Stránka 1 z 2

S IIA 1970

Napsal: 20 pro 2017 13:22
od Lahvis
Zdravím přátelé,

už je tomu sice pár měsíců a pár set km, ale lepší pozdě než nikdy. Takže jak se to stalo:

Ani ne rok nazpět jsem se poprvé svezl v Polyho nově zrenovovaném dědkovi a ačkoliv by mě nikdy předtím ani nenapadlo, že bych zrovna po tomhle mohl zatoužit, stalo se. Takže uzrál plán, že letos v létě uděláme odvážný výlet a něco si dovezeme z ostrovů. Ideálně jedno auto pro nás a druhé pro Polyho, aby to nebylo tak jednoduché. Bohužel plán neklapl. Já měnil zaměstnavatele, Poly koupil SIII 109" a bylo vymalováno. Už už to vypadalo, že se nechám přesvědčit, že takové auto do Brněnského činžáku opravdu není to pravé ořechové. Ale ...

Na podzim se Poly zastavil u kluků z LRSC v Praze a jen jako "pošťouchnutí" mí poslal fotku SIIa, která byla na prodej:
received_10209975746940355.jpeg
Byla to láska na první pohled. Pak už jen projížďka, obhlídka stavu, nepodařený pokus srazit cenu, znovu velké promýšlení, smíření se, že to bude dřina, a už se jelo. Cesta domů vedla samozřemě přes pár brodů a luk, páč s tím přeci nepojedeme jenom po asfaltu!
001.jpg
005.jpg
Následně začala plánovaná "farmářská" rekonstrukce, kdy rám potřeboval poléčit okamžitě, protože realita byla horší než jsme čekali. Zpětně jsem rád, že jsme v tom potoce nenechali nápravu...
received_10210077390201373.jpeg
Pak ještě pár výletů před zimou
003b.jpg
a auti jsme uložili do garáže k zimní rekonvalescenci. V plánu je pár kosmetických oprav, pár zásadních oprav a potom hlavně jezdit, jezdit, jezdit.

Tak nám prosím držte palce, ať vše klapne.

Ahoj,

Kuba a Adél.

Re: S IIA 1970

Napsal: 20 pro 2017 17:34
od Rover
Gratulace a ať dělá jen radost. Dvojka se světlama v blatníkách je docela vzácnost.

Re: S IIA 1970

Napsal: 20 pro 2017 20:46
od kryten
Krásná,ať dělá samou radost!Koukám že registrovaná v březnu 1970 a dokonce ještě platná UK registrace,takže celkem nedávný dovoz z ostrovů :wink: .

Re: S IIA 1970

Napsal: 20 pro 2017 21:08
od Martin T
Pěkná, gratuluji a držím palce.

Re: S IIA 1970

Napsal: 20 pro 2017 22:09
od Mira 101
Krásnej první příspěvek,
Vítej,gratulace,ať dělá jen radost (pevné nervy :grin: )

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 11:28
od kryten
Podle UK registrace diesel 2495 cc což je divný :roll: :wink:

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 13:30
od Poly
kryten píše: 21 pro 2017 11:28 Podle UK registrace diesel 2495 cc což je divný :roll: :wink:
Temná pravda jednou musela vyjit najevo :mrk

Je tam 300 a rychlejsi diferaky :rofl :devil

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 13:42
od Rover
ono totiž na jedné fotce byla vidět taková jiná řemenice a olejový filt... 8) takže to takové tajemství nebylo...

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 13:50
od Poly
Rover píše: 21 pro 2017 13:42 ono totiž na jedné fotce byla vidět taková jiná řemenice a olejový filt... 8) takže to takové tajemství nebylo...
Odborníci jsou nejhorší, nic před nima neutajíš :Ja blb: :rofl

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 15:36
od minerva
Pojede to. :muscle Nebude se to sypat. Mňam.
Ono je občas lepší být ušetřen romantiky. Jako je např. šestiválec s F-hlavou :Ale fuuj: (i když jeho zvuk nejde jen tak něčím nahradit)

Jak je vidět z registru, je to povolená konverze. :wink:

Přidávám se ke gratulantům. Je to hezké auto.

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 16:22
od Lahvis
Děkuji za reakce a ano, je tomu tak, dědek má pod kapotou 300 Tdi z discovery. Konverze byla provedená ještě na ostrovech a jak Kryten poznamenal, má do léta platnou MOT a dokonce i emise.
Celý je to trochu hříčka osudu, protože od začátku jsem chtěl auto na stylové toulání se po kopcích a nejlépe i mimo ČR. A hned první cesta z Prahy na Moravu mě utvrdila, že tohle byla správná volba. Spotřeba kolem 8 litrů, cestovní rychlost 90 a úsměvy lidí kolem jsou přesně ono!

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 17:38
od Rover
Z čeho jsou diffy? RRC? Jak je zpřevodovaný? Dědek s 300Tdi musí jet jak kráva (pardon). Mám LR110 s konverzi na 200Tdi (naladěnou Eliottem) a jede neskutečně a se spotřebou pod deset. Krátký dědek je ještě o dost lehčí. Musí to být letadlo. Co brzdy?

Re: S IIA 1970

Napsal: 21 pro 2017 19:12
od Poly
Ales s Ondrou tvrdili ze dify jsou z RRC.... A jede to fakt pekne... Jen ty brzdy bez posilovace chteji vyškolenou obsluhu :rock :tmi

"Dlouhe dify" ale samozrejme zaroven prodlouzily redukce... Takze tam kde s 2,25 diesel radim redukovanou 2, tak Kuba musi jet rychleji nebo radit na 1.... Je to hodne velky rozdil...

Kazdopadne jako dědek na cestovani, je to skvela kombinace :)

Re: S IIA 1970

Napsal: 08 led 2018 18:47
od Lahvis
Práce pomaličku postupují:
PSX_20180108_183643.jpg
PSX_20180108_183830.jpg
Střecha byla hampalácky natřená štětcem do neidentifikovatelné divno barvy. Pod barvou byl navíc jen místy tmel, takže muselo všechno pryč až na hliník.

A teď bych poprosil o rady a názory. Je potřeba na čistý hliník použít základovku? Případně jakou? Díky moc!

Re: S IIA 1970

Napsal: 08 led 2018 19:09
od MadTom
Základovku určitě ano, a to speciál určený na hliník - ta se do něj doopravdy zažere a nechá lehounce drsný povrch, na který potom chytne normální barva. Jinak se to má snahu loupat. Anglicky je to etch primer.

Re: S IIA 1970

Napsal: 08 led 2018 19:54
od kryten
Léty vyzkoušený dvousložkový epoxid Body 989,lepší než výrobky zvučnějších značek.

Re: S IIA 1970

Napsal: 08 led 2018 20:20
od MadTom
A co na něj? U lakařů sice věděli, že je to dobrá základovka, ale nevěděli už co dál.

Re: S IIA 1970

Napsal: 08 led 2018 20:28
od kryten
Na něj klasický dvousložkový plnič a vrchní lak.

Re: S IIA 1970

Napsal: 08 led 2018 20:31
od MadTom
Ještě k tomu etch primeru - já jsem to používal na malé díly, které se stříkaly jenom sprejem. Drželo to doopravdy výborně, lepší na hliník už byl jenom komaxit, ten nešel ani bruskou a na anténách to drží už 15 let trvale venku, a nikde ani náznak loupání. Podstatně lepší než na železe.

Re: S IIA 1970

Napsal: 26 led 2018 08:33
od eric appla
Cau to jsem rad ze BLAH slouzi, ja ji privezl nedavno a byla navic, ta konverze je udelana sympaticky.
Ma seriovou prevodovku i pridavku. Dify si uz nepamatuju jestli jsou z RRC nebo disco.

Motor je na pumpe trosku priskrceny hlavne kvuli spotrebe, bylo to auto na kazdodenni jezdeni a i cestu zvladla krasne

Tady je BLAH na vylete v parku Dartmoor v Devonu

https://photos.app.goo.gl/m5BPrDHMakHbZMC13

Tady jedna z Series2Club srazu v Kentu

https://photos.app.goo.gl/DyVC9DVP37ib1WAF3

Tady je na projizdce pres Romney March v Kentu

https://photos.app.goo.gl/dpxnwVPB1pjSEG5f1

a tady je uz v Ardenach po ceste do Prahy

https://photos.app.goo.gl/jekErjiZcDgZnfVs2



Uzivej ji, je to super auticko