Stránka 1 z 9

D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 30 srp 2010 19:34
od vizos
Další malá úprava a vylepšení D3 :yes . Krabička od Matzkera je moc drahá ale už sem na netu našel další a levnější způsob jak pomoci D3 k vyšší výšce.
Je to oblbnutí čidel novými táhly, změna je trvalá takže auto je vyšší v kterékoliv poloze. Celá výměna zabere když se daří do 20min a stejně tak návrat původních táhel. :sun Mám s tím už najeto 1500km úplně v pohodě.

Před výměnnou nejvyšší poloha.
IMG_0004.JPG
IMG_0004.JPG (69.71 KiB) Zobrazeno 21833 x
IMG_0003.JPG
IMG_0003.JPG (66.99 KiB) Zobrazeno 21830 x
A po výměně :mrk .
malejIMG_0024.jpg
malejIMG_0024.jpg (68.7 KiB) Zobrazeno 21836 x
IMG_0022.JPG
IMG_0022.JPG (71.37 KiB) Zobrazeno 21840 x

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 30 srp 2010 20:00
od Badus
Chápu to dobře, že to trvale víš nafoukne měchy?

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 30 srp 2010 20:14
od vizos
Přesně tak trvale to přifoukne měchy.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 30 srp 2010 20:32
od Tonny
vizos píše:Přesně tak trvale to přifoukne měchy.
když už je to takhle vysoko... slušelo by se dát tam větší gumy :Pohoda:

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 30 srp 2010 21:08
od erik
Tonny píše:
vizos píše:Přesně tak trvale to přifoukne měchy.
když už je to takhle vysoko... slušelo by se dát tam větší gumy :Pohoda:

...moje rec..
Ja tam mam 32"- 235x80x17 a mista je tam v normalni poloze dost.
No, ale pri teto uprave se otvira cesta pro vetsi 33" a i mozna i 34"...?

Ten kit popis podrobneji.
Urcite by to ocenili vsichni ti, co jedou do pouste, nebo tam, kde se jezdi v terenu trochu rychleji...

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 30 srp 2010 22:28
od merlin
gratuluji, o tomhle jsem přemýšlel. Technicky bych to ale neřešil výměnou celých stavítek, ale aretací (kulatina, trubička, závlačka) délky ve dvou, možná třech (standard, vyšší, nižší) polohách.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 31 srp 2010 05:44
od RudaK
Perfekt :yes mě se to taky líbí . K tomu by se hodily 32" kola,nebo větší (pro extrémisty - orig jsou 30" ) ,tak že i tady by se auto zvedlo o jeden palec nebo víc . ( dohromady 3,5 " a to už je dost :coze: atd. ) :dance
A pokud výměna táhel zabere 20min.,tak by se daly vyměnit při kávě :mrgreen: , tz. přejezd s orig táhlama a pak jen výměna a může se pokračovat :hi V každém případě je to levnější ( podstatně ) úprava než je ta elektronická oblbovací škatulka .... :Pohoda:
Taky bych uvítal podrobnější foto těch táhel :hmm:

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 31 srp 2010 20:47
od mato p
Asi to bude toto: http://johnsonrods.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :shock:

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 31 srp 2010 21:18
od PavelU
Jo, je to přesně ono... :wink:

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 31 srp 2010 21:53
od Honzan
Konecne chytre reseni, ktere nestoji majlant... :yes :yes :yes

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 31 srp 2010 22:03
od patrik
však takto sa to upravuje na disco 2 bežne . :wink: :roll:

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 05:58
od RudaK
mato p píše:Asi to bude toto: http://johnsonrods.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :shock:
Kudla tak konečně vím,proč jsem koupil 32" pneu . "NEHLEDÁŠ - NEČTEŠ = NEVÍŠ " :Sorry: . To je ono :yes . Jednoduché,levné,funkční a vratné řešení . :dance :dance :dance :dance :Pohoda:
Tak todle zkusím taky :hi Matzker si s tou svoji el. škatulkou může :moon ( už jsem chtěl tu škatulku koupit :mrgreen: )
Ještě to udělat,jak píše Meril ( aretace táhel,bez výměny ) a je to ....... :Pohoda: :Pohoda: :Pohoda:

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 07:38
od MadTom
Tak jsem na to koukal a co to udělat tak, že by na jedné straně byly ty očka dvě a pouze tím jak které by se nacvaklo, by se vybrala výška - bylo by polovina práce a výměnou mezi silniční a terénní verzí??
A druhá věc - 125fufníků za 4 kousky drátu a 8 gumových průchodek není vůbec málo. Průchodky by měli jít sehnat i tady.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 07:40
od vizos
Konečně sem se zase dostal k tématu. Stránky vidím že už sem mato dal.

K aretaci i nad ní sem přemýšlel. Ale minusy převážily na plusy.

plusy - je to stavitelné bez nutnosti přehazování

mínus - kdo ještě nepřehazoval zadní tak neví jakej je tam přístup natož tak seštelovat,
vyháknout a nasadit se dá téměř poslepu
- druhý zásadní mínus, projedu první bahnitou kaluží a už se s tím nedomluvím
konče českou zimou kdy bych se s tím na jaře taky nedomluvil

Proto sem zůstal u toho že co je na pevno to by se nemělo zásadně posrat :whew .

Tady je obrázek s možností změny výšky.
Obrázek
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG (78.87 KiB) Zobrazeno 21307 x
Každopádně kdo má o stavítka zájem ať se ozve :mrk .

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 07:45
od MadTom
Tohle je pěkný, ale tak na doladění délky a potom utáhnout. Pokud se tam dá dostat, tak udělat ty oka na jedné straně dvě. Nedovedu si představit jak bez nějakého aretačního mechanismu nastavuješ opakovaně délku tím šroubováním..

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 08:56
od stan
jak to vypada se stabilitou pri bezne jizde?
Jaky to muze mit vliv na "trvanlivost" mechu? Prece jen vice nafoukle = vyssi tlak = vyssi opotrebeni --> drivejsi umrtnost?

Nebo se pletu a jsem mimo?

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 09:33
od vizos
Se stabilitou na cestě sem při běžné jízdě poznal minimální rozdíl. Jen se auto v fous víc naklání a asi je i vo ten fous měkčí.

Tlak si myslím že tam není vyšší. Protože změním výšku měchu tím že měním výšku čidel. A nedosahuji toho tím že nafoukám vyšší tlak.

K životnosti měchů těžko říct ale taky bych řekl že to nemůže mít moc vliv.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 09:35
od MadTom
Špatně, tím že nastavím jinak čidla, tak aby se zvedlo auto, tak to ty měchy musí víc nafoukat. Ty prodloužené držáčky od čidel to auto rozhodně neunesou.
Nevím jak u D3, ale u D2 se ty měchy spíš prošoupaly a prodřely v záhybech, nebo celé steřely.

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 09:38
od vizos
No jasně při foukám ho do výšky ale i zvýším tlak ?

Každopádně tady je ještě jedna varianta zvednutí.

Obrázek

Re: D3 povyrosla o 2,5 palce

Napsal: 01 zář 2010 11:03
od MadTom
No tak ještě jednou - ten vzduchovej pružící vak je vlastně takovej gumovej pytel válcového tvaru, kterej je mezi dvěma kovovýma plackama. Jedna placka je na karoserii a druhá na nápravě - podobně jako u vinuté pružiny. Aby ty placky nelehly až k sobě, je tam ten vak a v něm je nacpanej pod tlakem vzduch. Když dám vzduchu víc, tak se placky od sebe oddálí a auto se zvedne a opačně. Pokud chci dáv víc vzduchu, tak ho musím dopumpovat - takže zvednu tlak.
To je základní funkce.
Trošku složitější je to o to, aby to celé správně pružilo, ale to se bez obrázků špatně vysvětluje.