Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Nový majitel P38 2.5dse 2001 - pár dotazů

#1 Příspěvek od peshi » 02 zář 2013 12:43

20130831_1812452.jpg
Ahoj,

jsem novým a (zatím) šťastným majitelem Range Roveru z roku 2001 se vznětovým motor 2.5 a manuální převodovkou. Vozidlo bylo dovezené někdy koncem loňského roku z IT. Celkově si myslím, že je velmi zachovalé. Mám jako nováček pár otázek, za jakékoliv postřehy budu vděčný.

Nikde jsem nenašel, jak je to s 4x4. Myslel jsem, že mezi nápravami je samosvor, ale údajně je tam visco. Je to tedy trvale 4x4? Jak je distribuce kroutícího momentu 50/50? Jak funguje visco, případně jakou má svornost, jak se o ni starat a jak ji spravne pouzivat aby se nedoku**ila?

Mám klasicky vůli v řízení. Lze nějak dotáhnout převodku nebo je třeba koupit novou?

Vím, že jsou Range dost náchylné na elktroniku. Kdyz myji auto wapkou, jsou nějaká místa, kterým se mám raději vyhnout? Je dobré omývat měchy od bordelu, aby se neprodřely?

Jak se chovat a udržovat vzduchový podvozek? Při delším stání nechat v poloze nejnižší (Access) normální (Standard) nebo naopak nejvyšší (High). Normálně parkuji na standart. Podvozek funguje jak má, vždy se dofoukne během pár vteřin. Je v režimu high i nějaká změna v tvrdosti odpružení nebo jde pouze o světlou výšku? Jde mi o to, jestli např na polňačce nebo na hodně rozbité cestě mám přepínat na high nebo je to stejné a můžu jet na standart aniž by auto trpělo.

Odlepená stropnice - mám se pokoušet ji opravit sám nebo je dobré to někomu svěřit? Případně komu? Jsem z Prahy, ale není problém někam dojet.

Svítí mi airbag a knížka, ale to je asi otázka diagnostiky, vím, žedělá Elliot, je případně někdo podobný v okolí Prahy (myslím tím i na servis)?

Mám originál kola LR 18palcu, jake byste doporučili pneu na zimu? Na kolik je vhodné foukat na klasické ježdění po silnici (naložený/prázdný) a na kolik terén/sníh?

Co se týče motoru mám 2001čku, takže s egr ventilem, kombinovanou spotřebu kolem 9,5-10. Je to normální spotřeba? Mám zaslepovat EGR? Myslím si, že motor jede pěkně, nečoudí, nekouří, jen z hadice z turba trochu prolíná olej, je to normální jev, nebo je třeba to nějak řešit? Turbo nepíská, zátah je asi v pořádku.

Jaké mám pořídit tažné? Originál nebo je lepší nějaký jiný výrobce?

Přivítám jakékoliv doporučení na údržbu a jiné postřehy na co si dát pozor, aby s autem bylo co nejmíň problémů. Jinak je to perfektní svezení, jen na dálnici tohle auto moc není:))

Díky!
p
Naposledy upravil(a) peshi dne 11 zář 2013 01:43, celkem upraveno 1 x.

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#2 Příspěvek od peshi » 02 zář 2013 21:31

K tlaku v pneu píší v příručce "pro jakékoli zatížení" vpředu 1,9bar vzadu 2,6bar.

Zítra chci měnit oleje a nějaké filtry. Do motoru chci dát Castrol edge fst 5W30, hlavní převodovka - manual mám v italské příručce Texaco MTF 94, v české ATF Dexron IID. Co je správně? Redukční převodovka Dexron IID nebo Dexron III. Diferenciály píší Taxaco Multigear 75W 90R nebo MIL-L-2105 90EP nebo MIL-L-2105B, C a D 80EP. Servo Dexron II, III nebo Texmatic 9226.

Tak mi to vychází, že dám do serva, manuální a redukční převodovky Dexron IID (nebo III), olej do motoru Castrol Edge 5W30. Co dáváte do diferanciálů?

K dexronu ještě z jiného fóra "..že má mít specifikace dexron II, písmeno D popř E je sufix, to značí výkonost oleje. To znamená, že když doleje dexron II olejem dexron IID nebo E tak se nic neděje. Na anglosaských webech jsem dokonce četl, že dexron IIE může být mísitelná s dexron III a na barvě vůbec nezáleží, ale tam bych byl opatrný... Jinak dexron II a IID a IIE jsou mísitelné. Ale nedělejte z toho směsku, pak to nedělá dobrotu."

K té knížečce na panelu klimy, zjistil jsem, že mi nejdou výhřevy sedadel - může to svítit kvůli tomu? Tlačítko se rozsvítí oranžově, ale sedačky netopí, ani jedna. SRS airbag by mohl být špatný kontakt někde pod sedačkou? Které barvy drátů to jsou?

K podvozku, měřil jsem vzdálenost od osy kola k lemu blatníku a vyšlo cca LP 47cm, LZ46,5 PP46,5 PZ47, je to normální nebo je třeba to nějak kalibrovat?

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#3 Příspěvek od ssang » 02 zář 2013 21:53

Vítám Tě mezi majiteli P38. K Tvým dotazů Ti mohu napsat jen to, že se ptáš prakticky na vše co zde na fóru je popsáno a řešeno. Vzhledem k množství dotazů Ti mohu jen poradit sedni si na pár hodin k netu a přečti si vše co je tu k P38 napsáno a nalezneš určitě odpovědi na všechny otázky, ale i rady do budoucna. Tím, že si to tu pročteš určitě nic nezkazíš a budeš o svém autě vědět mnohem víc a jen tak něco Tě od něj v budoucnu nepřekvapí :).
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#4 Příspěvek od peshi » 02 zář 2013 21:58

K tomu jak jsem se ptal, jestli pokud se měchy dofouknou tak auto změkne, ztvrdne nebo je pružící charakteristika stejná jsem našel tvrzení, kde píše (viz níže), že u sériově montovaných měchů je to tak, že na dálnici je pružení měkčí, kdežto v térénu ve vysokém režimu je tvrdší. Myslel jsem, že u takto sofistikovaného auta je to dořešené nějakým přepouštěcím ventilem. Nemáte někdo schéma celé tlakové soustavy?

"..He informed that "Arnott Generation III" springs had been developed to increase the spring travel with 3-4"! They had also managed to solve the problem with the standard springs, which suffer from a "reversed" suspension characteristics where the spring is soft when the car is in "highway mode" (low setting) while being more hard when in off-road mode."

Uživatelský avatar
Baaz575
Příspěvky: 97
Registrován: 03 lis 2010 14:27
tel.: 0903194215
auto: P38 2.5 DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#5 Příspěvek od Baaz575 » 02 zář 2013 22:29

-S mechmi je to pravda, cim vyssie tym tvrdsie.
-EAS nekalibruj, podla mna tovarenske nastavenia su najlepsie
-Co sa tyka pneu, cely rok jazdim na zimnych nafukane na 2,5.
-Knizka nie je kvoli vyhrievaniu sedaciek, moze tam byt milion dovodov, zle blend motory, kompresor atd atd...

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#6 Příspěvek od peshi » 02 zář 2013 22:42

Ssang: Ahoj a díky za přivítání. Procházím web již od sedmi, myslel jsem si, že by z toho případně mohlo vzniknout zajímavé vlákno i pro ostatní. Budu hledat a připadně postnu zásadní informace, které najdu. Při nejhorším mě pak může admin smazat. Lze někde sehnat servisní manuál? Rád bych si ho prošel..

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#7 Příspěvek od KDB » 03 zář 2013 00:13

Do hlavní manuální převodovky určitě ne ATF IID !
Do motoru olej s výkonostní třídou A3-96......ne A1, nebo A5 (lehkoběžné).
Přídavka a řízení IID.
Diferáky - původní olej se těžko shání, tak se řídit vizkozitou 75W-90 a výkoností GL4/5 a MT1.
Možná ten originální olej budu mít tenhle týden - jsem z Prahy.

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#8 Příspěvek od petmic » 03 zář 2013 07:05

Do hlavnej prevodovky MTF-94, urcite nie ATF Dexron. Hlavnu prevodovku mas R380, rovnaku ako D1, D2 a Defender (od 300 Tdi ak sa nemylim). Do prvych typov R380 sa mal davat ATF Dexron (prve D1 a Def s touto prevodovkov), potom LR zmenil specifikaciu na MTF-94.
if it ain't broke, don't fix it

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#9 Příspěvek od peshi » 03 zář 2013 10:14

Baas, díky, myslel jsem, že je to třeba nějak rozhozené, nechtěl jsem měnit nastavení, naopak jsem to chtěl zkalibrovat na základní nastavení. Knížku, airbag a změnu jazyka nechávám na někoho s diagnostikou, klidně hoďte doporučení na někoho v okolí Prahy. A jestli jezdíš zimáky v létě, tak musí mizet jak zmrzlina na sluníčku, kor u tak težkýho auta. Na zimu asi lepší co největší balóny a do sněhu asi lehce podhustit. takže na zimu asi 16" a nějaký traktor-dezén:) viz - http://www.youtube.com/watch?v=X8xXt8EXqHY" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#10 Příspěvek od Acon » 03 zář 2013 10:19

peshi píše:
Nikde jsem nenašel, jak je to s 4x4. Myslel jsem, že mezi nápravami je samosvor, ale údajně je tam visco. Je to tedy trvale 4x4? Jak je distribuce kroutícího momentu 50/50? Jak funguje visco, případně jakou má svornost, jak se o ni starat a jak ji spravne pouzivat aby se nedoku**ila?
niekde je tu určite téma kde KarelSláma :dance popisuje ako rozobral medzinápravák. Možno si blbo pamatám, ale myslím, že je tam samosvor.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#11 Příspěvek od peshi » 03 zář 2013 10:26

Diky Petmic, dam MTF-94..!

KDB - olej má specifikaci ACEA C3 - to je v pořádku?

další specifikace jsou:

SAE 5W-30,
ACEA C3,
VW 504 00/ 507 00,
BMW Longlife-04,
MB-Approval 229.31/ 229.51,
Porsche C30.
Spňuje požadavky dle dřívější normy VW 503 01
viz - http://www.castrol.com/castrol/bodycopy ... Id=7071206" onclick="window.open(this.href);return false;

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#12 Příspěvek od peshi » 03 zář 2013 10:44

Tady je rozdeleni oleju http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-m ... ikace.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Nasel jsem Castrol Magnatec, ale má ve spec Acea A1 i A5.. takze ten neni vhodny?
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7076537" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#13 Příspěvek od Mirko » 03 zář 2013 10:52

P38 má mezi nápravama diferenciál, který se uzavírá viskospojkou. Je to trvalá 4x4. Pokud jedna náprava začíná prokluzovat, tak se viskospojka "uzavře" a pošle náhon rovnoměrně na obě nápravy. Funguje to tak dobře, že jsem si jednou ani nevšiml, že jsem strhl diferák v ose...
Není to viskospojka ve smyslu toho, že by to poháněli trvale jen jednu nápravu a jen pokud by ta začala prokluzovat posunula výkon na druhou nápravu.

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#14 Příspěvek od peshi » 03 zář 2013 10:59

Mirko a jaký je tedy rozdíl mezi samosvorným diferenciálem a tímto řešením - viscospojka?

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#15 Příspěvek od KDB » 03 zář 2013 11:42

Ne, Castrol Magnatec 5W-30 A1 určitě ne....to je do novejch motorů - ACEA A1/B1, A5/B5
API SN/CF....
Vizkozitně něco minimálně s 40 na konci - až 50tkou a zimní 5W, nebo 10W .
Obecně, a vcelku tomu věřím, tak Castrol dělá jedinej dobrej olej a to 10W-60, jinak to je předraženej průměr.

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#16 Příspěvek od peshi » 03 zář 2013 12:00

KDB, jaký bys tedy doporučil olej? Ten Castrol Edge 5w30 se spec. C3 ne?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#17 Příspěvek od Mirko » 03 zář 2013 13:21

peshi píše:Mirko a jaký je tedy rozdíl mezi samosvorným diferenciálem a tímto řešením - viscospojka?
On to v podstatě je samosvorný diferenciál.

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#18 Příspěvek od KDB » 03 zář 2013 16:23

No, jak říkám, pro běžný provoz 10W-40, event. 5W-40, ACEA A3/B3 nějaké slušné (ne Starline) značky - podle Tvojí kapsy.
Osobně nekupuju "hi-tech" oleje, ale levnější a slušné kvality a a měním je častěj - používám dlouhodobě (mám ale benzín 4,6) Texaco Havoline Extra.
Teď u některých aut zkouším Sunoco a Gulf (77lubricants) - kvůli viskozitě 10W-50,60, které u Texaca nejdou.
A pak oleje od Millers Oils - to je zaručená kvalita, i když dražší. ....ale když jsi chtěl kupovat Castrol, tak by cena vadit nemusela :lol:

peshi
Příspěvky: 23
Registrován: 02 zář 2013 10:53
auto: Range Rover 2.5DSE

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#19 Příspěvek od peshi » 04 zář 2013 21:41

Dám asi ten Castrol Edge, je šetrný ke katalyzátorům a nemyslím si, že by měl motoru uškodit.

Problém s airbagem vyřešen. Prošel jsem konektory po sedačkou spolujezdce a vše dotlačil a srs už nesvítí, ťukťukťuk:)

Tažné jsem koupil použité origo od pana Slámy čímžto mu ještě jednou děkuji.

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Nový majitel P38 2.5hse 2001 - pár dotazů

#20 Příspěvek od ssang » 05 zář 2013 20:42

peshi píše:Ssang: Ahoj a díky za přivítání. Procházím web již od sedmi, myslel jsem si, že by z toho případně mohlo vzniknout zajímavé vlákno i pro ostatní. Budu hledat a připadně postnu zásadní informace, které najdu. Při nejhorším mě pak může admin smazat. Lze někde sehnat servisní manuál? Rád bych si ho prošel..
Pokud Ti to pomůže, tak tady máš pár odkazů a ten prvni se určitě hodí. Po jeho otevření klikni na "Land Rover Microcat" a potom na fotku s P38.
http://lrparts.ru/engl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.uloz.to/xmPS12s/manual-range-rover-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět