Stránka 1 z 6
která uzávěrka první ...
Napsal: 10 pro 2007 14:12
od Martin_H
jako budoucí majitel zadní špéry bych měl jeden dotaz ( k těm zatím štastnějším
) - zavíráte nejdřív mezinápravu a pak zadek, nebo obráceně, a nebo je to pokaždý jiný
Napsal: 10 pro 2007 14:37
od karel
1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní
Napsal: 10 pro 2007 15:00
od DanoDEF
karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní
suhlasim...
co sa tyka prednej ano tak tak je to zapojene od vyrobcu ak sa pouzije original kabelovy zväzok...
Napsal: 10 pro 2007 16:30
od erik
karel píše:1 mezináprava
2. zadní - můžeš i bez mezinápravy, ale je ti to k ničemu, protože krouťák ti většinou odejde na hůře zatíženou nápravu tedy většinou přední
3. přední ,je stejně blokována až po uzavření zadní
souhlas.
Je urcite dobra i varianta sepnuti samostatne predni spery:
Kdyz jedes po uzke ceste po vrstevnici a cestu krizuje zlab, nasledne mensi vyjezd, tak aby ti nesjel zadek do zlabu, je dobra varianta bez mezinapravy. Na vjezd nejlepe s mezinapravou- ale uz neni cas ji tam dat. Kdyz tam das zadni i predni speru, tak zadek jde doboku. A nabizi se idealni kombinace: mezinaprava a predni spera, ktera te bude vytahovat a pripadne srovna utikajici zadek. No, takove zapojeni ale standartne neni...ale hodilo by se.
Povazuju predni speru temer za zbytecnou. Jeji uplatneni je spis vyjimecne a pri pevnosti prednich poloos i za nebezpecne. Proto pouzivam predek jen ve snehu a blatu a samo pri malych rychlostech...
Napsal: 10 pro 2007 17:31
od Martin_H
na přední to zatím nevypadá
Zajímavý je, že tenhle doatz jsme dneska vznes v Českým dubu u mechaniků - a zarazila mi odpověď - na to se nás nikdo nikdy nezeptal
Napsal: 11 pro 2007 06:11
od karel
Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
Napsal: 11 pro 2007 09:24
od DanoDEF
karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie.
Napsal: 11 pro 2007 13:37
od erik
DanoDEF píše:karel píše:Nejlepší jsou praktické zkušenosti, jinak souhlas s Erikem na přední špéru jen velmi velmi opatrně a jak to umožní podmínky tak okamžitě vypnout, hlavně dřív než se ozve kovová rána a je vyděláno....to ostatně i u zadní zvláště v kombinaci origo poloosy a nestandartní rozměr MT pneu.
ano ano kovove zvuky od prednej napravy to pozname velmy dobre...aj od zadnej...boticky mame trochu väcsie.
No, musim rici, ze ty od predku jsou urcite min hlasite a urcite vyssich tonu , pak sramot od homokinetaku. Ten zadek boucha jak vystrel z pistole, jen trochu hloubeji. Pak vyhodis mezinapravu a uzaverky a... stojis. A tim je jasne, ze to nebyl sutr...
Napsal: 11 pro 2007 15:01
od Martin_H
když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě
To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
Napsal: 11 pro 2007 15:18
od DanoDEF
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě
To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
Napsal: 11 pro 2007 15:31
od DanoDEF
Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě
To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
Napsal: 11 pro 2007 21:13
od kudrnac
On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.
Napsal: 11 pro 2007 21:24
od DanoDEF
kudrnac píše:On to řidič obvykle vůbec neslyší protože je bojuje o kejhák svůj i svého autíčka ale ostaní to obvykle slyší pokud jsou venku a je to ihned jasné. Znám to z vlastní praxe.
...pocul si to dobre...ale aj ja som to pocul aj ked som sedel za volantom...
Napsal: 11 pro 2007 22:22
od kudrnac
Vlastní jsme neslyšel ani jednu ale tu tvoji poslední jsme slyšel na byla předpisová.
Napsal: 11 pro 2007 22:23
od kudrnac
Vlastní jsme neslyšel ani jednu ale tu tvoji poslední jsme slyšel na byla předpisová.
Napsal: 11 pro 2007 23:12
od default
DanoDEF píše:Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě
To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
neplaste, faktorial 5 neni takova katastrofa
Napsal: 12 pro 2007 04:39
od erik
DanoDEF píše:Martin_H píše:když vás tak poslouchám, tak mám pocit, že co uzávěrka, to prasknutí něčeho na autě
To je tak masivní jev, nebo se to děje kvůli tomu, co máte na autech za gumy ? Povolilo někdy něco při normálním 7,5x16 ?
...no ono tych faktorov je tam viac...
- vek auta - u Defika najidealnejsie rocniky 92-94 popripade do 98-99
- motot - vykon TD5 ma väcsi krutiaci moment
- typ Disko, Def 90/110 - kazdy ma ine polosy a vahu vozidla
- obutie cim väcsie tym horsie
- vodic - ...
Sam vidis, ze kombinaciou tychto faktorov dostanes mnoho kombinacii...
Takze bud budes nasluchat kolegom rovnako "postihnutych" alebo sa budes ucit na vlastnych chybach.
...
...ano. O tech chybach je asi treba rozepsat - podle vlastnich zkusenosti:
Predni speru nezapinat:
- pri zarazene zpatecce , pri couvani do kopce
- pri pritizene jedne napravy: treba pri navijeni, kdy navijak stlaci jednu napravu dolu / treba na prudkem vymolu, kotvici misto je hluboko pod podelnou osou auta/
Zadni speru nezapinat:
- pri velmi kratkem a prudkem vyjezdu
- auto prudce rozjedes po rovine a pakticky narazi na svah. Pera se stlaci na max a kdyz nejedes kolmo, pak se pera a tim tlak na napravy ruzne stlaci a pri max. kroutaku se stane to, ze spera drzi a poloosy se otoci ruzne a je to- jen duta kovova rana
- v pisku : jedes max kroutak/ a ani se neda jinak/ a auto ti skace . Nahle se pritizi jen jedna naprava a je to
a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky
-
Napsal: 12 pro 2007 06:20
od karel
Pro vyndání "špalku" z difu je i jiný způsob.Vyndat utrženou poloosu a do nápravnice zasunout dvě navzájem nadvařené elektrody., které jsou chráněny pomocí gumové hadičky proti samokostření.Pak se provede většinou opakované přibodování zbytku poloosy a jeho postupné vytažení.Dělali jsme to dva a za cca.půlhodiny bylo hotovo!Podmínkou je mít možnost svařování.
Napsal: 12 pro 2007 06:46
od DanoDEF
erik píše:
a jeste jedna rada: poloosa praskne vzdy u diferaku. Ten se nemusi rozdelat a je mozno ukrouceny "spalek" vytlacit z druhe strany: vymontuje se protejsi poloosa. Je dobre mit ocel tycku a magnet, aby "spalek" po ceste nezapadl a pak vymena je do pul hodky
-
...ano to plati pre zadnu napravu u prednej aspon mne zatial vzdy trhlo poloosu pri kinetaku...lebo tam je najslabsia.
Napsal: 12 pro 2007 06:47
od DanoDEF
karel píše:
...Podmínkou je mít možnost svařování.
...ano ale v terene to vzdy k dispozicii nie je.