Uzavierky na Disco II
Moderátor: Miky_CZ
Uzavierky na Disco II
Prosim vas poradte mi niekto. Som cerstvy majitel Disco II td5 a nieje mi ceklom jasne ako funguje medzinapravovy diferencial. Kamarat ktory ma Disco I Tdi ma vramci redukcnej prevodovky naviac jednu polohu na rozdiel od mojej. Mam teda k dospozicii len nejaky elektronicky system ktory diferencial ovlada?
uzávěrka na discoII
Hodně záleží z jakého roku Disco máš.
První jsem měl z roku 2000 a tam sice byla uzávěrka, ale nebyla vyvedena do kabiny (dá se dodělat je to jednoduchá úprava buď podomácku-mám někde nákres,nebo pokud se dobře pamatuji tak extec nabízí ovládání).
V mé druhé z roku 2004 je ovládání již klasické jako na DI řadící pákou red.převodovky.
První jsem měl z roku 2000 a tam sice byla uzávěrka, ale nebyla vyvedena do kabiny (dá se dodělat je to jednoduchá úprava buď podomácku-mám někde nákres,nebo pokud se dobře pamatuji tak extec nabízí ovládání).
V mé druhé z roku 2004 je ovládání již klasické jako na DI řadící pákou red.převodovky.
Re: Uzavierky na Disco II
Pokud redukční páka neobsahuje polohu pro uzávěrku tak je nahrazena elektronicky.To znamená, že elektronika pouští kroutící moment na tu nápravu, ketrá má lepší záběr a společně s kontrolou prokluzu jednotlivých kol má nahrazovat uzávěrky diferenciálů.Podle mě to moc nechodí.Pokud by to šlo tak to změň na manuální, tedy pokud to myslíš s ježděním v terénu vážně.Pokud tam jseš jen občas, tak bych to neřešil.AlexDiscoTd5 píše:Prosim vas poradte mi niekto. Som cerstvy majitel Disco II td5 a nieje mi ceklom jasne ako funguje medzinapravovy diferencial. Kamarat ktory ma Disco I Tdi ma vramci redukcnej prevodovky naviac jednu polohu na rozdiel od mojej. Mam teda k dospozicii len nejaky elektronicky system ktory diferencial ovlada?
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak, záleží jaký máš rok výroby.
První Discovery měli mezinápravu.
Pak jí přestali zapojovat, ale výstup z redučky byl.
Další již neměli ani výstup z redučky. U těhle modelů se redukce již dodělat nedá, respektive dá, ale jen rozebráním a výměnit hřídele.
Od roku 2003 ty faceliftové modely už zase mohli mít mezinápravu.
Roky kdy tam mezináprava byla a nebyla ti přesně neřeknu.
Myslím, že do roku 2000 tam byla možná i zapojená.
Od roku 2000 tam byla nezapojená
Od roku 2001 tam nebyla vůbec
Od roku 2003 byla pouze na zakázku. Pokud ji zákazník chtěl, byla vyvedená a zapojená. Pokud jí zákazník nechtěl, nebyla ani vyvedená.
Berte to s rezervou
První Discovery měli mezinápravu.
Pak jí přestali zapojovat, ale výstup z redučky byl.
Další již neměli ani výstup z redučky. U těhle modelů se redukce již dodělat nedá, respektive dá, ale jen rozebráním a výměnit hřídele.
Od roku 2003 ty faceliftové modely už zase mohli mít mezinápravu.
Roky kdy tam mezináprava byla a nebyla ti přesně neřeknu.
Myslím, že do roku 2000 tam byla možná i zapojená.
Od roku 2000 tam byla nezapojená
Od roku 2001 tam nebyla vůbec
Od roku 2003 byla pouze na zakázku. Pokud ji zákazník chtěl, byla vyvedená a zapojená. Pokud jí zákazník nechtěl, nebyla ani vyvedená.
Berte to s rezervou
Naposledy upravil(a) Admin dne 15 led 2007 13:10, celkem upraveno 1 x.
Mam model 2002 z decembra z 2003-kovym faceliftomAdmin píše:Přesně tak, záleží jaký máš rok výroby.
První Discovery měli mezinápravu.
Pak jí přestali zapojovat, ale výstup z redučky byl.
Další již neměli ani výstup z redučky. U těhle modelů se redukce již dodělat nedá, respektive dá, ale jen rozebráním a výměnit hřídele.
Od roku 2003 ty faceliftové modely už zase měli mezinápravu.
Roky kdy tam mezináprava byla a nebyla ti přesně neřeknu.
Myslím, že do roku 2000 tam byla zapojená
Od roku 2000 tam byla nezapojená
Od roku 2001 tam nebyla vůbec
Od roku 2003 tam je zase zapojená.
Berte to s rezervou
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem ty info poupravil, po rozhovoru s hl. technikem v PragueAlexDiscoTd5 píše:Mam model 2002 z decembra z 2003-kovym faceliftomAdmin píše:Přesně tak, záleží jaký máš rok výroby.
První Discovery měli mezinápravu.
Pak jí přestali zapojovat, ale výstup z redučky byl.
Další již neměli ani výstup z redučky. U těhle modelů se redukce již dodělat nedá, respektive dá, ale jen rozebráním a výměnit hřídele.
Od roku 2003 ty faceliftové modely už zase měli mezinápravu.
Roky kdy tam mezináprava byla a nebyla ti přesně neřeknu.
Myslím, že do roku 2000 tam byla zapojená
Od roku 2000 tam byla nezapojená
Od roku 2001 tam nebyla vůbec
Od roku 2003 tam je zase zapojená.
Berte to s rezervou
Mam len 3 polohy, redukcia, normal a neutral ta volba do lava to som zatial videl len v Disco I a preto som sa divil ze do II to uz nedaliStavros píše:mas to napsany na tom stitku pred radickou, mel si tam asi neutral, takze se netocilo nic. malou pakou dopredu je redukce a doleva je uzaverka. Podle me to tam mas. Redukci radit jenom v terenu nebo hlubokym snehu.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Dávali, ale jen na přání zákazníka za příplatek. Pokud ji zákazník nechtěl, což je tvůj případ, tak tam nebude ani vývod z redučky.AlexDiscoTd5 píše:Mam len 3 polohy, redukcia, normal a neutral ta volba do lava to som zatial videl len v Disco I a preto som sa divil ze do II to uz nedali
Jezdíš často do terénu, nebo plánuješ sem tam někdy si zajezdit?
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Můžeš volit pouze redukci. Mezinápravu nahrazuje systém ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol.Jarys píše:Plánuju ubčas si dost drsně zajezdit a hodně cest miřím po sněhu. Levou polohu nemám. Mám r.v. 2003. Tak co tam vlastně mám, když má redukčka normál, neutrál a redukci? Co ty nápravy vlastně v terénu dělaj?
Pokud kolo ztratí trakci, tzn. že začne hrabat, tak přes systém ABS které snímá otáčky všech kol, ti to kolo/kola začne přibržďovat, aby motor nezratil výkon a kolo co se protáčelo se dostalo zpátky do trakce.
Pokud chceš blbnout ve sněhu, tak bych raději koupil pořádný zimáky a uzávěrky do předního a zadního diferenciálu.
Naposledy upravil(a) Admin dne 16 led 2007 20:09, celkem upraveno 1 x.
Vyskusaj...postav jednu napravu na spaliky. Daj normalnu rychlost 1 a pomaly pust spojku...ak auto necukne-nespadne zo spalikoch tak tam medzinapravovu uzavierku nemas.Jarys píše:Plánuju ubčas si dost drsně zajezdit a hodně cest miřím po sněhu. Levou polohu nemám. Mám r.v. 2003. Tak co tam vlastně mám, když má redukčka normál, neutrál a redukci? Co ty nápravy vlastně v terénu dělaj?
Druhy pokus urob taky isty len tam daj redukovanu rychlost 1 a uvidis a cukne a spadne tak tam medzinapravova uzavierka je.
Nie som si isty ci pri zaradeni redukcie sa neuzavre aj medzidif.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
...ak nemas medzinapravovu uzavierku tak 100% 4x4 nikdy mat nebudes aj ked pouzijes uzavierky na napravach.Jarys píše:No a jsem z toho Ty uzávěrky na předek i zadek mně zajímají, pročtu ostatní témata. Už se o tom tady někde debatilo. Jsou pak ručně uzavíratelné a dělají 100% čtyčkolku?
No rady se šplíkem vyzkouším a uvidím
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
asi takto... (moje skusenosti)
Tvoj problem som cely prezil 2x (a bol som pri dvoch dalsich disco2kach, kt. CDL - central difflock - uzaver medzinapravy dorabali), konzultoval som s X ludmi od LR atd... a som rad, ze mozem prispiet tym, co mna stalo ohromne vela usilia a badania, aby som sa niekam dostal.
Moj zaver/skusenost: Je uplne zbytocne spekulovat ci tam CDL mas alebo nemas, lebo to teoretizovanim nezistis. Z tvojho popisu je jasne ze CDL nemas minimalne pripojeny alebo vobec ho nemas v rozvodovke. Ale to ci ho mas v rozvodovke sa da velmi jednoducho zistit, tak si lahni pod auto (nemusi byt ani na heveri) a najdes odpoved. Ak mas v rozvodovke CDL tak to staci nahmatat rukou na vrchnej casti tela rozvodovky - je to vystup asi 3-4 cm vysokej (cca 8mm priemer) tycky trciacej z tela rozvodovky na jej hornej ploche asi 15cm dozadu za rovinou vystupu predneho kardanu z tela rozvodovky. Koniec tejto tycky je zbruseny do dvoch paralelnych ploch pre nasadenie tiahla ovladania CDL (to zbrusenie tiez nahmatas). Ak tam je, mas to v suchu, staci ti lanovod, nova kulisa paky, par dalsich drobnosti naviac, cele asi za 15.000 a pripojit to tam a bude ti to fungovat, ak sa to spravne urobi, dokonca aj so signalizaciou aktivacie CDL na pristrojovke. Vypis dielov a postup prac zarucene ovladaju v LR Brno (p. Hodbod), u Mejznara tiez, ale pozor! - v Bratislave bez sance! Tiez sa to ako pack predava kdekade po anglickom webe.
Ak to tam nemas (ten vystup), mas smolu. Prerabat rozvodovku, to by som si nelajsol. Ak ti ju totiz nikto rozoserie, tak ti zostanu lem oci pre plac a par firiem v UK kt, to vedia dat dokopy, vacsinou to robia vymenou kus za kus + doplatok. Supis dielov na prerabku potrebnych som mal moznost vidiet (dal som si to vyspecifikovat v LR), je to akcia asi za 60tis s hmlistym koncom, par ludi o tom teoretizuje, ze sa to da ale ja si myslim, ze to je len v teor. rovine. traba vsak povedat, ze teor. to isto ide, tak ako aj transptantovat srdce.
Ja som mal dve disco2ky, ta prva to mala, ta druha nemala (to bola 07/2003). Potom je podla mna jedina rozumna moznost, vymenit rozvodovku za taku ktora CDL v sebe ma. Ja som kupil rozvodovku s CDL z buracky za 30 tisic CZK, je dolezite vediet jej technicky stav samozrejme. V zastupeni LR pre CZ v prahe sa mi vyjadril najaky vrchny technik, ze by mi tam mala pasovat kazda rozvodovka od roku 1999, ja som kupil 2000ku a pasovala, vymenil som ju v servise v brne kus za kus. Jedine co ti nebude fungovat je signalizacia aktivacie CDL na pristrojovke, lebo tam nemas kable, ale to vidis podla polohy paky. Mam na tom nabehane uz asi 50tis km, vsetko funguje ako ma.
A este k tomo TC. Je nemozne nahradit CDL pomocou TC. To je uplne jasne z logiky veci, to je vsak ale na dlhsie popisovanie. Ak mas zaujem jazdit trebars i stredne tazky offroad alebo lahky na klzkych povrchoch, bez CDL sa nikam nedostanes. To mam vyskusane na svojich oblubenych cestickach, ze tam kde som sa bez CDL nikdy nedostal (a tych miest su desiatky) tak tam sa po jeho domontazi/montazi dostanem bez toho aby som si povsimol, ze mam nejaky trakcny problem. TC ti sice prenasa toc. moment mimo preklzovane koleso ale zaroven brzdi cele auto v pohybe vpred no a uz vobec nedokaze simulovat CDL alebo akykolvek uzaver.
Drzim palce a kludne sa ozvi, navediem ta pri "smatrani rukou pod autom". Ivan
Moj zaver/skusenost: Je uplne zbytocne spekulovat ci tam CDL mas alebo nemas, lebo to teoretizovanim nezistis. Z tvojho popisu je jasne ze CDL nemas minimalne pripojeny alebo vobec ho nemas v rozvodovke. Ale to ci ho mas v rozvodovke sa da velmi jednoducho zistit, tak si lahni pod auto (nemusi byt ani na heveri) a najdes odpoved. Ak mas v rozvodovke CDL tak to staci nahmatat rukou na vrchnej casti tela rozvodovky - je to vystup asi 3-4 cm vysokej (cca 8mm priemer) tycky trciacej z tela rozvodovky na jej hornej ploche asi 15cm dozadu za rovinou vystupu predneho kardanu z tela rozvodovky. Koniec tejto tycky je zbruseny do dvoch paralelnych ploch pre nasadenie tiahla ovladania CDL (to zbrusenie tiez nahmatas). Ak tam je, mas to v suchu, staci ti lanovod, nova kulisa paky, par dalsich drobnosti naviac, cele asi za 15.000 a pripojit to tam a bude ti to fungovat, ak sa to spravne urobi, dokonca aj so signalizaciou aktivacie CDL na pristrojovke. Vypis dielov a postup prac zarucene ovladaju v LR Brno (p. Hodbod), u Mejznara tiez, ale pozor! - v Bratislave bez sance! Tiez sa to ako pack predava kdekade po anglickom webe.
Ak to tam nemas (ten vystup), mas smolu. Prerabat rozvodovku, to by som si nelajsol. Ak ti ju totiz nikto rozoserie, tak ti zostanu lem oci pre plac a par firiem v UK kt, to vedia dat dokopy, vacsinou to robia vymenou kus za kus + doplatok. Supis dielov na prerabku potrebnych som mal moznost vidiet (dal som si to vyspecifikovat v LR), je to akcia asi za 60tis s hmlistym koncom, par ludi o tom teoretizuje, ze sa to da ale ja si myslim, ze to je len v teor. rovine. traba vsak povedat, ze teor. to isto ide, tak ako aj transptantovat srdce.
Ja som mal dve disco2ky, ta prva to mala, ta druha nemala (to bola 07/2003). Potom je podla mna jedina rozumna moznost, vymenit rozvodovku za taku ktora CDL v sebe ma. Ja som kupil rozvodovku s CDL z buracky za 30 tisic CZK, je dolezite vediet jej technicky stav samozrejme. V zastupeni LR pre CZ v prahe sa mi vyjadril najaky vrchny technik, ze by mi tam mala pasovat kazda rozvodovka od roku 1999, ja som kupil 2000ku a pasovala, vymenil som ju v servise v brne kus za kus. Jedine co ti nebude fungovat je signalizacia aktivacie CDL na pristrojovke, lebo tam nemas kable, ale to vidis podla polohy paky. Mam na tom nabehane uz asi 50tis km, vsetko funguje ako ma.
A este k tomo TC. Je nemozne nahradit CDL pomocou TC. To je uplne jasne z logiky veci, to je vsak ale na dlhsie popisovanie. Ak mas zaujem jazdit trebars i stredne tazky offroad alebo lahky na klzkych povrchoch, bez CDL sa nikam nedostanes. To mam vyskusane na svojich oblubenych cestickach, ze tam kde som sa bez CDL nikdy nedostal (a tych miest su desiatky) tak tam sa po jeho domontazi/montazi dostanem bez toho aby som si povsimol, ze mam nejaky trakcny problem. TC ti sice prenasa toc. moment mimo preklzovane koleso ale zaroven brzdi cele auto v pohybe vpred no a uz vobec nedokaze simulovat CDL alebo akykolvek uzaver.
Drzim palce a kludne sa ozvi, navediem ta pri "smatrani rukou pod autom". Ivan
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
aha pardon nebol som prihlaseny, prispevok pred
pardon, to len pre kontakt, nebol som prihlaseny takze moj roman o CDL (vid hned vyssie) je ako anonym.
A este k uzavierkam, ak neuzavries CDL, tak ti ziadna dalsia uzavera nepomoze (vid teoria kdekade po webe + zaklady fyziky)
Na disco sa uzaver CDL robi zvlast a to pri normalnaj i redukovanej, vzdy pohybom paky dolava, tzn ze i v normalnych i reduk. rychl. mozes jazdit bez alebo s uzaverou.
Ivan
A este k uzavierkam, ak neuzavries CDL, tak ti ziadna dalsia uzavera nepomoze (vid teoria kdekade po webe + zaklady fyziky)
Na disco sa uzaver CDL robi zvlast a to pri normalnaj i redukovanej, vzdy pohybom paky dolava, tzn ze i v normalnych i reduk. rychl. mozes jazdit bez alebo s uzaverou.
Ivan
Re: asi takto... (moje skusenosti)
Samozrejme je to najidealnejsie riesenie ale da sa to v pohode rozobrat a poskladat len to chce nejake skusenosti....uz sme ich poskladali dost aj disko a hlavne Def.Anonymous píše: Prerabat rozvodovku, to by som si nelajsol. Ak ti ju totiz nikto rozoserie, tak ti zostanu lem oci pre plac a par firiem v UK kt, to vedia dat dokopy, vacsinou to robia vymenou kus za kus + doplatok.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Ano Dano, ale tu nejde o to nieco rozobrat a rovnakym sposobom spat zlozit (popr. vymenit pri tom skladani niektory vadny diel kus za kus), ale tu ide o: rozobrat - vymenit polovicu bloku (kvoli otvoru pre vystup tiahla ovladania, alebo ho frezovat - chcem vidiet) - dolpnit donutra cely mechanizmus CDL do uz existujucej rozvodovky - spravne vsetko vymedzit - poskladat. Opakujem, da sa, ale kto je ten kto to urobi? A zaplati? A ked pruser (kt. z toho kuka) a opakujem diely za cca 50 tis, + praca + hmla vsade naokolo. Nedoporucujem! Nema tu s tym nikto skusenost, sam som to vazne a trpezlivo riesil s x ludmi motajucimi sa okolo LR a vysledok (moj) je, ze toto v nasich podmienkach nieje spravna cesta? Vymena je jednoducha, kus za kus, a lacnejsia, a vyskusana. Jedina dolezita vec, aby si vedel, ze si kupil solidnu rozvodovku so znamym poctom km. Ivan