4wd na 2wd
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: 4wd na 2wd
Ono aby byl def výrazně svižnější tak kromě vyndání předního kardanu musíte ještě zapnou hodně fantaziji. Já jezdil bez předního a v podstatě největší rozdíl bych řekl, že byl v tom, že se trochu změnil tón hučení a intenzita úderů z rozvodovky, tim jak jsem jezdil v režimu uzávěrka a bylo odlehčené přední ložisko výstupního hřídele. Ale že by se ze mne stal nějaký trhač asfaltu, no nevim - kardan jsem vratil, jenco to šlo.
A teda teoreticky: na rozjezdy bych uvažoval, že se da ušetřit na rotačních setrvačnostech hmot kardanu, diferaku a poloos, ale zrovna pri konstantnim stoupání do kopce - jak psal mr-tomas - to fakt nepomuze vubec, to se bavime o nejakych viskoznich a trecich silach v prevodech a tam bych to odhadnul na procento celkoveho zmareneho výkonu .
A teda teoreticky: na rozjezdy bych uvažoval, že se da ušetřit na rotačních setrvačnostech hmot kardanu, diferaku a poloos, ale zrovna pri konstantnim stoupání do kopce - jak psal mr-tomas - to fakt nepomuze vubec, to se bavime o nejakych viskoznich a trecich silach v prevodech a tam bych to odhadnul na procento celkoveho zmareneho výkonu .
Re: 4wd na 2wd
Turbo jsem dával VNT, ale ono to stejně pořád moc nejede. To turbo pomáhá hodně v nízkejch otáčkách, ale max. výkon se moc nezměnil. To lehce poladění u mě asi nějak nefunguje, protože už jsem s tím udělal prakticky vše co jde, a pořád je to bída. Akorád to stálo kopu peněz.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: 4wd na 2wd
I se standartním turbem to dokáže jet docela dobře, takže buď máš přehnané nároky nebo je někde chyba.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: 4wd na 2wd
Já osobně doporučuji si někde na jednu zimu půjčit auto, kde se předek přiřazuje "natvrdo". Opravdu výživný zážitek Hlavně v místech, kde jsou lesem serpentiny do kopce pokryté sněhem a ledem a vyjede se z lesa a pokračují serpentiny prosté jakéhokoli náznaku sněhu či námrazy
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: 4wd na 2wd
Myslím, že mnohem těžší než přidat pár kilowatt je, srovnat představy a požadavky na vůz. Jeden řekne, jede to dobře, druhý řekne, vůbec to nejede - a může se jednat o jedno auto. Já mám třeba představu, že naše sériová tédépětka jezdí dobře, na lochtáka pohoda za 8-9 litrů, a když jí rozdráždím do otáček, tak předjedu koho potřebuju, ale fórum je plné příspěvků o tom, že pokud se to "nečipne" tak je ten motor "mrtvej už z výroby", tak to je těžko soudit. Já nemám problém ani s nějakou turbodírou nebo jak se tomu říká. beru to jako charakteristiku motoru, ktery jsem se naučil používat a víc od toho nečekám -to auto pořád umí víc než já.fidzi píše:I se standartním turbem to dokáže jet docela dobře, takže buď máš přehnané nároky nebo je někde chyba.
Větší rozdíl je v uživatelích než v autech a tak tady budou věční (marní) honiči kilowattů.
- Hubert
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4wd na 2wd
Nemyslím si že myšlenka 4x4 na 4x2 je zcestná. Auto bude asi svižnější a bude i nižší spotřeba. Zase zadní dif se bude více opotřebovávat proto je to asi stála 4x4. Osobně bych si to ale nedal. V tom kytu od AVM (AVM 446) jsou i díly na vyřazení mezinápravy.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4wd na 2wd
Nevím, jak to jede teď, ale když jsme to doladili s původním turbem a intercoolerem to jelo jako málokterá TD5ka. Dodnes si pamatuji 140km/h (podle navigace!) v táhlém stoupání na D1 na 3/4 plynu.mr-tomas píše:Turbo jsem dával VNT, ale ono to stejně pořád moc nejede. To turbo pomáhá hodně v nízkejch otáčkách, ale max. výkon se moc nezměnil. To lehce poladění u mě asi nějak nefunguje, protože už jsem s tím udělal prakticky vše co jde, a pořád je to bída. Akorád to stálo kopu peněz.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: 4wd na 2wd
Jenže to bylo prázdný, bez roll cage, na menších a ojetejch kolech (265/70/16) a hlavně v zimě kdy to vždycky jezdí lépe. Já to poměřuju když vezu tak 400-500kg nákladu, a to pak jede úplně jinak.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: 4wd na 2wd
No tak, jestli sis tam dal nějaký větší kol než ty 265, tak bez převodů to si fakt nebude
ono.
ono.
Už radši na nic...
Re: 4wd na 2wd
No původně jsem tam dal 255/85/16, ale s těma to fakt nešlo. Tak jsem dal 265/75/16, trochu se to zlepšilo, ale pořád to není ono. Teď chci dát automat, a obávám se že se to zase zhorší.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- gibson
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: 4wd na 2wd
ja by som kludne ostal na predoslom rozmere ale urcite rozvodovku z defa TD5
jazdim na rovnakom rozmere ale na D1
jazdim na rovnakom rozmere ale na D1
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
Re: 4wd na 2wd
Def TD5 má jinou rozvodovku než 300Tdi?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- gibson
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: 4wd na 2wd
ano, neviem ci az od nejakeho roku ale prevodovy pomer na cestne rychlosti nema 1,22 ale 1,41 co je v zaklade pneu 32
vlastne, to mi z toho vsetkeho co som doteraz nastudoval vychadza...
vlastne, to mi z toho vsetkeho co som doteraz nastudoval vychadza...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: 4wd na 2wd
Mi se líbí že auto oplácáš "nesmyslama" co mu zvednou váhu o půl tuny, nahodíš větší papuče a pak se divíš že je DEFík dýchavičný ! Já jenom odlehčuju, DEFík sám taky hubne a jede jak střela. A to mám taky 265/75 R16. A to že by to na jednu nápravu jelo nějak rapidně lépe, je řekl bych nesmysl. Váhově si nepomůžeš a ztráty v převodech, to se mi taky nezdá. To bude jen jiný pocit z auta, když to tlačí od zadu.
- Hubert
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4wd na 2wd
Já myslím že Def má (krom V8 v 90, 2,4TDCi a 2,5 v 110 ) vždy 1,41. Alespoň TD,Tdi a TD5 mají určitě 1,41.gibson píše:ano, neviem ci az od nejakeho roku ale prevodovy pomer na cestne rychlosti nema 1,22 ale 1,41 co je v zaklade pneu 32
vlastne, to mi z toho vsetkeho co som doteraz nastudoval vychadza...
Jedině tam dát ještě pomalejší rozvody do přídavky 1,667. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=177. Pokud se ti to zdá málo tak už jedině zaměnit převody v difech, ale to jsou úplně jiné peníze.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14956
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 4wd na 2wd
Doplním, mohl by mít. Já mám u 130ky, podle typu vyraženého na převodovce, 1,41. A asi s tím i souvisí maximální rychlost v TP - 140km/h, u opticky stejného auta, i stejně starého jsem v TP viděl 130km/h.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 4wd na 2wd
Proč to v zimě jezdí lépe?mr-tomas píše:Jenže to bylo prázdný, bez roll cage, na menších a ojetejch kolech (265/70/16) a hlavně v zimě kdy to vždycky jezdí lépe. Já to poměřuju když vezu tak 400-500kg nákladu, a to pak jede úplně jinak.
...take it easy....
Re: 4wd na 2wd
Do motoru jde studenější vzduch, a IC má lepší odvod tepla.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: 4wd na 2wd
V chladnejsim vzduchu o stejnem objemu je vetsi obsah kysliku (lepsi horeni smesi, vyssi vykon). Proto se u vykonnych aut nasavany vzduch chladi v mezichladici - intercooleru. Uz fichtl jezdil v lete vecer lip nez v parnu pres den.