Stránka 1 z 2

1964 SIIA Forward Control

Napsal: 09 pro 2023 00:15
od 1960SeriesII
Musím se tu taky konečně odkopat. Cca před měsícem jsem pořídil místo Pekelníka další FC, tentokrát r. v. 1964 (Robur byl o dva roky mladší, už poslední rok SIIA). Je to šestiválec, auto dodáno generálnímu dovozci Land Rover do Švýcarska, firmě E. Fehlmann & Co. v Curychu, patrně jako "chassis cab", tj. rám s přední boudou. Odtud vozidlo putovalo ke karosáři Willy Müllerovi do Romanshornu, kde dostalo hasičskou nástavbu. Je hodně podobná těm, které instalovala firma Marte, ale má několik odlišností - především tu, že zůstala v původní podobě přední maska, dveře řidiče/spolujezdce a přední okno. Vnitřní vybavení dodávala švýcarská firma Contrafeu, to moje auto ale bylo pořízeno už prázdné a celkem esteticky "vykotlané".

Auto sloužilo u podnikových hasičů u firmy Balzers AG v Lichtenštejnsku. Balzers/Unaxis je součást skupiny Oerlikon a zabývá se povrchovou úpravou kovu a plastů. Hasičům jsem napsal, vypadá to na dobré cestě, že se snad ozve někdo z pamětníků.

V tuto chvíli se peru s palivovým systémem, v nádrži je centimetrová vrstva hnědooranžového hnusu, který postupně dloubu a vyplachuju, nádrž se mi zatím sundavat nechce, ale možná na to dojde. Všeobecně je auto ve velmi pěkném stavu, je ale potřeba vychytat mouchy způsobené dlouhým stáním u dvou předchozích německých majitelů. Jinak auto troubí, svítí, bliká, brzdí a celkem by i jezdilo, kdyby nebylo toho bordelu v palivu. Hadice do palivové pumpy mám teď hozené do kanystru, ale problém to zatím nevyřešilo. Aktuálně nastartuju, za půl minuty otáčky mírně povyrostou a pak to zdechne. Jde to znovu nastartovat, ale už vždycky jen tak na 10-15 vteřin. Asi je někde bordel nalezlý v elektrické pumpě nebo v karburátoru, nevím - postupně se tím prokoušu.

Na autě jsou kola 7,50x16, které přechozí majitel tvrdil, že jsou původní - chtěl bych na to ale 9,00x16, protože koho zajímá poloměr otáčení, že. Bez větších pneu auto jede cca 55 km/h, což je bída i na FC.

S přezdívkou "Obluda", kterou autu daly naše holky, jsem se ještě vnitřně neztotožnil, ale zatím to nijak neřeším. Můj návrh na jméno "Poppy" nezabral :lol: Když vidím, co leze z nádrže, tak by se docela hodilo jméno "Dršťková" :Ja blb:

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 09 pro 2023 10:14
od eliott
Krása, i když Rosenbauer byl hezčí, tento bude ale asi praktičtější, ne?

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 09 pro 2023 12:02
od Hanys_a_Kaca
Mně se skoro tydle linie líbí více. Nějakou vzácnost nebo, co je hodnotnější sběratelsky, nedokážu ocenit. Beru to jen podle svého laického oka. Každopádně paráda!

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 09 pro 2023 12:22
od 1960SeriesII
Esteticky je asi nejzdařilejší Rosenbauer, stejně oblá zadní nástavba jako přední kabina, lepší boční linie, bohužel oddělená zadní nástavba od přední kabiny znamená zapsaná pouze přední místa. U nás je dobrá tahle karoserie spojená s kabinou, kde by měly jít zapsat i místa vzadu.

Každopádně se mi tohle líbí také a těším se, až to bude i jezdit a ne jen stát na dvoře :lol:

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 09 pro 2023 14:18
od Poly
Gratulace veliká! :yes :party "Obluda" :chuckle vypadá parádně... a co teprve na 9x16 :muscle

Ideální základ pro rodinné expediční vozidlo... když má člověk odolnou rodinu :) :rock

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 17 pro 2023 21:21
od Zanzibar
Nemám slov. Jsi borec. Já už na to nemám, tak všechno asi prodám ....

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 18 pro 2023 14:09
od 1960SeriesII
Je potřeba si udělat pořádný výlet a něco zažít, mě letos hodně pomohl výlet do Polska, to byla pecka. Potřebuješ dobít LR energii :wink:

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 19 pro 2023 12:00
od Ivoš Def
Paráda a gratulace! :yes A potom že člověk "nevstoupí dvakráte do stejné řeky", že ... :D

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 19 pro 2023 17:37
od kubát
Honzo.Paráda :yes

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 20 pro 2023 21:14
od Martin_H
Já myslím že jsi totální magor :) Velká gratulace :Sorry:

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 20 pro 2023 22:10
od 1960SeriesII
Martin_H píše: 20 pro 2023 21:14 Já myslím že jsi totální magor :) Velká gratulace :Sorry:
Nemůžu než souhlasit :lol:

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 25 pro 2023 17:20
od McPet
Krásný projekt! Trochu se obávám, že té demontáži a vyšištění nádrže se nevyhneš. :-( Měl jsem kdysi dávno stejný problém ještě se Škodou 110, kde jsem musel pořád čistit karburátor, protože se tam dostával bordel z nádrže. Držím palce ať se brzy svezeš a ať se podaří realizovat i ten zápis míst na úřadě a můžete výletovat. :-)

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 01 led 2024 17:31
od 1960SeriesII
Tak to asi jinak nepůjde - pár komických fotek z vyndavání nádrže :lol:

Při té příležitosti asi bude možnost podívat se na rám a trochu ho zkrášlit v místech, kam by se jinak nedalo dostat.

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 01 led 2024 20:36
od MadTom
A mrskal nohama moc, když na něj ta nádrž spadla. :mrgreen: Super fotka. Až ji vyčistíš, tak dej vědět, čím si ji ošetřil uvnitř, aby znovu nerezla.

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 02 led 2024 09:01
od 1960SeriesII
Plánuju moření roztokem kyseliny citronové, tak uvidíme :nerd

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 02 led 2024 11:38
od Rover
Pamatuju si dobře, že u Robura I jsi řešil nádrž taky? Pokud ano tak už to u Robura II bude jen rutina... :think

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 02 led 2024 12:11
od 1960SeriesII
U Robura byla nádrž děravá, tam mi ji vyřešil eliott výrobou nové, mírně větší a hlavně nerezové. Tady je nádrž v podstatě dobrá, jen je třeba ji zbavit bordelu, který se v ní nasbíral za roky stání u různých předchozích majitelů. Snad bude možné tentokrát nádrž po nějakých peripetiích znovu použít.

Rovnou nakoupím hadice, které by alespoň podle popisu mohly přežít E10.

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 02 led 2024 16:56
od filip91
Mně se docela osvědčilo po vyčištění vylít kaučukem.

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 04 led 2024 18:06
od 1960SeriesII
Nádrž pomalu pucuju zvenčí, koupil jsem 5 l kyseliny citronové, tak se pustím do moření, až na to bude chvíle. Zrovna má začít mrznout, tak se to úplně nehodí, asi by to dost rychle chladlo, ale uvidíme.

Zatím jsem pořídil, nechal obout a namontoval nová kola a je to nádhera, auto prokouklo. Kdyby někdo potřeboval sadu LWB plecháčů s velmi dobrými (ale asi staršími) Michelin XZY 7,50x16, dejte vědět. Plechy jsou naštětkované černou barvou, min. dva jsou z r. 1969, zbylé případně okouknu, kdyby na tom záleželo.

Nová kola jsou nádhera - plechy 8Jx16 a gumy Toyo Open Country M/T 255/85 R16.

Nová (vlevo) a stará kola (vpravo):
Zadek_srovnání.jpg
...a když je hotovo:
Přední_kabina.jpg
Zadní_před_potom.jpg
Zadní_před_potom.jpg

Re: 1964 SIIA Forward Control

Napsal: 04 led 2024 18:15
od Lukasino
Paráda! Co to je na předním kole? Stupínek?