Tlak v chladící soustavě

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
MH1
Příspěvky: 66
Registrován: 21 srp 2010 14:22

Tlak v chladící soustavě

#1 Příspěvek od MH1 » 11 dub 2013 09:32

Zdravím

Po výměně těsnění pod hlavou a dle p. Pejška odzkoušené a srovnané hlavě válců jsem zkoušel pro jistotu měřit tlak
v chladící soustavě za jízdy a dostal jsem se na 1,2 kPa.
Zdá se mi to hodně, máte někdo vyzkoušeno nebo víte co udává výrobce jaký tlak je pro tento vůz maximum ?

Díky za odpovědi.

MadTom
Příspěvky: 14973
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tlak v chladící soustavě

#2 Příspěvek od MadTom » 11 dub 2013 10:30

A pokud tlak u pořádně teplýho motoru vyfoukneš (opatrně otevřít expanzní nádobku), naroste znovu? Ona ta soustava je přetlaková, ten tlak se tam udělá jenom tím, že se to zahřeje - roztáhne se chladící voda. Proto jsou motory schopné pracovat i nad 100°C a nevařit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MH1
Příspěvky: 66
Registrován: 21 srp 2010 14:22

Re: Tlak v chladící soustavě

#3 Příspěvek od MH1 » 11 dub 2013 11:23

Po odfouknutí víčka se to určitě znovu natlakuje.
Někde jsem se dočetl že u BMW TDS je otvírací tlak víčka expanze 1,4 a u některých jiných
modelů až 2.
Já bych potřeboval vědět jaký je běžný provozní tlak u motoru který netlakuje.

Uživatelský avatar
Baaz575
Příspěvky: 97
Registrován: 03 lis 2010 14:27
tel.: 0903194215
auto: P38 2.5 DSE

Re: Tlak v chladící soustavě

#4 Příspěvek od Baaz575 » 11 dub 2013 17:10

to by som aj ja velmi rad vedel :roll:

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4450
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v chladící soustavě

#5 Příspěvek od Kokesek » 12 dub 2013 00:29

u tds je skutecne pretlak vicka na 1,4baru. Ovsem to uz Vam drive prakne chladic nahore. Jedna se o tlakovou zkousku kterou malokdo dela tak ze hlavu nejpre ohreje na 80-90 tupnu a potom natlakuje cca 20atm. Potom je clovek schopny najit i skulinku ktera se otvira prave az po ohrati motoru a neni natolik velka ze motor neuchladi v dusledku tlakovani do vody. Takovou hlavu vetinou mechanik vraci na auto ze je dobra. Ale chudak zakaznik kupuje po case novy chladic,vicko, hadice a nasleduje druha demontaz hlavy. No a pak si radeji koupi 4,6 V8. Ale ne proto ze by tds byl spatny motor.

Samozrejme ze vechno to co jsem napsal plati v pripade, ze je dobra vodni pumpa, termostat, visko na vrtuli.
Normalni pretlak je hadice tvrda na jeden palec, ale normalne promacknutelna. Kdyz uz mackate dvouma prstama a jde to spatne je to moc. (zalezi kolik ma kdo sil :mrgreen: )
Pokud se hadice zvetsuji u spon tak uz to trva delsi dobu...
klasicky pripad spatne hlavy....
prvni foto velky unik totalni propadeni vodniho kanalu.
treti foto prasklina viditelna az po odfrezovani,
Přílohy
hlava_TDS_neco pro patrika_I.jpg
hlava_TDS_neco pro patrika.jpg
hlava_TDS_neco pro patrika_II.jpg
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MH1
Příspěvky: 66
Registrován: 21 srp 2010 14:22

Re: Tlak v chladící soustavě

#6 Příspěvek od MH1 » 12 dub 2013 10:45

Myslíte tedy, že i těch 1,2 je moc? Mám znovu sundat hlavu?
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4450
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v chladící soustavě

#7 Příspěvek od Kokesek » 12 dub 2013 12:45

MH1 píše:Myslíte tedy, že i těch 1,2 je moc? Mám znovu sundat hlavu?
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.
1,2 je opravdu dost. Hodne aut ale ma tento tlak a jezdi. Vse zavisi na tom zda tomuto tlaku je primerena hodnota teploty vody. Urcite bych neplasis a nezdelaval hlavu jen tak ze sportu. Lespi varianta by byla si auto ohmatat.... V lete pri 30 stupnich jizda do mohelnicaku s vlekem odhali ledacos :D

Jezdim obcas na Prahu a Hradec... da se domluvit na nezavisle konzultaci popr i po :mt ..
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MH1
Příspěvky: 66
Registrován: 21 srp 2010 14:22

Re: Tlak v chladící soustavě

#8 Příspěvek od MH1 » 17 dub 2013 12:03

Tak nakonec po odvzdušnění a zkoušce i do dlouhého kopce se nehřeje, tlak do 0,8 - tak to snad bude v pořádku.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4450
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v chladící soustavě

#9 Příspěvek od Kokesek » 17 dub 2013 15:11

MH1 píše:Tak nakonec po odvzdušnění a zkoušce i do dlouhého kopce se nehřeje, tlak do 0,8 - tak to snad bude v pořádku.
0.8je uplne ok... nakonec ti to dobre dopadlo.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět