Čerpadlo paliva u TD5
Re: Čerpadlo paliva u TD5
to zavzdusnovanie by som tiez nepdcenoval len musim pockat nech sa troska oteplí az to mozem pozrieť.
CO sa tyka nafty tam by som s kavlitou problem nahldal ale jeden nikdynevie,,,
Dneska rano tie iste problemy so štartom, po 20 km som tankoval plnu a po tankovaní už ani teplý motor nie a nie naskočiť troška som dal zabrať štartéru ale ina možnosť nebola. Asi na 10 pokus to po 15 sekundach naskočilo nepravidelným chodom ale rozbehlo sa do normalnej prevadzky. Pri neuspšnych štartoch ani moc nedymilo spalinami len ked sa sem tam ozval motor vtedy troška čierny dym. Doma som skušal po zhasnutí tepleho motora opäť ten istý problem.
Zaver Teplý ani zimný td5 motor neštartuje so subjektivnym pocitom že cez vstreky nejde nafta. Ked so štaštím naštartuje (ako zetor pri -15 bez predhrevu) tak za chodu motora všetko ok. Čo odkrucať prve čerpadlopaliva či trasa paliva ?
CO sa tyka nafty tam by som s kavlitou problem nahldal ale jeden nikdynevie,,,
Dneska rano tie iste problemy so štartom, po 20 km som tankoval plnu a po tankovaní už ani teplý motor nie a nie naskočiť troška som dal zabrať štartéru ale ina možnosť nebola. Asi na 10 pokus to po 15 sekundach naskočilo nepravidelným chodom ale rozbehlo sa do normalnej prevadzky. Pri neuspšnych štartoch ani moc nedymilo spalinami len ked sa sem tam ozval motor vtedy troška čierny dym. Doma som skušal po zhasnutí tepleho motora opäť ten istý problem.
Zaver Teplý ani zimný td5 motor neštartuje so subjektivnym pocitom že cez vstreky nejde nafta. Ked so štaštím naštartuje (ako zetor pri -15 bez predhrevu) tak za chodu motora všetko ok. Čo odkrucať prve čerpadlopaliva či trasa paliva ?
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6487
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Čerpadlo paliva u TD5
a jiskreni od starteru do signalu cidla otacek, pohledej tady na foru tuto variantu - zkusit nahodit rozjezdem z kopce bez starteru, pokud chytne hned, bude to ono.
Re: Čerpadlo paliva u TD5
... po vlastnych skusenostiach kedy som postupoval lahsou cestou teda od paliva a skoncil som pri vstrekoch asi by som dnes zacal opacne teda od vstrekov - podlozky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: 02 pro 2014 22:40
- tel.: +421905214172
- auto: Discovery II, 2.5 TD
- Bydliště: R.Sobota
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Discovery 2 td5 fuel pump
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Já začal změřením tlaku - ten byl 2,6 baru, auto nestarovalo vůbec, ani po 5 odvzdušňovacích cyklech, tak jsem to indikoval na čerpadlo a vyměnil ho, s novým čerpadlem předepsaných 4 bary, po odvzdušnění auto startovalo na brnk, ale po 10 minutách na volnoběh začlo být slyšet jak čerpadlo honí bubliny a čím dál tím víc bublin až po nějakých 12 minutách auto zdechlo, ověřeno 3x po sobě vždy odvzdušněno, tak jsem šel po podložkách na vstřicích a opravdu některé zcela evidentně podfouklé, očouzené v celé ploše, po přetěsnění auto šlape jak hodinky, tímto děkuji za telekonzultace MadTomovi
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Jenom doplním - postup byl podle mě správně - nerozvrtat moc věcí naráz, protože tady to byly nakonec 2 poruchy, takže se dalo postupně na všechno přijít.
A jedno info z telefonu - čerpadlo v nádrži a nafta na dně byly černé od sazí, což byl poslední impulz k vyndávání vstřikovačů - potvrzovalo to podfukování ze spalovacího prostoru do nafty.
A jedno info z telefonu - čerpadlo v nádrži a nafta na dně byly černé od sazí, což byl poslední impulz k vyndávání vstřikovačů - potvrzovalo to podfukování ze spalovacího prostoru do nafty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Čerpadlo paliva u TD5
ano čerpadlo bylo černé a poslední litry nafty z nádrže připomínaly spíše vyjetý motorový olej , včetně toho co jsem z nádrže pak ještě vytřel hadry
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Jiné auto a jiné problémy - D2, euro 3 motor, automat - několik měsíců nehezké zvuky od čerpadla, pokvíkávalo a občas to před nastartováním zabublalo. Majitelem nachystáno druhé čerpadlo, ale protože auto jezdilo, tak neměl čas to řešit (v kufru vestavba,....). Následně auto při nájezdu na dálnici při rychlosti okolo 80km/h začalo skákat až zdechlo, po dvou dlouhých točení motorem se podařilo nastartovat a dojelo pár kilometrů zpět do města, z výfuku se kouřilo bíle. Diagnostika - bez chyb. Kontrola vzduchových hadic - sice na pohmat měkké, ale uvnitř v pořádku. Motorového oleje tak akorát. Po odvzdušňovacím cyklu auto chytlo, ale prvních pár otáček motoru bylo jako když bouchá kladivem. Po vypnutí motoru a dalším odvzdušňovacím cyklu už startér motorem nezatočil. Takže bylo jasné, že problém zhasnutí motoru není v nedostatku vzduchu, ale v naftě.
Následovaly vstřiky ven a na vstřikovači třetího válce bylo na měděné podložce ze strany vstřikovače vidět jedno místo, kde nebyla měď ztmavlá, ale byla čistá (na obrázku vlevo dole). V pístu byla nafta, ostatní písty byly suché. Podrobná prohlídka odhalila škrábanec zespodu na vstřikovači a nečistoty zamáčknuté do podložek. Nejspíš už někdo podložky dělal, pořádně to nevyčistil a hlavně, když dostával podložku ze vstřiku, tak to vzal nejspíš šroubovákem a udělal tam rýpanec.
Každopádně nové podložky a Okroužky, složit, nechat odvzdušnit a protočit rukou - vypadalo to dobře. Následně auto chytlo na drbnutí, čerpadlo bylo úplně tiché a z výfuku se stále kouřilo bíle. Subjektivně auto jede lépe, a druhý den už se z výfuku nekouřilo.
Takže za mě - pokud čerpadlo vydává divné zvuky, nemusí to být čerpadlem. A pokud jsou KO vstřikovače, umí to pustit i naftu do válců, a to rozhodně není dobře. Tady jsme to asi chytili na poslední chvíli.
Následovaly vstřiky ven a na vstřikovači třetího válce bylo na měděné podložce ze strany vstřikovače vidět jedno místo, kde nebyla měď ztmavlá, ale byla čistá (na obrázku vlevo dole). V pístu byla nafta, ostatní písty byly suché. Podrobná prohlídka odhalila škrábanec zespodu na vstřikovači a nečistoty zamáčknuté do podložek. Nejspíš už někdo podložky dělal, pořádně to nevyčistil a hlavně, když dostával podložku ze vstřiku, tak to vzal nejspíš šroubovákem a udělal tam rýpanec.
Každopádně nové podložky a Okroužky, složit, nechat odvzdušnit a protočit rukou - vypadalo to dobře. Následně auto chytlo na drbnutí, čerpadlo bylo úplně tiché a z výfuku se stále kouřilo bíle. Subjektivně auto jede lépe, a druhý den už se z výfuku nekouřilo.
Takže za mě - pokud čerpadlo vydává divné zvuky, nemusí to být čerpadlem. A pokud jsou KO vstřikovače, umí to pustit i naftu do válců, a to rozhodně není dobře. Tady jsme to asi chytili na poslední chvíli.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18 srp 2022 22:22
- auto: Deffender 90
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Mám Deffendr 90 Td5. Při startu chytne až na potřetí, předtím koktá jako při zapadlé naftě. Poradí někdo??
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Ahojte,
moje cerpadlo je v stave - vid video.
Samoodvzdusnovaci cyklus som skusal, zatial bez zmeny (1x prestalo kvilit, ale opat zacalo).
Je uz po smrti, prip. je potrebna neaka akcia?
Dakujem
https://m.mojevideo.sk/5fnf
moje cerpadlo je v stave - vid video.
Samoodvzdusnovaci cyklus som skusal, zatial bez zmeny (1x prestalo kvilit, ale opat zacalo).
Je uz po smrti, prip. je potrebna neaka akcia?
Dakujem
https://m.mojevideo.sk/5fnf
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Zvuk cerpadla sam o sebe nemusi nic znamenat. To, ze je hlucne moze byt zanesenim sitka na samotnom cerpadle. Taktiez moze byt zaneseny palivovy filter a nemusi byt ani stary. Niekolkokrat sa mi to stalo. Z tohoto dovodu moze byt aj problem odvzdusnit system.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6487
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Čerpadlo paliva u TD5
jojo, na defovi mi nesnsesitelně kňourá už asi deset let... pořád stejně, pořád původní.
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Vytiahnem ho, precistim. Mam v podlahe uz spominany otvor. Filter som daval novy, ale prekontrolujem.
Def som nechal viackrat nastartovany, preto verim, ze cerpadlo nema vsetky dni spocitane.
Aj ked niekde som cital, ze def funguje aj bez cerpadla (ale to neviem ci je tento pripad )
Def som nechal viackrat nastartovany, preto verim, ze cerpadlo nema vsetky dni spocitane.
Aj ked niekde som cital, ze def funguje aj bez cerpadla (ale to neviem ci je tento pripad )
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Hluk sice umí být nepřijemný, ale nemusí mít vůbec vliv na funci
V D2 mi čerpadlo dělá takový rachot, že ho slyším uvnitř auta za jízdy. Ucpané není, funguje výborně.
Něco jiného je, pokud to v palivové soustavě bublá jako v radiátorech doma. Pokud systém není pořádně odvzdušněný, tak to prostě nepojede. Bez čerpadla to sice jede, ale blbě a nesmí to být zavzdusněné, to potom nic.
V D2 mi čerpadlo dělá takový rachot, že ho slyším uvnitř auta za jízdy. Ucpané není, funguje výborně.
Něco jiného je, pokud to v palivové soustavě bublá jako v radiátorech doma. Pokud systém není pořádně odvzdušněný, tak to prostě nepojede. Bez čerpadla to sice jede, ale blbě a nesmí to být zavzdusněné, to potom nic.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Moje je hlucnejsie ako motor, velmi neprijemny zvuk.
To by sa nedalo jazdit.
Vzduch v systeme, bublanie som nezaznamenal. Zajtra rozoberem, vytiahnem.
V nadrzi mam 50l nafty.
To by sa nedalo jazdit.
Vzduch v systeme, bublanie som nezaznamenal. Zajtra rozoberem, vytiahnem.
V nadrzi mam 50l nafty.
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Vytiahnute, vycistene a vsetko v poriadku.
Dakujem
Dakujem
Re: Čerpadlo paliva u TD5
VDO
... Vymenil si palivovy filter?
... Vymenil si palivovy filter?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Čerpadlo paliva u TD5
Vsetko vymenene, cerpadlo aj filter, pazvuky su mensie. Len ... . Po vymene filtra som nechal bezat naprazdno motor, po chvili zhasol a teraz nedokazem nastartovat. Motor toci, ale nenaskoci. Mohlo sa nieco zavzdusnit, pripadne nieco ine?
Dakujem