TD5 - chřastění ventilů
TD5 - chřastění ventilů
Mám Defa TD5 2001 teprve krátce (130000km), nicméně znepokojuje mě cvrlikání či chřastění ventilů zvláště po startu při studeném motoru když přidám plyn. Po ohřátí se to vytratí, ale ne úplně. Je to normální jev ? Také mě překvapuje poměrně malý rejd oproti LandCruiseru LC 70, kterou jsem měl před tím.
Hodně záleží na kvalitě oleje, ale dobrých výsledků hlavně při studených startech se dá dosáhnout při použití přísady tzv.moliky třeba tohle:
http://www.fuchs-oil.cz/images/stories/ ... Pi2103.pdf.
K tomu menšímu rejdu asi tolik.Na sériových discích je rejd skutečně menší než u jiných aut, ale je to řešitelné, buď jiné ráfky nebo podložky.Taky je dobré si zkontrolovat nastavení dorazů řízení na přední nápravě.
http://www.fuchs-oil.cz/images/stories/ ... Pi2103.pdf.
K tomu menšímu rejdu asi tolik.Na sériových discích je rejd skutečně menší než u jiných aut, ale je to řešitelné, buď jiné ráfky nebo podložky.Taky je dobré si zkontrolovat nastavení dorazů řízení na přední nápravě.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
ja jsem v aute to Texaco mel a nebyl jsem moc spokojenej. Resil jsem to s Ondrou a ten rikal, ze by mel byt OK. Ted davam Castrol a vse OK.
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.
http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.
http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty
- zdenek666
- Příspěvky: 341
- Registrován: 09 čer 2008 14:32
- tel.: +420722074098
- Bydliště: Vyškov na Moravě
Taky budu měnit olej. Jakej Castrol tam liješ ?Stavros píše:ja jsem v aute to Texaco mel a nebyl jsem moc spokojenej. Resil jsem to s Ondrou a ten rikal, ze by mel byt OK. Ted davam Castrol a vse OK.
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.
http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty
LR Disco II TD5 auto
http://www.olejshop.cz/xVP-castrol-magn ... )-a1-1litr
Ale to neznamena, ze je nejakej moc dobrej, je to proste olej.
http://www.olejshop.cz/xsearch_products.php?key=A1%2FB1
Mozna zkus ten Mobil1, ty jsou taky vyborny. Mimochodem na Td5 je potreba cca 7l, takze vezmi ty dva ctyrlitrovy. Hlavne at to neprelejes, dolevej to pomalu, ne jak ja.
Ale to neznamena, ze je nejakej moc dobrej, je to proste olej.
http://www.olejshop.cz/xsearch_products.php?key=A1%2FB1
Mozna zkus ten Mobil1, ty jsou taky vyborny. Mimochodem na Td5 je potreba cca 7l, takze vezmi ty dva ctyrlitrovy. Hlavne at to neprelejes, dolevej to pomalu, ne jak ja.
Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
TD5 není motor BMW
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Odpoved je JO.Slyset jsou a pak stichnou.Je to tak u vetsiny naftaku ale uvedm si jak je to velkej motor a ze tam neni vubec ZADNA zvukova izolace jako u jinejch autaku.Ja mam 56tsc. km a mam to taky.Jozef píše:Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.
Taky tu trosku koulim ocima nad tim jak propadame reklame na oleje.
Stary skodivky jedny prazsky taxisluzby jezdi jen na recyklovanej ceskej olej a maj najeto pres 300tsc km a v poho.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
To není o podléhání reklamě na oleje ale o skutečnosti, že prostě fungují ostatně reklamu na fuchs jsem třeba vůbec neviděl, protože snad ani není.Je vcelku jasné, že zvuk za studena u naftového TD5 nebude nikdy taková jako benzínové V8, ale i tady se výše uvedené osvědčilo, protože došlo ke ztišení motoru krátce po nastartování.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
... ano je to pocut aj v novom motore....po case ta to prestane bavit sledovat.Jenda píše:Odpoved je JO.Slyset jsou a pak stichnou....Jozef píše:Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Mám Defa sice velice krátce... nicméně doba kdy TD5 vznikl je doba, kdy BMW Land Rovera právě koupila (teď to bude u Indů asi horší ) a začínaly problémy s emisemi stávajících tdi landrover motorů. Viděl jsem i několik odkazů na ladění TD5 a vždy se v této souvislosti citovalo právě BWM. Také rozvodový řetěz , způsob provedení elektr. vstřiku na TD5 je myslím pro BMW typický.
Ovšem to chrastění ventilů za studena - původní téma - jsem u žádného bavoráka neslyšel..
Ovšem to chrastění ventilů za studena - původní téma - jsem u žádného bavoráka neslyšel..
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
No právě provedení vstřikování je absolutně odlišné od toho, co kdy BMW používalo. Motor TD5 se začal montovat v roce 99, resp koncem roku 98, to namená že musel začít vznikat mnohem dřív, nový motor se nevyvíjí rok . Více zde... http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Td5engine.htm
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
...f kliduJozef píše:jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
Ja ted resim zvadlej pocitac a cena bude doufam do 10tsc kc.Ostatni veci jsou celkem taky za rozumny penouze,jen je musis shanet tady od kluku na foru a ne u AMT.
Co se tyce slozitosti,tak ano,je to zvlastni a ne zrovna rozsireny reseni ale ja treba jezdim s low dost vodni zalezitosti a zadnej problem.Ostatni chlopaci s fora zas jezdej velky dalky a taky se pokazdy vratej
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Jenda píše:...f kliduJozef píše:jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
Ja ted resim zvadlej pocitac a cena bude doufam do 10tsc kc.Ostatni veci jsou celkem taky za rozumny penouze,jen je musis shanet tady od kluku na foru a ne u AMT.
Co se tyce slozitosti,tak ano,je to zvlastni a ne zrovna rozsireny reseni ale ja treba jezdim s low dost vodni zalezitosti a zadnej problem.Ostatni chlopaci s fora zas jezdej velky dalky a taky se pokazdy vratej
Honza
Pokud je nezmátoří místní banditos. Ruda
p.s. Jak říká LOW : V nesprávnou dobu na nesprávným místě. ( jinak pohoda )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "