Stránka 1 z 16

Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 16:47
od Miky_CZ
tak jsme se dneska s kamaradem Ivošem (někteří znají) definitivně rozhodli si splnit jeden sen.

A to zajet pár blízkých závodů offroadmaraton

zavodni vuz je Range Rover Classic 3,9 Vogue :lol:

dneska se zacalo poradne pracovat, jsou objednane trubky na ram a behem 14-ti dni by mel byt ram hotov, pokud se zadari tak bychom chteli jet uz prvni zavod ve sternberku, protoze je to jeden ze tri blizkych zavodu

stavime auto do kategorie amater, bude tam pouze ram, sedacky, pasy, zbytek origo

potreboval bych rady od zkusenejsich, na co si dat pozor, co vyztuzit, vylepsit atd

taky by se hodilo nejake schema elektriky, je ji tam opravdu milion :cry:

rady ohledne motoru, jak zjednodusit vsechnu tu elektroniku, co se da vyhodit (lambda, kat atd)


ram nam stavi kamaradi z wings teamu, taktez nam podarovali pasy, schazi nam nejake sportovni sedacky, odpojovac baterie, tlumice, 2-3 MTcka 265/75R16, nejake zadni svetla, pokud se neco z toho nekomu vali doma tak koupime :wink:
a pokud se nekomu doma vali nake dalsi nahradni dily, ktere by se nam hodily a byly by za nejakou peknou cenu tak taky koupime :wink:

dale bych potreboval vedet co za olej do rozvodovky borg wagner

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 16:48
od Miky_CZ
jeste par foto

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 17:07
od krestak
At se daří :lol: určitě bych zdvojil tlumiče :D a dal uzší kola(235)

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 17:11
od Miky_CZ
krestak píše:At se daří :lol: určitě bych zdvojil tlumiče :D a dal uzší kola(235)
tlumice zrejme budou zdvojene, no a kola... sehnal sem 3x mickey thompson 32x11,5R16, takze je chci nacpat na zadek a dopredu pak jedine 265/75R16

jdem cestou co nejmensiho rozpoctu, co je doma to se tam da :wink:

edit:

taky si nejsem jisty jestli to je dobre zprevodovane, pojede se to na velkych rychlostech, tak jestli si to ten automat pobere, kdyz budou nejake vyjezdy a tak

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 17:54
od Mirko
Ahoj Miky,
držím vám palce, vždycky rád vidím, když starej Range závodí.
Schéma elektriky najdes ve wokshopmanualu, který di doporučuju stáhnout např na muddy oval. Je to tam docela přehledně nakreslené podle ročníků.
Té elektroniky je tam opravdu dost.
Nevím jaký je to rok, ale budeš tam mít řídicí jednotku na elektrický okna, relátka a zapojení vyhřívaného čelního skla, ovládání stmívajícího se zpětného zrcátka, dálkové otvírání nádrže a podobné "nezbytnosti", které by mohli ušetřit kila.
U závoďáka bych teda zvažoval vyhazování ABS-ka a nahradit ho klasickým podtlakovým posilovačem. Ušetříš poměrně dost elektroniky a náchylné čerpadlo.
Ohledně katů a lambdy: Oboje vyhodit a vyměnit odpor na kabelovém svazku k řídicí jednotce.
viz "tune resistor" v tomhle článku:
http://www.britishv8.org/Articles/Rover-14CUX-EFI.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
vypadá takto:
Obrázek
takže ten co tam je (je přilepený ke kabelovému svazku vedoucí do řídicí jednotky pod sedačkou spolujezdce, má modrý konektor) odmontov at a místo odporu 3900 Ohm tam dat 470 Ohmu. Je to tovární nastavení pro vozy bez katů a přinese klidnější volnoběh, bohatší směs v nízkých otáčkách a vyšší spotřebu.
Možná bych i vymýšlel, jak vyhodit ten řízený odvod pár z nádrže podtlakem do sání. Myslím, že je to bazmek, bez kterého by se ten motor obešel, ale to bys musel vykoumat podle schématu. Momentálně dávkuje řidící jednotka přívod výparů z "charcoal kanystru" do sání pomoci ventilu.
Na motor se prodává "remote" sada na olejový filtr, aby nebyl tak na ráně.
To je tak ve zkratce, co mi k tomu napadlo...
Těším se na fotky z přestavby :mrk
Mirko

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 18:03
od Miky_CZ
dekuji moc, tu lambdu urcite teda obejdu, vyrazeni abs je taky v planu, uz o tom neco ctu v sekci discovery, melo by to byt stejne,

jeste potrebuju vedet olej do automaticke prevodovky, je jedno jestli atf IID nebo atf IIID? a co do rozvodovky borg wagner?

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 18:08
od Mirko
V Discoverách se nevyznám, ale tuším, že aspoň do určitého roku měli jiné ABS.
Oleje ti z hlavy neřeknu, myslím, že bylo všude 2D, ale určitě se to někde dočteš, fakt doporučuje ten workshopmanual anebo aspon Haynes.

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 18:16
od milko
Tak držím palce Miky. Musím sa staviť a pozrieť čo stváraš.
Nech práca ide od ruky.
:yes

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 18:35
od Sláma Karel
To ABS je bohužel úplně jiné a musí se vyměnit celý posilovač včetně brzdové pumpy. A určitě bych to udělal.
Sepiš všechno co potřebuješ a přijeď si to někdy vyndat. Zadní světla nějaké pobité taky najdeme. Tlumiče dej dvojité, nejlepší jsou originál a těch ti taky pár dát můžu.
Schéma elektriky taky najdeme u mě v počítači na Rovensku. Vem si sebou akorát nějaký velký externí disk i na ty fotky. :wink:
Olej do automatu je v originále DII ale být tebou dám DIII. Bude se to míň hřát při námaze.

Dej co jemenší kola, ideálně 205R16 a bude to výkonově OK. A hlavně to bude nešetrnější varianta pro Differáky, kterých bude potřeba hodně. Takže ty budeš potřebovat určitě náhradní. To poznáš. :mrgreen:
Zadní diff bych určitě zavařil a vozil náhradní poloosy.

Však to probereme v Pátek.

K :dance

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 18:41
od Sláma Karel
Vymyslíme nějaký částečný sponzoring v dílech :mrgreen:

K :dance

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 19:33
od RudaK
No a já umím fandit ... :yes A kde to je ve Šternberku to taky vím,ale to máte šibeniční termín :nod . Tak držím palce " Student Racing Team - RRC 3,9 " .

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 19:46
od Miky_CZ
no karel teda doporucuje mensi kola 205R16, me by jeste zajimalo co za vzorek, jestli klasiku mt nebo truck 2000 nebo t3? vim ze nejlepsi by bylo mit dve sady jednu na sucho a jednu na mokro ale musime si vystacit s jednou

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 20:26
od Miky_CZ
taky asi bude lepsi vymenit tu rozvodovku za klasickou z disco co?

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 20:46
od milko
Až sa potrebuješ dostať do Praha, alebo teda z Praha čiastočne sponzorované diely od Mr. Slama, vieš, že viem zariadiť :P

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 20:52
od Miky_CZ
milko píše:Až sa potrebuješ dostať do Praha, alebo teda z Praha čiastočne sponzorované diely od Mr. Slama, vieš, že viem zariadiť :P
vim a dekuji za nabidku :wink:

zacinam se sakra tesit :Pohoda:

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 21:05
od Maxsel
Takovou dobu klídek a najednou fofr jak blázen. :mrgreen: Miky držím palce, ať to stihnete!

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 21:07
od MOPADŽI
Miky, ikdyz jsme dnes volali, toto ctu az ted :clap :clap :clap

Takze ty predni domecky na zdvojene tlumice, mas ode mne prispevek na stavbu tohoto zavodniho vozu.
Zitra ti to necham poslat.
Preji mnoho uspechu v nadchazejici sezone :yes :yes :yes

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 21:11
od Miky_CZ
MOPADŽI píše:Miky, ikdyz jsme dnes volali, toto ctu az ted :clap :clap :clap

Takze ty predni domecky na zdvojene tlumice, mas ode mne prispevek na stavbu tohoto zavodniho vozu.
Zitra ti to necham poslat.
Preji mnoho uspechu v nadchazejici sezone :yes :yes :yes
tak to moooooc dekuji, doufam ze se teda pristi tyden potkame a mas u me :beer :drink

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 22:39
od MOPADŽI
Jasne, tesim se :mrk

Re: Student Racing Team - RRC 3,9

Napsal: 26 úno 2012 23:17
od teslo
do automatu a borgwarner-u ide IID
pokial to ma byt crosscountry, tak by som nechal borgwaner. Budes mat o starost menej s radenim uzavierky.
Zamyslel by som sa nad lepsim chladenim automatu.

Myslim si, ze ABS je fajn vec,ale seriove ABS (kompresor) asi uvaris.
Chladene a drazkovane kotuce asi nebudu naskodu - nato boli vymyslene.

nezabudni na spravne nastavene dorazy - budes ich potrebovat velmi casto:)
do rychlostnych zavodov by som asi nechal oba stabilizatory. Moj Range bol s nimi neskutocny, ale to bolo na ceste.

silenbloky na motor a prevodovky budu dostavat poriadne dotela. Urcite by som ich preventivne vymenil pred prvym zavodom a podla toho ci vydrzia prvy zavod by som riesil bud vymeny standardnych, alebo nejake prepracovanejsie (typovo ako ponuka QT serivces).

Na chladenie by som pouzil vykonne elektricke ventilatory namiesto standardneho pohananeho remenom. Bud zapojene cez termostat, alebo pri zavodaku natvrdo pri starte - tu je moznosti kopec...

Drzim palce :yes