Stránka 1 z 2

D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:23
od jezbera ivan
Ahoj, kamarat chce dat na D90 bez liftu nove pneu, zvazuje 255/85R16 BFG MT. Moja otazka pre vas defenderisti, ci obuje tento rozmer bez problemou i bez liftu a ci je to dobry rozmer pre toto auto. Dik, Ivan

Re: D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:37
od DanoDEF
jezbera píše:Ahoj, kamarat chce dat na D90 bez liftu nove pneu, zvazuje 255/85R16 BFG MT. Moja otazka pre vas defenderisti, ci obuje tento rozmer bez problemou i bez liftu a ci je to dobry rozmer pre toto auto. Dik, Ivan
...pockaj na Erika...on jazdi na 255 ale ma tam OME takze uz nie seriovy podvozok a niekolko vymenenych poloosi.

Re: D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:39
od erik
90
jezbera píše:Ahoj, kamarat chce dat na D90 bez liftu nove pneu, zvazuje 255/85R16 BFG MT. Moja otazka pre vas defenderisti, ci obuje tento rozmer bez problemou i bez liftu a ci je to dobry rozmer pre toto auto. Dik, Ivan
Ja som mal D90 od novoty 2" zdvihnutu. Tak toto neviem posudit. Urcite to bude mensi problem ako u D1, D2.
A ci ide o dobry rozmer? Je to super rozmer. Dvihnes diferencial a v makkem terene to jazdi o triedu lepsi nez 235x85x16.
Ja jazdim MT 235x85x16 v beznej sezone a na expedicie, kde sa ocakava makky a bahnity teren 255x85x16.
Mam tu v Skalici take miestov starom koryte Moravy a tam ten rozdiel testujem. S 235tkama prejedem zo stastim a s 255 neprejedem len vtedy, ked mam smolu, ci urobim chybu. Podobne su na tom aj 285x75x16- jazdi ich Dano...
Mam pevnostne poloosi etc...

Re: D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:43
od DanoDEF
erik píše: Mam pevnostne poloosi etc...
...a su uz v aute ? :D

Re: D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:47
od erik
DanoDEF píše:
erik píše: Mam pevnostne poloosi etc...
...a su uz v aute ? :D
Sem ti nepovedel?
Davno ich tam Drahosek namontoval. Len aby v tej motorovej necinnosti nezreziveli... :shock:
Teda . Abych byl presny, tak pred cestu na Ladogu.

Re: D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:49
od DanoDEF
erik píše:
DanoDEF píše: ...a su uz v aute ? :D
Sem ti nepovedel?
Davno ich tam Drahosek namontoval. Len aby v tej motorovej necinnosti nezreziveli... :shock:
Teda . Abych byl presny, tak pred cestu na Ladogu.
no slava...tak uz teraz iba ten motorcek...

Re: D90 a 255/85 R16

Napsal: 14 dub 2008 11:54
od erik
DanoDEF píše:
erik píše: Sem ti nepovedel?
Davno ich tam Drahosek namontoval. Len aby v tej motorovej necinnosti nezreziveli... :shock:
Teda . Abych byl presny, tak pred cestu na Ladogu.
no slava...tak uz teraz iba ten motorcek...
Nieje to ale MAXIDRIVE, ale Ashcroft. Doviezol ho vtedy s kudrnacom.
A motor sa stale riesi . Dostal som celkom dobry tip od Milosa a este je jedna mozna vymena s "foristom", ktory chce yamenit Td5 za tdi 300..

Napsal: 14 dub 2008 11:55
od jezbera ivan
Dik, to je ono. Myslite, za na 255/85 R16 treba pevnostne poloosi? Ved je to len o 1" vacsi rozmer ako seria (ak sa nemylim, seria je 32" (235/85 R16), ci nie?)). No on to bude jazdit furt o ceste a ces vikendy teren (a to ziadny brutal si myslim), tak mozno by boli tie 235ky aj lepsie, ci nie?

Napsal: 14 dub 2008 12:00
od karel
Nejde Ivane jen o rozměr ale hlavně o dezén, který zvolí.Pokud vím tak v 255/85/16 se dělají jen dva dezény BFG MT a nebo Dunlop a ty nemají extrémní vzorek.Navíc pokud nemá nápravové špéry měly by stačit origo poloosy.Osobně bych bez použití liftu šel "jen" do 235/85/16 už kvůli dojmu vyváženosti vozu.Na denní ježdění když ti auto zlenivý stačí :wink:
Jinak defík má v sériri 7,5/16.

Napsal: 14 dub 2008 12:04
od DanoDEF
jezbera píše:Dik, to je ono. Myslite, za na 255/85 R16 treba pevnostne poloosi? Ved je to len o 1" vacsi rozmer ako seria
...to sice je ale sily su podstatne ine...uz samotne seriove poloosi na D90 niesu nic super a cim novsi rocnik tym je to horsie

Napsal: 14 dub 2008 12:30
od erik
DanoDEF píše:
jezbera píše:Dik, to je ono. Myslite, za na 255/85 R16 treba pevnostne poloosi? Ved je to len o 1" vacsi rozmer ako seria
...to sice je ale sily su podstatne ine...uz samotne seriove poloosi na D90 niesu nic super a cim novsi rocnik tym je to horsie
Poloosi :?: Tak to by mala, ci bola ina diskusia.
No, napisem moje defekty s poosami:
Pednu pravu som polamal 2x a to pri zapnutej prednej spere a pokazde to bola moja blbost. Mal som auto na navijaku a prava strana pritazena asi o 15 cm a ja som zapol prednu speru a len to luplo...
Podobne blbo som urobil tu samu polosu- pri zpiatocke som zapol prednu speru. Auto bolo v 50 st. svahu oprete o pen ... Na spiatocku davat prednu speru je velmi nebezpecne- vedel som to, ale len opatrne som oproboval... mal som 235x85x16.Zadnu som urobil 1x v piesku, ked auto poskocilo tak 3 -4 metre a pri zapnutej zadnej spere som pristal jednym kolom a bolo po nej- 235x85x16.
S 255x85x16 som urobil poloosu 2x a to pri kratkych prudkych vyjazdoch s prudkym najazdom- sklon viac ako 50st. Auto narazi do svahu ako do steny a je na dorazoch. Staci jedna strana viac a je tu problem... Samo, ze zapnuta zadna spera.
A ake poucenie ? S tyma sperama" setrit" a ked jazdis offroad teren, tak mat v aute nahradnu poosu 1. zadnu lavu...2.zadnu pravu, na auto dat pevnostne poloosi . Ver mi, oplati sa :D

Napsal: 14 dub 2008 12:48
od jezbera ivan
Polamat sa da vsetko. Ja poznam ludi co jazdia tazke veci s 33kami a nikdy nic nezlomili. Ak chces postavit auto tak, aby si na nom nic nezlomil, je najlepsie kupit si ako zaklad OTcko a to trochu vysperkovat :)
Ale to uz sme trochu od temy. Takze, na toho defa asi 235/85 16, ze ano?

Napsal: 14 dub 2008 12:49
od jezbera ivan
karel píše:Nejde Ivane jen o rozměr ale hlavně o dezén, který zvolí.
Ano, ved pisem ze BFG MT, ide len o rozmer, vzor je jasny.

Napsal: 14 dub 2008 12:58
od DanoDEF
jezbera píše: ...Takze, na toho defa asi 235/85 16, ze ano?
... to bude asi najlepsia volba

Napsal: 14 dub 2008 12:59
od erik
jezbera píše:Polamat sa da vsetko. Ja poznam ludi co jazdia tazke veci s 33kami a nikdy nic nezlomili. Ak chces postavit auto tak, aby si na nom nic nezlomil, je najlepsie kupit si ako zaklad OTcko a to trochu vysperkovat :)
Ale to uz sme trochu od temy. Takze, na toho defa asi 235/85 16, ze ano?
Ano 235x85x16 :D No a do zasoby 255x85x16- to je jasne.
A este jedna zkusenost: BFG 235x85x16 a Matador Wissenta 235x85x16 je podla mna bez rozdielu.
Mam obidve sady .

Napsal: 14 dub 2008 13:08
od karel
To jezbera :oops: omlouvám se nevšiml jsem si , že jsi uvedl BFG MT, zbytek platí :wink:

Napsal: 14 dub 2008 13:14
od Stavros
Ondra mel v Maroku 255/85/16 BF Goodrich MT a auto se chovalo velmi dobre, navis mu to na tehle kolech opravdu slusi, ty uzsi na Defu jsou takovy uzovkovity.
Motor mu chodil vyborne a celou dobu nezaostaval za ostatnimi a spotrebu mel skoro vzdy nejnizsi.
Mozna je to ale i rukama. :D

Napsal: 14 dub 2008 13:26
od Jenda
Ja mam sice zanovni ATecka 265/75/16 ale i pri letu plavmo predni napravou,tak ani i pri prudkem njezdu zatim nic neprdlo.Zatim :lol:
Chystam se ale poridit MTecka BFG 255/85/16,tak uvidime co to udela.
Ma tady nekdo typ na dobrou cenu,nebo se musi dotahnout z venku?
Dik, Honza

Napsal: 14 dub 2008 13:32
od karel
Jenda píše:Ja mam sice zanovni ATecka 265/75/16 ale i pri letu plavmo predni napravou,tak ani i pri prudkem njezdu zatim nic neprdlo.Zatim :lol:
Chystam se ale poridit MTecka BFG 255/85/16,tak uvidime co to udela.
Ma tady nekdo typ na dobrou cenu,nebo se musi dotahnout z venku?
Dik, Honza
Buď rád, že zatím neprdlo,ono je fakt nejvíce znát dezén, čím agresívnějí zabírá, tím větší šance, že něco povolí a rozdíl mezi AT a MT je značný.

Napsal: 14 dub 2008 13:37
od karel
To Jenda, zkus tady, otázkou je jestli s tou cenou nelakují je až moc nízká:
http://www.akcnipneu.cz/kat/osobni-a-na ... obce%5D=-1