D2 TD5 nestartuje

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

D2 TD5 nestartuje

#1 Příspěvek od kudrnac » 08 dub 2012 18:59

Mám li méně ja 1/4 nafty v nádrži tak nenastartuji, když stojím s čumákem nahoru tak je to 100%, když dám režim odvzdušnění a dostatečně dlouho držím startér tak to chytne, při jízdě s kopce na dvojku to chytlo bez problémů možná už to bylo odvzdušněné. Měl někdo takový problémek. Začalo to po výměně palivového regulátoru na bloku asi.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: D2 TD5 nestartuje

#2 Příspěvek od DanoDEF » 08 dub 2012 19:25

... a neunika ti nafta z regulatoru po vymene ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14987
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 TD5 nestartuje

#3 Příspěvek od MadTom » 08 dub 2012 19:44

čerpadlo v nádrži? Buďto přicpaný sací koš čurbesem, nebo umírá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3472
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 nestartuje

#4 Příspěvek od Land Jirka » 08 dub 2012 20:17

Mám poznatek, že tuto závadu by mohl dělat špatnej držák naftového filtru, respektive odvzdušňovací ventilek umístěný v držáku filtru na vratné větvi do nádrže.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
horo
Příspěvky: 112
Registrován: 29 zář 2009 21:01
tel.: 603275951
auto: DiscoveryII

Re: D2 TD5 nestartuje

#5 Příspěvek od horo » 08 dub 2012 20:32

asi čerpadlo :| :|
Nepomáhá nám ani tolik pomoc našich přátel, jako jistota že by nám pomohli.

MadTom
Příspěvky: 14987
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 TD5 nestartuje

#6 Příspěvek od MadTom » 08 dub 2012 20:50

To jako ten "ventilek" co je tvořenej podle RAVE membránou, takže dokud je suchej, tak propouští vzduch a až se namočí naftou, tak je nepropustnej?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3472
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 nestartuje

#7 Příspěvek od Land Jirka » 09 dub 2012 06:14

Čerpadlo to být může taky, ale když už je vše vyměněné, tak to bude ten ventilek.
Je to ta věc na obrázku

Špatný zpětný ventilek je u aut s motorem TD5 docela častá závada a projevuje se zejména u menšího množství paliva v nádrži tak, že motor i po půlhodině odstávky nechce chytit, někdy je i slyšet jak je v palivovém systému vzduch a většinou naskočí až po odvzdušňovací sekvenci.

Většinou se stane, že motor po otočení klíčkem chytne na sekundu, nebo dvě !ihned sám zdechne a už nenaskočí až po odvzdušnění.

Ventilek stojí pár stovek
pozice 13 a 14
Přílohy
ventil filtru.jpg
ventil.jpg
3788.gif
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3472
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 nestartuje

#8 Příspěvek od Land Jirka » 09 dub 2012 07:23

Ještě jsem zapoměl napsat, že se ty odvzdušňovací ventilky v tělese držáku filtru se dělaly ve dvou modifikacích podle roku výroby.
Přílohy
WJN500110GEN.jpg
Non_ret_valve.jpg
Non_ret_valve.jpg (2.29 KiB) Zobrazeno 8747 x
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#9 Příspěvek od libovka » 29 led 2013 08:54

Vyřešil jsi to nějak.Mám ten samý problém.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#10 Příspěvek od libovka » 29 led 2013 18:58

Neměl jste někdo stejný problém jako Kudrnáč a já?

Stalo se mi taky že při 1/4 paliva v nádrži.Motor chytil a okamžitě zdechl.Pak nešel natočit,ale cca po 3 minutách zkošení chytil a tak jsem odjel.Ujel jsem asi kilometr a po 15 minutovém stání ten samej problém.

Palivovej filtr novej,nafta nikde neteče a čerpadlo je vyčištěné.

MarekS

Re: D2 TD5 nestartuje

#11 Příspěvek od MarekS » 30 led 2013 07:41

libovka píše:Neměl jste někdo stejný problém jako Kudrnáč a já?

Stalo se mi taky že při 1/4 paliva v nádrži.Motor chytil a okamžitě zdechl.Pak nešel natočit,ale cca po 3 minutách zkošení chytil a tak jsem odjel.Ujel jsem asi kilometr a po 15 minutovém stání ten samej problém.

Palivovej filtr novej,nafta nikde neteče a čerpadlo je vyčištěné.
Mě se tuhle stalo,že nechtěl chytit studenej a pak ani teplej po 10 minutách odstávky tak nevím co se děje teď to zas chodí. Možná taky ten ventilek,ale zdá se mě ten držák filtru takovej malinko mokrej ten prach je nasáklej naftou je tmavší budu to muset prohlídnout.

MadTom
Příspěvky: 14987
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 TD5 nestartuje

#12 Příspěvek od MadTom » 30 led 2013 09:23

Zaměřil bych se na dvě věci - to že někde neprolýná nafta - teď jak je venku mokro, tak se to bude super hledat. A druhá věc je snímač polohy kliky. Občas odejdou. Nicméně by ho měla poznat diagnostika, že to blbne.
A poslední možnost - rušení od startéru - opět to souvisí se snímačem polohy kliky. Dobré na poznávání je, když se auto nastartuje bez startéru - pustit z kopce, roztáhnout, roztlačit :shock: .
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#13 Příspěvek od libovka » 30 led 2013 11:38

Jenže tento problém je pouze pokud je v nádrži 1/4 nafty a mín.Takže čidlo kliky bych vyloučil.Vždy když jsem tam měl jen takhle nafty tak to chytlo na brnk a po vteřině to začlo zakopávat ale během 3 vteřin se to srovnalo a bylo to OK.Až předevčírem mi to udělalo že to chytlo a hned zdechlo.Pak to nešlo třeba minutu natočit a najednou to chytlo,zahulilo to černě a běželo to v poho I výkon byl OK.Ujel jsem asi 500m auto zdechnul a po 15 minutách ten samej příběh.

Dnes jsem hned ráno zkoušel kolik dává čerpadlo.Za 20 vteřin jsem natočil 1 litr což by mělo být v poho.
Projistotu jsem ho i rozebral a je čisté.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3472
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 nestartuje

#14 Příspěvek od Land Jirka » 30 led 2013 20:07

Dělal jsem to už X krát a tyto příznaky odpovídají těm ventilkům ve filtru :wink:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#15 Příspěvek od libovka » 30 led 2013 20:10

Já mám v držáku filtru ten ventilek co je v něm jakási membrána.Myslíš že by to mohl dělat i ten?

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#16 Příspěvek od libovka » 08 úno 2013 09:01

Tak po výměně ventilku ve filtru žádná změna.
Ale mám poznatek.
Po odšroubování převlečné matice na pal.čerpadle které jsem nechal připojené na hadice abych mohl nastarovat,ale abych i viděl co se v nádrži děje jsem zjistil následovné.
Jakmile se čerpadlo spustí tak začne nafta hned u motoru čerpadla částečně téct zpět do nádrže.Myslel jsem,že je prasklá třeba hadice co jde z druhého stupně čepadla do víka koše protože to dost sříkalo a rozprašovalo tak to bylo špatně vidět.Tak jsem celej koš demontoval a zkusil to na ponku.Zjistil jsem,že na motoru čerpadla hned vedle výstuputu druhého stupně je jakýsi přetlakový ventil - pružinka s kuličkou.Jakmile jsem čerpadlo zapnul tak z toho ventilu začne stříkat nafta a to i když je čerpadlo mimo auto a netlačí proti regulátoru žádný tlak.Usuzuju tedy,že tento ventil je zdřejmě pootevřený a tudíž po vypnutí motoru se přes něj systém zavzdušnuje.Ve chvíli kdy je v nádrži celé čerpalo pod hladinou nafty tak je to OK,ale jakmile se nádrž vyjede cca na 1/4 tak tento ventil už je nad hladinou a nafta přes něj vyteče zpět do nádrže.Zkusil jsem ventilek rozebrat jestli není pod kuličkou bordel.Po vyčištění,vyfoukání a složení ten samej problém.To rozprašování spůsobuje ještě to ,že nafta spění a spěněná se drží v sacím koši čerpadla které jí spěněnou nadává což si myslím že taky není dobře.
Takže asi koupím čerpadlo a budu doufat že se tím problém vyřeší.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: D2 TD5 nestartuje

#17 Příspěvek od cyril » 08 úno 2013 09:32

libovka píše:Tak po výměně ventilku ve filtru žádná změna.
Ale mám poznatek.
Po odšroubování převlečné matice na pal.čerpadle které jsem nechal připojené na hadice abych mohl nastarovat,ale abych i viděl co se v nádrži děje jsem zjistil následovné.
Jakmile se čerpadlo spustí tak začne nafta hned u motoru čerpadla částečně téct zpět do nádrže.Myslel jsem,že je prasklá třeba hadice co jde z druhého stupně čepadla do víka koše protože to dost sříkalo a rozprašovalo tak to bylo špatně vidět.Tak jsem celej koš demontoval a zkusil to na ponku.Zjistil jsem,že na motoru čerpadla hned vedle výstuputu druhého stupně je jakýsi přetlakový ventil - pružinka s kuličkou.Jakmile jsem čerpadlo zapnul tak z toho ventilu začne stříkat nafta a to i když je čerpadlo mimo auto a netlačí proti regulátoru žádný tlak.Usuzuju tedy,že tento ventil je zdřejmě pootevřený a tudíž po vypnutí motoru se přes něj systém zavzdušnuje.Ve chvíli kdy je v nádrži celé čerpalo pod hladinou nafty tak je to OK,ale jakmile se nádrž vyjede cca na 1/4 tak tento ventil už je nad hladinou a nafta přes něj vyteče zpět do nádrže.Zkusil jsem ventilek rozebrat jestli není pod kuličkou bordel.Po vyčištění,vyfoukání a složení ten samej problém.To rozprašování spůsobuje ještě to ,že nafta spění a spěněná se drží v sacím koši čerpadla které jí spěněnou nadává což si myslím že taky není dobře.
Takže asi koupím čerpadlo a budu doufat že se tím problém vyřeší.
Tak teď jsem zvědavej, jak to dopadne.... :idea: Držím :yes

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#18 Příspěvek od libovka » 08 úno 2013 10:58

To já jsem taky zvědavej.Včera jsem to po dvoudenní odstávce nemohl natočit a už mě to docela sere.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1993
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: D2 TD5 nestartuje

#19 Příspěvek od libovka » 09 úno 2013 11:02

Nebyl by někdo od té dobroty a podíval se do nádrže jestli mu to taky přepouší tím ventilem.Stačí odmontovat převlečnou matku a neodpojovat hadice.Víko čerpadla povyskočí a baterkou stačí posvítit tou škvírou na pumpu.Ventil je hned vedle výstupu druhého stupně.Jen musí být v nádrži cca 1/4 nafty aby na to bylo vidět.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 nestartuje

#20 Příspěvek od eliott » 09 úno 2013 11:14

Nechceš půjčit použité na pokusy? před vyndáním před rokem a čtvrt fungovalo.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět