300TDi EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3471
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od Land Jirka » 17 pro 2008 19:02

EGR ventil má za funkci přepouštění výfukových plynů zpátky do sání a tím se mimo jiné snižuje hodnota CO2 ve spalinách. Toto je jeho jediný přínos.
Mezi jeho negativa patří zanášení sacího potrubí karbonem a snížení výkonu motoru.
U vznětových motorů se na emisích měří jen kouřivost (průchod světelného paprsku kouřem) na rozdíl od zážehových, kde se na emisích měří i složení výfukových plynů.
Z toho vyplývá, že EGR ventil u motoru 300 Tdi nemá na kouřivost vliv.
U moderních vznětových motorů s řídící jednotkou a lambda sondou, kde je zpětná vazba na přípravu směsi od lambda sondy to už může být jinak.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

#62 Příspěvek od Honzan » 17 pro 2008 19:09

moc diky za vysvetleni, konecne to trosku chapu...

hmmm... takze ustupky ekofasistum :) myslim ze kdyz CO2 potrebuji rostliny tak jim budu vytvaret prospesne plyny bez ventilu :D
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
JenaN
Příspěvky: 32
Registrován: 05 pro 2008 19:52
Bydliště: Rájec-Jestřebí
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od JenaN » 17 pro 2008 20:06

Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka? :o

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#64 Příspěvek od RudaK » 17 pro 2008 20:53

JenaN píše:Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka? :o



Motor 300 TDI žádnou řídící jednotku nemá. :lol: :lol: :lol: Jedinná řídící jednotka je za volantem. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
JenaN
Příspěvky: 32
Registrován: 05 pro 2008 19:52
Bydliště: Rájec-Jestřebí
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od JenaN » 17 pro 2008 21:08

To je dobře, poněvadž moc elektroniky škodí...

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

#66 Příspěvek od brudr » 17 pro 2008 22:54

Piskot píše:
brudr píše:Tak sem taky chtel zaslepit hen ten oný ventyl,akorat nejak nemohu povolit ty sroubky co sou u toho ventylu,abych moch voddelat tu trubku a dat tam tu zaslepku.Co stim. :?
... mně se osvědčila brzdovka, trochu polejt ty šroubky, nechat cca hodinku působit a pak opatrně povolovat imbusem.

tos to skusim,akorat je nemam na imbus.

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 625
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od yorkin » 18 pro 2008 07:51

RudaK píše:
JenaN píše:Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka? :o
Motor 300 TDI žádnou řídící jednotku nemá. :lol: :lol: :lol: Jedinná řídící jednotka je za volantem. :wink:
=řídící jednotka je ráda, že to vo fous líp jede :lol:
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#68 Příspěvek od paia » 29 čer 2009 22:00

pardon, že otevírám staré téma, když jste vyhodili EGR, řešili jste nějak očistu vnitřku turba a potrubí od toho bordelu?
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#69 Příspěvek od PavelU » 29 čer 2009 23:09

EGR ventil je až za turbem, teda aspoň u Td5, ale u 300Tdi myslím taky... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Tomáš K
Příspěvky: 28
Registrován: 07 led 2009 00:46
Bydliště: Praha

Re: 300TDi EGR ventil

#70 Příspěvek od Tomáš K » 30 čer 2009 15:30

Egr je spojenej trubkou ze sběrného výfukového potrubí, nikoli přímo s turbem. Podívej se na obrázky který tady jsou z minulosti, tam by to mělo být vidět. Vyčištěním sacího potrubí rozhodně nic nezkazíš. U TD5 se mi nechtělo ho demontovat a tak jsem sundal EGR a na silnej drát jsem si udělal takovej vytěrák lehce namočenej do nafty. Ale dřív se radši koukni kolik toho bordelu tam je, aby si ho tam někam nenacpal.

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#71 Příspěvek od paia » 30 čer 2009 17:52

Tomáš K píše:Egr je spojenej trubkou ze sběrného výfukového potrubí, nikoli přímo s turbem. Podívej se na obrázky který tady jsou z minulosti, tam by to mělo být vidět. Vyčištěním sacího potrubí rozhodně nic nezkazíš. U TD5 se mi nechtělo ho demontovat a tak jsem sundal EGR a na silnej drát jsem si udělal takovej vytěrák lehce namočenej do nafty. Ale dřív se radši koukni kolik toho bordelu tam je, aby si ho tam někam nenacpal.
napřed se kouknu, jestli tam vůbec nějakej EGR je, třeba mě Karel překvapí a žádnej EGR už tam smrdět nebude. :lol: jinak mám zkušenost z jiného vozu s turbem (benzíňák), kde jsem měl tak zas*nou sací soupravu, že když jsem pak při bouračce ťuknul IC, tak z něj ten olej tekl proudem. to se pak člověk diví, kde se ti poníci ztrácejí... ale to pak není samozřejmě záležitost EGR, který je používám v dieslech.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: 300TDi EGR ventil

#72 Příspěvek od Miky_CZ » 30 čer 2009 18:14

ja jsem koupil auto taky od karla a egr ventil uz tma nebyl takze parada
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#73 Příspěvek od paia » 02 črc 2009 19:12

Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3302
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#74 Příspěvek od Luboš M. » 04 črc 2009 23:29

paia píše:Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
Ani se nedivím protože tohle je opravdu nutnost. Motor lépe dýchá a poznat to opravdu je. :wink:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: 300TDi EGR ventil

#75 Příspěvek od RudaK » 06 črc 2009 07:59

Luboš M. píše:
paia píše:Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
Ani se nedivím protože tohle je opravdu nutnost. Motor lépe dýchá a poznat to opravdu je. :wink:


No já su zas za blba,bo sem žádnou změnu nezaregistroval .... :Sorry:
p.s. ale tam už není :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#76 Příspěvek od Truck Rover » 06 črc 2009 15:07

Okrem EGR ventilu treba vyhodit katalyzátor, mat dobré vstreky, nastavené čerpadlo, vhodné tlaky turba a tam už výkon poznat je :wink:
LR 90

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: 300TDi EGR ventil

#77 Příspěvek od RudaK » 06 črc 2009 15:21

ERG a KAT vypreparovaný :D tak ještě vstřiky,čerpadlo a tlak turba ...... :Sorry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#78 Příspěvek od Truck Rover » 06 črc 2009 15:45

Já už som si namontil merač tlakov turba. Tak som sa stym hral a ukazuje to 0,5 az 0,9 bar. Teras nevím pri jakých otáčkách na kolko bar má tlačit. Jak je to optimálne?? Má stym niekto skusenost??
LR 90

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: 300TDi EGR ventil

#79 Příspěvek od RudaK » 06 črc 2009 18:23

Truck Rover píše:Já už som si namontil merač tlakov turba. Tak som sa stym hral a ukazuje to 0,5 az 0,9 bar. Teras nevím pri jakých otáčkách na kolko bar má tlačit. Jak je to optimálne?? Má stym niekto skusenost??


Myslím,že ten měřák je od 1,- bar, Tak že ti tlačí 1,5 - 1,9 baru a to je optimal ( asi :wink: ) Ber to s rezervou :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: 300TDi EGR ventil

#80 Příspěvek od Truck Rover » 06 črc 2009 18:26

Heh nad 1 bar to ani nevystúpilo :P
LR 90

Odpovědět