Stránka 1 z 1

D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 13:33
od Geo
Vážení,
je čas se posunout o kousíček dál a tak posílám do světa mou D3 3.6TDV8 rv 2008

Je to D3 koupená jako nová v ČR, do doby než jsem to koupil, tak byla servisovaná někde na Ostravsku. Auto jsem koupil 2021 a do přidření původního motoru v 453.000 kilometrech s ním docela pohodově jezdil. V loňském roce jsem na autě provedl výměnu motoru za 3.6 viz https://www.landroverforum.cz/forum/vie ... hp?t=45668 D3 má budíkových cca 473xxx km, přestavbovaný motor má cca 260 tis.km.

Auto je ve výbavě HSE, je pětimístná, s infotainmentem v hlavových opěrkách, Harman Kadron, parkovací senzory, vyhřívané okna, vyhřívaná přední i zadní sedáky, handsfree, navi z D4, tažná atd.

Po přestavbě motoru má D3 najeto 20000 km. Během přestavby se vyměnilo či zrepasovalo spoustu věcí jako:
repas - převodovky, hydroměniče, obě turba, altík a startér, ramena náprav (silentbloky)
výměna - zadní kardan, brzdové kotouče a obložení, všechny kapaliny a náplně, přetěsněná víka motoru
softwarově - chip motoru na 240kW, chip převodovky, deaktivace EGR ventilů
Navíc proti standardu je v autě úžasný X-Lifter, polička v zavazadlovém prostoru,lemy a nárazníky v barvě auta, při výměně skel předních světel jsem tam dal ledky a trochu si s tím pohrál :)
V lednu vyvařeny prahy a zadní lemy. D3 je na svůj věk pěkná.
V TP je zapsan motor, a kola v rozměru 19 a 20 (na autě jsou brzdiče z RRS a menší kola nelze)


Co za ni? Rád bych 400.000,-Kč (není odpočtová). Nebráním se výměně za D4 s padlým motorem s doplatkem. Je to vlastně důvod prodeje. D3 je s D4 skoro stejná, ale je úplně jiná :) S Lakasinovou D4 jsem něco najezdil a je to prostě jiné. Samozřejmě se nebráním i rozumné dohodě u auta.

Re: D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 13:35
od Geo
další foto

Re: D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 19:29
od Lukasino
Je to apríl, že jo? :mrgreen: :mrgreen:

Je moc povedená

Re: D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 20:38
od dvorri
To asi nebude apríl, ten popis vypadá tak, že to myslí vážně :grin:

Re: D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 21:08
od MadTom
Teda zaujalo mě to, jenom jsem se musel podívat do garáže, a on tam prostě není místo. :hmm: No tak alespoň co je tak jiného mezi D3 a D4 když mají obě TDV8? Já jenom že infotainment a hudba (tedy hastrman a kardan) mě v autech nějak minuly, a furt si ještě myslím, že by to mělo být auto na ježdění. Rád se nechám poučit a všech malý a velmi podstatných rozdílech, prosím i ty nejmenší a tedy nejdůležitější.

Re: D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 21:38
od Geo
To: Lukasino a Dvorri - mám rád sofistikované fórky a překvapení, ale dnes nee :hmm:

To: MadTom - popravdě jsem nejezdil s jinou D4 než s Lukasinovou. Ale najezdil jsem s ní docela hodně :yx
je potřeba si to zkusit a není to o hudbě nebo infotainmentu. Prostě je to v té D4 jiné. Nevím jestli to tak mám jenom já, ale tak nějak to je. Samozřejmě, že je auto na ježdění, ale pokud ho používáš jen na výlety a expedice jsou obě super, ale pokud ho používáš denně, tak prostě se v něm chceš cítit pohodově. Faktem je, že sedáky v Lukasinově autě jsou suprovní :Pohoda:

Re: D3 TDV8

Napsal: 01 dub 2024 22:30
od MadTom
No právě, protože jsi toho na jednu stranu něco najezdil a.na druhou můžeš porovnávat, tak mě to srovnání moc zajímá. Sedačky chápu. A co dál? Tlumiče v lepším stavu a jiné disky/pneu? Víc výkonu/lepší převodovka?

Re: D3 TDV8

Napsal: 02 dub 2024 06:59
od Lukasino
Já mám taky radši D4, proto jsem to chtěl rovnou nacpat do D4 :mrgreen: Ale osobně bych v tom techniku nehledal, mechanicky je motor i převodovka stejná, podvozek také, takže max rozdíl může být u SW který je samozřejmě přehratelný. Naopak Geo má v D3 motor bez DPF a ještě s chipem, oproti mě v serii a s DPF, takže jeho jede podstatně líp.

Za mě ten velký rozdíl dělá spíš vzhled a jakési "cítění", zvenku je to modernější, ale hlavně uvnitř je to auto takové "hodnotnější" nebo jak to nazvat, lepší materiály, atd. Ale jinak když porovnám třeba D3 HSE a D4 HSE, tak ta originální sedadla jsou stejně pohodlná a D4 z prvních ročníků neměla ani o moc větší výbavu než D3, takže ani o té výbavě to není. D4 má už podstatně lepší hlavní display na palubce + možnost couvací kamery, ale to Jirka nacpal do D3 také, takže zase nic :lol:

Celkově si jí moc pěkně vymazlil, blázen teď ještě vyvařoval prahy a podobné věci, Jirkova D3 vypadá super :yes Ale chápu ho, D4 je ještě o drobet lepší, ale je to jen o vzhledu podle mě. Protože podvozek, pružení, motor, převodovka, přídavka, diffy, atd to je vše úplně stejné... A naopak u D4 už je nutnost DPF, pokud to má být legální :cry: On to sice zas takový problém není, ono to funguje bez potíží, ale je to zbytečná restrikce v cestě a žrout výkonu. Je teda fakt, že zase díky DPF je ten motor ještě tišší a možná je ještě D4 o chlup líp odhlučněná (ale to se mi možná taky jen zdá).

Re: D3 TDV8

Napsal: 02 dub 2024 07:05
od MadTom
Pěknej popis rozdílů, děkuji. Jsem to nanesl doma a je tu problém - nemá to ani tyrkysovou metalízu, co si na auta dává Suzuki, ani to není červené. :hmm: Že já jsem se vůbec ptal. :Ja blb:

Re: D3 TDV8

Napsal: 02 dub 2024 09:28
od jareku
MadTom píše: 02 dub 2024 07:05 Pěknej popis rozdílů, děkuji. Jsem to nanesl doma a je tu problém - nemá to ani tyrkysovou metalízu, co si na auta dává Suzuki, ani to není červené. :hmm: Že já jsem se vůbec ptal. :Ja blb:
Barva přeci není problém. Fólie to vyřeší a k tomu ochrání lak :lol:

Re: D3 TDV8

Napsal: 12 dub 2024 09:25
od K0l0mek
Lukasino píše: 02 dub 2024 06:59 Já mám taky radši D4, proto jsem to chtěl rovnou nacpat do D4 :mrgreen: Ale osobně bych v tom techniku nehledal, mechanicky je motor i převodovka stejná, podvozek také, takže max rozdíl může být u SW který je samozřejmě přehratelný. Naopak Geo má v D3 motor bez DPF a ještě s chipem, oproti mě v serii a s DPF, takže jeho jede podstatně líp.

Za mě ten velký rozdíl dělá spíš vzhled a jakési "cítění", zvenku je to modernější, ale hlavně uvnitř je to auto takové "hodnotnější" nebo jak to nazvat, lepší materiály, atd. Ale jinak když porovnám třeba D3 HSE a D4 HSE, tak ta originální sedadla jsou stejně pohodlná a D4 z prvních ročníků neměla ani o moc větší výbavu než D3, takže ani o té výbavě to není. D4 má už podstatně lepší hlavní display na palubce + možnost couvací kamery, ale to Jirka nacpal do D3 také, takže zase nic :lol:

Celkově si jí moc pěkně vymazlil, blázen teď ještě vyvařoval prahy a podobné věci, Jirkova D3 vypadá super :yes Ale chápu ho, D4 je ještě o drobet lepší, ale je to jen o vzhledu podle mě. Protože podvozek, pružení, motor, převodovka, přídavka, diffy, atd to je vše úplně stejné... A naopak u D4 už je nutnost DPF, pokud to má být legální :cry: On to sice zas takový problém není, ono to funguje bez potíží, ale je to zbytečná restrikce v cestě a žrout výkonu. Je teda fakt, že zase díky DPF je ten motor ještě tišší a možná je ještě D4 o chlup líp odhlučněná (ale to se mi možná taky jen zdá).
Z mojí zkušenosti tam je ještě jeden podstatný rozdíl, který málokdo zmíní a to o hodně lepší elektronika systémů spolupracujících s 4x4. Ty systémy jsou modernější a fungují daleko lépe na D4. :)

Re: D3 TDV8

Napsal: 22 kvě 2024 13:48
od DiscoDrak
Nejezdil jsem nikdy D3, ale měl jsme D4 pět let a tehdy jsem přecházel z D2 na D4 i kvůli tomu, že psali, že na D3 podvozku je až příliš moc čidel, které pak můžou dělat problém a u D4 se snažili o zjednodušení a vylepšení všech el.komponent - a to i co do počtu čidel a pod. Nikdy jsem to dále nezkoumal a nepočítal čidla ale pamatuju, že v tom článku to bylo vyjmenované, ve smyslu, že na každém jednom kole ubylo tolik a tolik čidel a pod. aby podpořili spolehlivost. Tedy i tady by mohl být rozdíl? Pokud někdo ví více, tak nahoďte...

A jinak sorry za plevel - nicméně hezké téma..

Re: D3 TDV8

Napsal: 22 kvě 2024 17:23
od Lukasino
D4 má elektroniku trochu jinou, ale počet prvků atd je podle mne stejný. Na podvozku určitě. Má například jiný typ hlavních konektorů, to ano. Ale podle mě nic zásadního

Re: D3 TDV8

Napsal: 23 kvě 2024 07:00
od MadTom
Jestli dali jiné konektory, tak to nemusí být nepodstatná změna, jenom kvůli ceně a jednoduchosti výroby, ale i kvůli dlouhodobé spolehlivosti - on není konektor jako konektor. Na druhou stranu, moje zkušenost s vodotěsnými konektory je ta, že do vodotěsného konektoru se voda dostane, ale už zůstane uvnitř. Kromě konektorů mě napadá, jestli nevylepšili i kabelové svazky z pohledu mechanické odolnosti - aby se neprodíraly a/nebo nelámaly. Na to občas stačí jenom drobná změna.

Re: D3 TDV8

Napsal: 23 kvě 2024 12:40
od habakuk
MadTom píše:Jestli dali jiné konektory, tak to nemusí být nepodstatná změna, jenom kvůli ceně a jednoduchosti výroby, ale i kvůli dlouhodobé spolehlivosti - on není konektor jako konektor. Na druhou stranu, moje zkušenost s vodotěsnými konektory je ta, že do vodotěsného konektoru se voda dostane, ale už zůstane uvnitř. Kromě konektorů mě napadá, jestli nevylepšili i kabelové svazky z pohledu mechanické odolnosti - aby se neprodíraly a/nebo nelámaly. Na to občas stačí jenom drobná změna.
No vzhledem k situaci v automotive to také může být zlepšení k horšímu :-)