Přehřívání Defa 300Tdi
- Honza S.
- Příspěvky: 23
- Registrován: 28 kvě 2009 09:23
- tel.: 731295410
- auto: 300TDi
- Bydliště: Mladá Boleslav
Přehřívání Defa 300Tdi
Ahoj vespolek, nemáte někdo zkušenosti s přehříváním Denfendera? Poprvé se mi přehřál při drsnějším výjezdu, od té doby stačí, abych ho držel např. na dálnici pod plynem a za 20 minut už letí ručička teploměru vzhůru. A to jedu něco přes 110.
Od té doby jsem vyměnil vodní pumpu i termostat. Napadla mě viskozní spojka na ventilátoru, ale to by to dělalo jen při nižších rychlostech. Je pravda, že při "dálničním" testu jsem ihned po přehřátí mohl ventilátorem bez problémů otáčet, ale to nevysvětluje, proč mi při zátěži letí teplota i při vyšších rychlostech.
Díky za jakoukoli radu.
Honza
Od té doby jsem vyměnil vodní pumpu i termostat. Napadla mě viskozní spojka na ventilátoru, ale to by to dělalo jen při nižších rychlostech. Je pravda, že při "dálničním" testu jsem ihned po přehřátí mohl ventilátorem bez problémů otáčet, ale to nevysvětluje, proč mi při zátěži letí teplota i při vyšších rychlostech.
Díky za jakoukoli radu.
Honza
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ztrácí se ti voda, tlakují hadice
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Zarostlý chladič, vyměnit chladič, klasická diagnosa... s novým chladičem budeš rád, že se motor vůbec zahřeje...
Mám nový chladič a Kenlowe fan a za celé léto se větrák sepnul jen jednou asi v 35 stupních ve stínu... na dálnici v zácpě a předtím jsem letěl 110 po dálnici..., to jsem ještě měl transfer box Defendrový takže se motor docela točil. Po dalším upgradu a to za transfer box z Disco I si při 110 jen tak brumlá a plyn lehce "šolíhám...", mimochodem u 90 je ta rozvodovka z Disca fakt bomba..., provozní pohodová rychlost se zvedla ze 100 na 120-130 pořád, lehká noha, spotřeba cca 0,5l míň. Hodně asi dělá i aerodynamika, která je samozřejmě u Defendera tragická, v tomhle je na tom Disco o kapánek líp.
Mám nový chladič a Kenlowe fan a za celé léto se větrák sepnul jen jednou asi v 35 stupních ve stínu... na dálnici v zácpě a předtím jsem letěl 110 po dálnici..., to jsem ještě měl transfer box Defendrový takže se motor docela točil. Po dalším upgradu a to za transfer box z Disco I si při 110 jen tak brumlá a plyn lehce "šolíhám...", mimochodem u 90 je ta rozvodovka z Disca fakt bomba..., provozní pohodová rychlost se zvedla ze 100 na 120-130 pořád, lehká noha, spotřeba cca 0,5l míň. Hodně asi dělá i aerodynamika, která je samozřejmě u Defendera tragická, v tomhle je na tom Disco o kapánek líp.
Country boy...
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Pokavaď se nic neztrácí, taky bych to viděl taky na chladič.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Honza S.
- Příspěvky: 23
- Registrován: 28 kvě 2009 09:23
- tel.: 731295410
- auto: 300TDi
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Voda neuniká, chladič jsem se snažil wapkou vyčistit, ale moc se to neprojevilo. Teď přes zimu to asi nechám, na jaře vyměním.
Díky všem.
H.
Díky všem.
H.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
on bude zarostly zevnitr a ne z venku
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Idem si tak nedavno hore kopcom a zacala sa mi rucicka splhat k cervenemu. Nasledne sa to opakovalo pri kazdej jazde. Prvych 10 km v pohode a potom zas a rucicka raz k cervenemu raz naspat a tak pomalicky si to po par minutach striedala... Niekedy pomohlo zapnut kurenie, niekedy chvilku postat alebo naopak podradit a vytocit motor trosku viac a inokedy prejst cez nejaku dieru na ceste. Rozne a nahodne. Vyzeralo to, ze pridiera termostat a ked som ho vymenil, tak ten stary mal skutocne z jednej strany odranu tu ampulku a dotykal sa toho pliesku v ktorom to chodi. Lenze po vymene sa ziadna zmena k lepsiemu neudiala a po patnastich minutach bol problem naspat. Tak som pomaly zacal splietat plany ci kupim viskospojku, ako sa vyhnut kupovaniu noveho chladica a tak... Vsetko zle Potom som omylom za jazdy vypol svetla a rucicka sa postavila rovno a nehla sa z miesta Takze nie kazde prehrievanie je skutocne prehrievanie. Bol to prechodovy odpor na kostriacom kably k ramu a motoru. Vybrat, ocistit, zatiahnut a "chladim" jak zamlada
- Kawa12
- Příspěvky: 550
- Registrován: 06 črc 2009 18:10
- auto: rezinka 88,LC V8
- Bydliště: Kralupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
meresjev píše:Idem si tak nedavno hore kopcom a zacala sa mi rucicka splhat k cervenemu. Nasledne sa to opakovalo pri kazdej jazde. Prvych 10 km v pohode a potom zas a rucicka raz k cervenemu raz naspat a tak pomalicky si to po par minutach striedala... Niekedy pomohlo zapnut kurenie, niekedy chvilku postat alebo naopak podradit a vytocit motor trosku viac a inokedy prejst cez nejaku dieru na ceste. Rozne a nahodne. Vyzeralo to, ze pridiera termostat a ked som ho vymenil, tak ten stary mal skutocne z jednej strany odranu tu ampulku a dotykal sa toho pliesku v ktorom to chodi. Lenze po vymene sa ziadna zmena k lepsiemu neudiala a po patnastich minutach bol problem naspat. Tak som pomaly zacal splietat plany ci kupim viskospojku, ako sa vyhnut kupovaniu noveho chladica a tak... Vsetko zle Potom som omylom za jazdy vypol svetla a rucicka sa postavila rovno a nehla sa z miesta Takze nie kazde prehrievanie je skutocne prehrievanie. Bol to prechodovy odpor na kostriacom kably k ramu a motoru. Vybrat, ocistit, zatiahnut a "chladim" jak zamlada
Jj,to mi dělá Avča....když svítim,tak furt vařim...
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 26 kvě 2011 21:29
- tel.: 724107574
- auto: LR 110/300Tdi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ahoj, mel jsem ted na dovolene mensi problem presne s prehratim motoru a co cert nechtel kdyz mi to trosku schladlo vzal jsem golu a snazil se povolit ty dva plastovy srouby co jsou na chladici a na tom domecku od termostatu, abych se podival jestli je tam voda. A bohuzel ten podelanej plast jak byl teplej tak jsem ho totalne urval. Kdyby se vam to stalo reseni je velice jednoduche. Narvyte tam nejakej klacek a zajedte k prvnimu bauhasu pasuje tam klasicka instlaterska zatka 1/2 coulova. Je mosazna a nebo plastova to uz je jedno. Kazdopadne vam to usetri nervy ktere jsem mel ja na letosni ceste
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
běžná závada.... proto sebou všichni vozímeHardes píše:Ahoj, mel jsem ted na dovolene mensi problem presne s prehratim motoru a co cert nechtel kdyz mi to trosku schladlo vzal jsem golu a snazil se povolit ty dva plastovy srouby co jsou na chladici a na tom domecku od termostatu, abych se podival jestli je tam voda. A bohuzel ten podelanej plast jak byl teplej tak jsem ho totalne urval. Kdyby se vam to stalo reseni je velice jednoduche. Narvyte tam nejakej klacek a zajedte k prvnimu bauhasu pasuje tam klasicka instlaterska zatka 1/2 coulova. Je mosazna a nebo plastova to uz je jedno. Kazdopadne vam to usetri nervy ktere jsem mel ja na letosni ceste
http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/2 ... 4686b.html
odvzdušňovák od topení tam pasuje taky, ale tohle je hezčí
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
- WebGardener
- Příspěvky: 93
- Registrován: 19 zář 2011 08:25
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
tiez sa mi prehrieva discovery 300tdi. je nevyhnutne kupit novy chladic alebo staci len zvnutra dako vycistit stary? ak ano tak ako?
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Octová voda.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 26 kvě 2011 21:29
- tel.: 724107574
- auto: LR 110/300Tdi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Hele nevim kolik stoji na diskocku, ale ja kupoval novej chladic z paddocku na defa 300stovku a stal 3000 takze nevim jestli ma smysl resit nejaky pokus octovou vodou. Octvova voda ti pomuze max na vodni kamen protoze ten je previt ale to je asi tak vsechno.WebGardener píše:tiez sa mi prehrieva discovery 300tdi. je nevyhnutne kupit novy chladic alebo staci len zvnutra dako vycistit stary? ak ano tak ako?
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
co ale pokud se ztraci? dost rychle, nevim zda prehratim nebo je prehrati dusledkem ztraty vody... resim urgentne.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A netlakuje ti hadice? V expanzke niesu bublinky ked pozrieš? Ak sa ti straca voda, tak je to velmi podobne tesneniu.
LR DI 300 Tdi
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Hadice netlakuji, ale bublinky do expanzky asi jdou, doufal jsem, ze je to jen blbe zavzdusnene po nahlem uniku vody kvuli netesnostem, ale bude to asi ta hlava Kazdopane diky za reakci.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Měl jsem problém s přehříváním motoru, při 25°C naloženej na dálnici do kopce jsem bez problémů atakoval 100°C a olej přes 120°C. Zkusil jsem vypláchnout chladící soustavu kyselinou citrónovou a výsledek je tekoucí chladič.
Chtěl bych dát nějakej echt pořádnej chladič a otázka zní dát měděnej Bearmach https://bearmach.com/copper-radiator-su ... es-btp2275 nebo HD hliníkovej Allisport kde se holedbají o 25% lepší účinností než std. chladič https://www.litep4x4.cz/detail/defender ... dic-300tdi
Je otázka z jakým chladičem to Allisport porovnává když měď má 1,6 x lepší tepelnou vodivost než hliník. Má někdo zkušenost kterej chladí lépe?
Chtěl bych dát nějakej echt pořádnej chladič a otázka zní dát měděnej Bearmach https://bearmach.com/copper-radiator-su ... es-btp2275 nebo HD hliníkovej Allisport kde se holedbají o 25% lepší účinností než std. chladič https://www.litep4x4.cz/detail/defender ... dic-300tdi
Je otázka z jakým chladičem to Allisport porovnává když měď má 1,6 x lepší tepelnou vodivost než hliník. Má někdo zkušenost kterej chladí lépe?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Měl jsem oba.
Ali na D1 a na svého defa jsem před rokem koupil měděnej od Bearmachu a bez problému.
Ali na D1 a na svého defa jsem před rokem koupil měděnej od Bearmachu a bez problému.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A dá se říct kterej je lepší?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.