Můj RR 4.0 P38

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Můj RR 4.0 P38

#1 Příspěvek od Sard » 22 dub 2010 14:53

Tak Vás chci požádat o radu co by to mohlo být?

Motor po nastartování neudrží volnoběh

problém se objevil po natankování cca 20l benálu u OMW
a to tak že nejprve vonoběh stršně houpal cca mezi 1000-500ot/min
Dojel jsem dotankovat plnou nádrž na AGIP
problém se ale vystupňoval tak že motor již neudrží volnoběh vůbec
a okamžitě po nastartování chcípne.
motor lze držet pod plinem v libovolných otáčká.

1)co jsme udělali bylo připojení diagnostiky kde vyskočila chyba čidla polohy vačky
čidlo vyměněno ale k žádné změně nedošlo
2) kontrolou svíček bylo zjištěno že jedna svíčka nezapaluje
byl prošlehlí kabel
po víměně kabelů a namontování nových svíček
nedošlo k žádné změně pouze jíž zapaluje na všech 8 válců
3)po demnontáži svíček zjištěno že jsou svíčký černé což by odpovídalo bohaté směsi
4)kontrola průchodnosti vzduchu filtr byl dávaný nový před týdnem a jako nový vipadá
5)kontrola vůle rozvodového řetězu (bez vůle)
7)odpojeny lamda sondy pokus nastartování bez lamda sond bezezměn.
8 )napadá mě ucpaný výfuk ale to by motor nejel snad ani pod plinem (dnes budu skoušet nastartovat bez výfucku pak mi dojdou nápady

nenapadá někoho z Vás co by to mohlo být??

Uživatelský avatar
Palic
Příspěvky: 194
Registrován: 13 úno 2010 11:38
tel.: LG Optimus 2x
auto: Disco Offroad
Bydliště: Piešťany

Re: Můj RR 4.0 P38

#2 Příspěvek od Palic » 22 dub 2010 15:04

Mne sa toto stalo zoparkrat tiez, ze na volnobeh mi nenastartuje, ale pod pridanym plynom naskocil hned, Tak som to nastartoval pod plynom a drzal v otackach cca minutu. Potom som zhasol a ochvilu nastartoval uz normalne bez pridaneho plynu a auto naskocilo bez problemov. Napadlo ma jedine to, ze bolo nieco v palivovom systeme(benzin) nakolko jazdim stale na lpg. Ale inak uz mesiac sa mi to nestalo.
Nejazdis na LPG?
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Můj RR 4.0 P38

#3 Příspěvek od Sard » 22 dub 2010 15:12

právě že na LPG nejezdím jsem objednán na montáž LPG na pondělek
asi to vycítil a nece se mu tam.

jinak motor chyti na převalení doslova,ale hned zhasne
jinak jsem zkoušel ho držet v otáčkách hned při dočerpání plné nádrže

cca 30s. vím jsem dobitek chudák motor

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Můj RR 4.0 P38

#4 Příspěvek od Sard » 22 dub 2010 15:30

Takže asi problém vyřešen

po odpojení váhy vzduchu motor chtí běží a drží volnoběh
po připojení váhy motor nedrží volnoběh ale má svžnější chod
po připojení váhy za chodu motoru začne motor houpat a nakonec
chcípne a při opjetovném pokusu nastartovat s váhou je problém stejnýž jako na začátku

takže asi váha vzduchu.
skusím sehnad na vyskoušení a pak popř koupím

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Můj RR 4.0 P38

#5 Příspěvek od Sard » 23 dub 2010 09:58

Chtěl bych Vás požádat nemáte někdo náhodou hodnoty čidel motoru ?
abych je mohl proměřit.

Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Re: Můj RR 4.0 P38

#6 Příspěvek od jarorr » 20 kvě 2010 20:01

Ahoj.Ziadna vaha.Ten starsi typ od Sagemu tak nedochadza. Pozri hodnoty kyslikovych sond-lambda sonda a ak by si dal dole prednu Y-lonku vyfuku a pozres dnu tak uvidis aky je kat.ci nieje zapchaty,pripadne ci ti nevypadava keramika zo strany ku strednemu tlmicu.Ja som teraz spravil poriadok zo svojim vymenil som kat po 270 000 tisicoch a po 140 000 km jazdy na LPG. Lambda sondy na modely do roku 1999 dochadzaju pomene casto a vydrzia max.80 000km.Tiez som dhlo valcil,ale nakoniec som vyriesil a fungujem jak hodinky.Po montazi Kenlow chladeni ani nepocujem motor keby som nemal scorpion vyfuk.Hej a hlavne uz nesmrdim po skazenych vajcach :puke co robil Kat.P.S keby skutocne bola poskodena vaha tak mam na vyse.

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj RR 4.0 P38

#7 Příspěvek od alap » 20 kvě 2010 20:25

Lambda sondy má nové a katalizátory vyrabované. Tam problém nebude
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Můj RR 4.0 P38

#8 Příspěvek od Sard » 24 kvě 2010 08:29

alap píše:Lambda sondy má nové a katalizátory vyrabované. Tam problém nebude

ale smrdi jak skažený vejce
nicméně jsem skoušel odpojit výfuk a motor stále nebeží
dle Elektrikáře byl uvolněný ozubený věnec na setrváku a mělo to jiné hodnoty na klice a večce
věnec jsem přiděllali ale motor běžel pekně asi cca 1 min. pka zase chcípl

napadá mě bordel v nádrži nicméně

oprava odložena jsou objednány u eliota nové čidlo polohy vačky a čidlo polohy kliky + váha vzduchu del mého názoru nemá cenu se vtom vrtat když to muže být klidně čidlem.

ale díky za rady.pokud někoho něco napadne jsem otevřený každému nápadu.

Uživatelský avatar
nios
Příspěvky: 213
Registrován: 14 dub 2010 21:01
auto: Disco4
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj RR 4.0 P38

#9 Příspěvek od nios » 24 kvě 2010 11:46

zeby skrtiaca klapka???
ex Disco300, ex Classic Soft Dash, ex Disco2 td5, ex DEF 110 TD5, Disco4

Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Re: Můj RR 4.0 P38

#10 Příspěvek od jarorr » 24 kvě 2010 19:57

No este mi blaznil snimac teploty motora- nedaval spravne hodnoty a tym mi stale pridavalo palivo ,sviecky cierne spotreba sialena ,ale ta zas mala suvis zo sondami.Ak uz mas skutocne vsetko vymenene snad by som este pozrel potenciometer na sktiacej klapke sania.

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Můj RR 4.0 P38

#11 Příspěvek od Sard » 03 bře 2011 11:23

takže motor již uspěšně jezdí a i po namontování LPG chodí jak má

závad na motoru bylo vícero takže kdyby náhodou někdo měl podobný problém
1- byl sajrajt v nádrži nevím co to bylo ale vypadaloto jak rozpuštěná vazelína
tankoval jsem u OMW (nicméně po vypuštění celé nádrže a načerpání nového benzínu čel motor nepravidelně na volnoběh)
2- byl uvolněný ozubený věnec ze kteráho snímá čidlo polohu kliky
3- váha vzduchu byla vadná a motor houpal
ale nejvěčí závada byl bordel v palivu.

Odpovědět