1964 SIIA Forward Control
Napsal: 09 pro 2023 00:15
Musím se tu taky konečně odkopat. Cca před měsícem jsem pořídil místo Pekelníka další FC, tentokrát r. v. 1964 (Robur byl o dva roky mladší, už poslední rok SIIA). Je to šestiválec, auto dodáno generálnímu dovozci Land Rover do Švýcarska, firmě E. Fehlmann & Co. v Curychu, patrně jako "chassis cab", tj. rám s přední boudou. Odtud vozidlo putovalo ke karosáři Willy Müllerovi do Romanshornu, kde dostalo hasičskou nástavbu. Je hodně podobná těm, které instalovala firma Marte, ale má několik odlišností - především tu, že zůstala v původní podobě přední maska, dveře řidiče/spolujezdce a přední okno. Vnitřní vybavení dodávala švýcarská firma Contrafeu, to moje auto ale bylo pořízeno už prázdné a celkem esteticky "vykotlané".
Auto sloužilo u podnikových hasičů u firmy Balzers AG v Lichtenštejnsku. Balzers/Unaxis je součást skupiny Oerlikon a zabývá se povrchovou úpravou kovu a plastů. Hasičům jsem napsal, vypadá to na dobré cestě, že se snad ozve někdo z pamětníků.
V tuto chvíli se peru s palivovým systémem, v nádrži je centimetrová vrstva hnědooranžového hnusu, který postupně dloubu a vyplachuju, nádrž se mi zatím sundavat nechce, ale možná na to dojde. Všeobecně je auto ve velmi pěkném stavu, je ale potřeba vychytat mouchy způsobené dlouhým stáním u dvou předchozích německých majitelů. Jinak auto troubí, svítí, bliká, brzdí a celkem by i jezdilo, kdyby nebylo toho bordelu v palivu. Hadice do palivové pumpy mám teď hozené do kanystru, ale problém to zatím nevyřešilo. Aktuálně nastartuju, za půl minuty otáčky mírně povyrostou a pak to zdechne. Jde to znovu nastartovat, ale už vždycky jen tak na 10-15 vteřin. Asi je někde bordel nalezlý v elektrické pumpě nebo v karburátoru, nevím - postupně se tím prokoušu.
Na autě jsou kola 7,50x16, které přechozí majitel tvrdil, že jsou původní - chtěl bych na to ale 9,00x16, protože koho zajímá poloměr otáčení, že. Bez větších pneu auto jede cca 55 km/h, což je bída i na FC.
S přezdívkou "Obluda", kterou autu daly naše holky, jsem se ještě vnitřně neztotožnil, ale zatím to nijak neřeším. Můj návrh na jméno "Poppy" nezabral Když vidím, co leze z nádrže, tak by se docela hodilo jméno "Dršťková"
Auto sloužilo u podnikových hasičů u firmy Balzers AG v Lichtenštejnsku. Balzers/Unaxis je součást skupiny Oerlikon a zabývá se povrchovou úpravou kovu a plastů. Hasičům jsem napsal, vypadá to na dobré cestě, že se snad ozve někdo z pamětníků.
V tuto chvíli se peru s palivovým systémem, v nádrži je centimetrová vrstva hnědooranžového hnusu, který postupně dloubu a vyplachuju, nádrž se mi zatím sundavat nechce, ale možná na to dojde. Všeobecně je auto ve velmi pěkném stavu, je ale potřeba vychytat mouchy způsobené dlouhým stáním u dvou předchozích německých majitelů. Jinak auto troubí, svítí, bliká, brzdí a celkem by i jezdilo, kdyby nebylo toho bordelu v palivu. Hadice do palivové pumpy mám teď hozené do kanystru, ale problém to zatím nevyřešilo. Aktuálně nastartuju, za půl minuty otáčky mírně povyrostou a pak to zdechne. Jde to znovu nastartovat, ale už vždycky jen tak na 10-15 vteřin. Asi je někde bordel nalezlý v elektrické pumpě nebo v karburátoru, nevím - postupně se tím prokoušu.
Na autě jsou kola 7,50x16, které přechozí majitel tvrdil, že jsou původní - chtěl bych na to ale 9,00x16, protože koho zajímá poloměr otáčení, že. Bez větších pneu auto jede cca 55 km/h, což je bída i na FC.
S přezdívkou "Obluda", kterou autu daly naše holky, jsem se ještě vnitřně neztotožnil, ale zatím to nijak neřeším. Můj návrh na jméno "Poppy" nezabral Když vidím, co leze z nádrže, tak by se docela hodilo jméno "Dršťková"