D2 TD5 nestartuje
Moderátor: Miky_CZ
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
D2 TD5 nestartuje
Mám li méně ja 1/4 nafty v nádrži tak nenastartuji, když stojím s čumákem nahoru tak je to 100%, když dám režim odvzdušnění a dostatečně dlouho držím startér tak to chytne, při jízdě s kopce na dvojku to chytlo bez problémů možná už to bylo odvzdušněné. Měl někdo takový problémek. Začalo to po výměně palivového regulátoru na bloku asi.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW
Re: D2 TD5 nestartuje
... a neunika ti nafta z regulatoru po vymene ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14987
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 TD5 nestartuje
čerpadlo v nádrži? Buďto přicpaný sací koš čurbesem, nebo umírá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 TD5 nestartuje
Mám poznatek, že tuto závadu by mohl dělat špatnej držák naftového filtru, respektive odvzdušňovací ventilek umístěný v držáku filtru na vratné větvi do nádrže.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: D2 TD5 nestartuje
asi čerpadlo
Nepomáhá nám ani tolik pomoc našich přátel, jako jistota že by nám pomohli.
-
- Příspěvky: 14987
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 TD5 nestartuje
To jako ten "ventilek" co je tvořenej podle RAVE membránou, takže dokud je suchej, tak propouští vzduch a až se namočí naftou, tak je nepropustnej?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 TD5 nestartuje
Čerpadlo to být může taky, ale když už je vše vyměněné, tak to bude ten ventilek.
Je to ta věc na obrázku
Špatný zpětný ventilek je u aut s motorem TD5 docela častá závada a projevuje se zejména u menšího množství paliva v nádrži tak, že motor i po půlhodině odstávky nechce chytit, někdy je i slyšet jak je v palivovém systému vzduch a většinou naskočí až po odvzdušňovací sekvenci.
Většinou se stane, že motor po otočení klíčkem chytne na sekundu, nebo dvě !ihned sám zdechne a už nenaskočí až po odvzdušnění.
Ventilek stojí pár stovek
pozice 13 a 14
Je to ta věc na obrázku
Špatný zpětný ventilek je u aut s motorem TD5 docela častá závada a projevuje se zejména u menšího množství paliva v nádrži tak, že motor i po půlhodině odstávky nechce chytit, někdy je i slyšet jak je v palivovém systému vzduch a většinou naskočí až po odvzdušňovací sekvenci.
Většinou se stane, že motor po otočení klíčkem chytne na sekundu, nebo dvě !ihned sám zdechne a už nenaskočí až po odvzdušnění.
Ventilek stojí pár stovek
pozice 13 a 14
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 TD5 nestartuje
Ještě jsem zapoměl napsat, že se ty odvzdušňovací ventilky v tělese držáku filtru se dělaly ve dvou modifikacích podle roku výroby.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
Vyřešil jsi to nějak.Mám ten samý problém.
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
Neměl jste někdo stejný problém jako Kudrnáč a já?
Stalo se mi taky že při 1/4 paliva v nádrži.Motor chytil a okamžitě zdechl.Pak nešel natočit,ale cca po 3 minutách zkošení chytil a tak jsem odjel.Ujel jsem asi kilometr a po 15 minutovém stání ten samej problém.
Palivovej filtr novej,nafta nikde neteče a čerpadlo je vyčištěné.
Stalo se mi taky že při 1/4 paliva v nádrži.Motor chytil a okamžitě zdechl.Pak nešel natočit,ale cca po 3 minutách zkošení chytil a tak jsem odjel.Ujel jsem asi kilometr a po 15 minutovém stání ten samej problém.
Palivovej filtr novej,nafta nikde neteče a čerpadlo je vyčištěné.
Re: D2 TD5 nestartuje
Mě se tuhle stalo,že nechtěl chytit studenej a pak ani teplej po 10 minutách odstávky tak nevím co se děje teď to zas chodí. Možná taky ten ventilek,ale zdá se mě ten držák filtru takovej malinko mokrej ten prach je nasáklej naftou je tmavší budu to muset prohlídnout.libovka píše:Neměl jste někdo stejný problém jako Kudrnáč a já?
Stalo se mi taky že při 1/4 paliva v nádrži.Motor chytil a okamžitě zdechl.Pak nešel natočit,ale cca po 3 minutách zkošení chytil a tak jsem odjel.Ujel jsem asi kilometr a po 15 minutovém stání ten samej problém.
Palivovej filtr novej,nafta nikde neteče a čerpadlo je vyčištěné.
-
- Příspěvky: 14987
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 TD5 nestartuje
Zaměřil bych se na dvě věci - to že někde neprolýná nafta - teď jak je venku mokro, tak se to bude super hledat. A druhá věc je snímač polohy kliky. Občas odejdou. Nicméně by ho měla poznat diagnostika, že to blbne.
A poslední možnost - rušení od startéru - opět to souvisí se snímačem polohy kliky. Dobré na poznávání je, když se auto nastartuje bez startéru - pustit z kopce, roztáhnout, roztlačit .
A poslední možnost - rušení od startéru - opět to souvisí se snímačem polohy kliky. Dobré na poznávání je, když se auto nastartuje bez startéru - pustit z kopce, roztáhnout, roztlačit .
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
Jenže tento problém je pouze pokud je v nádrži 1/4 nafty a mín.Takže čidlo kliky bych vyloučil.Vždy když jsem tam měl jen takhle nafty tak to chytlo na brnk a po vteřině to začlo zakopávat ale během 3 vteřin se to srovnalo a bylo to OK.Až předevčírem mi to udělalo že to chytlo a hned zdechlo.Pak to nešlo třeba minutu natočit a najednou to chytlo,zahulilo to černě a běželo to v poho I výkon byl OK.Ujel jsem asi 500m auto zdechnul a po 15 minutách ten samej příběh.
Dnes jsem hned ráno zkoušel kolik dává čerpadlo.Za 20 vteřin jsem natočil 1 litr což by mělo být v poho.
Projistotu jsem ho i rozebral a je čisté.
Dnes jsem hned ráno zkoušel kolik dává čerpadlo.Za 20 vteřin jsem natočil 1 litr což by mělo být v poho.
Projistotu jsem ho i rozebral a je čisté.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 TD5 nestartuje
Dělal jsem to už X krát a tyto příznaky odpovídají těm ventilkům ve filtru
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
Já mám v držáku filtru ten ventilek co je v něm jakási membrána.Myslíš že by to mohl dělat i ten?
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
Tak po výměně ventilku ve filtru žádná změna.
Ale mám poznatek.
Po odšroubování převlečné matice na pal.čerpadle které jsem nechal připojené na hadice abych mohl nastarovat,ale abych i viděl co se v nádrži děje jsem zjistil následovné.
Jakmile se čerpadlo spustí tak začne nafta hned u motoru čerpadla částečně téct zpět do nádrže.Myslel jsem,že je prasklá třeba hadice co jde z druhého stupně čepadla do víka koše protože to dost sříkalo a rozprašovalo tak to bylo špatně vidět.Tak jsem celej koš demontoval a zkusil to na ponku.Zjistil jsem,že na motoru čerpadla hned vedle výstuputu druhého stupně je jakýsi přetlakový ventil - pružinka s kuličkou.Jakmile jsem čerpadlo zapnul tak z toho ventilu začne stříkat nafta a to i když je čerpadlo mimo auto a netlačí proti regulátoru žádný tlak.Usuzuju tedy,že tento ventil je zdřejmě pootevřený a tudíž po vypnutí motoru se přes něj systém zavzdušnuje.Ve chvíli kdy je v nádrži celé čerpalo pod hladinou nafty tak je to OK,ale jakmile se nádrž vyjede cca na 1/4 tak tento ventil už je nad hladinou a nafta přes něj vyteče zpět do nádrže.Zkusil jsem ventilek rozebrat jestli není pod kuličkou bordel.Po vyčištění,vyfoukání a složení ten samej problém.To rozprašování spůsobuje ještě to ,že nafta spění a spěněná se drží v sacím koši čerpadla které jí spěněnou nadává což si myslím že taky není dobře.
Takže asi koupím čerpadlo a budu doufat že se tím problém vyřeší.
Ale mám poznatek.
Po odšroubování převlečné matice na pal.čerpadle které jsem nechal připojené na hadice abych mohl nastarovat,ale abych i viděl co se v nádrži děje jsem zjistil následovné.
Jakmile se čerpadlo spustí tak začne nafta hned u motoru čerpadla částečně téct zpět do nádrže.Myslel jsem,že je prasklá třeba hadice co jde z druhého stupně čepadla do víka koše protože to dost sříkalo a rozprašovalo tak to bylo špatně vidět.Tak jsem celej koš demontoval a zkusil to na ponku.Zjistil jsem,že na motoru čerpadla hned vedle výstuputu druhého stupně je jakýsi přetlakový ventil - pružinka s kuličkou.Jakmile jsem čerpadlo zapnul tak z toho ventilu začne stříkat nafta a to i když je čerpadlo mimo auto a netlačí proti regulátoru žádný tlak.Usuzuju tedy,že tento ventil je zdřejmě pootevřený a tudíž po vypnutí motoru se přes něj systém zavzdušnuje.Ve chvíli kdy je v nádrži celé čerpalo pod hladinou nafty tak je to OK,ale jakmile se nádrž vyjede cca na 1/4 tak tento ventil už je nad hladinou a nafta přes něj vyteče zpět do nádrže.Zkusil jsem ventilek rozebrat jestli není pod kuličkou bordel.Po vyčištění,vyfoukání a složení ten samej problém.To rozprašování spůsobuje ještě to ,že nafta spění a spěněná se drží v sacím koši čerpadla které jí spěněnou nadává což si myslím že taky není dobře.
Takže asi koupím čerpadlo a budu doufat že se tím problém vyřeší.
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: D2 TD5 nestartuje
Tak teď jsem zvědavej, jak to dopadne.... Držímlibovka píše:Tak po výměně ventilku ve filtru žádná změna.
Ale mám poznatek.
Po odšroubování převlečné matice na pal.čerpadle které jsem nechal připojené na hadice abych mohl nastarovat,ale abych i viděl co se v nádrži děje jsem zjistil následovné.
Jakmile se čerpadlo spustí tak začne nafta hned u motoru čerpadla částečně téct zpět do nádrže.Myslel jsem,že je prasklá třeba hadice co jde z druhého stupně čepadla do víka koše protože to dost sříkalo a rozprašovalo tak to bylo špatně vidět.Tak jsem celej koš demontoval a zkusil to na ponku.Zjistil jsem,že na motoru čerpadla hned vedle výstuputu druhého stupně je jakýsi přetlakový ventil - pružinka s kuličkou.Jakmile jsem čerpadlo zapnul tak z toho ventilu začne stříkat nafta a to i když je čerpadlo mimo auto a netlačí proti regulátoru žádný tlak.Usuzuju tedy,že tento ventil je zdřejmě pootevřený a tudíž po vypnutí motoru se přes něj systém zavzdušnuje.Ve chvíli kdy je v nádrži celé čerpalo pod hladinou nafty tak je to OK,ale jakmile se nádrž vyjede cca na 1/4 tak tento ventil už je nad hladinou a nafta přes něj vyteče zpět do nádrže.Zkusil jsem ventilek rozebrat jestli není pod kuličkou bordel.Po vyčištění,vyfoukání a složení ten samej problém.To rozprašování spůsobuje ještě to ,že nafta spění a spěněná se drží v sacím koši čerpadla které jí spěněnou nadává což si myslím že taky není dobře.
Takže asi koupím čerpadlo a budu doufat že se tím problém vyřeší.
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
To já jsem taky zvědavej.Včera jsem to po dvoudenní odstávce nemohl natočit a už mě to docela sere.
- libovka
- Příspěvky: 1993
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D2 TD5 nestartuje
Nebyl by někdo od té dobroty a podíval se do nádrže jestli mu to taky přepouší tím ventilem.Stačí odmontovat převlečnou matku a neodpojovat hadice.Víko čerpadla povyskočí a baterkou stačí posvítit tou škvírou na pumpu.Ventil je hned vedle výstupu druhého stupně.Jen musí být v nádrži cca 1/4 nafty aby na to bylo vidět.
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 TD5 nestartuje
Nechceš půjčit použité na pokusy? před vyndáním před rokem a čtvrt fungovalo.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com