Stránka 1 z 1

Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 00:07
od tobián
Zdravím, potřebuji radu. Mám na dvoře stát RR 2,5 s manuálem r.v.2000 na kterym se ztratily kvalty. Zatím sem mel cas jen sundat stř. tunel a manžetu kolem řadíčky. Táhlo, co je k řadičce a je vidět, se hýbe. Dostanu se dál aniž bych musel vyndat převodovku?

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 07:34
od Kokesek
tobián píše:Zdravím, potřebuji radu. Mám na dvoře stát RR 2,5 s manuálem r.v.2000 na kterym se ztratily kvalty. Zatím sem mel cas jen sundat stř. tunel a manžetu kolem řadíčky. Táhlo, co je k řadičce a je vidět, se hýbe. Dostanu se dál aniž bych musel vyndat převodovku?

V prve rade zkontroluj zda tam nejaky aktivista neosadil pojistku c. 11 (pojistka pro zarazeni neutralu, pri vleceni vozidla)

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 09:06
od tobián
To byla první věc kterou sem šel zkontrolovat. O té pojistce se tady píše v každém příspěvku. Chová se to spíš jako kdyby byli vypadený táhla. Nemá to žádný háčko nic, prostě si tam s tou řadičkou můžu kvedlat jak chci. Není to tak že tam něco zařadím a auto se nerozjede.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 11:27
od Kokesek
tobián píše:To byla první věc kterou sem šel zkontrolovat. O té pojistce se tady píše v každém příspěvku. Chová se to spíš jako kdyby byli vypadený táhla. Nemá to žádný háčko nic, prostě si tam s tou řadičkou můžu kvedlat jak chci. Není to tak že tam něco zařadím a auto se nerozjede.
to se muze stat ze se rozsype kulisa nahore.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 12:30
od tobián
Prosímtě, a nevíš náhodou jestli ten (hliníkovej tunylek) jak v něm chodí to táhlo od řadičky vyndám aniž bych demontoval převodovku? Je tam totiž ten velkej kryt kolem šajtry na kerym je ruční brzda.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 15:43
od Kokesek
tobián píše:Prosímtě, a nevíš náhodou jestli ten (hliníkovej tunylek) jak v něm chodí to táhlo od řadičky vyndám aniž bych demontoval převodovku? Je tam totiž ten velkej kryt kolem šajtry na kerym je ruční brzda.

pokud chces resit mechaniku ovladani H tak jedine skrin dolu... jinak to uz na aute neposkladas...uz sem to taky zkousel. Ale over si ze mas opravdu problem v hlavni prevodovce a ne v pridavce!!! At nedelas zbytecnou praci.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 15 led 2016 19:07
od tobián
sice mě to moc nepotěšilo ale i tak moc děkuji za tvé rady.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 17 led 2016 20:45
od tobián
Tak problém nalezen. Kdyby to nekoho zajímalo a mel stejný problém jako já tak mám nejkou fotku.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 17 led 2016 21:57
od Kokesek
to se obcas stane...

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 20 led 2016 13:10
od tobián
Jen pro zajímavost, tenhle prasklej ovládací kolík není samostatně vedený jako náhradní díl a celá mechanika řazení podle katalogu 33OOOKč :envy . Ještě že existují obráběcí stroje.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 25 led 2024 08:12
od Marek_T
Nenašel jsem žádné odpovědi tak připojím svůj dotaz do tohodle vlákna ....

Mám diesel manuál a někdy kolem Vánoc se mi stala zvláštní věc při jízdě domu jsem zastavil na křižovatce a při rozjezdů mi auto začalo náhle od spojky kňučet (zvuk jako když má servo málo oleje) a neochotně se rozjiždělo ( mělo tendenci zdechnout) ale pak jelo normálně a kňučelo jen při rozjezdu a trochu při řazení 2 tupně. Pak kňučení polmalu přestávalo a začalo to špatné řadit. Mám celkem problém zařadit 1 stupeň z místa za jízdy s meziplynem to ještě celkem jde. Mega problem je při řazení zpátečky to mi trvá někdy i 15 vteřin než tam skočí. Přeřazování mezi ostatníma kvaltama taky není úplně ideální, ale jsem vyježděný z náklaďáku kde sinchrony taky nejsou ideální a tak mi to tak nevadí. Ale moje ženská by se s tim nerozjela a člověk bez citu by už ohnul vydličku.

Dotaz zní jestli se tím už někdo setkal a jak to řešil. Nebo pro znalé čím by to mohlo být ?

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 25 led 2024 08:41
od MadTom
Nevím jak u P38, ale u D2 s manuální převodovkou (tj. převodovka R380) se umí přidírat kluzné pouzdro vložené v konci klikového hřídele, do kterého je zasunutá vstupní hřídel převodovky, procházející spojkou. Hledej pod pojmem kvíčala. Je to ptákovina za 100Kč, ale musí se kvůli tomu rozdělat "polovina auta".

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 25 led 2024 12:26
od Marek_T
No a vysvětluje to i to špatné řazení ?

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 25 led 2024 14:07
od teslo
Olej si asi kontroloval ako prve, ci?
Radenie sa sprava akoby neodopinalo spojku? Bud ako pise madtom -spigot bush, alebo lozisko spojky. Mame tu jedno vytopene a pridrete a kym nepadlo uplne (co vsak nastalo velmi ryhclo) sa to chovalo velmi podobne ako popisujes.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 25 led 2024 15:31
od MadTom
Mě to na D2 kvičelo několik let, postupně se řadilo čím dál hůř, až auto se zařazenou redukovanou jedničkou mělo snahu popojíždět i se zmáčknutou spojkou.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 28 led 2024 10:23
od Marek_T
Olej tam samozřejmě je a ani neteče. V létě jsem měnil spojkový koš protože se ukroutila hřídel na páce na ovládání spojky. Pak to zase řadilo lépe než pred tím, protože celou dobu co to mám tak tam šla blbě jednička pak to bylo super a teď je to zase na hovno. Tak mě napadá jestli to zase spolu nesouvisí 🤔.... Jinak jsem zjistila že se zařazenou redukcí tam loupnu lépe zpátečku ale u tak tam jde přez zuby. S jedničkou je to pořád peklo, rozjezd je jako bych neměl spojku vůbec, nejdřív se opřou kola o sebe auto se pohne a teprve potom tam skočí jednička, nebo se s prokluzem musím rozjet na dvojku ale na to nemá tds moc výkonu.

Re: Manuální převodovka P38 2,5Td

Napsal: 28 led 2024 10:37
od VencaZE
Pokud to neni zavzdušněné na hydraulice a nebo krátká tyčka, tak to vypadá na demontáž převodovky..