Stránka 1 z 1

Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

Napsal: 27 led 2008 19:17
od javor
Chtěl bych zakoupit Defendra 2006 a kromě denního ježdění s ním absolvovat i pár výletů na východ. Co vím, tak nafta v Rusku je hodně špatná. Má někdo zkušenosti v tomto směru? Možná, že s aditivama by to motor mohl zvládnout, co říkáte? Vím, že i když je TD5 elektronický, tak je vcelku spolehlivý a má předpoklady na dlouhodobé bezproblémové fungování, ale bojím se pronikání nafty do oleje u motorů od 2003. Už se to tady řešilo, ale nevím jestli kromě Vrchlabí je nějaké řešení. Neni šance, že u posledních ročníků už je problém vyřešený přímo z výroby? Nerad bych trnul, kdy se to objeví. 300TDi je možná lepší volba, ale já bych chtěl celkově zánovní auto.

Napsal: 27 led 2008 19:45
od low
no naftu jsem v rusku nebral, ale co jsem tam bral benzin, tak byl vzdy dobrej. myslim, ze na nafte, krome vody, se toho neda moc zkazit

Napsal: 27 led 2008 19:51
od RudaK
low píše:no naftu jsem v rusku nebral, ale co jsem tam bral benzin, tak byl vzdy dobrej. myslim, ze na nafte, krome vody, se toho neda moc zkazit
I dá i dá.Záleží i na příměsích. :wink: ( viz řepka ,olej atd.... )

Re: Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

Napsal: 27 led 2008 20:12
od DanoDEF
javor píše: ...bojím se pronikání nafty do oleje u motorů od 2003. Už se to tady řešilo, ale nevím jestli kromě Vrchlabí je nějaké řešení. Neni šance, že u posledních ročníků už je problém vyřešený přímo z výroby? Nerad bych trnul, kdy se to objeví. 300TDi je možná lepší volba, ale já bych chtěl celkově zánovní auto.
u jazdeneho vozidla je smerodatne kolko to ma najazdene a kto s tym jazdil...takze vsetko veci nejasne. na Defe r.v.2004 mam najazdene od nova 165tis km a nema problem s prenikanim... ako si ho "zajazdis" tak ti bude fungovat.

Re: Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

Napsal: 27 led 2008 20:14
od DanoDEF
javor píše: ...Možná, že s aditivama by to motor mohl zvládnout, co říkáte?
...zvykne sa dotankovat nejaky ten liter benzinu

Napsal: 27 led 2008 20:20
od erik
Ja znam pouze Ukrajinu a Belorusko. Na UA nafta peni a pistole na benzince ti zastavi asi 10l pred plnou . V Belorusku je nafta normalni. A v Rusku a Pobalti uvidim tento a pristi 2 tydny.
Na meTD5 a ani napovanemu motoru se to nijak neprojevovalo. O D3 bych mozna pochyboval :?:

Napsal: 27 led 2008 20:39
od javor
Takže to pronikanání nafty byste nijak neřešily? V tom Rusku osobní diesely vůbec nejezdí, naftu tam tankujou jenom Kamazy, takže to s tou kvalitou nevidím moc růžově. Podle mě to tam ředí kvůli zisku. Možná kdyby se tankovalo jenom ve velkých městech, tak by to mohlo projít. Ale to se furt bavíme o evropské časti. Já mám v úmyslu jet spíš do Kazachstánu a Mongolska. Tam to vidím bledě. Anebo řešení č.2: na ten výlet si koupit UAZa sanitku. Za pade tisíc se dá sehnat a na východě prodává díly každá babka u silnice a generálku motoru udělá kdokoliv a kdekoliv. A nemusím se bát, že po mně půjdou zloději.

Napsal: 27 led 2008 20:41
od low
houby vsak v celem rusku jezdej Toyoty Prada DiD motory a vse ok, byl bych uplne v klidu.

Napsal: 27 led 2008 20:56
od javor
Byl sem tam naposled v roce 2004 a nafťáky tam skoro nebyly (já sem zase viděl akorát LC 80 a 100 - co rusáci říkali, tak je to jediné diesel auto, které tam je vyzkoušené a vydrží). Je možné, že se stav trochu změnil a už tam jezdí aj commonrajly. Každopádně na dálný východ by byla 300Tdi mnohem lepčí. Ještě pokukuju po LC78 s EURO4.

Napsal: 27 led 2008 22:15
od ATOL
low píše:no naftu jsem v rusku nebral, ale co jsem tam bral benzin, tak byl vzdy dobrej. myslim, ze na nafte, krome vody, se toho neda moc zkazit
ruská nafta má akorát větší obsah síry...

Napsal: 28 led 2008 08:14
od Stavros
javore, ja bych kazdopadne koupil LC 78. uz kvuli vsemu, ta 4,2L je proste vynikajici.
Zkus zapatrat na www.mobile.de

S Td5-kou nema nejaky mongolsko cenu, co jsem byl na nejakejch prednaskach, tak do nadrzi tam lejou kde co.

Napsal: 28 led 2008 15:12
od javor
Dálný východ nemá cenu, to je jasné. Co se týče trvanlivosti jako takové, tak se ale říká, že TD5 byla v pohodě do roku 2002. Pak se kvůli emisím dělali nějaké úpravy na hlavě a kvůli tomu sou ty problémys naftou v oleji. Nebo naspořit a koupit tu 2,8 a frknout ji tam před Mongolskem? Taky řešení, ale prodraží se to. Ale ze zánovního auta vyndavat zánovní motor :idea:

Napsal: 21 úno 2008 11:33
od Liboslav
byl jsem před čtrnácti dny týden na Ukrajině. Nafta stojí okolo dvaceti korun a když se kupuje u hlavní silnice, tak by neměl být problém, protože tam jezdí nejenom stará ojetá auta, ale i spousta moderních a tak by nekvalitní palivo je brzo vyřadilo z provozu. Jo, a s defendrem jsem tam byl za celou tu dobu jedinej.Místní poliši si mysleli, že to je nějaký nový ruský model. I cestou přes Slovensko jsem žádného kolegu nepotkal. Libor

Napsal: 21 úno 2008 20:57
od MOPADŽI
Tak to čumím :shock: že jsi nikoho nepotkal... Já dnes za cestu jen do Nového Jičína potkal kolegu od nás spozahumen :lol: (už jsme se začali konečně i zdravit), potom vojenskou sanitku, vojenskou 90 a dokonce před Olomoucí obrněnýho a vyzbrojenýho Defa co má Prostějovský elitní útvar. Takže docela úroda :wink: