Stránka 1 z 1

300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 18:54
od Rover
Prosím nestalo se někdy někomu, že by mu nešel v zimě pořádně zahřát motor?

Jak začala zima, tak mně trvá třeba 20-30 minut než se ručička vyšplhá za půlku... když jedu po okreskách pomaleji, tak se nevyšplhá ani na půlku... Motor se chová jako kdyby byl pořád otevřený termostat (nebo spíš jako kdyby tam vůbec nebyl). Motor se zahřívá tak, že voda cirkuluje chladičem i když je motor studený. Zkoušel jsem 4 termostaty - 2x Britpart a 2x Genuine a chová se to pořád stejně. Naprosto netuším kudy se to vyhne termostatu a jde to i studené do chladiče. Musel jsem dát dečku před chladič, je to pak trochu lepší... a to ani ještě netopím, abych to ještě víc nechladil... Je to u LR90, přestavěný z 2.5TD na 300Tdi, ale vše tam je zapojeno přesně jako u origo 300Tdi, ony ty hadice to podle mně ani jinak neumožňují.

U Defa 110 co mám vyletí ručička během pár minut nad půlku, auto hned topí, je to úplně o něčem jiném...

Porovnával jsem obě auta, ale je tam všechno úplně stejně... nechápu to. To samé mně kdysi dělal RRC 300Tdi, ale tam jsem vyměnil termostat a bylo to v pohodě... tak nevím...

Neřešil jste to někdo někdy? Dík...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 19:09
od Honza_offroad
Vim, ze ti tohle nepomuze, ale 2.5ka a Trikilo maji jiny teplotni cidlo, takze teplomer ukazuje jinak...
Co dosedaci plocha ventilu termostatu, neni tam neco, co by ho oteviralo???

H.

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 19:13
od Rover
pravda... to jsem zapomněl napsat - čidlo je to správné a funguje dobře... motor je chladný i pohmatem na hadice, atd., všechno koresponduje i s tím jak ukazuje čidlo., v čidle problém není...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 19:15
od Honza_offroad
Co dosedaci plocha ventilu termostatu, neni tam neco, co by ho oteviralo???

H.

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 19:18
od Rover
termostat tam jde lehce, nic se tam nešprajcuje, přemýšlel jsem jestli ho tam nedávám nějak blbě, obráceně, a tak, ale on tam jde dát jen jedním způsobem, to znamená nahoře do toho výřezu a šipka ukazuje jak proudí voda, předpokládám, že od čerpadla nahoru k termostatu...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 19:33
od Honza_offroad
ja bych ho zkusil natvrdo zaslepit... a uvidis...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 20:04
od mihalicek
No každopádně je to lepší varianta pro 300Tdi než když by se furt hřál. Já bych dal zkušební kopec k nám nahoru do Železný - pokud se to nahoru neohřeje tak je někde chyba v proudění kapaliny(předpokládám, že tam je). Když ho jedu opačně tak to je jasný to se neohřeje ale nahoru se pod plynem ohřát musí. Není i uškrcená nafta? Měl jsem kolegu, který měl stejný problém a když jsme mu přidali na čerpadle tak se to zvedlo. 300 si prostě žila svým životem - každá je jiná a tahle se nechtěla hřát - vyměnili jsme čidla, termostaty jezdil s dečkou pomalu i v létě...... 300tdi maj obecně málo zbytkovýho tepla a většinou se hřejou jen kvůli zaneseným chladičům jinak by měly jezdit chladnější v normálním režimu.

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 20:15
od Rover
Z Berouna do Železné jsem nahoře v Železné při teplotách jako jsou teď ráno (teda cca 5 stupňů) bez dečky a s vypnutým topením na budíku kus před půlkou... (možná tak půlka půlky), stodesítka s 300Tdi je za půlkou už dole na šraňkách pod stavebninama... u obou motorů je podle mně zapojené všechno úplně stejně... u obou jsou zánovní chladiče a nové termostaty...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 20:20
od Hardes
Rover píše:Prosím nestalo se někdy někomu, že by mu nešel v zimě pořádně zahřát motor?

Jak začala zima, tak mně trvá třeba 20-30 minut než se ručička vyšplhá za půlku... když jedu po okreskách pomaleji, tak se nevyšplhá ani na půlku... Motor se chová jako kdyby byl pořád otevřený termostat (nebo spíš jako kdyby tam vůbec nebyl). Motor se zahřívá tak, že voda cirkuluje chladičem i když je motor studený. Zkoušel jsem 4 termostaty - 2x Britpart a 2x Genuine a chová se to pořád stejně. Naprosto netuším kudy se to vyhne termostatu a jde to i studené do chladiče. Musel jsem dát dečku před chladič, je to pak trochu lepší... a to ani ještě netopím, abych to ještě víc nechladil... Je to u LR90, přestavěný z 2.5TD na 300Tdi, ale vše tam je zapojeno přesně jako u origo 300Tdi, ony ty hadice to podle mně ani jinak neumožňují.

U Defa 110 co mám vyletí ručička během pár minut nad půlku, auto hned topí, je to úplně o něčem jiném...

Porovnával jsem obě auta, ale je tam všechno úplně stejně... nechápu to. To samé mně kdysi dělal RRC 300Tdi, ale tam jsem vyměnil termostat a bylo to v pohodě... tak nevím...

Neřešil jste to někdo někdy? Dík...
Ahoj ja to resil s stacilo mi vymenit termostat. a vsechno bylo v poradku.

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 20:28
od mihalicek
Nevím pak mě ještě napadly hlavy - dělaly se jedny co měly upravené chlazení ale netuším detailně co tam bylo jinak a jestli by tam mohlo proudit něco jinak ale stejně si nedovedu představit proř by se to neohřálo - na závoďáku mám vyndanej termostat a velký vrtule na elktriku - teď mě napadlo a co vrtule a viskozní spojka - nejde to furt natvrdo???????? Pak by se to pořád uchlazovalo :Ja blb:

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 20:34
od Rover
ne, ne, mám tam Kenlowe...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 20:51
od Honza_offroad
ty "lepsi" hlavy maji jen zvetseny prutok pokud vim. Jestli ma Rover teplou hadici a motor je studenej, tak to musi bejt nejaka zrada termostatu, nebo jeho domku... skoro bych se vsadil... kdyby se to uchlazovalo, delo by se to jen pri nizkych otackach, ne kdyz je motor pekne pod plynem...

netvrdim, ze to tak je jen me to tak napada....

;-)


H.

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 17 říj 2011 21:47
od eliott
Vzhledem k tomu, kolik energie už jsi tomu věnoval, bych viděl prohození celých domečků s termostaty jako drobnost, není domeček nějak vyoxidovaný?

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 18 říj 2011 12:24
od meresjev
ja by som hladal chybu v elektrike, u mna na 300tdi to tak bolo, tiez som kupil zbytocne termostat a problem bol v kostre. Ukostri motor priamo kablom na baterku, potiahni kabel priamo z cidla do toho meraka, alebo moze byt naprd aj ten meracik... ci? :|

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 18 říj 2011 12:53
od Tonny
meresjev píše:ja by som hladal chybu v elektrike, u mna na 300tdi to tak bolo, tiez som kupil zbytocne termostat a problem bol v kostre. Ukostri motor priamo kablom na baterku, potiahni kabel priamo z cidla do toho meraka, alebo moze byt naprd aj ten meracik... ci? :|
jestliže má studenej i malej okruh, tak to nebude čidlem ani elektrikou, taky bych hádal ten termostat... a možná bych zkusil sundat vrtuli a jezdil bez ní, jestli je visko kousnutá (jako že už sem díky hlubokýmu brodění měnil dvě) tak se to bez pořádný zátěže prostě neohřeje...

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 18 říj 2011 13:16
od powl
Podle mě když by správně fungoval termostat tak viskóza nebude mít na teplotu motoru vliv. Mně se to takhle divně chovalo cca 14 dní předtím než mně úplně odešlo "P" těsnění, a to aniž bych si všimnul nějakého úniku vody.

Re: 300Tdi - nejde pořádně zahřát motor...

Napsal: 18 říj 2011 17:20
od SJ410
Tonny píše:
meresjev píše:ja by som hladal chybu v elektrike, u mna na 300tdi to tak bolo, tiez som kupil zbytocne termostat a problem bol v kostre. Ukostri motor priamo kablom na baterku, potiahni kabel priamo z cidla do toho meraka, alebo moze byt naprd aj ten meracik... ci? :|
jestliže má studenej i malej okruh, tak to nebude čidlem ani elektrikou, taky bych hádal ten termostat... a možná bych zkusil sundat vrtuli a jezdil bez ní, jestli je visko kousnutá (jako že už sem díky hlubokýmu brodění měnil dvě) tak se to bez pořádný zátěže prostě neohřeje...
powl píše:Podle mě když by správně fungoval termostat tak viskóza nebude mít na teplotu motoru vliv. Mně se to takhle divně chovalo cca 14 dní předtím než mně úplně odešlo "P" těsnění, a to aniž bych si všimnul nějakého úniku vody.


Píše že má kenloweho. Taky bych tipnul termostat s domečkem. Eště mě napadá, aby nebyl
něčim ucpaný nějakej chladící kanál někde v motoru a tlakuje se to do rovnou do chladiče.
I když nevim estli to je možný :wink: .