Asi jenom na 2,8TGV...mr-tomas píše:Je tu vůbec někdo kdo má variabilní turbo na 300Tdi?
TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Moderátor: Acon
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Už radši na nic...
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
injaaa píše:Variabilni turbo je moc fajn, chip samotnej neni spatnej ale v kombinaci s tim turbem je to vyrazne lepsi. Jde to odspodu vyborne..georguss píše:Ahoj, tak má někdo zkušenost s tímto turbem, já mám na TD5, zaslepený ERG, katatalyzátor pryč a chip, myslím že tam 180 HP bude, ale chtělo by to víc....
Jestli jsi nekde pobliz tak si to muzes zkusit. Bydlím u Sedlčan, tak dík za nabídku.
P.
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak mi to nedalo a už je tam. Ale už jsem to dneska nestihl projet, tak poreferuju zejtra.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- lumberjack
- Příspěvky: 642
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Ty sis našel hodně hladovýho koně Ale rozumim tomu a přál bych si abych mohl uskutečňovat podobný věcimr-tomas píše:Tak mi to nedalo a už je tam. Ale už jsem to dneska nestihl projet, tak poreferuju zejtra.
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Turbo Technics, to co je na obrázku v úplně nazačátku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
tak to jsem zvědavej na dojmy....
- Hubert
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Dojem ? ?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak jede to výrazně lépe. Možná to je i tím, že vyndané turbo mohlo být už v bůhvíjakém stavu, protože dost propouštělo olej. Začíná příjemně táhnout už od 1500ot. a v 3500ot tlačí přes 1,5 baru. Celkově auto ožilo, co to udělá se spotřebou ukáže čas. Chce to asi přidat na čerpadle, a to už mi naštěstí předem udělal eliott. Takže za mě dobrý.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak kupodivu spotřeba klesla skoro o 1litr.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
To znie zaujímavo! Mám otázku,toto turbo má reguláciu naklápania lopatiek preplňovcím tlakom ,alebo podtlakom cez riadiacu jednotku?Pred pár rokmi som niečo takéto použil na jednom motore a krásne to tlačilo v nízkych otáčkach ale keď otvorilo klapky to potom fúklo poriadne .Akurát ma potrápilo to uchladiť,ten motor totiž behá často naplný kotol.
V jednoduchosti je krása.
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Lopatky se ovládají tlakem, ŘJ nemám, je to na 300Tdi.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Ja som to dával tiež na klasický diesel ale turbo bolo z comonrail a tam bolo ovládané podtlakom.Preto som celé ovládanie musel vyrobiť a nastaviť charakteristiku aby to malo efekt pri malom množstve výfukových plynov.Toto čo si použil je omnoho lepšie lebo netreba z ničím laborovať a fachčí to
V jednoduchosti je krása.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak čo? Našiel sa za ten čas niekto, kto také niečo má? Ja na motor TD5 nemôžem povedať krivého slova no ten spodok ma rozčuluje stále. Kým sa to rozhýbe... A konečne sa mi po dramatických 2 rokoch blíska na lepšie časy, tak by som zasa trochu pohol s mojou Disco a trochu prebudiť motor k životu mám rozhodne v pláne. Len potrebujem nazbierať info čo má a čo nemá zmysel. Okrem toho, že nemá zmysel vrážať prachy do 15r. plechovky ale to je o inom
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14985
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
U TD5 je při nasazení VNT turba potřeba o dost jiná mapa, jinak to sice pojede, ale rozhodně nevyžuje možnosti turba. Já bych o něm uvažoval pouze ze předpokladu, že by stávající turbo umřelo. Nicméně kolega přišel se zajímavou informací, že by byla "k dispozici" 4x4 brzda, která tak nějak není moc využitá. A to by potom byla jiná zábava při nastavování. Ale znamená to, sundat z auta zubatá kola, a dát zimáky, aby jim to neokousalo válce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
iná mapa je zrejme samozrejmosť aby to bolo dokonalé. Mne skrátka ide o to aby to malo plný Nm od tých cca 1700-1800 ako sa na taký motor patrí. No hlavne som chcel trochu pripomenúť túto tému, lebo mnohí Lanďáci pribudli, mnohý s tým svojim niekam postúpili, mnohí postúpia... a toto je síce trochu drahší špás, ale tak ako niekto vyskúšal TGV tak raz niekto skúsi VNT..
V inej téme raz možno portály...
No, zubaté kolesá viem prezuť na zimáky, len to mám ku Tebe ďaleko
V inej téme raz možno portály...
No, zubaté kolesá viem prezuť na zimáky, len to mám ku Tebe ďaleko
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Uz jsem to psal tady i v jinejch vlaknech na td5 mam VNT turbo od turbo technics a naprosta spokojenost. Ted uvazuju i o jeho upgrade, delaji jeste vetsi )
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
To ano, len si nikde nepopísal svoje dojmy. Akurát teraz že si spokojný. No myslím, že väčšinu zaujíma také nejaké obšírnejšie prezentovanie skúseností. Ako sa to správa, čo to robí v nízkych otáčkach, dynamika pri bežnom jazdení, spotreba pred a po ....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
No sice nemáš pravdu, ale klidně ti to shrnu znovu, i když si mylsím, že zase až tak většinu to nezajímáAcon píše:To ano, len si nikde nepopísal svoje dojmy. Akurát teraz že si spokojný. No myslím, že väčšinu zaujíma také nejaké obšírnejšie prezentovanie skúseností. Ako sa to správa, čo to robí v nízkych otáčkach, dynamika pri bežnom jazdení, spotreba pred a po ....
takže k tvým dotazům:
- spotřebu nesleduju, protože jezdím vlastně jen terén, takže když dojde nafta natankuju takže ani netuším rozdíl před a po
- v nízkých otáčkách je ten hlavní rozdíl, s VNT mizí ta turbo díra běžná u Td5
- je to znát hlavně tam kde nemáš místo na rozjezd a potřebuješ vyjet nějaký prudký výjezd, před VNT to nešlo tak za plynem a z místa neřešitelné, s VNT stačí redukovaná dva a plnej a vyjedeš to, nezahltí se to, máš dost výkonu aby to i do toho výjezdu šlo do otáček
- některý dlouhý výjezdy třeba v Tisovci jsem jezdil i na redukovanou tři i když jsem ze začátku nevěřil, že to motor pobere ale bez problému
- mimo terén je ten nárůst výkonu i krouťáku taky znát, ale mimo terén se jen přesouvám.. nicméně dynamika je samozřejmě lepší, na předjíždení apod..
toť v kostce vše
P.
-
- Příspěvky: 14985
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak úplně stejnej efekt mi to udělalo, když jsem auto načipoval. Předtím to prostě při podtočení začalo cukat a poskakovat, teď to buďto jede, nebo pod cca 1700otáček, když nemám možnost podřadit (prudké stoupání, zapomenutá redukovaná 3), tak prošlápnu plynovej pedál, a ono to vyjede. Sice to položí kouřovou clonu, ale když jsem to zkusil uškrtit na kouřivosti, tak to prostě nechtělo jet. Docela si dovedu představit, co tomu udělá variabilní turbo, nejlépe v kombinaci se správným čipem.
Druhá možnost - ještě dražší, je 3,2TDCi - do Defa se to vleze a je to "stejnej" motor jako 2,4TDCi, akorát má o válec navíc. Přestavby už existují.
Druhá možnost - ještě dražší, je 3,2TDCi - do Defa se to vleze a je to "stejnej" motor jako 2,4TDCi, akorát má o válec navíc. Přestavby už existují.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo