Stránka 1 z 7

RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 02 zář 2010 20:49
od Swedmann
Dobrý den rád bych chtěl touto cestou poprosit o radu ,před půl rokem jsem si koupil RR P 38 4,6 HSE 1997 :heart .Jezdil jsem bez problémů kupodivu jenom trochu chrastily ventyly a a pak bác uvařil jsem strašným způsobem :head (chudinky hlavičky se skroutili),no nic říkal jsem si sundal hlavy nechal zbrousit,koupil nové těsnění u elliota,v manualu nešel pořadí a momenty vše smontoval nalil fridex nechal ohřát a ujel jsem 2 km a ejhle rychlovarka je tu zas :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb: ,no pak jsem pátral kde asi soudruzi udělali chybu no našel jsem ji auto je vyrobené do roku 1999 a manuál byl od roku 1999.prý se to tam v té době ve fabrice měnilo sání.... asi i těsnění,a proto prosím chytré hlavy o postup dotahování šroubů na hlavách motoru. S pozdravem SWED

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 02 zář 2010 20:57
od eliott
Změna sání nemá na dotažení hlav vliv, základ motoru (blok, hlavy) se neměnil... Bohužel, protože to co čtu vypadá na prasklý blok, ale o tom se tady napsalo už hodně...

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 02 zář 2010 21:40
od Mattyfu
Ahoj všem.
Nechci zakládat nové téma na stejný dotaz,ale u jiného motoru. Potřeboval bych utahovací momenty na 2,4VM TD rok výroby 88, mechanika ,na kterého jsem spoléhal, že tÿto motory nekolikrát dělal, nemohu dohnat a tak se obracím na moudré touto cestou. A ještě jedna věc, co jsem hledal rozumy, tak mě kolegové co měli 2,5 TD ve "Škopku" upozornili na to, že utažení se provádí ve stupních nikoliv NM, takže jestli mám začít i shánět klíč se stupni nebo máte už někdo hodnoty na momenťák.
Díky

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 06:46
od Swedmann
Zdravím,všici.všichni mě straší,že mé odešlé těsnění,je vlastně prasklí blok a tak se ptám jak to poznám,je to někde vidět? když sundám hlavy.4i ekzistuje special test.Beru všechny rady,blok se mi měnit nechce

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 08:58
od eliott
Swedmann píše:Zdravím,všici.všichni mě straší,že mé odešlé těsnění,je vlastně prasklí blok a tak se ptám jak to poznám,je to někde vidět? když sundám hlavy.4i ekzistuje special test.Beru všechny rady,blok se mi měnit nechce
Chápu, mě se taky nechtělo. Když jsi měl dole hlavy, bylo na nějakém těsnění znát, že by bylo špatné? Jediné místo, kde by mohlo foukat do vody je na krajích, kde jsou vodní kanály.

Existuje sada na detekci spalin v chladícím systému, tou by to mělo jít zjistit, ale výskyt prasklých bloků je tak velký, že bych se s tím pro jistotu začal smiřovat...

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 17:31
od Swedmann
zdravím všicí ve spolek,další informace o mém nemocném RR P 38.Už vím co se stalo.Opravdu odešlo těsnění,pointa po výslechu(gestapo by se vedle mě stidělo) bratra který to dělal se mnou,přiznal,že pří dotahování jaksi utrhl jeden šroub bohužel to bylo při posledním dotahování a samozřejmě poslední šroub.takže sundal hlavu vytočil pahýl a namontoval nazpět i s požitým těsněním :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb: ,když jsem se to dozvěděl myslel
jsem na totální mrtvici zdravého rozumu.co následovalo si asi dokážete představit. jinak v pondělí si objednávám nové tědnění u Eliotta a znovu se ptám na postup dotahování hlav motoru,momenty popřípadě stupně a pořadí šroubů,poprvé jsem použil 20Nm a pak 90 st a znova poté 90ST,je správně? Všem děkuji za radu.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 19:17
od George
Já bych dal i nové šrouby,při tomhle stylu utahování jsou na jedno použití.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 19:25
od MadTom
šrouby určitě nové - ono ten utahovací postup počítá a tím, že ty nové šrouby se určitým způsobem natáhou. Ale natáhnou se jenom poprvé, podruhé je to buďto přetažené, nebo něco praskne, protože se ty šrouby budou natahovat jinak, nejspíš méně.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 19:32
od George
Má pravdu předsedo :hand

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 19:54
od Swedmann
No to se stalo,jeden praskl,takže již mám noví :D dnes jsem si je vytočil v práci z pevnostních imbusů :lol: ,takže čekám jen na těsnění a na radu jak jej dotáhnout,čí aspoň potvrdit předešlí postup.Jinak z úplně jiného soudku často služebně jezdím v těžkém terénu a chtěl bych si tam dát špéry pro obě nápravy, dále bych potřeboval teréní gumy 255/55 18" či teréní balony na 18" tak 60 až 90% terén zbytek silnice ,bohužel jsem našel jenom na 16",zvednout kastli i s rámem nad nápravy a jestli to vubec jde tak o 100mm, prostě to schrnu z povedeného SUV pořádný off road,řeknu to jinak soused má hummve H 1 a konstatoval po nouzovém vyproštění co to je za britskou mr.....u , že to nemá ani uzávěrky,čím mě totálně nasr.... :angry..tak pánové co vi na to? S pozdravem SWEDMANN

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 20:02
od eliott
Postup utahování je správně, ten problém s těmi šrouby je i v tom, že tím, že jsou staré natažené, se změní nepatrně i stoupání závitu a v krajním případě může způsobit stržení závitu v hliníkovém bloku.
Jinak jestli nebyl motor před opětovném sundáním hlavy nastartovaný (ohřátý) nemělo by to vadit, těsnění si finálně sedá až po ohřátí.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 20:21
od eliott
Swedmann píše:No to se stalo,jeden praskl,takže již mám noví :D dnes jsem si je vytočil v práci z pevnostních imbusů :lol: ,takže čekám jen na těsnění a na radu jak jej dotáhnout,čí aspoň potvrdit předešlí postup.
No, to je trochu problém. Utahovací momenty (a úhly) jsou spočítané na šrouby z určitého materiélu, takže pokud bude tvůj šroub pevnější v tahu, hrozí při dodržení utahovacích instrukcí stržení závitu v bloku. Šrouby stojí pár korun, rozhodně bych je dal nové, mám je skladem.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 04 zář 2010 22:12
od MadTom
Jak upravil z pevnostních imbusů? :shock: To jako dořízl závit? Nevím jak na tento motor, ale dost často jsem viděl šrouby na hlavu označené 12.9 - to je hodně pevnostní a hlavně to mělo ukončený závit v zápichu a něco jako kulatý přechod mezi tělem a hlavou šroubu - aby to neprasklo.
Jak píše Eliot - lepší použít ty správné, zas tak drahé nejsou.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 05 zář 2010 12:23
od Swedmann
Zdravím Eliotte :Sorry: děkuji za odpověď.Mám pár dalších otázek ,vyskospojka mezi napravama nechat nebo vyměnit za uzamykatelný diff, pokud to jde.Co se týká těch šroubů rád bych si je taky objednal,ale u tebe v e-shopu jsem je nenašel,proto dělal nové,takže prosím info. jak je objednat + cenu s DPH.Mohl bys mi říct něco víc o těch měchách,původně jsem myslel o posunutí držáku měchů a tlumičů níž a úpravy rozvodu vzduchu a brzdovky.Není poté potřeba delších kardanů? Děkuji za odpovědi Swedmann.
P.S. na tebou poslaným výpisu dotahovacích momentů je v angličtině uvedeno lifting eye to cylindr head bolts. což si jako neznalí technické angličtiny překládám jako vypnuti oka šroubu na hlavě válce,což asi je nesmysl.Není to náhodou 4.krok dotahování a to o 40Nm ?

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 05 zář 2010 12:55
od eliott
Swedmann píše:P.S. na tebou poslaným výpisu dotahovacích momentů je v angličtině uvedeno lifting eye to cylindr head bolts. což si jako neznalí technické angličtiny překládám jako vypnuti oka šroubu na hlavě válce,což asi je nesmysl.Není to náhodou 4.krok dotahování a to o 40Nm ?
Jde o šrouby co drží ''oko'' na zdvihání motoru :wink: , to je z boku přidělané šrouby 5/16 UNC

Viscospojku nechat, nahradit ničím nejde, kardany se prodlužovat nemusí, ale v případě použití obyč. měchů hrozí jejich ''vyskočení'' z misky, Arnotty mají konstrukci jako ty pro DII a tento problém nehrozí.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 07 zář 2010 21:07
od Swedmann
Zdar všem.Tak jsem dneska konečně sundal obě hlavy a koukal :coze: jsem na těsnění jestli přece není někde podfouklé,bohužel jsem nic nenašel,takže se mi začíná naplňovat nejčernější obava,prasklí blok :cry :cry :cry ,proto se radějí ptám kam koukat a jestli se to dá poznat na vožkách,kdyby baly prasklé tak to musí být vidět,né a pokud to bude pod pístem tak by voda tekla do vany.což znamená voda ve voleji a to nemám.Prosím o radu,pokud někdo má fotku prasklého bloku velice by mi to pomohlo s hledáním.Dále mě napadá není možná,že by tomu odešla vodní pumpa=rychlovarná konvice.Jinak začínám být zoufalí,pokud to bude blok tak jsem v :moon bo 70000 nemám, a jdu si koupit žígula nivu :Ale fuuj: S pozdravem Swedmann.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 07 zář 2010 21:23
od eliott
Prasklina v bloku vidět není, je kdesi za vložkou. jediné jak se pozná, je to, že spalovací prostor (hlava, dno pístu) jsou na poškozeném válci ''umyté''. tzn že jsou jen lehce začouzené ale bez vrstvy karbonu.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 07 zář 2010 21:31
od Swedmann
:cry :cry :cry tak jsem v háji ,druhý válec vlevo ve směru jízdy je pěkně umytý,až vidím písmenka šipku,B 16 nevíš co to znamená,nevíš o ekonomické opravě pro chudé Eliotte

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 07 zář 2010 21:49
od eliott
Swedmann píše::cry :cry :cry tak jsem v háji ,druhý válec vlevo ve směru jízdy je pěkně umytý,až vidím písmenka šipku,B 16 nevíš co to znamená,nevíš o ekonomické opravě pro chudé Eliotte
šipka znamená orientaci pístu, B je toleranční skupina.

Jde opravit jen ten poškozený válec, ale hrozí, že za nějaký čas praskne jiný, osobně bych to nedělal. Ekonomičtější je, že ti to udělá bratr a já ti jen dodám díly.

Re: RR O 38 4,6HSE Dotahovací momenty hlavy.

Napsal: 07 zář 2010 21:53
od Swedmann
Děkuji za radu, kolik by vyšli díly a co všechno se musí vyměnit,bratr má doživotní zákaz přiblížit se k jakémukoliv mému vozu s klíčem v ruce,popřípadě jak,by se dal opravit prasklí válec? děkuji Swedmann.