RR P38 dotazy
RR P38 dotazy
Zdar chlapi. Obracím sen na Vás s pár dotazama ohledně P38. Odpovědi jsem se snažil předem najít tady na foru, ale buď sem blbě hledal nebo tu asi nésó, tak prosím o odpovědi, nebo odkaz....
1. Jaký je rozdíl mezi motory 4,0 l a 4,6 l krom výkonu?
2. Só voba motory stejně náchylný na praskání bloku?
3. Motory só náchylný až s namontovaným LPG vlivem vyšší spalovací teploty, nebo i bez LPG?
4. Dá se určit v kolika najetých kilometrech dochází k praskání a je třeba se toho bát? Nebo je reálná šance, že se to nikdy nestane? Nebo dá se pro to něco dělat, aby se to nestalo?
Díky za odpovědi! Honza
1. Jaký je rozdíl mezi motory 4,0 l a 4,6 l krom výkonu?
2. Só voba motory stejně náchylný na praskání bloku?
3. Motory só náchylný až s namontovaným LPG vlivem vyšší spalovací teploty, nebo i bez LPG?
4. Dá se určit v kolika najetých kilometrech dochází k praskání a je třeba se toho bát? Nebo je reálná šance, že se to nikdy nestane? Nebo dá se pro to něco dělat, aby se to nestalo?
Díky za odpovědi! Honza
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR P38 dotazy
Ciao Jeňo,
mám o tom hodně načteného díky tomu, že mi jeden blok též rupnul. Tak na tvé otázky:
Ad 1. Rozdíl je ve zdvihu, vrtání je stejné, blok je v podstatě stejný, což sebou nese odpovědi na ostatní otázky:
Ad 2.Ano - na 4,6 se ale prý vybírali ty "lepší" kusy, nicméně to v praxi není poznat
Ad 3. Praskají s i bez LPG, LPG to maximálně trochu urychlí
Ad 4.Je to prakticky náhodně podle toho jak se trefila fréza při výrobě bloku. To praskání je důsledkem tenkých stěn mezi vrtem pro válec a vodním kanálkem. V současné době už nemají ani tak vliv kilometry jako věk - dochází zde vlivem vody k určité poréznosti bloky a to způsobuje další ztenčení stěny a následné rupnutí. Ta voda tam je jestli jezdíš nebo nejezdíš. Četl jsem, že se to dalo se to možná trochu odsunout, když sis od dodání nového vozu pečlivě hlídal složení nemzrnoucí směsy a podobné věci. V praxi je to prostě náhoda. Poslední motory s reálnější šancí než vyhrát sportku, že neprasknou jsou 3,9-ky, která mi praskla. Toutu konstrukční chybou se v Anglií nyní dost dobře živí několik firem, jako Turner engineering, JE engineering, rpi, a další. V současnosti můžeš koupit nový blok, který by tyto problémy již neměl mít za cca. 60 tisíc naších, nebo spodek motoru za asi 90. Nebo se dají výměnným způsobem převložkovat, dělají to i firmy zde v ČR. Spolu s GO motoru, která pak už je víceméně nezbytná, ta oprava zlehka dosahuje hodnotu většiny P38 na trhu.
Měj se, někdy poklábosíme.
Mirko
mám o tom hodně načteného díky tomu, že mi jeden blok též rupnul. Tak na tvé otázky:
Ad 1. Rozdíl je ve zdvihu, vrtání je stejné, blok je v podstatě stejný, což sebou nese odpovědi na ostatní otázky:
Ad 2.Ano - na 4,6 se ale prý vybírali ty "lepší" kusy, nicméně to v praxi není poznat
Ad 3. Praskají s i bez LPG, LPG to maximálně trochu urychlí
Ad 4.Je to prakticky náhodně podle toho jak se trefila fréza při výrobě bloku. To praskání je důsledkem tenkých stěn mezi vrtem pro válec a vodním kanálkem. V současné době už nemají ani tak vliv kilometry jako věk - dochází zde vlivem vody k určité poréznosti bloky a to způsobuje další ztenčení stěny a následné rupnutí. Ta voda tam je jestli jezdíš nebo nejezdíš. Četl jsem, že se to dalo se to možná trochu odsunout, když sis od dodání nového vozu pečlivě hlídal složení nemzrnoucí směsy a podobné věci. V praxi je to prostě náhoda. Poslední motory s reálnější šancí než vyhrát sportku, že neprasknou jsou 3,9-ky, která mi praskla. Toutu konstrukční chybou se v Anglií nyní dost dobře živí několik firem, jako Turner engineering, JE engineering, rpi, a další. V současnosti můžeš koupit nový blok, který by tyto problémy již neměl mít za cca. 60 tisíc naších, nebo spodek motoru za asi 90. Nebo se dají výměnným způsobem převložkovat, dělají to i firmy zde v ČR. Spolu s GO motoru, která pak už je víceméně nezbytná, ta oprava zlehka dosahuje hodnotu většiny P38 na trhu.
Měj se, někdy poklábosíme.
Mirko
Re: RR P38 dotazy
Díky Mirko. Ta 3,9l se ale dávala jen do Classica, ne? Takže dá se říct, že je rozumnější varianta ten diesel od BMW, třeba chiplé?
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR P38 dotazy
3,9 byla jen v Classicovi. V Dieselech se opravdu a naštěstí nevyznám a v ostatních záležitostech P38 - BECM, vzduchový podvozek, vybíjení baterek atd - jsou tu povolanější a jsou tu i nějaká témata založená, asi jsi je již četl.
Re: RR P38 dotazy
A ty benzíňáky z P38 só zřejmě schodný s těma, co se dávaly do Disca II, takže stejné problém...?
- Lukasino
- Příspěvky: 3885
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR P38 dotazy
Budu mít dva hloupé dotazy
1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?
Moc díky
L.
1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?
Moc díky
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: RR P38 dotazy
Sorry pisu z mobilu .
Naposledy upravil(a) Lassard dne 07 lis 2012 14:18, celkem upraveno 1 x.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
Re: RR P38 dotazy
[quote="Lukasino"]Budu mít dva hloupé dotazy
1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?
Moc díky
L.[/quote
P38 normalne zvedam na jedno sloupovem heveru, s podvozkem zatim zadny problem, teda jestli ti jde o mechy. Jen pouzivam tramky na vyrovnani, zvedam za ram. Co se tyce bloku, Zkus Eliotta, ten to resi levou zadni.
1) Může se P38 zvedat na klasickém sloupovém heveru, nebo to podvozek nemá rád (viz audi allroad atd)?
2) Jak poznat, že je blok prasklý? Nedrží teplota? Ztrácí se voda?
Moc díky
L.[/quote
P38 normalne zvedam na jedno sloupovem heveru, s podvozkem zatim zadny problem, teda jestli ti jde o mechy. Jen pouzivam tramky na vyrovnani, zvedam za ram. Co se tyce bloku, Zkus Eliotta, ten to resi levou zadni.
Naposledy upravil(a) Lassard dne 07 lis 2012 20:55, celkem upraveno 1 x.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
- Lukasino
- Příspěvky: 3885
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR P38 dotazy
jj, šlo mi o měchy, vím že u Allroada to byla devastační záležitost, zvednout auto bez "servisního módu", u Touarega je na to vyloženě tlačítko, pokud je třeba auto zvednout heverem, atd.
Díky ;o)
Díky ;o)
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: RR P38 dotazy
Zvedat na heveru není problém. Vždy to nafouknu do nejvyšší polohy, aby byly měchy co nejvíc nafouklé a pak pokud možno s otevřeným zadním víkem zvedám. (to aby byly vzduchový systém mimo provoz při otevřených dveřích).
Nebo stačí když to pokládáš zpátky to nepoložit úplně až dolu ale jenom těsně a nechám ty měchy dofoukat.
U toho heveru hrozí vlastně nejvíc to, že když to položíš na vyfouklé měchy, tak oni se nenarolují jak mají, ale přeloží se a pak můžou při nafukování bouchnout, nebo se odfouknout z toho plastu na kterém sedí.
Já měl třeba už 5 svých P38 4,6 s LPG se kterými jsem tahal auta a z toho jediná měla prasklý blok a to už jsem ale tak kupoval. S každou najeto průměrně kolem 50-100tis na LPG a většinou s vlekem. Z toho ještě dvě stále mám. (nepočítám ty na díly, ale ani tam jich s prasklým blokem tolik nebylo. Řekl bych tak 10-15%)
Zato u dieslové P38 mám mnohem horší skóre. Měl jsem dvě obě v automatu. Tahat se s tím nedalo, do kopce 60 s károu mě opravdu nebaví a dohromady asi na 30tis km jsem dělal 3x hlavu 2x prasklý chladič. A u jedné byl nakonec i prasklý blok.
DSE už nikdy nikdy nikdy
K
Nebo stačí když to pokládáš zpátky to nepoložit úplně až dolu ale jenom těsně a nechám ty měchy dofoukat.
U toho heveru hrozí vlastně nejvíc to, že když to položíš na vyfouklé měchy, tak oni se nenarolují jak mají, ale přeloží se a pak můžou při nafukování bouchnout, nebo se odfouknout z toho plastu na kterém sedí.
Já měl třeba už 5 svých P38 4,6 s LPG se kterými jsem tahal auta a z toho jediná měla prasklý blok a to už jsem ale tak kupoval. S každou najeto průměrně kolem 50-100tis na LPG a většinou s vlekem. Z toho ještě dvě stále mám. (nepočítám ty na díly, ale ani tam jich s prasklým blokem tolik nebylo. Řekl bych tak 10-15%)
Zato u dieslové P38 mám mnohem horší skóre. Měl jsem dvě obě v automatu. Tahat se s tím nedalo, do kopce 60 s károu mě opravdu nebaví a dohromady asi na 30tis km jsem dělal 3x hlavu 2x prasklý chladič. A u jedné byl nakonec i prasklý blok.
DSE už nikdy nikdy nikdy
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Lukasino
- Příspěvky: 3885
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR P38 dotazy
Díky Karle, perfektní Kolega hledá zajímavější auto a narazili jsme na jednu hezkou P38, tak snad zítra vyjde servis na kontrolu a pak do ní možná skočí
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: RR P38 dotazy
Tak ať to dopadne, ať je tu další pacient s LR aristokratem
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
Re: RR P38 dotazy
Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98
Re: RR P38 dotazy
Nestraš hoNavi píše:Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: RR P38 dotazy
Ale šlupka je to pěkná, tak je lepší být připravenej .Lassard píše:Nestraš hoNavi píše:Ještě k tomu zvedání bych doplnil, že pokud jsou měchy starší, tak při zvednutí mohou vyskočit.
Funkčnosti to nevadí. Zase se nasadí a jede se dál, ale přitom jak vyskočí to pořádně práskne a odfoukne to všechen prach z dílny. Tak se při tom hlavně moc neleknout
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lukasino
- Příspěvky: 3885
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR P38 dotazy
Díky pánové, zvedání se obešlo bez efektů
Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: RR P38 dotazy
Hele, a jestli se můžu zeptat, kolik byla cena toho auta?Lukasino píše:Díky pánové, zvedání se obešlo bez efektů
Každopádně to skončilo na ceně, prodejci se provize 25tis. zdá málo a nutně potřebuje 30tis a přes to vlak nejede Na autě samozřejmě není vše růžové jak tvrdili...
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
- Lukasino
- Příspěvky: 3885
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RR P38 dotazy
Výkup 35k, prodej 65k
Chápu že je to pořád jedna z nejlevnějších, ale tady šlo o princip, pokud by byla ve stavu jak říkali, tak nikdo nic neřeší, ale není...
Buď jsem nenažranej a mám kulový, nebo budu alespoň trochu normální, auto prodám s dost slušným vývarem za 5 dní...
To je fuk, já to neřeším, jsem jen "vecpávač" do RR
Chápu že je to pořád jedna z nejlevnějších, ale tady šlo o princip, pokud by byla ve stavu jak říkali, tak nikdo nic neřeší, ale není...
Buď jsem nenažranej a mám kulový, nebo budu alespoň trochu normální, auto prodám s dost slušným vývarem za 5 dní...
To je fuk, já to neřeším, jsem jen "vecpávač" do RR
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: RR P38 dotazy
No to mě pos..., čekal jsem , že to bude max. 30%, ty jsou ale nanažraný. No tak to je lepší hledat jinde. Mě to trvalo víc než rok než jsem našel slušo auto, provedel jsem několik výpadů k germánům a asi jsem udělal dobře, nakonec jsem ho dotáhl ze západu po vlastní ose.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“