Stránka 4 z 9

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 04 úno 2012 15:59
od Land Jirka
Lochy píše:Josef měl v defu 300TDi v palivovovém filtru zhavící svíčku, pomocí které udržoval teplou naftu ve filtru
řešení za pár stovek a u třístovky funguje dobře
stačí udělat šroub se závitem na žhavičku, vypínač, popřípadě relátko a nafta ve fitru se ohřívá a nezrosolavatí
montoju to na přání už léta
poprvé vyzkoušeno začátkem devadesátých let na vlastním naftovém Escortu

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 04 úno 2012 16:38
od DanoDEF
... Par rad pre Td5karov k zhaveniu. Nie vsetko je o nafte.

- kontrola zhavicou (je zname, ze Td5ka dobre staruje aj bez funkcnych zhavicov)
- kontrola zhaviaceho rele (kedze Td5 uz maju nejaky ten rok za sebou odporucam preventivne vymenit)

To, ze svieti kontrolka zhavenia neznamena, ze v skutocnosti zhavi. Kontrolku ovlada riadiaca jednotka motora. Zhavice su napajane cez zhaviace rele a za nim ziadna kontrolka nie je. Kedze zhavice su narocne na prud dochadza k opotrebeniu kontaktov rele. Opotrebene kontakty maju zvyseny prechodovy odpor, dochadza k iskreniu a zhavice maju znizemy vykon. (Samozrejme netvrdim, ze to plati pre vsetky ale kontrola je jednoducha)

Pre ilustraciu pripajam foto kontaktov ziaviaceho rele z auta s 320tis km, ktore nemalo nikdy problem zo shavenim-startovanim (preventivna kontrola, rele v rozobratom stave).

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 04 úno 2012 17:19
od MadTom
Doplním Dana, na začátku minulé zimy jsme na několika různých autech (pracovní, soukromá) měli problém se startováním, u všech jsme udělali jednoduchý test - vzal se klešťový ampérmetr a zmeřili jsme proud co jde do žhavičů, docela překvápko bylo, že u 5 aut to byla nula, takže nežhavil ani jeden žhavič. Klešťovej ampérmetr je na to vhodnej, protože se nemusí nic rozpojovat, takže je měření rychlé, což hlavně v zimě je podstatné pro obsluhu. Kroměmojí TD5ky, jsme u všech žhaviče vyměnili, TD5ku budu testovat zítra :hmm: , nicméně už dvě zimy ji provozuji bez fuknčních žhavičů a dřív to do -15 nebylo poznat. Letos se uvidí, pokud to nechytne, tak to tam ty žhaviče budu muset vyměnit, i když je venku zima. :(

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 09:16
od Laci DII
niečo viac o aditívach: http://www.agat.sk/post/palivove-aditiv ... tnosti-12/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 10:07
od MadTom
Tak ranní test v -13 proběhl úspěšně. Žhavit netřeba, žhaviče jsou KO, točilo to motorem asi 3 vteřiny, než začal něco dělat. To něco bylo asi přemýšlení, kolik má válců - za začátku někde mezi 3 a 5. Po 10 vteřinách už to běželo v pohodě. Pokud bych přidal plyn, tak by se celé přemýšlení motoru nejspíš zkrátilo. Každopádně, jestli v týdnu vyleze slunko, tak tam ty žhaviče asi dám.

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 13:31
od Jenda
...a neni to u Td5ky taky nahodou i tak ze si po potrebnou dobu prizhavuje ? Mam pocit ze jo ale nejsem si jistej.
H.

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 13:59
od MadTom
Asi je, ale u mě nemá čím, protože už třetí zimu jsou žhaviče KO.

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 15:00
od DanoDEF
MadTom píše:Asi je, ale u mě nemá čím, protože už třetí zimu jsou žhaviče KO.
... uvidime dnes som nahodil "realnu kontrolku". :D

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 16:09
od WOYTA
Tak po včerejších marných pokusech nastartovat jsem dolil 20l VERVU a dobil baterku. Dnes ráno - 14C a TD5 se na druhý pokus rozhodl, že naskočí. Takže jak psali ostatní, když je kvalitní nafta, zimní starty v poho :Pohoda:

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 16:21
od KENY
Tak včera i dnes -17 a start bez problémů. Chvilka než se porovnaly válce a jelo se :Pohoda:
Aditiva žádná a nafta standart SHELL. Víc štěstí než rozumu.
Nebo to možná bude tím, že motor má natočeno něco málo přes 100 000 a jde jak hodinky?

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 21:11
od DanoDEF
Jenda píše:...a neni to u Td5ky taky nahodou i tak ze si po potrebnou dobu prizhavuje ? Mam pocit ze jo ale nejsem si jistej. H.
MadTom píše:Asi je, ale u mě nemá čím, protože už třetí zimu jsou žhaviče KO.
DanoDEF píše:... uvidime dnes som nahodil "realnu kontrolku". :D
... takze pravda je taka. Kym teplota motora nedosiahne 20° tak zhavenie bezi trvalo resp pri prekroceni cca 1900ot/min prestane zhavit. Po zahriati motora uz zhavenie nebezi. Pri vypnuti motora zhavenie ide cca 4sec. aj ked je motor zohriaty. Po nastarovani tepleho motora zhavi cca 1sec.

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 21:14
od MadTom
Jenom doplím - žhaviče u TD5ky jsou samoregulační - nejdřív se nažhaví špička a teprve potom tělo.V těle je odporovej drát, kterej při ohřátí sníží proud a tím i výkon žhavičů. Druhá výhoda je, že se to nažhaví rychleji.

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 05 úno 2012 21:15
od patrik
Zaujimale zistenie :wink:

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 07:38
od edgarius
tak dnes rano po vikendovej necinnosti naskocilo az po druhom zhaveni, stylom 3-4-5 valcov
pravda, ze som parkoval na vetre

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 08:43
od Martin_H
DanoDEF píše:... Opotrebene kontakty maju zvyseny prechodovy odpor, dochadza k iskreniu a zhavice maju znizemy vykon. (Samozrejme netvrdim, ze to plati pre vsetky ale kontrola je jednoducha)

Pre ilustraciu pripajam foto kontaktov ziaviaceho rele z auta s 320tis km, ktore nemalo nikdy problem zo shavenim-startovanim (preventivna kontrola, rele v rozobratom stave).
Tak to to moje vypadá o dost jinak :( Poradíte někdo, jaké má to relé obj. číslo ? Je to PRC6913 platné i pro TD5 ?

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 09:38
od visby
dnes rano som aj ja nechytil na prve otocenie, webasto za 25minut nedokazalo zohriat auto (stale siel studeny vzduch z ventilatorov). zhavice mi nefunguju, ale motor na 5-6 otacku chytil a pokracoval na zvyseny volnobeh (krasne bolo vidno ked sa zohrial na pozadovanu teplotu, volnobeh klesol). potom uz bezal ako treba, aj sa zohrial v norme...

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 10:18
od DanoDEF
Martin_H píše:Poradíte někdo, jaké má to relé obj. číslo ? Je to PRC6913 platné i pro TD5 ?
... kup normalne 80A relatko.

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 10:25
od patrik
visby píše:dnes rano som aj ja nechytil na prve otocenie, webasto za 25minut nedokazalo zohriat auto (stale siel studeny vzduch z ventilatorov). zhavice mi nefunguju, ale motor na 5-6 otacku chytil a pokracoval na zvyseny volnobeh (krasne bolo vidno ked sa zohrial na pozadovanu teplotu, volnobeh klesol). potom uz bezal ako treba, aj sa zohrial v norme...
Ked pustim webasto tak mam za 25 minut v aute teplo a motor naskoči normalne a otačky nemam zvyšene - asi budeš mat zavzdušnene webasto .

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 10:31
od visby
patrik píše:Ked pustim webasto tak mam za 25 minut v aute teplo a motor naskoči normalne a otačky nemam zvyšene - asi budeš mat zavzdušnene webasto .
normalne mi to aj tak funguje (este v piatok to tak aj bolo), takze niekde bude mozno zrada. uvidim ked pojdem nabuduce...

Re: Td5 a zimní start

Napsal: 06 úno 2012 12:35
od Acon
Hm, doteraz som naštartoval vždy "nabrnk" Aj dnes ráno, -16° len som sa z vonka naklonil a bez žhavenia hneď zaštatroval. Motor snáď ani raz nepretočil a už to vrčalo. Služobná Oktávka potrebuje najprv 3-4x nažhaviť, potom chytila no ochotná nebola. Prvé 3-4s sa to trochu hádalo. Skvelá TD5. Existuje ešte nejaký diesel, ktorý by tak ochotne štartoval?