D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2466
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#21 Příspěvek od Hubert » 03 srp 2010 15:02

Vypnutí ABS má smyl při zapnuté mezi nápravě nebo při offroad jízdě jinak ne. Každopádně nechat diagnostiku vyblikat chybu a opravit. U mě to bylo prvně jedno a pak druhé přední čidlo. Obě měli překroucené kabely hned za čidlem. Od té doby zatím v pohodě.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#22 Příspěvek od marek sk,lm » 03 srp 2010 20:34

Jo chlapi diky moc.Zas som mudrejsi.Mozno zas banalna otazka ,no nemoze to byt napr. aj starou brzdovou kvapalinou?Ako vlastne vymenit brzdovku ,nedajboze odvzdusnit ked je tam ABS.pital som sa mechanikou a (neviem?) vraj je stym problem...Vymenit ,co sa da a potom to ist niekde poriadne prebrzdit a znova?Pravdupovediac som lenivy si to poriadne obzriet a pochopit.Som toho nazoru ,ze clovek ma len vtedy veci pod palcom ,ked chape ich zakladny princip.Co je dnes temer nerealne...
V lete je v podstate ABS na hovby ,aj tak som este nevidel disco co poriadne brzdi :lol: , no v zime je to o drzku.
Tiez by sa mi to pacilo ,vediet ,ze PRECO a mat tu moznost to spravit.Len sa obavam ,ze ked je niekde namontovany pocitac - tak TO nespravim :roll:
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

MadTom
Příspěvky: 14957
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#23 Příspěvek od MadTom » 03 srp 2010 20:53

Brzdová kapalina se mění normálně, jako u auta bez ABS - prostě pumpuješ a postupně doléváš. Problém je, pokud se kostka ABS zavzdušní - to potom nejde většinou odvzdušnit bez toho, aby se správně zapínaly ty vnitřní ventily a to se řeší elektronicky přes diagnostiku.
Problém s brzděním by to dělat nemělo, teda pokud to není dlouhé brzdění a kapalina ti nezačne vařit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#24 Příspěvek od Jacko » 03 srp 2010 22:32

Škoda Marek že nebývaš bližšie,mám na to v servise odsávačku - urobil by som ti to len za kvapalinu,ktorú by sme minuli - s dobrým prepláchnutím je to cca 1,5 litra. Inak dávame Bosch DOT 4.
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Radek
Příspěvky: 51
Registrován: 09 črc 2009 09:46
tel.: 724317704
auto: Disco I. 300 TDI
Bydliště: Otročiněves
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#25 Příspěvek od Radek » 09 pro 2010 09:57

Kluci, právě řeším problém s bzdama. V tomto mrazivém počasí mi D1 začlo špatně brzdit. Při prvním sešlápnutí brzdového pedálu jsou brzdy neskutečnšě laksní-auto brzdí až úplně při plném sešlápnutí brzdového pedálu a při druhém sešlápnutí auto brzdí úplně normálně. Po chvíli jízdy to zkusím znovu a problém se opakuje. Poraďte co to může být? Brzdová kapalina je tam starší, může to být jí? Nebo něco jiného? Jinak je to D1 300 TDI bez ABS. Díky Radek.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#26 Příspěvek od paramount2 » 09 pro 2010 10:28

Radek píše:Kluci, právě řeším problém s bzdama. V tomto mrazivém počasí mi D1 začlo špatně brzdit. Při prvním sešlápnutí brzdového pedálu jsou brzdy neskutečnšě laksní-auto brzdí až úplně při plném sešlápnutí brzdového pedálu a při druhém sešlápnutí auto brzdí úplně normálně. Po chvíli jízdy to zkusím znovu a problém se opakuje. Poraďte co to může být? Brzdová kapalina je tam starší, může to být jí? Nebo něco jiného? Jinak je to D1 300 TDI bez ABS. Díky Radek.
Odvzdušnit...

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7825
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#27 Příspěvek od Sláma Karel » 09 pro 2010 11:07

Nebo ti odešlo ložisko v náboji kola. K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Radek
Příspěvky: 51
Registrován: 09 črc 2009 09:46
tel.: 724317704
auto: Disco I. 300 TDI
Bydliště: Otročiněves
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#28 Příspěvek od Radek » 09 pro 2010 11:17

A můžeš mi poradit kde a jek to případně odvzdušnit??? To ložisko by se mělo projevit ještě nějak jinak ne?

MadTom
Příspěvky: 14957
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#29 Příspěvek od MadTom » 09 pro 2010 12:25

Ad ložisko v náboji kola - pokud bude kolo na ložisku moc házet, tak kotouč oddálí od sebe destičky a bude nutné napoprvé sešlápnout pedál brzdy, aby se přimáčkly na "standardní" vzdálenost od kotouče a teprve napodruhé to pořádně zmáčkne a bude brzdit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#30 Příspěvek od paramount2 » 09 pro 2010 14:34

Radek píše:A můžeš mi poradit kde a jek to případně odvzdušnit??? To ložisko by se mělo projevit ještě nějak jinak ne?
mno...u LR jsem to zatím nedělal, ale asi jak u každýho jinýho auta....
u brzdičů jsou odvzdušňovací šrouby....někdo ti našlape brzdu...drží...povolíš šroub....dotáhneš...znova opakovat dokud z toho jde jen brzdovka bez bublin a neprská....
Postupně u všech kol...nezapomenout kontrolovat hladinu brzdovky v nádržce a dolejvat.... :wink:

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#31 Příspěvek od Phulc » 10 pro 2010 12:05

Ohledně ABS na D I je tu někde celé vlákno a je dosti obsáhlé . Závad a možných řešení je tam popsáno neúrekom http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... &hilit=abs" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#32 Příspěvek od Steve » 11 pro 2010 20:57

Ohledně ABS na D I je tu někde celé vlákno a je dosti obsáhlé . Závad a možných řešení je tam popsáno neúrekom viewtopic.php?f=6&t=2774&start=80&hilit=abs

Jenže psal, že to nemá ABS :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#33 Příspěvek od Miky_CZ » 11 pro 2010 21:03

Sláma Karel píše:Nebo ti odešlo ložisko v náboji kola. K :dance
karle omlouvam se omylem sem dal upravit prispevek misto odpovedet, mam tu ty dve tlacitka vedle sebe
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#34 Příspěvek od Phulc » 12 pro 2010 12:16

Steve píše:Ohledně ABS na D I je tu někde celé vlákno a je dosti obsáhlé . Závad a možných řešení je tam popsáno neúrekom viewtopic.php?f=6&t=2774&start=80&hilit=abs

Jenže psal, že to nemá ABS :mrk
Se nauč číst....... :idea:
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#35 Příspěvek od Steve » 13 pro 2010 17:48

Phulc píše:
Steve píše:Ohledně ABS na D I je tu někde celé vlákno a je dosti obsáhlé . Závad a možných řešení je tam popsáno neúrekom viewtopic.php?f=6&t=2774&start=80&hilit=abs

Jenže psal, že to nemá ABS :mrk
Se nauč číst....... :idea:
?????????

Číst umím :P
Napsal:
Jinak je to D1 300 TDI bez ABS. Díky Radek.


Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#36 Příspěvek od Phulc » 14 pro 2010 18:43

Phulc píše:
Steve píše:Ohledně ABS na D I je tu někde celé vlákno a je dosti obsáhlé . Závad a možných řešení je tam popsáno neúrekom viewtopic.php?f=6&t=2774&start=80&hilit=abs

Jenže psal, že to nemá ABS :mrk
Se nauč číst....... :idea:
?????????

Číst umím :P
Napsal:
Jinak je to D1 300 TDI bez ABS. Díky Radek.


[/quote]
Brouku já o voze Ty o .......Přečti si 1. příspěvek - na ten já reaguji .......vcelku logicky ! Tak jak je to s tím čtením ? :?: :idea:
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#37 Příspěvek od Steve » 15 pro 2010 20:04

na ten já reaguji .......vcelku logicky
No vidíš to, já vcelku logicky reaguji na příspěvek, který se objevil právě před pár dny po čtvrtleté pauze a ne na staré vlákno z července a srpna :mrk
Takže je to jasné, každý jsme měli na mysli něco jiného a zdá se, že číst umíš ty i já, ne? :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#38 Příspěvek od Phulc » 18 pro 2010 15:37

Steve píše:na ten já reaguji .......vcelku logicky
No vidíš to, já vcelku logicky reaguji na příspěvek, který se objevil právě před pár dny po čtvrtleté pauze a ne na staré vlákno z července a srpna :mrk
Takže je to jasné, každý jsme měli na mysli něco jiného a zdá se, že číst umíš ty i já, ne? :mrk
:clap
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2656
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#39 Příspěvek od teslo » 18 pro 2010 19:16

Sláma Karel píše:
U tebe to bude Rovere trochu složitější. Tím, že ty máš RRC a ne D1, tak máš jiný systém ABS a proto taky máš TC. To D1 nikdy neměli.
u RRC su pod vodicovym sedadlom dve relatka, ktore su urcene pre ABS. Mozno by to islo deaktivovat vyradenim niektoreho z nich. Treba zistit, ktore z nich je pre kompresor a ktore pre elektroniku. V kazdom pripade ja som s tymto systemom spokojny. Treba si uvedomit ako system pracuje a pocitat s tym. Napr. v pripade, ze zabera TC, tak elektronika odpoji brzdy (zadne-iba tam je TC) po dobu potrebnu pre TC. Bohuzial ta doba, ked zabera TC, je niekedy dost dlha a moze to obcas privodit "hnede" momenty...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2656
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: D1 tvrdy brzdovy pedal v kopci - smrt

#40 Příspěvek od teslo » 18 pro 2010 19:25

MadTom píše: Problém je, pokud se kostka ABS zavzdušní - to potom nejde většinou odvzdušnit bez toho, aby se správně zapínaly ty vnitřní ventily a to se řeší elektronicky přes diagnostiku.
V servisnom manuali (napr. Rave) je detailny postup ako odvzdusnit ABS. Nie je to ziadna jadrova fyzika, len treba dodrzat postup...aj bez diagnostiky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět