D3 povyrosla o 2,5 palce
Moderátor: Miky_CZ
- vizos
- Příspěvky: 569
- Registrován: 18 led 2007 09:13
- tel.: 739266781
- auto: D3 ala G4 a S1
- Bydliště: Předmostí
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Člověk se stále učí. Dík
Jedna Series one 1950 nápravy na špalkách a rám na dvoře ale nic nebliká ani nemlátí.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Tome a jsi si 100% jistý s tím tlakem...MadTom píše:No tak ještě jednou - ten vzduchovej pružící vak je vlastně takovej gumovej pytel válcového tvaru, kterej je mezi dvěma kovovýma plackama. Jedna placka je na karoserii a druhá na nápravě - podobně jako u vinuté pružiny. Aby ty placky nelehly až k sobě, je tam ten vak a v něm je nacpanej pod tlakem vzduch. Když dám vzduchu víc, tak se placky od sebe oddálí a auto se zvedne a opačně. Pokud chci dáv víc vzduchu, tak ho musím dopumpovat - takže zvednu tlak.
To je základní funkce.
Trošku složitější je to o to, aby to celé správně pružilo, ale to se bez obrázků špatně vysvětluje.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
-
- Příspěvky: 14955
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
No a jako jak by jsi do těch vaků dostal víc vzduhu aby se zvedly, bez toho aby jsi připumpoval. Druhá věc je, že ten tlak poroste pomaleji, než kdyby jsi to foukal do tlakové nádoby, protože se ten vak bude roztahovat (respektive z něk bude vyjíždět ten "píst"). Pokud by to tak nebylo, tak tam není potřeba kompresor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:41, celkem upraveno 1 x.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
No podle mě se zvětšuje objem v měchu (měch se neroztahuje, ale rovná). Když chceš zvětšit objem, potřebuješ nafoukat vzduch kompresorem. To neznamená, že se musí zvednout tlak, alespoň ne nějak dramaticky.
Něco jiného je při huštění pneumatik nebo měchů v pružinách co má Miloš.
Něco jiného je při huštění pneumatik nebo měchů v pružinách co má Miloš.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:42, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 14955
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Pavel má pravdu - jak jsem psal, tím že se měch roztáhne tak se tlak zvedne, ale né tak moc jako u obdobně velké tlakové nadoby. ale že by to bylo neznatelně to rozhodně ne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Třeba v harmonice když ji natahuješ taky roste tlak Vzduch tam taky vchází a harmonika je uzavřený prostor.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:42, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:42, celkem upraveno 1 x.
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
A to samé u měchu, když ho vezmeš do ruk a natáhneš vzniká podtlak a ten je vyrovnám přísunem .....pidibi píše:kdyz natahnes harmoniku, tak tam vznika podtlak a ten je vyrovnan prisunem vzduchu zvenku (neni to uzavreny prostor)PavelU píše:Třeba v harmonice když ji natahuješ taky roste tlak Vzduch tam taky vchází a harmonika je uzavřený prostor.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:42, celkem upraveno 2 x.
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
No tlak a zvetseni objemu je jasny - respektive otazka pomeru zvyseni tlaku ku zvetseni objemu - tady asi problem nebude, protoze to zvetseni objemu bude castecne absorbovat ten "tlak", mozna i uplne absorbovat. Jak rikam v tom bych problem nevidel. Ale jak je to s "delkou - vyskou" toho mechu? Je tam pak jeste rezerva na zvýšení polohy nebo se to nedá použít? Ptám se proto, že u DII v podstatě když se nedaly podložky, tak se to dalo zvednout na měchách tímhle oblbnutím čidel, ale mělo to dvě trochu podle mě blbý neduhy - už to nešlo zvednout na polohu "nahoru" a taky ten měch často "nedosahl" skoro nikam při křížení... prostě byl krátkej a kratší než tlumič. Nebo s tímhle jste se nikdo nesetkali? Doufám, že to popisuju aspoň trochu srozumitelně a dá se pochopit, co tím myslím.
Proto by mě zajímalo jak "dlouhý" jsou ty měchy u DIII?
Proto by mě zajímalo jak "dlouhý" jsou ty měchy u DIII?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
MadTom píše:No a jako jak by jsi do těch vaků dostal víc vzduhu aby se zvedly, bez toho aby jsi připumpoval. Druhá věc je, že ten tlak poroste pomaleji, než kdyby jsi to foukal do tlakové nádoby, protože se ten vak bude roztahovat (respektive z něk bude vyjíždět ten "píst"). Pokud by to tak nebylo, tak tam není potřeba kompresor.
Podle mě se todle děje i v případě té škatulky od Metzkera .... Akorát jsou stejná táhla a řídící jednotka dostává mylné info a měchy jsou na tom stejně .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Nevím, nikdy jsem ji neviděl, jen mám pocit, že ta krabička neoblbne čidla výšky, ale čidlo rychlosti. Způsobí, že auto zůstane v poloze off road (ale v přirozené, ne ještě dál zvýšené) i při překročení 50ky.... Tohle to auto zvedne o kus ve všech polohách, takže i v off road je o kus výš. Ale v 50 by to měla přepnout automatika do polohy standard, jen ta je v tu chvíli o 2,5 palce výš než normálně...RudaK píše:MadTom píše:No a jako jak by jsi do těch vaků dostal víc vzduhu aby se zvedly, bez toho aby jsi připumpoval. Druhá věc je, že ten tlak poroste pomaleji, než kdyby jsi to foukal do tlakové nádoby, protože se ten vak bude roztahovat (respektive z něk bude vyjíždět ten "píst"). Pokud by to tak nebylo, tak tam není potřeba kompresor.
Podle mě se todle děje i v případě té škatulky od Metzkera .... Akorát jsou stejná táhla a řídící jednotka dostává mylné info a měchy jsou na tom stejně .
Jinými slovy pořád jezdíš na standard ale zhruba ve výšce off road, na extrémy si to zvedneš na off road, ale na výšku off road + 2,5 palce a ono to zas samo klesne. No a nedostaneš se s tím do nízký garáže, protože prostě na přirozenou výšku Access to nejde.
Tom
- Radek D3
- Příspěvky: 539
- Registrován: 04 úno 2007 20:30
- tel.: 603427700
- auto: LR Discovery 3
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Ahoj Matzkera mám a je to tak že: v normálním režimu jízdy si můžeš zvednout výšku do původní off-roadové zvláštním přepínačem a ten ti to drží až do 100km..pak to spadně do standartní cestovní výšky. Když si zadáš off-roadovou výšku ve standartním vybavení + spínač od Matzkera tak jseš ještě výše o pár cenťáků než je standartní off-roadová výška a drží ji do 50km . Můžná si dám tu práci a poměřím to metrem a dám tu potom přesnější data.
Mám to už 2 roky a jsem fakt maximálně spokojený.
Mám to už 2 roky a jsem fakt maximálně spokojený.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
Ale to nie je úplne uzavretý priestor. Svojim spôsobom je to priestor otvorený. Tlak zvyšuješ ak je objem nemenný. No v prípade mechu sa prispôsobuje objemu. Ty len zvýšiš objem pri rovnakom tlaku a aby sa tam zmestil, mech sa natiahne. Tlak sa zvýši ak je potrebné udržať výšku pri zvýšenom zaťažení.pidibi píše:zaklady fyziky, nafoukas-li do uzavreneho prostoru vic plynu, zvedne se tlak
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
zdá se, že se tu řeší vyřešené.
Nikdo to tu neodzkoušel (asi mimo Vizoše), ale po česku je potřeba zpochybnit systém.
Mohu Vám garantovat, a sami si to můžete ověřit, že tento systém je běžně používaný a nabízená délka stavítek je odzkoušená na vystavení měchů - včetně off road mode. Samotná stavítka nemají žádnou pevnostní váhu mimo způsobilost pohnout ramínkem a definovat polohu (kola) vůči kalibrovanému čidlu výšky.
Otázku vztahu tlaku a objemu nechte fyzice základní školy. Někde jsem tu již vypočítával velikost zásobníku vzduchu, jeho provozního tlaku, tedy použitelného objemu vzduchu v litrech ve vztahu k nafoukání všech pneu. Což je sakra rozdílnej objem.
Nastolená otázka na začátku je funkčnost změny a dále pracnost, nebo obtížnost, nastavit změnu délky stavítka ("tím změnit výšku podvozku") a tu aretovat.
Funkčnost je bez debat, je odzkoušená, jasná plně funkční ve všech režimech.
Náročnost změny je otázkou invence v konstrukci a zde je tzv české pole působnosti...
Vizoš nabízí výměnu, což je tzv trvalé provizorium - které ale vydrží nejdéle - díky lenosti účastníků. Mimochodem, na vycvaknutí je dobré použít golfové vypichovátko na grýn, tzv Divot Tool.
Ale aplikace funkčního a odzkoušeného systému nejlépe na dálkové ovládání, to by bylo něco ...
A proto vznikla krabička, která to umí bez toho, abyste museli lehat pod auto...
Takže opět máme na výběr kudy ...
Nikdo to tu neodzkoušel (asi mimo Vizoše), ale po česku je potřeba zpochybnit systém.
Mohu Vám garantovat, a sami si to můžete ověřit, že tento systém je běžně používaný a nabízená délka stavítek je odzkoušená na vystavení měchů - včetně off road mode. Samotná stavítka nemají žádnou pevnostní váhu mimo způsobilost pohnout ramínkem a definovat polohu (kola) vůči kalibrovanému čidlu výšky.
Otázku vztahu tlaku a objemu nechte fyzice základní školy. Někde jsem tu již vypočítával velikost zásobníku vzduchu, jeho provozního tlaku, tedy použitelného objemu vzduchu v litrech ve vztahu k nafoukání všech pneu. Což je sakra rozdílnej objem.
Nastolená otázka na začátku je funkčnost změny a dále pracnost, nebo obtížnost, nastavit změnu délky stavítka ("tím změnit výšku podvozku") a tu aretovat.
Funkčnost je bez debat, je odzkoušená, jasná plně funkční ve všech režimech.
Náročnost změny je otázkou invence v konstrukci a zde je tzv české pole působnosti...
Vizoš nabízí výměnu, což je tzv trvalé provizorium - které ale vydrží nejdéle - díky lenosti účastníků. Mimochodem, na vycvaknutí je dobré použít golfové vypichovátko na grýn, tzv Divot Tool.
Ale aplikace funkčního a odzkoušeného systému nejlépe na dálkové ovládání, to by bylo něco ...
A proto vznikla krabička, která to umí bez toho, abyste museli lehat pod auto...
Takže opět máme na výběr kudy ...
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 21:43, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 povyrosla o 2,5 palce
v tej zvysenej polohe su inym sposobom (uhol) namahane poloosy a tiez nieco na zaveseni - sam som to nestudoval - tusim na disco3.co.uk to niekde riesili. samozrejme stabilita vozidla je tiez horsia. ja by som to osobne zvysoval iba v pripade ze potrebujem ist rychlejsie po nejakej ceste kde je sanca chytit spodok. na normalne cesty a "normalne" polne cesty ani nie.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896