Stránka 1 z 2

TD5 - chřastění ventilů

Napsal: 25 črc 2008 08:35
od Jozef
Mám Defa TD5 2001 teprve krátce (130000km), nicméně znepokojuje mě cvrlikání či chřastění ventilů zvláště po startu při studeném motoru když přidám plyn. Po ohřátí se to vytratí, ale ne úplně. Je to normální jev ? Také mě překvapuje poměrně malý rejd oproti LandCruiseru LC 70, kterou jsem měl před tím.

Napsal: 25 črc 2008 09:03
od karel
Hodně záleží na kvalitě oleje, ale dobrých výsledků hlavně při studených startech se dá dosáhnout při použití přísady tzv.moliky třeba tohle:
http://www.fuchs-oil.cz/images/stories/ ... Pi2103.pdf.

K tomu menšímu rejdu asi tolik.Na sériových discích je rejd skutečně menší než u jiných aut, ale je to řešitelné, buď jiné ráfky nebo podložky.Taky je dobré si zkontrolovat nastavení dorazů řízení na přední nápravě.

Napsal: 25 črc 2008 10:56
od Jozef
Olej mam standardni plnou sysntetiku TEXACO dle doporuceni LR. O molice vim, pouzival jsem ji do starsich motoru, do tohoto bych se ji skoro bal dat. Na ty dorazy rizeni kouknu, dik za inspiraci

Napsal: 25 črc 2008 11:38
od Stavros
ja jsem v aute to Texaco mel a nebyl jsem moc spokojenej. Resil jsem to s Ondrou a ten rikal, ze by mel byt OK. Ted davam Castrol a vse OK.
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.

http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty

Napsal: 25 črc 2008 12:04
od Jozef
Ono ani tak nejde o problémy, žádné problémy s tím nemám, ale jen nevím, zda toto je normalni chovani TD5- ky, že za studena se mi zda, že slyším ventily více než bych měl. I při prudší akceleraci se ozvou. Jinak spotřeba taky okolo deseti.

Napsal: 25 črc 2008 12:07
od zdenek666
Stavros píše:ja jsem v aute to Texaco mel a nebyl jsem moc spokojenej. Resil jsem to s Ondrou a ten rikal, ze by mel byt OK. Ted davam Castrol a vse OK.
Mimochodem, obcas pouziju nejaky cistici prostredek od Liqui Moly a problemy s motorem nemam, zere mi s pevnostakama, snorchlem, navijakem a stresnim boxem 10,6/100km.

http://www.liqui-moly.cz/detail/super-prisada-do-nafty
Taky budu měnit olej. Jakej Castrol tam liješ ?

Napsal: 25 črc 2008 12:23
od Stavros
http://www.olejshop.cz/xVP-castrol-magn ... )-a1-1litr

Ale to neznamena, ze je nejakej moc dobrej, je to proste olej.

http://www.olejshop.cz/xsearch_products.php?key=A1%2FB1

Mozna zkus ten Mobil1, ty jsou taky vyborny. Mimochodem na Td5 je potreba cca 7l, takze vezmi ty dva ctyrlitrovy. Hlavne at to neprelejes, dolevej to pomalu, ne jak ja. :D

Napsal: 25 črc 2008 13:33
od zdenek666
Já jsem četl chválu na Fuchs Titan MC s tím jakýmsi sulfidem molybdenu, nebo co. :?

Napsal: 27 črc 2008 10:45
od Jozef
Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.

Napsal: 27 črc 2008 12:57
od eliott
TD5 není motor BMW :idea: :roll:

Napsal: 27 črc 2008 14:07
od Jenda
Jozef píše:Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Jinak ten Fuchs s molikou je rozporuplná záležitost, alespoň v našich krajích. Většinou se to zde doporučuje do již víceopotřebených motorů. Sám jsem to lil několik let do Passat TDi a fungovalo to dobře, ale patrně bavorácká TD5 bude náročnější.
Odpoved je JO.Slyset jsou a pak stichnou.Je to tak u vetsiny naftaku ale uvedm si jak je to velkej motor a ze tam neni vubec ZADNA zvukova izolace jako u jinejch autaku.Ja mam 56tsc. km a mam to taky.
Taky tu trosku koulim ocima nad tim jak propadame reklame :D na oleje.
Stary skodivky jedny prazsky taxisluzby jezdi jen na recyklovanej ceskej olej a maj najeto pres 300tsc km a v poho.
Honza

Napsal: 27 črc 2008 14:14
od karel
To není o podléhání reklamě na oleje ale o skutečnosti, že prostě fungují ostatně reklamu na fuchs jsem třeba vůbec neviděl, protože snad ani není.Je vcelku jasné, že zvuk za studena u naftového TD5 nebude nikdy taková jako benzínové V8, ale i tady se výše uvedené osvědčilo, protože došlo ke ztišení motoru krátce po nastartování.

Napsal: 27 črc 2008 15:26
od DanoDEF
Jenda píše:
Jozef píše:Pánové lehce se pozapomělo na náplň tohoto tématu - VENTILY TD5. Nikdo se nezmiňujete o tom co jsem se ptal, zda při studeném motoru jsou dosti slyšet ventily.
Odpoved je JO.Slyset jsou a pak stichnou....
... ano je to pocut aj v novom motore....po case ta to prestane bavit sledovat. :D

Napsal: 02 srp 2008 16:31
od Honzik
eliott píše:TD5 není motor BMW :idea: :roll:
opravdu nééjní?? nebyl bych si tím tak zcela jist... :idea:

Napsal: 02 srp 2008 16:52
od karel
Honzik píše:
eliott píše:TD5 není motor BMW :idea: :roll:
opravdu nééjní?? nebyl bych si tím tak zcela jist... :idea:
BMW co vím tak nikdy pětiválec nedělalo, takže skutečně ne :idea:

Napsal: 03 srp 2008 11:50
od Jozef
Mám Defa sice velice krátce... nicméně doba kdy TD5 vznikl je doba, kdy BMW Land Rovera právě koupila (teď to bude u Indů asi horší :-) ) a začínaly problémy s emisemi stávajících tdi landrover motorů. Viděl jsem i několik odkazů na ladění TD5 a vždy se v této souvislosti citovalo právě BWM. Také rozvodový řetěz , způsob provedení elektr. vstřiku na TD5 je myslím pro BMW typický.
Ovšem to chrastění ventilů za studena - původní téma - jsem u žádného bavoráka neslyšel..

Napsal: 03 srp 2008 22:04
od eliott
No právě provedení vstřikování je absolutně odlišné od toho, co kdy BMW používalo. Motor TD5 se začal montovat v roce 99, resp koncem roku 98, to namená že musel začít vznikat mnohem dřív, nový motor se nevyvíjí rok :idea: . Více zde... http://www.landroverclub.net/Club/HTML/Td5engine.htm

Napsal: 04 srp 2008 22:56
od Jozef
jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)

Napsal: 05 srp 2008 09:25
od Jenda
Jozef píše:jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
...f klidu :lol:
Ja ted resim zvadlej pocitac a cena bude doufam do 10tsc kc.Ostatni veci jsou celkem taky za rozumny penouze,jen je musis shanet tady od kluku na foru a ne u AMT.
Co se tyce slozitosti,tak ano,je to zvlastni a ne zrovna rozsireny reseni ale ja treba jezdim s low dost vodni zalezitosti a zadnej problem.Ostatni chlopaci s fora zas jezdej velky dalky a taky se pokazdy vratej :D
Honza

Napsal: 05 srp 2008 12:55
od RudaK
Jenda píše:
Jozef píše:jj, asi budeš mít pravdu, prolezl jsem kde co ( ne že bych někde našel byť jen jednu ofic. řádku o původu TD5) a dle všeho to vypadá skutečně na LR. Každopádně jde o dosti složitý elektronikou řízený agregát a já mohu pouze doufat, že bude fungovat co nejdéle, jinak se nedoplatím. (mám tam 138.000km)
...f klidu :lol:
Ja ted resim zvadlej pocitac a cena bude doufam do 10tsc kc.Ostatni veci jsou celkem taky za rozumny penouze,jen je musis shanet tady od kluku na foru a ne u AMT.
Co se tyce slozitosti,tak ano,je to zvlastni a ne zrovna rozsireny reseni ale ja treba jezdim s low dost vodni zalezitosti a zadnej problem.Ostatni chlopaci s fora zas jezdej velky dalky a taky se pokazdy vratej :D
Honza



Pokud je nezmátoří místní banditos. :P :P :P Ruda
p.s. Jak říká LOW : V nesprávnou dobu na nesprávným místě. ( jinak pohoda )