zaseknuta uzaverka - Pomoooc

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#21 Příspěvek od mikulec » 13 úno 2013 15:48

úprava 02.13.2013 16:45: Tak som skočil pod auto a zistil toto: Dám jedna, bez medzinápravi, prevodovka vrčí a to čí sa prední kardan....

Dík chlapy, bohužial to teraz neviem ísť vyskúšať, Uspal som malú, tak musím počkať až vstane...


Inak ide či už na L alebo H, ale iba pri uzávjerke. Pôjdem to potom pozrieť a dám vedieť čo som zistil ďalej
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#22 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 úno 2013 16:58

No tak to je rozvodovka v pohode a "ztracis" spojeni mezi prednim kardanem a prednima kolama, takze: bud nejaka poloosa nebo kloub, nebo diferak.
Diferak asi nee, takze bud kloub nebo poloosa. Kdyz bude auto stat a tocit prednim kardanem, tak zkus poslouchat jestli z nejake strany napravy neuslysich rachtani, ale jde to dost blbe poznat, v te tuhe naprave se vsechny zvuky rozlehaji. Tak zbyva loterie, odkud to zacnes kuchat. Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#23 Příspěvek od mikulec » 13 úno 2013 17:18

takže pokiaľ to nerozhádžem nebudem vedieť, ťo je zlé?

A keď potrebujem jazdiť, bol by problém vymontovať predný kardan a jazdiť cez uzávjerku iba so zadkom?
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#24 Příspěvek od eliott » 13 úno 2013 17:19

Hanys_a_Kaca píše: Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
To není fáma, to je fakt. Delší senese větší pružné překroucení.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#25 Příspěvek od Macej » 13 úno 2013 18:08

Ja keď som skúmal ktorá poloos prehrala tak som si pomáhal čumením cez napúšťací šrob difu tak, že jedno koleso som mal na zemy a točil som si kardanom a sledoval satelity. A naozaj tá krátka to odnese skôr. Mne sa v 90tke rozletel zadný dif a krátka sa strihla zatial čo druhú mám otočenú o celú jednu drážku (10drážková) takže to je slušný rozdiel v krute.

Teoreticky ak zhodíš kardan tak by sa s tým malo dať chvílu jazdit ak to nieje rozpadnutý klb ale to by si asi počul hnet.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#26 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 úno 2013 20:20

eliott píše:
Hanys_a_Kaca píše: Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
To není fáma, to je fakt. Delší senese větší pružné překroucení.
No! To je to, cemu nerozumim. Namaham to momentem. Diky difu je ten moment plusmimnus na kazdy strane stejny, poloosy jsou plusminus stejne tlusty, takze namahani kazdeho prurezu obou poloos je podle mne plusminus stejny. Ze mi udela delsi poloosa uhlove na konci vetsi deformaci (pružné překroucení) je mi prece jedno :?: Tolik teorie, kterou si ja dovedu predstavit, ale jestli praxe ukazuje, ze v 95ti procentech praska prava, verim, ze tahle teorie nefunguje, ale ptam se proc?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14954
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#27 Příspěvek od MadTom » 13 úno 2013 20:28

Tuším že Ashcroft má na webu popis testování poloos - docela mě dostalo, že se to umí zkroutit né o 10%, to si dovedu představit, ale podstatně více. Podle mě je to o šokovém namáhání, kdy je přenášenej moment od kardanu přes diferenciál na obě kola. A v tu chvíli ty poloosy fungují jako torní tyče - pruží. Takže při najetí na šutr se zkroutí a vrátí zpět. No a ta delší má při jinak stejným parametrech víc prostoru na toto vratné překroucení/propružení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#28 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 úno 2013 21:01

Je fakt, ze ta moje hodne jednoducha predstava funguje v podstate staticky. kdybych zabetonoval obe kola a plynule pomalu privadel na kardan stale vetsi moment, tak ty poloosy rupnou se stejnou pravdepodobnosti, ale jakmyle clovek zacne uvazovat razy a tedy i setrvacnost jednotlivych hmot, tak je mozne, ze ta delsi bude ve vyhode, na absorbci deformacni energie je to u ni priznivejsi a o tu asi pujde v tomhle razovem zatizeni nejvice, ten diferak ma proste taky svoji setrvacnost a ne malou. (napr. predstava, ze auto je po skoku cele ve vzduchu a obe kola se toci shodnou rychlosti a pak obe naraz dopadnou na povrch, ktery se pohybuje jinou rychlosti - delsi poloosa umozni pruznou deformaci v krutu o par stupnu vic a to asi celkem podstatne otupi spicku napeti, resp. ten moment, ktery az nasledne po te spicce srovna diferak).
:wring no tak nejak to mozna bude. Z toho vyplyva, ze kdyz uz se s lendrouvrem vznesete, pristavejte radsi do blata ! A vyslapnuta spojka vam asi nepomuze, protoze driv popraskaj ty poloosy :S
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 177
Registrován: 16 úno 2011 12:03
auto: 2x břichoplaz
Bydliště: Duchcov
Kontaktovat uživatele:

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#29 Příspěvek od BigBang » 14 úno 2013 22:07

no vidiš, že ti těch 10 let na škole k něčemu bylo :mrgreen:

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7825
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#30 Příspěvek od Sláma Karel » 14 úno 2013 22:26

Hanys_a_Kaca píše:No tak to je rozvodovka v pohode a "ztracis" spojeni mezi prednim kardanem a prednima kolama, takze: bud nejaka poloosa nebo kloub, nebo diferak.
Diferak asi nee, takze bud kloub nebo poloosa. Kdyz bude auto stat a tocit prednim kardanem, tak zkus poslouchat jestli z nejake strany napravy neuslysich rachtani, ale jde to dost blbe poznat, v te tuhe naprave se vsechny zvuky rozlehaji. Tak zbyva loterie, odkud to zacnes kuchat. Pry casteji praska ta kratsi polosa (prava), ale to je takova fama, ani nevim odkud to mam, tak bez zaruky.
A proč jsi vyloučil ten přední diff? To je nejslabší místo v nápravě. Většinou praskne právě ten. Druhé nejslabší místo na nápravě jsou klouby a pak teprve až poloosy. Také by stálo zato se podívat, jestli se neprotočila poloosa v kloboučku. To je také poměrně běžná závada u těch novějších náprav po rv 93.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#31 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 15 úno 2013 00:03

Ja ho nevyloucil, byl to jen nepodlozeny odhad. Bud muze neco zkusit vykoukat skrz vypousteci dirku diffu, nebo to dokonce zkusit necim sprajcnout a zvednout kola a tocit a vymejslet, nebo tu napravu zacit proste rozebirat a to je taky loterie, z ktery to veme strany, padnul navrh zacit zprava...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#32 Příspěvek od mikulec » 16 úno 2013 12:45

tak som teraz zhodil predný kardan a už pri zatočení "hruškou" je počuť trošku šuchotanie-ševelenie s difu. Ak zdvihnem kolesá a potočím nim, tak vtedy žiadne zvuky nepočuť.
V utorok idem do servisu, snáď budem vedieť viac.

Aspoň som teraz zistil ďalšiu závadu. Lavé spodné ložisko je hotové a tak ist aj gufero. Zas...:-D
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: zaseknuta uzaverka - Pomoooc

#33 Příspěvek od mikulec » 19 úno 2013 12:38

tak je to komplet rozsypané v diferáku. Sa tam zlomil asi najprv ten "kolíček" čo drží to malé ozubené a potom sa to vysypalo všetko...

PS: kúpim komplet dif :P
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět