RR P38 dotazy

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JenaN
Příspěvky: 32
Registrován: 05 pro 2008 19:52
Bydliště: Rájec-Jestřebí
Kontaktovat uživatele:

RR P38 dotazy

#1 Příspěvek od JenaN » 16 dub 2012 17:03

Zdar chlapi. Obracím sen na Vás s pár dotazama ohledně P38. Odpovědi jsem se snažil předem najít tady na foru, ale buď sem blbě hledal nebo tu asi nésó, tak prosím o odpovědi, nebo odkaz....

1. Jaký je rozdíl mezi motory 4,0 l a 4,6 l krom výkonu?

2. Só voba motory stejně náchylný na praskání bloku?

3. Motory só náchylný až s namontovaným LPG vlivem vyšší spalovací teploty, nebo i bez LPG?

4. Dá se určit v kolika najetých kilometrech dochází k praskání a je třeba se toho bát? Nebo je reálná šance, že se to nikdy nestane? Nebo dá se pro to něco dělat, aby se to nestalo?


Díky za odpovědi! Honza :wasntme

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 dotazy

#2 Příspěvek od Mirko » 16 dub 2012 17:41

Ciao Jeňo,
mám o tom hodně načteného díky tomu, že mi jeden blok též rupnul. Tak na tvé otázky:
Ad 1. Rozdíl je ve zdvihu, vrtání je stejné, blok je v podstatě stejný, což sebou nese odpovědi na ostatní otázky:
Ad 2.Ano - na 4,6 se ale prý vybírali ty "lepší" kusy, nicméně to v praxi není poznat
Ad 3. Praskají s i bez LPG, LPG to maximálně trochu urychlí
Ad 4.Je to prakticky náhodně podle toho jak se trefila fréza při výrobě bloku. To praskání je důsledkem tenkých stěn mezi vrtem pro válec a vodním kanálkem. V současné době už nemají ani tak vliv kilometry jako věk - dochází zde vlivem vody k určité poréznosti bloky a to způsobuje další ztenčení stěny a následné rupnutí. Ta voda tam je jestli jezdíš nebo nejezdíš. Četl jsem, že se to dalo se to možná trochu odsunout, když sis od dodání nového vozu pečlivě hlídal složení nemzrnoucí směsy a podobné věci. V praxi je to prostě náhoda. Poslední motory s reálnější šancí než vyhrát sportku, že neprasknou jsou 3,9-ky, která mi praskla. Toutu konstrukční chybou se v Anglií nyní dost dobře živí několik firem, jako Turner engineering, JE engineering, rpi, a další. V současnosti můžeš koupit nový blok, který by tyto problémy již neměl mít za cca. 60 tisíc naších, nebo spodek motoru za asi 90. Nebo se dají výměnným způsobem převložkovat, dělají to i firmy zde v ČR. Spolu s GO motoru, která pak už je víceméně nezbytná, ta oprava zlehka dosahuje hodnotu většiny P38 na trhu.
Měj se, někdy poklábosíme.
Mirko

Uživatelský avatar
JenaN
Příspěvky: 32
Registrován: 05 pro 2008 19:52
Bydliště: Rájec-Jestřebí
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 dotazy

#3 Příspěvek od JenaN » 16 dub 2012 18:09

Díky Mirko. Ta 3,9l se ale dávala jen do Classica, ne? Takže dá se říct, že je rozumnější varianta ten diesel od BMW, třeba chiplé?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 dotazy

#4 Příspěvek od Mirko » 16 dub 2012 18:17

3,9 byla jen v Classicovi. V Dieselech se opravdu a naštěstí nevyznám :mrk a v ostatních záležitostech P38 - BECM, vzduchový podvozek, vybíjení baterek atd - jsou tu povolanější a jsou tu i nějaká témata založená, asi jsi je již četl.

Uživatelský avatar
JenaN
Příspěvky: 32
Registrován: 05 pro 2008 19:52
Bydliště: Rájec-Jestřebí
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 dotazy

#5 Příspěvek od JenaN » 16 dub 2012 18:31

A ty benzíňáky z P38 só zřejmě schodný s těma, co se dávaly do Disca II, takže stejné problém...?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 dotazy

#6 Příspěvek od Mirko » 16 dub 2012 18:34

Ano, naprosto shodné.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3885
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR P38 dotazy

#7 Příspěvek od Lukasino » 07 lis 2012 13:28

Budu mít dva hloupé dotazy :)

1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?

Moc díky ;)
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#8 Příspěvek od Lassard » 07 lis 2012 14:12

Sorry pisu z mobilu .
Naposledy upravil(a) Lassard dne 07 lis 2012 14:18, celkem upraveno 1 x.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#9 Příspěvek od Lassard » 07 lis 2012 14:14

[quote="Lukasino"]Budu mít dva hloupé dotazy :)

1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?

Moc díky ;)
L.[/quote
P38 normalne zvedam na jedno sloupovem heveru, s podvozkem zatim zadny problem, teda jestli ti jde o mechy. Jen pouzivam tramky na vyrovnani, zvedam za ram. Co se tyce bloku, Zkus Eliotta, ten to resi levou zadni.
Naposledy upravil(a) Lassard dne 07 lis 2012 20:55, celkem upraveno 1 x.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3885
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR P38 dotazy

#10 Příspěvek od Lukasino » 07 lis 2012 14:19

jj, šlo mi o měchy, vím že u Allroada to byla devastační záležitost, zvednout auto bez "servisního módu", u Touarega je na to vyloženě tlačítko, pokud je třeba auto zvednout heverem, atd. :)

Díky ;o)
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7829
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: RR P38 dotazy

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 07 lis 2012 16:22

Zvedat na heveru není problém. Vždy to nafouknu do nejvyšší polohy, aby byly měchy co nejvíc nafouklé a pak pokud možno s otevřeným zadním víkem zvedám. (to aby byly vzduchový systém mimo provoz při otevřených dveřích).
Nebo stačí když to pokládáš zpátky to nepoložit úplně až dolu ale jenom těsně a nechám ty měchy dofoukat.
U toho heveru hrozí vlastně nejvíc to, že když to položíš na vyfouklé měchy, tak oni se nenarolují jak mají, ale přeloží se a pak můžou při nafukování bouchnout, nebo se odfouknout z toho plastu na kterém sedí. :wink:

Já měl třeba už 5 svých P38 4,6 s LPG se kterými jsem tahal auta a z toho jediná měla prasklý blok a to už jsem ale tak kupoval. S každou najeto průměrně kolem 50-100tis na LPG a většinou s vlekem. Z toho ještě dvě stále mám. :wink: (nepočítám ty na díly, ale ani tam jich s prasklým blokem tolik nebylo. Řekl bych tak 10-15%)

Zato u dieslové P38 mám mnohem horší skóre. Měl jsem dvě :Ale fuuj: obě v automatu. Tahat se s tím nedalo, do kopce 60 s károu mě opravdu nebaví a dohromady asi na 30tis km jsem dělal 3x hlavu 2x prasklý chladič. A u jedné byl nakonec i prasklý blok. :Ja blb:
DSE už nikdy nikdy nikdy :Ja blb: :Ale fuuj:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3885
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR P38 dotazy

#12 Příspěvek od Lukasino » 07 lis 2012 21:26

Díky Karle, perfektní ;) Kolega hledá zajímavější auto a narazili jsme na jednu hezkou P38, tak snad zítra vyjde servis na kontrolu a pak do ní možná skočí :rofl
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#13 Příspěvek od Lassard » 07 lis 2012 21:34

Tak ať to dopadne, ať je tu další pacient s LR aristokratem :chuckle
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 394
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#14 Příspěvek od Navi » 07 lis 2012 22:34

Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout ;-)
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#15 Příspěvek od Lassard » 08 lis 2012 05:24

Navi píše:Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout ;-)
Nestraš ho :chuckle
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: RR P38 dotazy

#16 Příspěvek od ssang » 08 lis 2012 15:37

Lassard píše:
Navi píše:Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout ;-)
Nestraš ho :chuckle
Ale šlupka :punch je to pěkná, tak je lepší být připravenej :O .
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3885
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR P38 dotazy

#17 Příspěvek od Lukasino » 08 lis 2012 18:10

Díky pánové, zvedání se obešlo bez efektů :lol:

Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede :? Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#18 Příspěvek od Lassard » 08 lis 2012 21:20

Lukasino píše:Díky pánové, zvedání se obešlo bez efektů :lol:

Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede :? Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
Hele, a jestli se můžu zeptat, kolik byla cena toho auta?
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3885
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR P38 dotazy

#19 Příspěvek od Lukasino » 08 lis 2012 21:57

Výkup 35k, prodej 65k :lol:

Chápu že je to pořád jedna z nejlevnějších, ale tady šlo o princip, pokud by byla ve stavu jak říkali, tak nikdo nic neřeší, ale není...

Buď jsem nenažranej a mám kulový, nebo budu alespoň trochu normální, auto prodám s dost slušným vývarem za 5 dní...

To je fuk, já to neřeším, jsem jen "vecpávač" do RR :lol:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 dotazy

#20 Příspěvek od Lassard » 08 lis 2012 22:04

No to mě pos..., čekal jsem , že to bude max. 30%, ty jsou ale nanažraný. No tak to je lepší hledat jinde. Mě to trvalo víc než rok než jsem našel slušo auto, provedel jsem několik výpadů k germánům a asi jsem udělal dobře, nakonec jsem ho dotáhl ze západu po vlastní ose.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Odpovědět