Stránka 1 z 4

škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 08:41
od libovka
DII TD5 automat

Dnes jsem jel do práce a při předjíždění jsem tomu naložil.Automat podřadil,ale jakmile se motor dostal na 4000ot. začal škubat.Lehce jsem ubral a přestalo to.Pak jsem to ještě párkrát zkusil a dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 08:52
od Hubert
To jak kdyby ti tam nestačila jít nafta. Jak sou na tom filtry?

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 09:11
od keso
Ja som mal podobný problém na manuálnej TD5, len to bolo pri cca 3000 - 3300 otáčkach a spôsobovalo to palivové čerpadlo, ktoré bolo na odchode.

Pri nižších otáčkach auto šlo bez problémov, probém bol len dlhé stupania.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 09:23
od libovka
Palivák je tam 15000km a nedávno jsem ho odvodnil.Vzducháč je nový.Ventil na regulaci turba a svazek na vstřikách je taky nový.Konektor na jednotce bez oleje.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 09:35
od Land Jirka
Při dnešní kvalitě nafty je 15000 na palivový filtr u TD5 dost...
Doporučuju všem vyměnit palivový filtr před zimou.
Neprůchozí naftový filtr má mimo jiné za následek zkrácení životnosti palivového čerpdla. :wink:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 11:16
od Hubert
15 000 není málo při rozporuplné kvalitě nafty a ceny palivového filtru bych taky začal jeho výměnou.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 12:49
od Acon
niečo podobné mi robil káblový zväzok. Pozri do červeného konektoru na RJ či tam je olej.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 13:07
od masar
Acon píše:niečo podobné mi robil káblový zväzok. Pozri do červeného konektoru na RJ či tam je olej.
libovka píše:Konektor na jednotce bez oleje.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 13:34
od Kubrtos
Ať to tu nezasírám podobným tématem, škubání jsem si taky jednou vyzkoušel, ale to neřeším, auto je před výměnou všech filtrů a náplní. Trápí mě jiná věc. Při otáčkách kolem 2500 než tam skočí další kvalt mi tam něco jakoby rachotí. Při nižších otáčkách, nebo na volnoběh nic. A když je to zase ve vysokejch - jako když sešlápnu prudce plyn na podlahu, tak taky ne, jen když to jde postupně pomalu, třeba rozjezdy z křižovatek, zrychlování z 50 na 70 atd. To že se mi třepe palubka vím - to není ono a chystám se doplnit chybějící šroubky. :D
P.S. radu "zesil si rádio" jsem už taky četl, jen mám strach jestli to není počátek něčeho co by stálo časem hodně peněz.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 14:01
od libovka
Nemáte někdo link na postup odvzdušnění pal.systému?

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 14:09
od Hubert
Kubrtos píše:Ať to tu nezasírám podobným tématem, škubání jsem si taky jednou vyzkoušel, ale to neřeším, auto je před výměnou všech filtrů a náplní. Trápí mě jiná věc. Při otáčkách kolem 2500 než tam skočí další kvalt mi tam něco jakoby rachotí. Při nižších otáčkách, nebo na volnoběh nic. A když je to zase ve vysokejch - jako když sešlápnu prudce plyn na podlahu, tak taky ne, jen když to jde postupně pomalu, třeba rozjezdy z křižovatek, zrychlování z 50 na 70 atd. To že se mi třepe palubka vím - to není ono a chystám se doplnit chybějící šroubky. :D
P.S. radu "zesil si rádio" jsem už taky četl, jen mám strach jestli to není počátek něčeho co by stálo časem hodně peněz.
Nedělá ti to kardan. Mě to tahle drnčí kolem 70 a pak kolem 90 jinak ne. A tipuji to na přední kardan. Když ho vyhodím tak to nepozoruji.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 14:17
od cyril
libovka píše:DII TD5 automat

Dnes jsem jel do práce a při předjíždění jsem tomu naložil.Automat podřadil,ale jakmile se motor dostal na 4000ot. začal škubat.Lehce jsem ubral a přestalo to.Pak jsem to ještě párkrát zkusil a dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.
Na 90% si myslím, že to není přicpaná nafta, ale něco s WAAS ventilem (nebo jak se to jmenuje) na přetlaku turba. Vyskočená, prodřená nebo nezapojená hadička od tohoto ventilu. Taková malá hadička, co jde od docela blbě schovaný elektronické krabičky do toho ventilu nad turbem. Už se to tu někde popisovalo. Dělalo nám to už na několika autech. Zapojila se, přetěsnila, případně vyměnila a byl vždycky klid. Někdy se musí vyměnit ten ventil nebo ta krabička. Lepší fotku bohužel nemám. Poznáš to, že když pojedeš a otevřeš si okno, začne to někdy docela dost z toho netěsnýho místa syčet. Pokud to nesyčí, může být špatná eletkronická krabička nebo ventil na turbu.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 14:19
od Kubrtos
Zjistím. Dík za tip. Ale mě to dělá od spodu. Vždycky než skočí další kvalt. Není to až tak závislý na rychlosti.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 15:44
od pan klobouk
4000 ot/min na naftu už je docela dost. Nevím na kolik je na TD5 omezovač,ale nemůže to být i tím?

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 15:48
od Miloš II
libovka píše:Nemáte někdo link na postup odvzdušnění pal.systému?
Už se to tu několikrát řešilo.....
Před nastartovámín asi 6x promášknout pedál plynu a ECU nastartuje samoodvzdušnění samo. MilošII :ty jeden...:

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 16:15
od libovka
Sice se to tu řešilo,ale nenašel jsem to.Díky

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 16:27
od jezbera ivan
libovka píše:dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.
Myslim, ze to je problem taky ako pise Cyril, nieco s prepadovym kanalom turba - waste gate. Treba to napichnut na diagnostiku, precitat ECU motora, ci je zaznamenana chyba "overboost" alebo nieco s waste gate. Tiez pozriet tlak turba pri ktorom, sa to deje. Ak v momente ubytku vykonu spadne zrazu tlak za turbom na 100, tak je to jasne, ze sa zrazu otvara waste gate. Treba hladat preco ho zrazu otvara..... Ak tlak za turbom pri cukani nepada na 100, tak to waste gate nebude, ale moj nazor je ze skor ano.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 16:34
od sloon
Tady je odkaz na výměnu té krabičky jak píše Cyril.

http://www.discovery2.co.uk/wastegate.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 17:23
od libovka
jezbera ivan píše:
libovka píše:dělá to vždy když se motor dostane na 4000ot.
Myslim, ze to je problem taky ako pise Cyril, nieco s prepadovym kanalom turba - waste gate. Treba to napichnut na diagnostiku, precitat ECU motora, ci je zaznamenana chyba "overboost" alebo nieco s waste gate. Tiez pozriet tlak turba pri ktorom, sa to deje. Ak v momente ubytku vykonu spadne zrazu tlak za turbom na 100, tak je to jasne, ze sa zrazu otvara waste gate. Treba hladat preco ho zrazu otvara..... Ak tlak za turbom pri cukani nepada na 100, tak to waste gate nebude, ale moj nazor je ze skor ano.
Tohle už mám zasebou ale dělalo mi to ve 3000ot. a padalo to do nouzáku.Takže ventil je nový.A regulace na turbu chodí lehce.Pro jistotu jsem ten trojcestný ventil demontoval a odzkoušel a chodí v poho.
Tohle pouze škube a do nouzáku to nespadne.Dělá to na všechny kvalty jakmile se dostanou ke 4000ot.

Re: škubání td5 ve 4000 ot.

Napsal: 28 pro 2010 17:38
od cyril
Mě ani ostatním co jsme to škubání řešili to do nouzáku taky vždycky nespadlo. Ani se nic nerozsvítilo, pouze to škubalo. Ale taky to může být i něčíkm jiným. Začal bych v první řadě napíchnutím na dialýzu...a potom bych teprve řešil jiný orgány. Nejlepší je, si to od někoho půjčit a ty díly prostě přehazovat až se KO součástka prozradí sama. Držím palce.