Servisní interval 300TDi
Moderátor: Miky_CZ
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Servisní interval 300TDi
Motorový olej měnit po 10.000km
10W-40
15W-40
ACEA B2 nebo B3
6,8 - 7 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 20.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III
Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů
Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5
1,8l
Při použítí uzávěrky (ARB)
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
1,8 Litrů
Odkalovací nádobka paliva každých 20.000km
Filtr vzduchu vyměnit po 40.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 20.000km
Seřídit ventilovou vůli po 20.000km
Plochý řemen příslušenství vyměnit po 120.000km
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Náplň rejdové koule: Texaco EP00 (STC3435)
Servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
10W-40
15W-40
ACEA B2 nebo B3
6,8 - 7 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 20.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III
Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů
Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5
1,8l
Při použítí uzávěrky (ARB)
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
1,8 Litrů
Odkalovací nádobka paliva každých 20.000km
Filtr vzduchu vyměnit po 40.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 20.000km
Seřídit ventilovou vůli po 20.000km
Plochý řemen příslušenství vyměnit po 120.000km
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Náplň rejdové koule: Texaco EP00 (STC3435)
Servořízení: Dexron III
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Naposledy upravil(a) Admin dne 05 led 2007 14:28, celkem upraveno 3 x.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Dočkej času, taky budeDanoDEF píše:Admine ked si sa tak rozpisal tak to supni aj na Def TD5.....
Ten interval se mi zdá taky dlouhý, nicméně pokud se jezdí v terénu, tak ten vzducháč bych měnil daleko dříve.....interval vymeny vzduchoveho filtra sa mi zda dost velky. Co hovoris na Castrol SAF XJ do difu s ARB ?
SAF-XJ můžeš použít taky, nic tím nezkazíš, ale ani nezískáš. Přirovnal bych to k požívání plné sysntetiky do Škody 1000MB
Ja aj u 300Tdi aj u TD5 menim pri kazdom servise tj. 20tis km.Admin píše: Ten interval se mi zdá taky dlouhý, nicméně pokud se jezdí v terénu, tak ten vzducháč bych měnil daleko dříve.
...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJAdmin píše: SAF-XJ můžeš použít taky, nic tím nezkazíš, ale ani nezískáš.
...no prave veterana si treba vazit....Admin píše: Přirovnal bych to k požívání plné sysntetiky do Škody 1000MB
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Castrol SAF-XO syntetický rozvodový olej
Třída SAE: 75W-90
Výkonové třídy, specifikace:
API GL 5
BMW
MAN 342 Typ SL
Scania STO 1:0
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XO je syntetický rozvodový olej, který byl vyvinut speciálně pro nápravové
rozvodovky BMW s diferenciálem bez lamelového závěru a samostatné rozvodovky VW a
Audi.
Castrol SAF-XO byl vytvořen na bázi nové syntetické technologie, ve srovnání s minerálními
rozvodovými oleji mnohem lépe odolává stárnutí a má vynikající tekutost při nízkých
teplotách.
Specifické vlastnosti:
• čistá převodovka (i po delší době používání - ověření provedeno 300 h testem na
originální nápravě BMW při 7000 ot./min a teplotě oleje ve vaně 150 °C )
• vynikající ochrana proti opotřebení
• vynikající tekutost při nízkých teplotách
• nízká pěnivost
• neagresivnost vůči materiálům těsnění
• absolutní střihová stabilita, a tím dlouhodobě zaručená mazací schopnost
• vhodnost pro všechny klimatické podmínky
Mísitelnost a likvidace:
Castrol SAF-XO je mísitelný se všemi značkovými převodovými oleji, které odpovídají
specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však
může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.
Použitý olej Castrol SAF-XO lze po výměně likvidovat stejně jako běžné oleje.
Třída SAE: 75W-90
Výkonové třídy, specifikace:
API GL 5
BMW
MAN 342 Typ SL
Scania STO 1:0
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XO je syntetický rozvodový olej, který byl vyvinut speciálně pro nápravové
rozvodovky BMW s diferenciálem bez lamelového závěru a samostatné rozvodovky VW a
Audi.
Castrol SAF-XO byl vytvořen na bázi nové syntetické technologie, ve srovnání s minerálními
rozvodovými oleji mnohem lépe odolává stárnutí a má vynikající tekutost při nízkých
teplotách.
Specifické vlastnosti:
• čistá převodovka (i po delší době používání - ověření provedeno 300 h testem na
originální nápravě BMW při 7000 ot./min a teplotě oleje ve vaně 150 °C )
• vynikající ochrana proti opotřebení
• vynikající tekutost při nízkých teplotách
• nízká pěnivost
• neagresivnost vůči materiálům těsnění
• absolutní střihová stabilita, a tím dlouhodobě zaručená mazací schopnost
• vhodnost pro všechny klimatické podmínky
Mísitelnost a likvidace:
Castrol SAF-XO je mísitelný se všemi značkovými převodovými oleji, které odpovídají
specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však
může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.
Použitý olej Castrol SAF-XO lze po výměně likvidovat stejně jako běžné oleje.
Naposledy upravil(a) Admin dne 22 pro 2006 12:34, celkem upraveno 2 x.
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
SAF-XJ syntetický vícerozsahový rozvodový olej pro zadní nápravu
Třída SAE:
75W-140
Výkonové třídy, specifikace: API GL 5
BMW
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XJ je syntetický vícerozsahový rozvodový olej vyvinutý speciálně pro moderní
nápravové rozvodovky terénních automobilů a automobilů s pohonem všech kol s uzávěrkou
diferenciálu (pro terénní automobily), pro které je předepsán olej třídy API GL 5 tzv. „Limited
Slip Oil“. Castrol SAF-XJ je rovněž vhodný pro vozy s pohonem zadní nápravy, pro které je
předepsán olej API GL 4 (nutno dbát pokynů výrobce).
Castrol SAF-XJ jako „Limited Slip Oil“ je vhodný pro rozvodovky (diferenciály) s i bez
uzávěrky. Široké pásmo viskozity a speciální aditiva zajišťují i u diferenciálů s vysokým
vlastním zavíráním vynikající ochranu proti opotřebení a nízkou hlučnost.
Castrol SAF-XJ byl navržen speciálně pro rozvod zadní nápravy nové generace, kde přináší
výrazné zvýšení pohodlí provozu. Podstatně klesají teploty v nápravách, snižuje se hlučnost.
Dobrá tekutost tohoto oleje při nízkých teplotách spolu se speciálními aditivy zaručují dobrou
ochranu před opotřebením při současné dobré zavírací funkci diferenciálu.
Zkoušky a zkušenosti s novými konstrukcemi náprav ukázaly, že klasické rozvodovkové
oleje nedostačují novým požadavkům, z části dané novými spojeními materiálů. Vyšší
tlakové zatížení ploch a vysoký podíl kluzu (v diferenciálech) mají za následek zvýšení
provozních teplot.
Specifické vlastnosti:
• vynikající tekutost za nízkých teplot znamená rychlé zaolejování mechanismu a nízké
ztráty třením
• vysoká teplotní stabilita spojená s vynikající ochranou proti opotřebení a malou hlučností
• malá pěnivost, především při provozu při vysokých teplotách
• mimořádně vysoká střihová stabilita znamená, že pásmo viskozity zůstává plně
zachováno i při extrémním a dlouhodobém zatížení
• zvýšená účinnost, která se příznivě projevuje i úsporami paliva, snížením provozní teploty
v rozvodovce, zvýšením pohodlí provozu a prodloužením životnosti
Třída SAE:
75W-140
Výkonové třídy, specifikace: API GL 5
BMW
ZF TE-ML 05
Popis a použití:
Castrol SAF-XJ je syntetický vícerozsahový rozvodový olej vyvinutý speciálně pro moderní
nápravové rozvodovky terénních automobilů a automobilů s pohonem všech kol s uzávěrkou
diferenciálu (pro terénní automobily), pro které je předepsán olej třídy API GL 5 tzv. „Limited
Slip Oil“. Castrol SAF-XJ je rovněž vhodný pro vozy s pohonem zadní nápravy, pro které je
předepsán olej API GL 4 (nutno dbát pokynů výrobce).
Castrol SAF-XJ jako „Limited Slip Oil“ je vhodný pro rozvodovky (diferenciály) s i bez
uzávěrky. Široké pásmo viskozity a speciální aditiva zajišťují i u diferenciálů s vysokým
vlastním zavíráním vynikající ochranu proti opotřebení a nízkou hlučnost.
Castrol SAF-XJ byl navržen speciálně pro rozvod zadní nápravy nové generace, kde přináší
výrazné zvýšení pohodlí provozu. Podstatně klesají teploty v nápravách, snižuje se hlučnost.
Dobrá tekutost tohoto oleje při nízkých teplotách spolu se speciálními aditivy zaručují dobrou
ochranu před opotřebením při současné dobré zavírací funkci diferenciálu.
Zkoušky a zkušenosti s novými konstrukcemi náprav ukázaly, že klasické rozvodovkové
oleje nedostačují novým požadavkům, z části dané novými spojeními materiálů. Vyšší
tlakové zatížení ploch a vysoký podíl kluzu (v diferenciálech) mají za následek zvýšení
provozních teplot.
Specifické vlastnosti:
• vynikající tekutost za nízkých teplot znamená rychlé zaolejování mechanismu a nízké
ztráty třením
• vysoká teplotní stabilita spojená s vynikající ochranou proti opotřebení a malou hlučností
• malá pěnivost, především při provozu při vysokých teplotách
• mimořádně vysoká střihová stabilita znamená, že pásmo viskozity zůstává plně
zachováno i při extrémním a dlouhodobém zatížení
• zvýšená účinnost, která se příznivě projevuje i úsporami paliva, snížením provozní teploty
v rozvodovce, zvýšením pohodlí provozu a prodloužením životnosti
si pohotovy ale bol som rychlejsi ....vygooglil som sina NETe. aj tak pouzijem SAF XJ nakolko este zopar litrikov mam odlozene na povale v offroad sekcii...Admin píše:ať máš zčeho studovatDanoDEF píše: ...no musim si nastudovat rozdiel medzi XO a XJ
ps dnes mi dosli panty co si poslal erikovi a on mne....vdaka patri obom...ale uvidim ich az vecer...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Předpokládám, že u Defendra 200 TDi bez posilovače jsou ty intervaly a náplně podobný, ne-li stejný. Nebo
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- shimi
- Příspěvky: 188
- Registrován: 22 srp 2009 17:26
- tel.: NOKIA vyšupovací :o)
- auto: SAMEC
- Bydliště: Tišice
- Kontaktovat uživatele:
Re:
A prosimtě diskoška1 2,5TDi má jak řešený rozvody??má to řetěz řemen a nebo co tam je??a jaký jsou kdyžtak ceny rozvodů prosím,předem dík
Drakes píše:Tenhle přehled super, ještě mě zajímá kdy měnit rozvody?
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval 300TDi
D 1 má řemen interval jsem psal o pár řádků výš.
Rozvodový řemeny jsou různé, záleží jakej máš rok a jestli motor 200Tdi ( rv 89-94), nebo 300Tdi ( rv. 95-98)
Ceny kvalitních rozvodových sad okolo 2000Kč
Rozvodový řemeny jsou různé, záleží jakej máš rok a jestli motor 200Tdi ( rv 89-94), nebo 300Tdi ( rv. 95-98)
Ceny kvalitních rozvodových sad okolo 2000Kč
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- shimi
- Příspěvky: 188
- Registrován: 22 srp 2009 17:26
- tel.: NOKIA vyšupovací :o)
- auto: SAMEC
- Bydliště: Tišice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval 300TDi
moc děkuji za odpověď,já zatím nemám žádnou,ale chci 300 v automatu
Re: Servisní interval 300TDi
A zase ty oleje.....
O olejích tady bylo napsáno dost, hrabal jsem se v tom strašně dlouho.
Jenže....
Každý doporučuje něco jiného, takže si nejsem jistý, co tam vlastně dát.
Mám D.I, 300TDi 1997
Z hledání mi vyplynulo pár tipů, jen si nejsem jistý, jestli jsou vhodné. Je to posbíráno z "celé" diskuze a odkazů (Valvoline):
1) Motorový olej:
Millers XFE 10W40
Valvoline MaxLife 15W40
Valvoline All Fleet 15W40
Valvoline Turbo 15W40
Castrol Magnatec 5W40
Shell?
Jakýkoliv 10W40? Splňující podmínky API?
2) Převodovka:
Millers XSS 10W40
Texaco MTF 94
Valvoline ATF Dexron III/Mercon
Valvoline ATF Type D
Castrol TQ Dexron III
Castrol Syntrax Universal 75W90
Shell Spirax GSX 75W80 GL-4
Jiný?
3) Přídavná převodovka:
Millers XSS 10W40 nebo TRX 75W90? Tady si nejsem podle tabulky jistý, jak je to myšleno, spíš TRX ne?
75W90 API GL-5 + MT1 (co je MT1?) - jakákoliv značka?
Texaco Multigear
Castrol SAF-XO
Castrol EPX-90
Valvoline HP GL-5 80W90
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5
4) Dify:
Millers TRX 75W90
75W90API GL-5 - jakýkoliv?
Castrol SAF-XJ
Castrol EPX 90
Valvoline HP GL-5 80W90
Valvoline Dura Blend Gear Oil 75W90 GL-5
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5
Chladící, náplň do koulí, serva a ostřikovačů teď neřeším...
Vím, že jsou to kacířské otázky, ale fakt bych v tom chtěl mít jasno. Není problém vzít vše z jednoho šopu, ale rád mám víc variant, resp. bych nerad složitě sháněl něco, za co je rovnocenná běžněji dostupná náhrada.
Tak mě, prosím nekamenujte
O olejích tady bylo napsáno dost, hrabal jsem se v tom strašně dlouho.
Jenže....
Každý doporučuje něco jiného, takže si nejsem jistý, co tam vlastně dát.
Mám D.I, 300TDi 1997
Z hledání mi vyplynulo pár tipů, jen si nejsem jistý, jestli jsou vhodné. Je to posbíráno z "celé" diskuze a odkazů (Valvoline):
1) Motorový olej:
Millers XFE 10W40
Valvoline MaxLife 15W40
Valvoline All Fleet 15W40
Valvoline Turbo 15W40
Castrol Magnatec 5W40
Shell?
Jakýkoliv 10W40? Splňující podmínky API?
2) Převodovka:
Millers XSS 10W40
Texaco MTF 94
Valvoline ATF Dexron III/Mercon
Valvoline ATF Type D
Castrol TQ Dexron III
Castrol Syntrax Universal 75W90
Shell Spirax GSX 75W80 GL-4
Jiný?
3) Přídavná převodovka:
Millers XSS 10W40 nebo TRX 75W90? Tady si nejsem podle tabulky jistý, jak je to myšleno, spíš TRX ne?
75W90 API GL-5 + MT1 (co je MT1?) - jakákoliv značka?
Texaco Multigear
Castrol SAF-XO
Castrol EPX-90
Valvoline HP GL-5 80W90
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5
4) Dify:
Millers TRX 75W90
75W90API GL-5 - jakýkoliv?
Castrol SAF-XJ
Castrol EPX 90
Valvoline HP GL-5 80W90
Valvoline Dura Blend Gear Oil 75W90 GL-5
Shell Spirax ASX 75W90 GL-5
Chladící, náplň do koulí, serva a ostřikovačů teď neřeším...
Vím, že jsou to kacířské otázky, ale fakt bych v tom chtěl mít jasno. Není problém vzít vše z jednoho šopu, ale rád mám víc variant, resp. bych nerad složitě sháněl něco, za co je rovnocenná běžněji dostupná náhrada.
Tak mě, prosím nekamenujte
Discovery je životní styl.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3472
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval 300TDi
Vyber si jednu značku (výrobce) od kterého budeš nakupovat. Podívej se na specifikace, co napsal admin a když je dodržíš tak tam můžeš nalít jakoukoli značku oleje.
Davat do 300vky syntetiku (5W40) je nanic.
Nebo se stav a já ti ho prodám (Miller).
Davat do 300vky syntetiku (5W40) je nanic.
Nebo se stav a já ti ho prodám (Miller).
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Servisní interval 300TDi
Preco je podla teba nanic davat 5w40 ja to tam davam od Divinolu. Je to plna syntetika s lepsou teplotnou charakteristikov
Real Land Rover is built, not bought
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servisní interval 300TDi
Úplně laicky řečeno 5W-40 je sice svojí chrakteristikou lepší, ale pro konstrukčně starší motory nevhodný.
Proč ?
Protože konstrukčně starší motory, byly vyráběny zpravidla konvenčními strojírenskými technologiemi, kde se nedalo v žádném případě dosáhnout takových přesností, jako tomu je v dnešní době při použití CNC technologií.
Tedy tyto motory jsou "volnější" a potřebují "hustší" olej, aby "neprotékal" přez pístní kroužky do válců a tím se předčastně nespálil.
Tím, že použiješ 5W40 nic nezkazíš, pouze zaznamenáš větší spotřebu oleje, interval výměny ti zůstane a když budeš pedant, tak i zkrátí, protože se olej dříve spálí...
Takže tak...
Proč ?
Protože konstrukčně starší motory, byly vyráběny zpravidla konvenčními strojírenskými technologiemi, kde se nedalo v žádném případě dosáhnout takových přesností, jako tomu je v dnešní době při použití CNC technologií.
Tedy tyto motory jsou "volnější" a potřebují "hustší" olej, aby "neprotékal" přez pístní kroužky do válců a tím se předčastně nespálil.
Tím, že použiješ 5W40 nic nezkazíš, pouze zaznamenáš větší spotřebu oleje, interval výměny ti zůstane a když budeš pedant, tak i zkrátí, protože se olej dříve spálí...
Takže tak...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu