Tlak v chladící soustavě
Tlak v chladící soustavě
Zdravím
Po výměně těsnění pod hlavou a dle p. Pejška odzkoušené a srovnané hlavě válců jsem zkoušel pro jistotu měřit tlak
v chladící soustavě za jízdy a dostal jsem se na 1,2 kPa.
Zdá se mi to hodně, máte někdo vyzkoušeno nebo víte co udává výrobce jaký tlak je pro tento vůz maximum ?
Díky za odpovědi.
Po výměně těsnění pod hlavou a dle p. Pejška odzkoušené a srovnané hlavě válců jsem zkoušel pro jistotu měřit tlak
v chladící soustavě za jízdy a dostal jsem se na 1,2 kPa.
Zdá se mi to hodně, máte někdo vyzkoušeno nebo víte co udává výrobce jaký tlak je pro tento vůz maximum ?
Díky za odpovědi.
-
- Příspěvky: 14973
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tlak v chladící soustavě
A pokud tlak u pořádně teplýho motoru vyfoukneš (opatrně otevřít expanzní nádobku), naroste znovu? Ona ta soustava je přetlaková, ten tlak se tam udělá jenom tím, že se to zahřeje - roztáhne se chladící voda. Proto jsou motory schopné pracovat i nad 100°C a nevařit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Tlak v chladící soustavě
Po odfouknutí víčka se to určitě znovu natlakuje.
Někde jsem se dočetl že u BMW TDS je otvírací tlak víčka expanze 1,4 a u některých jiných
modelů až 2.
Já bych potřeboval vědět jaký je běžný provozní tlak u motoru který netlakuje.
Někde jsem se dočetl že u BMW TDS je otvírací tlak víčka expanze 1,4 a u některých jiných
modelů až 2.
Já bych potřeboval vědět jaký je běžný provozní tlak u motoru který netlakuje.
Re: Tlak v chladící soustavě
to by som aj ja velmi rad vedel
- Kokesek
- Příspěvky: 4450
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak v chladící soustavě
u tds je skutecne pretlak vicka na 1,4baru. Ovsem to uz Vam drive prakne chladic nahore. Jedna se o tlakovou zkousku kterou malokdo dela tak ze hlavu nejpre ohreje na 80-90 tupnu a potom natlakuje cca 20atm. Potom je clovek schopny najit i skulinku ktera se otvira prave az po ohrati motoru a neni natolik velka ze motor neuchladi v dusledku tlakovani do vody. Takovou hlavu vetinou mechanik vraci na auto ze je dobra. Ale chudak zakaznik kupuje po case novy chladic,vicko, hadice a nasleduje druha demontaz hlavy. No a pak si radeji koupi 4,6 V8. Ale ne proto ze by tds byl spatny motor.
Samozrejme ze vechno to co jsem napsal plati v pripade, ze je dobra vodni pumpa, termostat, visko na vrtuli.
Normalni pretlak je hadice tvrda na jeden palec, ale normalne promacknutelna. Kdyz uz mackate dvouma prstama a jde to spatne je to moc. (zalezi kolik ma kdo sil )
Pokud se hadice zvetsuji u spon tak uz to trva delsi dobu...
klasicky pripad spatne hlavy....
prvni foto velky unik totalni propadeni vodniho kanalu.
treti foto prasklina viditelna az po odfrezovani,
Samozrejme ze vechno to co jsem napsal plati v pripade, ze je dobra vodni pumpa, termostat, visko na vrtuli.
Normalni pretlak je hadice tvrda na jeden palec, ale normalne promacknutelna. Kdyz uz mackate dvouma prstama a jde to spatne je to moc. (zalezi kolik ma kdo sil )
Pokud se hadice zvetsuji u spon tak uz to trva delsi dobu...
klasicky pripad spatne hlavy....
prvni foto velky unik totalni propadeni vodniho kanalu.
treti foto prasklina viditelna az po odfrezovani,
Re: Tlak v chladící soustavě
Myslíte tedy, že i těch 1,2 je moc? Mám znovu sundat hlavu?
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.
- Kokesek
- Příspěvky: 4450
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak v chladící soustavě
1,2 je opravdu dost. Hodne aut ale ma tento tlak a jezdi. Vse zavisi na tom zda tomuto tlaku je primerena hodnota teploty vody. Urcite bych neplasis a nezdelaval hlavu jen tak ze sportu. Lespi varianta by byla si auto ohmatat.... V lete pri 30 stupnich jizda do mohelnicaku s vlekem odhali ledacosMH1 píše:Myslíte tedy, že i těch 1,2 je moc? Mám znovu sundat hlavu?
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.
Jezdim obcas na Prahu a Hradec... da se domluvit na nezavisle konzultaci popr i po ..
Re: Tlak v chladící soustavě
Tak nakonec po odvzdušnění a zkoušce i do dlouhého kopce se nehřeje, tlak do 0,8 - tak to snad bude v pořádku.
- Kokesek
- Příspěvky: 4450
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak v chladící soustavě
0.8je uplne ok... nakonec ti to dobre dopadlo.MH1 píše:Tak nakonec po odvzdušnění a zkoušce i do dlouhého kopce se nehřeje, tlak do 0,8 - tak to snad bude v pořádku.