi spotrebu cca. o 10% ca. o 2 litry. Pritom i skoro stejny vykon jako na benzin. Nemuze dojit ke zpetnym slehum.
Smesovac uz se dnes moc nemontuje, ale v P38 ho urcite jeste obcas najdes. Kdyz uz budes kupovat s plynem, tak si hlidej, at tam je ten sekvencni system.
Prepinani s plynu na benzin ale umi oba systemy
Mirko
Mirko a je prosim Te nejaky zpusob, jak jednoduse poznat, ktery system je v aute nainstalovan?
Dekuji moc za rady, vazim si jich...
Lukas

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#68 Příspěvek od Lukas V. » 15 črc 2009 21:43

evil píše:Vážení přátelé,
řeším teď podobný problém... Prosím Vás tedy, jestli byste mi mohli ROZMLUVIT už samotnou úvahu koupi RR ;-)

Velmi zdlouhavě vybírám příští auto, náhradu za Citroen XM kombi, který je sice skvělý a splňuje všechny mé požadavky, ale s dostupností servisu a dostupnosti náhradních dílů je to celkově katastrofa. Nejsem citroenista a nemám patřičné vazby a ani nikoho v okolí, kdo by je dělal. Druhovýroba ND neexistuje a cenu originálních dílů určuje Citroen podle toho, kolik mu jich ještě zbývá na skladu... Jiných aut, která by se dala zařadit do kategorie "velké pohodlné/luxusní kombi" je jako šafránu.

Souhrn mých původních požadavků na auto byl následující:
- mělo by působit rozumně/efektivně v účetnictví => digitální odometr výhodou...
- benzín, větší objem
- automat výhodou
- digiklima podmínkou
- kombi (kvůli psům)
- kufr, do kterého se vejde bedna 110x70x85 cm (š. x h. x v.) nebo alespoň 110x70x15 cm a pak jsou ale podmínkou látkové sedačky - ne kůže
- kdyby to auto mělo "duši" a na parkovišti ho poznal zdálky i slepec bez brýlí, bylo to by to taky plus...
- cena co nejmenší na pořízení, prvoz i údržbu -> zbožné přání. Realisticky kategorie 100-200 kkč, raději ke spodní hranici.
- alespoň nějaká bezpečnost pro cestující
- dostupné náhradní díly

Ročně teď najedu kolem 15 tisíc km, naprostá většina z toho jsou krátké cesty do 20km po Praze a kolem Prahy. Snažím se vyhýbat špičce a kolonám (přizpůsobil jsem tomu časy, kdy vyjíždím), ale občas tomu člověk neujde. Zbytek je dálnice. Terén nepotřebuji, bohatě by mi stačilo 2WD. Jsem zvyklý na spotřebu 10-12 L benzínu na 100km (zvyklý = také ochotný to platit). Po velmi zdlouhavém hledání a několika kompromisech jsem výběr uzavřel dvojicí BMW E34/E39 Touring a VW Sharan V6 (SAG). BMW má zoufale malý kufr a SAG je pro změnu šíleně předražené vozidlo, většinou s takovým náběhem km a tak vybydlené, že to až hezké není...

A teď jsem narazil na Range Rover, který splňuje všechno, co si od auta přeji (kufru jsem tedy zatím neměřil). Až na tu spotřebu ;-/
- 4.6 bych realisticky asi neuživil, leda v plynu. LPG jsem měl už v mnoha autech, ale málokdy se mi ta investice do zástavby vyplatila... navíc to člověka v Praze dost omezuje a při spotřeba 20L LPG bych se pořád točil kolem pumpy.
- 2.5 TDS - v BMW bych si ho nevybral, kvůli typům cest, na které to používám. Navíc jsem nikdy naftu neměl. U RR mi to ale připadá jako logičtější volba než benzín.

RR má jednu vlastnost, která u mě okamžitě diskvalifikuje veškerou konkurenci - ten vychvalovaný/proklínaný vzduchový podvozek. Přítelkyně má na našem XM nejraději tu vlastnost, že když potřebuje, tak si to zvedne do "terénní" polohy a dostane se kam potřebuje - obrubník neobrubník, zaparkovat se díky tomu dá všude. P38 to má taky a docela mě to láká. A navíc ten design celého vozu považuju za téměř ideální ;-) Hned po Tatře 613...

Takže otázka č.1.: Má smysl, abych o P38 vůbec přemýšlel?
otázka č.2.: Benzín, naftu nebo RRC?
otázka č.3.: Jaké jsou očekávatelné realistické(!) roční servisní náklady u vozidel kolem r.v. 1998?
otázka č.4.: Nebyl by někdo tak moc laskav a nezměřil by mi rozměry kufru? ;-) Jednak u podlahy a jednak nahoře u sedaček - podélné rozměry - a pak ještě mezi podběhama + výšku...
otázka č.5.: když je to TDS - co všechno tam je z BMW kromě motoru? Ptám se kvůli diagnostice, servisu a dílům...
otázka č.6.: dá se u P38 nějak jednoduše ovlivnit stav odometru?

Předem díky za všechny vaše reakce!
Ahoj chlape,
o Range Roverech tady toho vim asi nejmene, ale presto bych se rad alespon vyjadril k otazce cislo jedna. Co se tyka, alespon me, tak RR je jedine auto, ktere ma podle meho nazoru dusi. Nebudeme si namlouvat, ze je nejspolihlevejsi, nejuspornejsi, nejmene nakladnejsi a nejpraktictejsi auto, ale je to auto, do ktereho kdyz si sednu, tak budu mit pokazde radost... A to je podle me v dnesni dobe ojedinele a dulezite... Ja osobne jej chci koupit proto, jakou ma osobnost. Podle me je dulezitejsi mit nejlepsiho pritele, ktery obcas onemocni, nez doma nekoho ciziho, jen ze je o neco zdravejsi... Tohle je muj nazor, ale kazdy cti neco jineho... Podle me je RR v zakladu zivotni styl a srdcova zalezitost. Ostatni neni rozhodne nej, ale jak se rika-srdce mnohe odpusti...
Vim, ze jsem moc neporadil, ale snazil jsem se vysvetlit "srdecni" stranku veci :) Snad me za to nikdo neukrizje :)
Lukas

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#69 Příspěvek od evil » 15 črc 2009 22:33

Lukas V. píše: Ahoj chlape, o Range Roverech tady toho vim asi nejmene, ale presto bych se rad alespon vyjadril k otazce cislo jedna. ...
Lukas
Díky za reakci.
Já mám na srdeční záležitosti T613, ale všechny mé exempláře jsou zrovna v "předgenerálkovém stavu". Navíc nesplňují některé základní požadavky: není to kombi (resp. byly vyrobeny pouze 3ks, z toho se dochovaly 1-2ks a nejsou na prodej), nemají digiklimu, neexistují na ně ND a při použití v běžném provozu je životnost mezi jednotlivými GO karoserie cca 2 roky (zimní provoz, parkování venku). Zato jsou krásně nespolehlivé, žerou málo a hlavně je to V8 chlazený vzduchem. Mimochodem modely se vstřikováním mají GEMS, který byl později s oblibou nahrazován ŘJ ACIS (vyšší výkon, nižší spotřeba a byl k sehnání).

Já Ti pro změnu odpovím na ten plyn.

1. Pokud je auto vybaveno obyč směšovačem, vede cca 3/8" hadice od reduktoru k sání a co nejblíž k motoru se napojuje. Když máš V8 s rozděleným sáním pro každou stranu (více karburátorů), bude to na každé straně extra. Do, do čeho se napojuje, je právě onen směšovač, který může mít nejrůznější tvary a provedení a zvenčí nemusí být nijak extra zřetelný. Představ si kovový prstýnek s dírkama po obvodu, uvitř je dutý a vede do něj ta hadička s plynem. A to je umístěno v sání, většinou jako kovový mezikus na vedení mezi filtrboxem a karburátorem. Princip úplně stejný jako hořák na sporáku, technické provedení většinou také podobné. Karburátor je v porovnání s tím složitý jako kosmická loď. Seřízení se provádí šroubovákem, nastavení dle ucha (případně přenosnou lambda sondou, ale ucho funguje lépe) a většinou nutno kvůli tomu seřizovat jinak i karburátor. Seřídit více-karburátorový V motor s více směšovači LPG tak, aby se nehádaly obě strany, je fakt zábava. Spotřeba s tímhle typem LPG jde nahoru o 10-20% v každém případě, když je to blbě seřízeno tak i o víc. Hrozí zpětné zášlehy do sání, je-li sání plastové, nemělo by se to používat principiálně vůbec. Poznávací znamení i bez otevření motoru: všude smrdí plyn. není to závada, ale vlastnost tohoto typu zařízení. Dávat staré směšovače (tím myslím konstrukčně) na novější auto, které má vstřikování, je krávovina nejvyššího kalibru, za kterou by se mělo střílet. Má to jedinou výhodu/nevýhodu - nepotřebuje to žádnou elektroniku, jedině přepínač a ventily na palivovém vedení. Veškerou obsluhy má na starosti řidič včasným přepnutím z jednoho paliva na druhé. Startovat se dá i na LPG se studeným motorem - ten ale pak dostáva slušně zabrat, protože plyn tam jde skoro v tekuté fázi a do válců lítá prakticky led... Má to ještě alternativu "plynzežigulíku", kdy se hadice s LPG v jednojaké fázi zavede přímo do sání a rve se tam pod tlakem třeba rovnou z bomby. Nelegální, výbušné a na mnoha případech ověřené, že "takhle tedy ne, přátelé".

2. Monovstřikování a jiná podobná jednoduchá vstřikování plynu. Obdoba jednobodového vstřikování benzínu, technologicky na úrovni mechanického vstřikování benzínu. Tady už je nějaká elektronika, více kovových dílů, přes které vede LPG a (většinou) jedna trubička mizející v trysce na sání. Výkonově odpovídá jednobodovému vstřikování - takže spotřeba nic moc, výkon nic moc, ale jede to a nesmrdí. Startuje to na benzín, automatika pak přepíná na LPG. Tyhle věci se u nás montovaly poměrně krátce, řekněme asi tak rok dva, než přišla sekvence.

3. Sekvenční vstřikování. Obdoba současného provedení vstřikování benzínu, často i lepší než to, které je v autě, do kterého se to nově montuje. Před každým válcem je samostatný vstřik plynu, ke každému vstřiku vede jedna trubička/hadička od kovového rozdělovače/rozbočky a k té vede sinější hadice od reduktoru. (Stejné i pro výše uvedené: reduktor je kovová věc, kde se plyn mění z kapalné fáze na plynnou; vedou k tomu hadice s teplouv vodou z chlazení; před reduktorem je všechno vedení plynu kovové = vysoký tlak, za reduktorem pak už je většinou gumová hadice = nízký tlak). U dobré sekvence nepoznáš, jestli jedeš na plyn nebo na benzín, výkon je někdy i vyšší, spotřeba se nutně nemusí ani zvýšit. O všem si to rozhoduje samo, řidič pouze volí jestli LPG vůbec ano. A když ano, tak eletronika si už ohlídá správnou teplotu pro přepnutí atd. Při krátké trase tedy k přepnutí na LPG nemusí ani dojít, pokud se dostatečně neohřeje motor... Je to vychytaný a vyzkoušený. [Samostatná (pod)kategorie je vstřikování tekutého LPG, oblíbeno myslím zejména v Holandsku. Odpadá reduktor, vstřikuje se tekutý plyn. Vyžaduje nádrž s čerpadlem tekuté fáze. Díky kvalitě plynu v ČR nepoužitelné - odcházejí čepadla, velmi drahé opravy.]

Plyn jsem měl asi v 6 autech a platí o tom prakticky to, co o naftě. Pokud člověk jezdí málo, tak se to nevyplatí (bavíme se o zástavbě nového LPG zařízení - když kupuješ už s plynem, není co řešit). Cena sekvence na V8 s nádrží místo rezervy je investice cca 30-35 tisíc. Za zmínku stojí samozřejmě zákaz vjezdu do nevětraných prostor (garáže) a servisy - část tě odmítne přijmout, protože nemají "náležité bezpečnostní vybavení" (platí o autorizovaných) a další skupina servisů k tomu přistupuje ve stylu "Sjetý brzdový destičky? Za to může plyn, pane!". Revize plynu 1x ročně, při STK 2x emise - jednou benzín, jednou plyn. Životnost nádrže je 10 let, pak se mění za novou (jinak neprojdeš revizí). Ostatní věci jsou záležitosti stokorun.
Naposledy upravil(a) evil dne 16 črc 2009 04:11, celkem upraveno 1 x.

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#70 Příspěvek od evil » 16 črc 2009 00:32

Související otázka: jak jsou na tom RRC s celkovou kvalitou a s korozí?
...a co RRC nafta? O těch se zase tak moc nepíše. 2.4 byl taky BMW?
Tohle mne docela zaujalo cenou :D
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 22454.html

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#71 Příspěvek od Mirko » 16 črc 2009 08:41

Ahoj,
RRC a nafta: montovali se 4 motory: VM 2,4 TD a VM 2,5 TD a v posledních letech (93-95) 200 TDi a 300 TDi.
VM jsou původně lodní motory s jednotlivýma hlavama válců, jejiž těsnění často odchází. Nesjou zrovna vyhlášené spolehlivosti, musí se pořadně zahřát, než šlápneš na plyn, trochu citlivky,ale mají sílu. Montovali se i do Jeepu, ani tam nedělali parádu. 2,5 je údajně lepší než 2,4ka
200 a 300 TDi jsou výrobkem přímo Land Roveru a stal se asi nejoblíbenějším motorem v Land Roverech. Jsou spolehlivé, mají trochu slabší zátah než VM, spotřeba při dobrém seřízeni se drží pod deset litrů. Liší se hlavně tím, že dvoustovka má rozvodový řetěz, 300 řemen. Těchto RRC ale je poměrně málo. Pokud bys měl zájem, o jedné dvoustovce vím a možná je i na prodej.
Kvalita a koroze: RRC je auto, jehož koncepce je stará už 40 let a tomu odpovídá zhruba standard výrobní kvality. Spousta věci se neřešila: Hliniková oxidace a koroze kapoty a zadní klapky a nosného skeletu kvůlí špatně řešené koncepce karoserie a čim pozdější exemplář, tím víc elektriky, která se prostě někam do vozu plácla, a není zvláštnost, že dvě auta stejného ročníku mají jinak řešenou kabeláž, příslušentsví atd. Elektrika zlobí ne tím stylem, že by auto nejelo, ale snad není exemplář, kde by všechno fungovalo (el. okna vč střešního, vytápění skel, el. posun sedaček, centrál atd.). Zvláštní kapitola je u pozdních exemplářů vzduchové pérování. Hlavně ke konci už se vyrábělo způsobem "co dům dá" .Exemplář bez koroze najdeš, ale je jich málo, a už za jiný peníze, stávají se z nich sběratelský kousky. U "normálních" kousku to chce holt péči jako o starý vozidlo, nejmladšímu je 15 let a do kategorie "Youngtimer" už spadají nějaky ten pátek.
Mirko

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#72 Příspěvek od evil » 16 črc 2009 09:36

Mirko - díky za objasnění. RR mi ve všech ohledech začíná připomínat osobní Tatru. Jediné "podstatné" rozdíly spatřuji v tom, že je to kombi a existují na to ND :D

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#73 Příspěvek od Mirko » 16 črc 2009 10:51

Tatra je rozhodně už taky kult, občas tady projede jedem vzduchem chlazený V8, nádhera.
Jo a "Kombi"-vlastnosti RRC rozhodně nepřeceňuj. Ten kufr není zbytečně velký. Auto má jen 4,45 na délku, což je zhruba stejně jako nový Opel Astra, a to ne jako kombi. A navíc Range má poměrně velký prostor pro motor. Však tam taky patří V8, V kabině toho místa fakt není zbytečně moc. Zatím každej silnější nebo vyšší chlap, co mi do něho sedl, tak zas vystoupil, že se prý nevleze pohodlně za volant.
Mirko

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#74 Příspěvek od evil » 16 črc 2009 11:13

Prostor nepřeceňuji, ale na druhou stranu - "další" auto řeším už několik měsíců a výběr je opravdu zoufalej. Aby to mělo dostatek prostoru, tak to musí být buď VW Sharan nebo VW Transporter. Oboje bývá strašně drahý, olítaný a T4 má "reprodukční" cenu odpovídající užitkovému vozu, který si na sebe každým kilometrem vydělává těžké peníze. Ze současných osobních aut pak snad jedině Citroen C5 Break, ale to si raději nechám to XM - je méně poruchové/míň elektroniky. Vedlejším efektem mého hledání je dokonce samostatný web zaměřený na velikost kufru ;-) http://auto.evil.cz 8) konec reklamy. Jednoznačný závěr: čím modernější auto, tím míň prostoru pro cestující, menší kufr a větší spotřeba.

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#75 Příspěvek od Lukas V. » 16 črc 2009 20:34

evil píše: Díky za reakci.
Já mám na srdeční záležitosti T613, ale všechny mé exempláře jsou zrovna v "předgenerálkovém stavu"...................... Revize plynu 1x ročně, při STK 2x emise - jednou benzín, jednou plyn. Životnost nádrže je 10 let, pak se mění za novou (jinak neprojdeš revizí). Ostatní věci jsou záležitosti stokorun.
Dekuji moc za vysvetleni. Ted se mi naskytnul uzasny RR s 4,6, ale bez LPG. Znas nejakou dobrou firmu, ktera se zabiva montazi? Je instalace zalezitost jednoho dne, nebo budu nejaky tyden bez auta? Neni problem s motorem, pokud ma najeto 170t. a najednou je v nem LPG?

Jinak co se tyka T613, tak ji mel otec v praci a prijel s ni jednou domu, jen mi bylo asi deset let, tudiz uz si to moc nepomatuji. Jen vim, ze mel naplno topeni, ktere neslo vypnout a na to, ze byla zima, tak mi to prislo, ze je v tom aute snad zabudovana sauna :)

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#76 Příspěvek od Lukas V. » 16 črc 2009 20:52

Jinak co se tyka LR obecne, tak myslim, ze tu nikdo neresi do hloubky spotrebu, spolehlivost, apod. Spise jak toho sveho "drobecka" udrzet v kondici a kdyz uz mu neco je, tak aby byl brzy v poradku. Sam nepocitam s tim, ze bude muj RR to nejspolehlivejsi auto. Urcite budu mit v mobilu nekolik cisel na nekoho, kdo me zvladne odtahnout, ale myslim, ze za ty ostatni vlastnosti a pocit z toho auta to stoji... Chce to si do toho sednout, projet se. Nekoho to chyti, nekoho ne. Ale urcite bych nehledal v tomhle hospodarnost a spolehlivost :)

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: Jak vybrat RR

#77 Příspěvek od tulda » 16 črc 2009 21:51

Liší se hlavně tím, že dvoustovka má rozvodový řetěz, 300 řemen. Těchto RRC ale je poměrně málo. Pokud bys měl zájem, o jedné dvoustovce vím a možná je i na prodej.

Mirko[/quote]

200Tdi má vážně řetěz ? Seš si jistej ? měl jsem za to , že to jsou prakticky stejný motory a liší se jen přídavnýma zařízeníma, starter altík a tak..

Jinak máš ještě SZ
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#78 Příspěvek od evil » 17 črc 2009 09:02

Lukas V: firmu ti doporučit můžu, je to na Benešovsku, kousek od Prahy. Pokud vím, tak s RR 4.6 už zkušenosti mají - viz foto: http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-5, http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-6. To, že už to auto znají/dělali, je při výběru firmy důležité, protože nebudeš dělat pokusného králíka a bude to pravděpodobně fungovat hned od začátku. Táta si nechal předělávat Oktávku u jiné firmy (na Harfě) a byl první, komu montovali "elektronické vstřikování", což byla tehdy novinka, ještě to ale nebyla sekvence. Ty zážitky s odlaďováním a spolehlivostí bych nikomu nepřál. U SVA jsem si naposledy nechával splynovat Chryslera LHS 3.5 V6 (http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-4), šla tam sekvence. Spotřeba šla dolu, jezdilo to s vyšším výkonem a menší spotřebou než na benzín. Po roce odešel motor, kterej byl evidentně načatej už před montáží plynu (hlava, těsnění atd.). Na plyn to jelo líp a levněji, víc jsem jezdil a tak se to taky dřív projevilo. Výměna motoru za jiný, který měl najeto asi o 100 tisíc mil méně. Po dalším roce odešly na motoru různý čidla a spotřeba dramaticky stoupla - potvrzení toho, že motor musí být v dobrém stavu sám o sobě; v opačném případě ho plyn opravdu nezachrání/neopraví/nevylepší. A protože víc jezdíš, když je to levné, dorazíš ho dřív ;-) Někdo tvrdí, že je to tím, že ho hoří vyšší teplotou atd. Pod mě je to hlavně tím, že se prostě víc jezdí a víc se na to šlape, když to rázem stojí ani ne polovic. Btw. Na LHS mi pak adešel i automat (plus ty čidla, tlumiče atd atd.), oprava nerentabilní, šlo to na díly - za cenu toho plynu, kterej tam byl. Kdyby tam nebyl, nikdo by to nechtěl a šel by do šrotu. (Auto mělo najeto 230 tisíc mil, r.v. 1995.)
Aktuální cena za V8 je 31 tisíc, příplatek za nádrž místo rezervy je kolem 4 (tam nevím přesně). Doba přestavby je různá dle složitosti, ale nepočítej s prací na počkání. RR bych tipnul na 2 dny**. LHS jim trvalo asi 3, ale to tam dělali poprvé a scháněli pro to nějaké specifické díly. Mají tam možnost zapůjčení náhradního vozidla, ale je to fábie. (Doufám, že nedostanu ban za reklamu)

** Oprava: mluvil jsem s technikem. RR jim obvykle zabere 4 dny.

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#79 Příspěvek od Lukas V. » 18 črc 2009 11:48

evil píše:Lukas V: firmu ti doporučit můžu, je to na Benešovsku, kousek od Prahy. Pokud vím, tak s RR 4.6 už zkušenosti mají - viz foto: http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-5, http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-6. To, že už to auto znají/dělali, je při výběru firmy důležité, protože nebudeš dělat pokusného králíka a bude to pravděpodobně fungovat hned od začátku. Táta si nechal předělávat Oktávku u jiné firmy (na Harfě) a byl první, komu montovali "elektronické vstřikování", což byla tehdy novinka, ještě to ale nebyla sekvence. Ty zážitky s odlaďováním a spolehlivostí bych nikomu nepřál. U SVA jsem si naposledy nechával splynovat Chryslera LHS 3.5 V6 (http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-4), šla tam sekvence. Spotřeba šla dolu, jezdilo to s vyšším výkonem a menší spotřebou než na benzín. Po roce odešel motor, kterej byl evidentně načatej už před montáží plynu (hlava, těsnění atd.). Na plyn to jelo líp a levněji, víc jsem jezdil a tak se to taky dřív projevilo. Výměna motoru za jiný, který měl najeto asi o 100 tisíc mil méně. Po dalším roce odešly na motoru různý čidla a spotřeba dramaticky stoupla - potvrzení toho, že motor musí být v dobrém stavu sám o sobě; v opačném případě ho plyn opravdu nezachrání/neopraví/nevylepší. A protože víc jezdíš, když je to levné, dorazíš ho dřív ;-) Někdo tvrdí, že je to tím, že ho hoří vyšší teplotou atd. Pod mě je to hlavně tím, že se prostě víc jezdí a víc se na to šlape, když to rázem stojí ani ne polovic. Btw. Na LHS mi pak adešel i automat (plus ty čidla, tlumiče atd atd.), oprava nerentabilní, šlo to na díly - za cenu toho plynu, kterej tam byl. Kdyby tam nebyl, nikdo by to nechtěl a šel by do šrotu. (Auto mělo najeto 230 tisíc mil, r.v. 1995.)
Aktuální cena za V8 je 31 tisíc, příplatek za nádrž místo rezervy je kolem 4 (tam nevím přesně). Doba přestavby je různá dle složitosti, ale nepočítej s prací na počkání. RR bych tipnul na 2 dny**. LHS jim trvalo asi 3, ale to tam dělali poprvé a scháněli pro to nějaké specifické díly. Mají tam možnost zapůjčení náhradního vozidla, ale je to fábie. (Doufám, že nedostanu ban za reklamu)

** Oprava: mluvil jsem s technikem. RR jim obvykle zabere 4 dny.
A přesná cena je u nich tedy 31 vč. DPH? Pro mě je to trošku problém-jsem až od Slovenských hranic a nevím, jak bych pak řešil i reklamace, apod. :(

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#80 Příspěvek od evil » 18 črc 2009 13:42

Lukas V. píše:A přesná cena je u nich tedy 31 vč. DPH? Pro mě je to trošku problém-jsem až od Slovenských hranic a nevím, jak bych pak řešil i reklamace, apod. :(
Na přesnou cenu se prosím informuj u nich. (Nejsem jejich zaměstnanec, jen jim tu dělám reklamu ;-)
Reklamace - spíš jde o následné seřízení, pokud se v dlouhodobějším provozu objeví nějaké anomálie; ale co se samotného zařízení týká, tak bývá naprosto bezporuchové (klep klep klep - na dřevo). Doporučuji ti zvednout telefon a poptat se přímo u nich a pobavit se detailněji - já nejsem LPG technik, jen uživatel. Jen tě musím upozornit, že Libor bývá občas v telefonu poněkud protivný, ale to je jen zdání - jinak je to kluk milionovej ;-))))

Odpovědět