Tak tedy jak na
EAS FAULT (chyba vzduchového pružení) na Range Rover P38.
1) Stáhněte si program Range Rover P38a - EAS Unlock Suite z odkazu
http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=56" onclick="window.open(this.href);return false;
Je volně ke stažení v dolní části stránky pod odkazem Download EASunlock Software Suite
Pokud Vám program pomůže natolik, že za něj hodláte něco poslat jeho výrobci, pak tak učiňte. Pokud se nechcete zabývat mojím čtením, pak se řiďte origo návodem, ke stažení tu
http://www.scribd.com/doc/49537756/win-easunlock-suite" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Rozbalte si program kamkoliv na disk. Spuštění programu může na některých PC požadovat instalaci aplikace Microsoft .NET Framework verze 2.0 a tu si stáhněte a nainstalujte z odkazu
http://www.microsoft.com/downloads/cs-c ... b15c5e04f5" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Auto s PC se spojí kabelem jehož výroba je popsána tuto
http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=58" onclick="window.open(this.href);return false;
4) Pro výrobu kabelu je nutno investovat cca 1000,- Kč. Nakupte si pájecí konektor OBD II třeba tady
http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... pro-montaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dál je třeba konektor pájecí DB9 F pro RS 232 včetně šroubovací krytky – je to sériový konektor samice používaný pro připojení ledasčeho především na počítačích tak minimálně 5 let starých. Třeba tu
http://www.emo.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; (není v e-shopu, ale mají ji) mají i kamenný obchod v Českých Budějovicích
http://www.kontakt-cb.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tamtéž nebo jinde můžete koupit i kabel - stačí 4-žilový. Kabel je možno použít i síťový nebo telefonní … a nebo koupit třeba prodlužovací sériový kabel, který má na jednom konci samici DB9, třeba tady
http://eshop.kak.cz/zbozi/kaa074-oem-ka ... i-com-rs2/" onclick="window.open(this.href);return false; Tím máte ušetřenou práci s pájením sériového konektoru, ale musíte si ho prosvítit pro zjištění zapojení….
Délka je dle vlastního uvážení, musí došáhnout od OBD zásuvky v autě pod nohama spolujezdce k počítači. Takže pro noutbuk na klíně cca 2m a pro stolní PC až tam.
5) Napájíte konektory, tak, jak je popsáno na vídeju a schématu zapojení tu
http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=58" onclick="window.open(this.href);return false;
Jde o to jen dodržet napájení na správná čísla pinů na obou konektorech. K tomuto snad jen to, že na OBD konektor se vodiče trochu špatně pájejí, neb tu jsou nicmoc kontakty. Ale jde to. Dejte pozor na drobné vodiče, aby vám někde nezkratovaly.
6) Kdo nemá v počítači sériový konektor (obvykle mladší PC), musí koupit redukci na USB, třeba tuto (je mnou odzkoušená ... některé redukce prý nefungují pro tento program)
http://www.hobbydiag.cz/profidiag/eshop ... cipem-FTDI" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta se po zastrčení do USB v PC sama instaluje, pokud je připojení k internetu, poř. balení obsahuje instalační CD s ovladači … a taky kousek prodlužovacího USB kabelu.
7) Změnit místní a jazykové nastavení v počítači na angličtinu (Spojené státy). Start – Ovládací panely – Oblast a jazyk (Win7), Místní a jazykové nastavení (Win XP a starší) – formát na Angličtina – Místo na Angličtina … možná není třeba měnit místo, to jsem nezkoušel …
8 ) Změnit nastavení USB portu v souvislosti s redukcí (používáte-li) na sériový port. Tady si to moc nepamatuji … Start – Ovládací panely – Správce zařízení – Řadiče USB – A nastavit USB příslušnou zasunuté redukci na Serial port na první volný port – třeba Port 3 … nebo 6 nebo nějaký jakýkoliv volný … ono by to stejně nemělo povolit jinou změnu než na volný port … tady si zapamatujte číslo portu, které jste zvolili.
9) Nyní by mělo vše být připraveno k použití. Takže:
I. Otočit klíčkem ve spínací skřínce auta do polohy 2 – elektrika zapnutá – displej na palubní desce hlásí
EAS FAULT (pokud se odehrála nějaká chyba).
II. Zapojit kabel do OBDII v autě zespod palubní desky pod schránkou v místě nohou pro spolujezdce a sériový konektor DB9 do portu PC nebo do zapojené USB redukce.
III. V PC spustit aplikaci Range Rover P38a - EAS Unlock Suite
IV. Pokud nejsou v souladu porty redukce (viz. Bod8) s EAS Unlock Suite hlásí se chyba
Comms Inicialization Failed … nic se neděje, potvrdíte
OK a spustí se EAS Unlock Suite
V. Musíte vybrat COM, který jste si zapamatovali. Vlevo nahoře na liště kliknete na
EAS Setup – Comms – Comm …. A zapamatované číslo
VI. Klinete na zelenou ikonu
Initialize a rozeběhne se inicializační proces, kdy v levém sloupci označeném Tx je odeslaná hláška programu EAS Unlock Suite a v pravém přijmutá hláška z EAS řídící jednotky v autě. Důležité je, aby se nám v pravém sloupci objevovalo =F nebo =FF, nikoliv špatná odezva třeba =50, =54 a podobně a Status = červené
no-odle. Pokud se nám objevuje špatná odezva, je někde chyba, překontrolujte vše viz výše a postup opakujte.
VII. V případě, že se nám objevuje dobrá odezva, pak se zobrazí Status =
good-idle a ikona je zelená! A je vyhráno!
VIII. Inicializační proces nechte spuštěný.
IX. Můžete přečíst chyby pomocí béžového
Read faults.
X. A nejdůležitější – odemknout řídící jednotku EAS pomocí ikony
Unlock EAS. Pak klikněte na červenou ikonu
Stop a odpojte kabel z OBD v autě.
XI. Nyní je řídící jednotka EAS v provozu a pokud je i mechanicky opravená závada vzduchového pružení, pak jste vše zvládli a vesele jezdíte dál do příští poruchy EASu.
XII. Pokud závada EASu trvá, nejspíš se v nejbližší době objeví znovu
EAS Fault a vzduchové pružení se zablokuje. Ovšem upozorňuji, že závadu je třeba vyhledat a opravit, protože např. oprava netěsnosti vzduchové trubičky je za desetikoruny avšak její ignorace může vést k daleko nákladnější opravě.
… Čerpáno z
http://www.rswsolutions.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, kde najdete prakticky vše, co tu zdlouhavě popisuji.
… Můj poznatek k EASu je, že po výměně měchů a tím odstranění netěsnosti systému auto drží v odstavené výšce a hlavně se nevybíjí akumulátor (tak rychle) stálým popouštěním vzduchu k dorovnání netěsnosti měchů – měřeno v létě. Už mi drží týden a to startuju a startuju a nejezdím daleko.
Případné dotazy zodpovím po SZ. Poznatky, upřesnění a náměty ke zlepšení přijímám. Finanční i materiální odměnu taktéž. Ať slouží. Vítek Heřman