Stránka 1 z 6

Motorizace Defenderů

Napsal: 05 zář 2006 10:09
od David
Ahoj všichni, rád bych se zeptal jaké jsou rozdíly ve výkonu a charakteristice motorů Td5, 200Tdi a 300Tdi.
Slyšel jsem hodně názorů, rád bych slyšel i Vaše. Když pomineme elektroniku Td5, která se dá vyřešit umístěním řídící jednotky a s ní souvisejících věcí do kabiny, tak se mi zdá z hlediska síly pro těžký terén jako nejlepší a lze u ní velmi jednoduše i zvýšit výkon, což je při vyšším zatížení vozu např. expedičním vybavením rovněž výhoda.
A dále zda nevíte něco o motoru, který se údajně měl dodávat do Defů určených pouze pro trh v Jižní Americe. Měl by to být mechanický 2.8l rovněž s turbem a výkonově i momentem silnější než Td5. No a poslední dotázek, dá se dnes Def s mechanickým motorem v civilní verzi jako nový ještě sehnat?
Díky za Vaše odpovědi D*

Napsal: 05 zář 2006 16:12
od Admin
200 a 300TDi jsou motory jednoduchý jako facka. Byli to držáky a hlavně když jsi potřeboval výkon od spoda, tak tam byl. Přidat výkon se dá přidáním nafty na čerpadle a zvýšení otáček turba.
U TD5 musíš nechat upravit jednotku. Takže nějaký čas jsi bez jednotky a stojí to dost peněz oproti TDi.
Nevím zda jsi měl možnost sedět v TD5 a ve stoupání se zkusit se rozjet bez plynu. Nemluvím o extrému ale o běžném stoupání. Problém je v elektronice která ti nedá naftu a motor chcípne. Proto musiš použít redukci a rozjet se. U čipnutý TD5 je to lepší ale stejně to prostě není jako TDi. Tam dáš rychlost a pustíš spojku motor vezme tolik nafty co potřebuje a jede.
Proč vojáci v Defendrech používají 300TDi i v době kdy se vyrabí jen TD5? To samé platí pro expedice. Jednoduchost a síla.
S motorem 2.8 TDi máme taky již nějaké zkušenosti. Dva jsme již montovali. Jeden místo 300TDi a druhý místo TD5. Zkušenost je taková, že auta jedou jako kule. Stodesítka ujede i Oktávce :twisted:
Nový Defík s mechanikou se snad dá ještě sehnat ale né v ČR. Měli jsme jednoho zákazníka co ho chtěl. Sháněl se přes Holanďany. Už je to asi cca. dva roky. Jestli máš fakt zájem, dej vědět a rozjedem celou mašinérii znova. :wink:

Napsal: 05 zář 2006 20:43
od David
Díky za odpověď, odesílal jsem další reakci přímo na Admina jako soukromou zprávu, ale zůstala mi i po 3 pokusech v neodeslaných, tak mi prosím dej vědět zda dorazila či ne.

Napsal: 07 zář 2006 09:28
od Admin
David píše:Díky za odpověď, odesílal jsem další reakci přímo na Admina jako soukromou zprávu, ale zůstala mi i po 3 pokusech v neodeslaných, tak mi prosím dej vědět zda dorazila či ne.
jj zprávu jsem obdržel.

Napsal: 16 říj 2006 19:45
od erik
Admin píše:200 a 300TDi jsou motory jednoduchý jako facka. Byli to držáky a hlavně když jsi potřeboval výkon od spoda, tak tam byl. Přidat výkon se dá přidáním nafty na čerpadle a zvýšení otáček turba.
U TD5 musíš nechat upravit jednotku. Takže nějaký čas jsi bez jednotky a stojí to dost peněz oproti TDi.
Nevím zda jsi měl možnost sedět v TD5 a ve stoupání se zkusit se rozjet bez plynu. Nemluvím o extrému ale o běžném stoupání. Problém je v elektronice která ti nedá naftu a motor chcípne. Proto musiš použít redukci a rozjet se. U čipnutý TD5 je to lepší ale stejně to prostě není jako TDi. Tam dáš rychlost a pustíš spojku motor vezme tolik nafty co potřebuje a jede.
Proč vojáci v Defendrech používají 300TDi i v době kdy se vyrabí jen TD5? To samé platí pro expedice. Jednoduchost a síla.
S motorem 2.8 TDi máme taky již nějaké zkušenosti. Dva jsme již montovali. Jeden místo 300TDi a druhý místo TD5. Zkušenost je taková, že auta jedou jako kule. Stodesítka ujede i Oktávce :twisted:
Nový Defík s mechanikou se snad dá ještě sehnat ale né v ČR. Měli jsme jednoho zákazníka co ho chtěl. Sháněl se přes Holanďany. Už je to asi cca. dva roky. Jestli máš fakt zájem, dej vědět a rozjedem celou mašinérii znova. :wink:
Ten motor 2,8 mne zajima, ale jen jeko zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.

Napsal: 16 říj 2006 19:47
od erik
to je zmatekkkk

Napsal: 16 říj 2006 19:49
od erik
Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.

Napsal: 17 říj 2006 19:31
od Admin
erik píše:Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.

Napsal: 17 říj 2006 21:39
od DanoDEF
Admin píše:
erik píše:Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.
No pravdu poviem, ze Tdi300 sa mi pacil viac i ked nema taky vykon...

Rychlost na TD5 mi v autorizovanom servise zredukovali "odbornou" vymenou red prevodovky z 1,4.. za 1,6.. a to si este overovali VIN aby mi spravne objednali prevodovku.... :D :D :D

Napsal: 19 říj 2006 21:38
od Admin
DanoDEF píše:
Admin píše: Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.
No pravdu poviem, ze Tdi300 sa mi pacil viac i ked nema taky vykon...

Rychlost na TD5 mi v autorizovanom servise zredukovali "odbornou" vymenou red prevodovky z 1,4.. za 1,6.. a to si este overovali VIN aby mi spravne objednali prevodovku.... :D :D :D
Někdy to není sranda najít ten správný díl a i mistr tesař se někdy utne :mrgreen:
V každém případě je to ostuda servisu :roll:

Napsal: 19 říj 2006 22:14
od DanoDEF
Admin píše:
DanoDEF píše: No pravdu poviem, ze Tdi300 sa mi pacil viac i ked nema taky vykon...

Rychlost na TD5 mi v autorizovanom servise zredukovali "odbornou" vymenou red prevodovky z 1,4.. za 1,6.. a to si este overovali VIN aby mi spravne objednali prevodovku.... :D :D :D
Někdy to není sranda najít ten správný díl a i mistr tesař se někdy utne :mrgreen:
V každém případě je to ostuda servisu :roll:
Sranda je v tom, ze zakaznik ich na to musel upozornit....a cumeli ako ....

Inac som spokojny aj s 1,6... no bohuzial maximalka mi isla o cca 20km dole.

Skoda je ta, ze povodnej reducke nic nebolo a skoncila pod lisom.

Napsal: 19 říj 2006 22:29
od Admin
Zase je lepší do terénu. Všechno zlý je pro něco dobrý :lol:

Napsal: 27 říj 2006 23:50
od erik
Admin píše:
erik píše:Motor 2,8 mne zajima, ale jen jako zajimavost, protoze jsem se svym cipovanym Td5 spokojen.
Gratuluji :wink: většině lidí co jezdí v terénu, moc TD5ka nesedí.
Tak to vedle mne pada jako granaty.. Dalsi Td 5 tkar meni motor za 2,8 cku . Neverim na nahody a prosim o info na moznost vymeny..

Napsal: 30 říj 2006 14:45
od Admin
Takže motor 2.8 TDi se zástavbovou sadou cca 210.000,-. Je potřeba dát z 300TDi frému a spojkovou hřídel, lamelu a přítlačák, skříň filtru vzduchu, a upravit hadice k chladiči,... a další drobnosti. Celkem přestavba s prací a materiálem cca 320.000,- :shock:
Tak rozbij prasátko a jdem do toho :lol:

Napsal: 31 říj 2006 06:35
od karel
Admin píše:Takže motor 2.8 TDi se zástavbovou sadou cca 210.000,-. Je potřeba dát z 300TDi frému a spojkovou hřídel, lamelu a přítlačák, skříň filtru vzduchu, a upravit hadice k chladiči,... a další drobnosti. Celkem přestavba s prací a materiálem cca 320.000,- :shock:
Tak rozbij prasátko a jdem do toho :lol:
Za tolik peněz se snad ta výměna ani nemůže oplatit!

Napsal: 31 říj 2006 09:42
od Admin
karel píše:Za tolik peněz se snad ta výměna ani nemůže oplatit!
To máš pravdu, že se nevyplatí, ale pokud ti TD5ka nestačí, nebo nevyhovuje tak 2,8čka je jedním z řešení.
Pokud jsi jezdil s 300TDi a i TD5, jistě víš včem spočívá výhoda mechanického TDi. :wink:

Napsal: 31 říj 2006 10:04
od karel
TD5 jsem jezdil pouze na předváděčce, ale to jsem projel s ní jsem dal i se svou 200 TDi.Není to sice žádný dravec, ale své si umí odvést.Hlavně je ten motor jednoduchý, elektroniku nemám rád, ikdyž chápu, že pokrok nejde zastavit.

Napsal: 31 říj 2006 10:17
od Admin
TD5 je mrtvola na spodek :mrgreen: ani čipování jí moc nepomůže.
V kritických situacích když potřebuješ výkon ho z TD5 nedostaneš a podřarení=uvíznutí.

Napsal: 31 říj 2006 10:42
od DanoDEF
Admin píše:TD5 je mrtvola na spodek :mrgreen: ani čipování jí moc nepomůže.
V kritických situacích když potřebuješ výkon ho z TD5 nedostaneš a podřarení=uvíznutí.
Suhlasim....preto poskulujem po 300Tdi

Napsal: 31 říj 2006 11:10
od Admin
Chválím, správný přístup a postup :wink: