Stránka 1 z 2

Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 08:50
od Ken
Dal jsem se do boje s degradací kovů, v některých místech ale pozdě. Nechci vymýšlet vymyšlené (jsou to slabá místa všech defendrů), potřeboval bych nějakou inspiraci (ideálně i obrazovou), co s tím.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 09:29
od turby
ja celou loznou plochu, zadni lem i s tou casti pod sedackama sundal a delam ji zrovna celou z 3 al plechu.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 10:52
od Ken
turby píše:ja celou loznou plochu, zadni lem i s tou casti pod sedackama sundal a delam ji zrovna celou z 3 al plechu.
Moje představa je spíše něčím překrýt a zatmelit, ale čím a jak, toť otázka.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 12:11
od discork
Ken píše:
turby píše:ja celou loznou plochu, zadni lem i s tou casti pod sedackama sundal a delam ji zrovna celou z 3 al plechu.
Moje představa je spíše něčím překrýt a zatmelit, ale čím a jak, toť otázka.
to ti odpadne casom,nerob to.
ale ak chces, tak sa na to pouziva sklolaminatovy tmel na prekrytie dier
alebo ako upatlani patlanci pouzivaju metal epox :nech :nech
radsej to vyvar a daj novy plech

Re: Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 14:23
od turby
nevyvari, je to hlinik :-)

zalezi jestli chces aby ti auto jeste par let slouzilo nebo jestli ho chces poslat do horoucich pekel. pokud to druhe, latej a lep. zalepit to tak ti to do roka ci dvou odpadne cele jelikoz to pod tim bude vesele hnit dal 5x rychleji. jeste to jde vybrousit az na cisty zdravy plech, prohnile casti vyrezat a prenytovat novym plechem. plechy bych jeste pred snytovanim vzal 2k epoxydovym zakladem a mezi plechy dal vosk na podvozky (treba transparentni wurth, pozor ne ten na dutiny) aby mezi ne nic nezateklo. ale stejne bych to sundal a udelal poradne. je to prace na par dnu vcetne prestrikani a budes mit klid jelikoz opravis i to co ted nevidis.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 22:08
od eliott
Ta hrana 5Tých dveří půjde blbě, ale u těch úchytů sedaček to jde jednoduše přenýtovat tabulkou plechu, používej AlMg3 a jak píše Turby, mezi plechy Würth vosk, a nešetřit :wink:

Re: Díry v karoserii

Napsal: 23 kvě 2011 23:50
od turby
jak jsem uz psal, cele to vyhodit a udelat nove vcetne toho lemu vzadu, je to mozna mensi srani nez to latat na aute :mrgreen: ty plechy ti nastriha a naohyba za pul dne kazdy slusny klempir.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 06:41
od MadTom
A co to zaletovat nebo zavařit?
Zavařit nejspíš TIGem - né každej to má doma, ale zaletovat by se to dalo: http://www.durafix.co.uk/
Je to jakási Al slitina kterou se dají takového věci letovat po ohřátí plynovou pistolí. Spíš jde o to, jestli je k tomu pořádnej přístup jak na očištění, tak na vlastní nahřátí. Našel jsem to, když jsem hledal nějako náhradu vaření hliníku pro opravy mimo dílnu. Existuje to i od jiných výrobců. Výsledek by měl být pevnější, než původní hliník, dá se vrtat, brousit, řezat do něj závity.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 09:22
od discork
tiez si myslim ze zavarit,v dnesnej dobe mame predsa aj zvaracky na hlinik,
mne napr.zvaral znamy roztrhnuty blatnik.skoda ze som to nevyfotil :Sorry:

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 10:20
od turby
hmm, tak na to vyvarovani jsem teda zvedavy :mrgreen: stejne by se to muselo sundat a kdyz to bude dole, vyjde to lepe cele vymenit. ten kus dvojky plechu nestoji nijak moc a stejne je lepsi tam dat rovnou 3 slzicku, striknout 2k epox zakladem a prelakovat a mas na dalsich 15 let klid.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 10:47
od Ken
Výměna celého toho plechu mi přijde dost komplikovaná, je to nabodovaný k sobě i blatníkem (nebo to tak alespoň vypadá). Pod tou sedačkou bych to viděl podobně jako eliott, udělat přeplátování, ale ta zadní část bude muset jít asi pod nějkou vysprávkovou hmotu, cokoliv tam dám nevíc, bude drhnout o dveře, navíc vznikne nekontrolovatelná dutina. Samozřejmě, že výměna celého kusu je nejčistší řešení, ale vyměníš to, za rok bude díra na jiném místě, zase to budeš řešit. Jestli nakonec není nejlepší to polepit a za X let vyměnit kastli, nebo zrnovovat větší část.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 11:23
od ramjah
Ken píše:Výměna celého toho plechu mi přijde dost komplikovaná, je to nabodovaný k sobě i blatníkem (nebo to tak alespoň vypadá). Pod tou sedačkou bych to viděl podobně jako eliott, udělat přeplátování, ale ta zadní část bude muset jít asi pod nějkou vysprávkovou hmotu, cokoliv tam dám nevíc, bude drhnout o dveře, navíc vznikne nekontrolovatelná dutina. Samozřejmě, že výměna celého kusu je nejčistší řešení, ale vyměníš to, za rok bude díra na jiném místě, zase to budeš řešit. Jestli nakonec není nejlepší to polepit a za X let vyměnit kastli, nebo zrnovovat větší část.


nebo zkusit klasickej opravařskej fígl, nastříkat tam pěnu, oříznoput, nakytovat, nalakovat:D

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 13:39
od turby
ze se nestydite ty auta takhle kurvit. huba by mi upadla neco podobneho z ni vubec vypustit. ale jak se rika, komu neni rady, tomu neni pomoci...

ja ten zadek zrovna ted delam, takze vim, ze to zadna hruza neni a kdyz to udelas z 3 plechu a poradne osetris tak to vydrzi minimalne dalsich 15 let.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 14:06
od ramjah
turby píše:ze se nestydite ty auta takhle kurvit. huba by mi upadla neco podobneho z ni vubec vypustit. ale jak se rika, komu neni rady, tomu neni pomoci...

ja ten zadek zrovna ted delam, takze vim, ze to zadna hruza neni a kdyz to udelas z 3 plechu a poradne osetris tak to vydrzi minimalne dalsich 15 let.

tento symbol " :D " na konci me věty měl znamenat usměv, či spíše ironii, ale měl sem dát spíš tohle: :roll: ...nejsem dobytek abych takhle někdy opravoval auto, ale už sem jich pár od domácích opravářu takhle viděl, sam bych to na autě nesnesl, hezky všechno jak ma bejt, pak se auto odmění dlouhou službou...

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 14:23
od turby
ja uz se lek :mrgreen: ps to psisko neni nahodou RR?

Re: Díry v karoserii

Napsal: 24 kvě 2011 17:05
od DanoDEF
... na to, ze mas relativne nove auto tak je pekne shnite asi si sa onho nestaral. :mrgreen: Oxidaciu hlinika nezastavis ked sa poj..., vybrusit az na zdravy plech znamena vyrezat napadnute casti a preplatovat inym plechom. Pri platovani pouzit K+D a je to. Vymena celych casti znamena odstavit auto na dlho a poriadne rozobrat.

Re: Díry v karoserii

Napsal: 27 kvě 2011 11:22
od Hanys_a_Kaca
Je a ja myslel, ze tam ty diry maji byt... :O Mame je tam prece vsichni. Ja se zabyval zatim jenom tim, co muze zpusobit, ze auto nebude schopne pokracovat v pohybu. Zavidim vam, ze resite taketo detaily, ale poucim se a jednou, budu taky pospravovat z dlouhe chvile...

Re: Díry v karoserii

Napsal: 28 kvě 2011 07:54
od VencaZE
Nestačil by mezi ty následně nýtované plechy třeba tenhle Motip ?? http://www.motipdupli.cz/dep/299-voskovy-nastrik/. Dával jsem ho na rám a ještě mi zbyl. Objednávat Wurth se mi nechce..

Re: Díry v karoserii

Napsal: 28 kvě 2011 08:13
od VencaZE
Hanys_a_Kaca píše:Je a ja myslel, ze tam ty diry maji byt... :O Mame je tam prece vsichni. Ja se zabyval zatim jenom tim, co muze zpusobit, ze auto nebude schopne pokracovat v pohybu. Zavidim vam, ze resite taketo detaily, ale poucim se a jednou, budu taky pospravovat z dlouhe chvile...
Taky jsem si řikal že dám Defíka jen tak lehce dohromady, aby co nejdřív začal sloužit, ale nějak se mi to úplně vymklo z ruky.. :roll:
xf2329.jpg
xf2329.jpg (29.88 KiB) Zobrazeno 11447 x

Re: Díry v karoserii

Napsal: 29 kvě 2011 17:56
od Jenda
..ja mam ten samej,,problem" co Ken.Mam rok 2002/11(100tsc km)a autak je sezranej(strikanej podvozek-nekolikrat,dutiny a ram,myti v zime i po zime).Mam pocit ze dedci byli jeste z poctivyho letecky hliniku a mi uz mame hlinik z plechovek od piva a zaleznyho srotu :roll: Nechce se mi takhle mladej autak generalkovat,to by melo probehnot az treba za 8let ale ne takhle brzy.
H.