Discovery 3/4/RRS - ovládanie výšky cez LLAMS Controller
Napsal: 05 lis 2011 18:39
Tak by som sem dal prve skusenocti s LLAMS Height Controller od Graeme Small, australskeho to koumaka, ktory som bol nedavno nahodil na moju "D3 ExpEdition".
Podla neho som mal tu cest byt prvym europanom, ktory ma verziu V2. Cela vecicka je hotovy produkt bez nejakeho vacsieho inzinierstva pri montazi. Je to krabicka s elektronikou a kabelaz s konektormi. Cena niekde okolo 450 ecok aj s postou. Graeme je velmi ochotny a prijemny chlapik. Montaz prebieha hotovou kabelazou do konektorov riadiacej jednotky vzduch. pruzenia, vlavo hore pod A stlpikom.Vec funguje pre auta D3, D4 a RRS. V baleni je aj smyckovy konektor, ktory ak sa napoji namiesto LLAMS jednotky, tak vsetko funguje v povodnom stave, LLAMS kontroller je vyradeny z cinnosti, auto je v povodnom stave, bez nutnosti prepajat naspat ostatne konekt.
Ovladanie/zmena vysky je cez otocny gombik, ktory ma styri polohy, nulovu, jednu do minusu a dve polohy do plusu. V nulovej polohe je vyska podvozku standardna. V minusovej je vyska -35mm (alebo -20mm, volitelne pri kalibracii), v prvej plusovej polohe je vyska +30 a v druhej plusovej je vyska +50mm od standardnej polohy. Montuje sa na platnicku pri tiahle rucnej brzdy, mne by sa to tam nepacilo a aj by som snad do toho mohol semtam drgnut, tak som si to dal pod volant zlavej strany, tak, aby som videl na led-ku z polohy vodica.
Zmeny vysky sa daju robit za jazdy, a nie su ovplyvnovane rychlostou auta, tzn. sami sa nemenia, co si uzivatel nastavi, to jazdi. Treba povedat, ze tieto zmeny vysky nastavene pomocou LLAMS kontrolera su stale, tzn, ak na aute zapnem offroad mode, alebo access mode, absolutna vyska auta bude vzdy vyssia/nizzsia o to, v akej polohe mam volic LLAMS kontrolera. Tzn. ak mam na LLAMS zvolenu polohu +50mm a dam este offroad mode normalnym volicom auta, ziskam spolu cca +100mm. Ak mam napr na LLAMS zvolenu polohu -35mm a na volici auta navolim access mode, spolu mi auto klesne o cca -85mm. Vyska auta zvolena standardnym volicom v aute, cize access alebo offroad mode, je nadalej ovplyvnovana rychlostou auta a po prekroceni sa auto automaticky vracia do standardnej polohy tak ako je to od vyroby. Vyska zvolena na LLAMS kontroler ale ostava, cize ak som mal +50 na LLAMS a offroad mode k tomu tak mi pri prekroceni rychlosti klesne auto len o offroad mode ale vyska nastavena na LLAMS ostava. Tu su fotky par moznosti nastavenia. Dalsia sikovna funkcia je, ze do minusu sa da pomocou LLAMS auto spustat aj bez klucika v zapalovani, co je prakticke, ak idem nieco nakladat, spustim si auto nizsie aj bez hladania klucov a startovania motora, staci otocit volic do minusovej polohy, zavriet vsetky dvere a auto sa spusti o -35mm.
Dalsia dolezita funkcia je, ze ak sa vam niekedy vzduch pruzenie dostane do nudzoveho rezimu a spusti sa samo dole, pomocou tejto australskej sikovnej krabicky ho oklamete, ono si bude mysliet nadalej, ze je spustene, a pritom budete mat standardnu vysku. Sluzi na to este jedno tlacitko, ktore staci mat niekde pod volantom, ani nemusi byt vyvedene, len pristupne v pripade potreby, kombinaciou jeho stlacenia a polohy otocneho volica sa da dosiahnut prave tato funkcia, tzv recovery mode. Tiez sa pomocou toho tlacitka da auto spustit uplne na dorazy, co moze byt uzitocne v pripade nejakej montaze v interieri.
Podla neho som mal tu cest byt prvym europanom, ktory ma verziu V2. Cela vecicka je hotovy produkt bez nejakeho vacsieho inzinierstva pri montazi. Je to krabicka s elektronikou a kabelaz s konektormi. Cena niekde okolo 450 ecok aj s postou. Graeme je velmi ochotny a prijemny chlapik. Montaz prebieha hotovou kabelazou do konektorov riadiacej jednotky vzduch. pruzenia, vlavo hore pod A stlpikom.Vec funguje pre auta D3, D4 a RRS. V baleni je aj smyckovy konektor, ktory ak sa napoji namiesto LLAMS jednotky, tak vsetko funguje v povodnom stave, LLAMS kontroller je vyradeny z cinnosti, auto je v povodnom stave, bez nutnosti prepajat naspat ostatne konekt.
Ovladanie/zmena vysky je cez otocny gombik, ktory ma styri polohy, nulovu, jednu do minusu a dve polohy do plusu. V nulovej polohe je vyska podvozku standardna. V minusovej je vyska -35mm (alebo -20mm, volitelne pri kalibracii), v prvej plusovej polohe je vyska +30 a v druhej plusovej je vyska +50mm od standardnej polohy. Montuje sa na platnicku pri tiahle rucnej brzdy, mne by sa to tam nepacilo a aj by som snad do toho mohol semtam drgnut, tak som si to dal pod volant zlavej strany, tak, aby som videl na led-ku z polohy vodica.
Zmeny vysky sa daju robit za jazdy, a nie su ovplyvnovane rychlostou auta, tzn. sami sa nemenia, co si uzivatel nastavi, to jazdi. Treba povedat, ze tieto zmeny vysky nastavene pomocou LLAMS kontrolera su stale, tzn, ak na aute zapnem offroad mode, alebo access mode, absolutna vyska auta bude vzdy vyssia/nizzsia o to, v akej polohe mam volic LLAMS kontrolera. Tzn. ak mam na LLAMS zvolenu polohu +50mm a dam este offroad mode normalnym volicom auta, ziskam spolu cca +100mm. Ak mam napr na LLAMS zvolenu polohu -35mm a na volici auta navolim access mode, spolu mi auto klesne o cca -85mm. Vyska auta zvolena standardnym volicom v aute, cize access alebo offroad mode, je nadalej ovplyvnovana rychlostou auta a po prekroceni sa auto automaticky vracia do standardnej polohy tak ako je to od vyroby. Vyska zvolena na LLAMS kontroler ale ostava, cize ak som mal +50 na LLAMS a offroad mode k tomu tak mi pri prekroceni rychlosti klesne auto len o offroad mode ale vyska nastavena na LLAMS ostava. Tu su fotky par moznosti nastavenia. Dalsia sikovna funkcia je, ze do minusu sa da pomocou LLAMS auto spustat aj bez klucika v zapalovani, co je prakticke, ak idem nieco nakladat, spustim si auto nizsie aj bez hladania klucov a startovania motora, staci otocit volic do minusovej polohy, zavriet vsetky dvere a auto sa spusti o -35mm.
Dalsia dolezita funkcia je, ze ak sa vam niekedy vzduch pruzenie dostane do nudzoveho rezimu a spusti sa samo dole, pomocou tejto australskej sikovnej krabicky ho oklamete, ono si bude mysliet nadalej, ze je spustene, a pritom budete mat standardnu vysku. Sluzi na to este jedno tlacitko, ktore staci mat niekde pod volantom, ani nemusi byt vyvedene, len pristupne v pripade potreby, kombinaciou jeho stlacenia a polohy otocneho volica sa da dosiahnut prave tato funkcia, tzv recovery mode. Tiez sa pomocou toho tlacitka da auto spustit uplne na dorazy, co moze byt uzitocne v pripade nejakej montaze v interieri.