Stránka 1 z 6

která uzávěrka první ...

Napsal: 10 pro 2007 14:12
od Martin_H
jako budoucí majitel zadní špéry bych měl jeden dotaz ( k těm zatím štastnějším :D ) - zavíráte nejdřív mezinápravu a pak zadek, nebo obráceně, a nebo je to pokaždý jiný

Napsal: 10 pro 2007 14:37
od karel
1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní :wink:

Napsal: 10 pro 2007 15:00
od DanoDEF
karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní :wink:
suhlasim...

co sa tyka prednej ano tak tak je to zapojene od vyrobcu ak sa pouzije original kabelovy zväzok... :D

Napsal: 10 pro 2007 16:30
od erik
karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní :wink:
souhlas.
Je urcite dobra i varianta sepnuti samostatne predni spery:
Kdyz jedes po uzke ceste po vrstevnici a cestu krizuje zlab, nasledne mensi vyjezd, tak aby ti nesjel zadek do zlabu, je dobra varianta bez mezinapravy. Na vjezd nejlepe s mezinapravou- ale uz neni cas ji tam dat. Kdyz tam das zadni i predni speru, tak zadek jde doboku. A nabizi se idealni kombinace: mezinaprava a predni spera, ktera te bude vytahovat a pripadne srovna utikajici zadek. No, takove zapojeni ale standartne neni...ale hodilo by se.
Povazuju predni speru temer za zbytecnou. Jeji uplatneni je spis vyjimecne a pri pevnosti prednich poloos i za nebezpecne. Proto pouzivam predek jen ve snehu a blatu a samo pri malych rychlostech...

Napsal: 10 pro 2007 17:31
od Martin_H
na přední to zatím nevypadá :cry: Zajímavý je, že tenhle doatz jsme dneska vznes v Českým dubu u mechaniků - a zarazila mi odpověď - na to se nás nikdo nikdy nezeptal :?:

Napsal: 11 pro 2007 06:11
od karel
Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.

Napsal: 11 pro 2007 09:24
od DanoDEF
karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie. :D

Napsal: 11 pro 2007 13:37
od erik
DanoDEF píše:
karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie. :D
:D No, musim rici, ze ty od predku jsou urcite min hlasite a urcite vyssich tonu , pak sramot od homokinetaku. Ten zadek boucha jak vystrel z pistole, jen trochu hloubeji. Pak vyhodis mezinapravu a uzaverky a... stojis. A tim je jasne, ze to nebyl sutr...

Napsal: 11 pro 2007 15:01
od Martin_H
když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?

Napsal: 11 pro 2007 15:18
od DanoDEF
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D

Napsal: 11 pro 2007 15:31
od DanoDEF
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D

Napsal: 11 pro 2007 21:13
od kudrnac
On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.

Napsal: 11 pro 2007 21:24
od DanoDEF
kudrnac píše:On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.
...pocul si to dobre...ale aj ja som to pocul aj ked som sedel za volantom... :D

Napsal: 11 pro 2007 22:22
od kudrnac
Vlastní jsme neslyšel ani jednu ale tu tvoji poslední jsme slyšel na byla předpisová.

Napsal: 11 pro 2007 22:23
od kudrnac
Vlastní jsme neslyšel ani jednu ale tu tvoji poslední jsme slyšel na byla předpisová.

Napsal: 11 pro 2007 23:12
od default
DanoDEF píše:
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D
neplaste, faktorial 5 neni takova katastrofa

Napsal: 12 pro 2007 04:39
od erik
DanoDEF píše:
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě :D To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...

- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...

Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii... :D

Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.

... :D :D :D
...ano. O tech chybach je asi treba rozepsat - podle vlastnich zkusenosti:
Predni speru nezapinat:
- pri zarazene zpatecce , pri couvani do kopce
- pri pritizene jedne napravy: treba pri navijeni, kdy navijak stlaci jednu napravu dolu / treba na prudkem vymolu, kotvici misto je hluboko pod podelnou osou auta/
Zadni speru nezapinat:
- pri velmi kratkem a prudkem vyjezdu
- auto prudce rozjedes po rovine a pakticky narazi na svah. Pera se stlaci na max a kdyz nejedes kolmo, pak se pera a tim tlak na napravy ruzne stlaci a pri max. kroutaku se stane to, ze spera drzi a poloosy se otoci ruzne a je to- jen duta kovova rana
- v pisku : jedes max kroutak/ a ani se neda jinak/ a auto ti skace . Nahle se pritizi jen jedna naprava a je to

a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky


-

Napsal: 12 pro 2007 06:20
od karel
Pro vyndání "špalku" z difu je i jiný způsob.Vyndat utrženou poloosu a do nápravnice zasunout dvě navzájem nadvařené elektrody., které jsou chráněny pomocí gumové hadičky proti samokostření.Pak se provede většinou opakované přibodování zbytku poloosy a jeho postupné vytažení.Dělali jsme to dva a za cca.půlhodiny bylo hotovo!Podmínkou je mít možnost svařování. :wink:

Napsal: 12 pro 2007 06:46
od DanoDEF
erik píše: a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky
-
...ano to plati pre zadnu napravu u prednej aspon mne zatial vzdy trhlo poloosu pri kinetaku...lebo tam je najslabsia.

Napsal: 12 pro 2007 06:47
od DanoDEF
karel píše: ...Podmínkou je mít možnost svařování. :wink:
...ano ale v terene to vzdy k dispozicii nie je.