Stránka 1 z 3

Defender 110 - dva akumulatory

Napsal: 23 zář 2008 20:41
od Dusan
Zdravim kolegove, mel bych dotaz ke zkusenejsim defikarum. Vzhledem k tomu, ze se mi historicky osvedcuje mit dva akumulatory, premyslim o tom i u defa (mam to otestovane, je to lepsi kvulima navijaku, u defa uvazuju casem i o nejakym webastu, tak i kvuli tomu). Tak jsem se chtel zpetat, ma tuto vychytavku nekdo z vas? kam mate vrazeny ten druhy? Pouzivate nejake oddelovaci rele? Pokud ma nekdo foto a podeli se, budu vdecny. Dekuju vam moc za pripadnou pomoc, radu, nazor.

Napsal: 23 zář 2008 21:35
od Honza_offroad
Ja pouzivam k dobijeni/ vybijeni druheho akumulatoru tohle: http://www.nationalluna.com/intelsol.htm rele. Rele sepne, kdyz napeti
v siti stoupne nad 13.1V na 5 min tzn. kdyz jde motor sepne obe baterie a ta druha se tim nabiji. Pokud napeti klesne na 12.7V opet je rozpoji
a prestane vybijet druhy akumulator.

Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji.... :wink:

Napsal: 23 zář 2008 22:16
od Dusan
To zni zajimave, a kam jsi vrazil ten druhy aku?

Napsal: 23 zář 2008 22:22
od Honza_offroad
ja to resil na jinym aute... ale u defika... co treba pod sedacku spolujezdce :?: a nebo dve/tri pod sedacku ridice :lol:

Napsal: 23 zář 2008 22:28
od Dusan
Pekna elektrarna... nu, to uz tam muzu vrazit rovnou malou centralu :-D, pekna fotka.

Napsal: 24 zář 2008 07:40
od Kangaroo
Jde i dát druhou do kaslíku pod spolujezcem (TD5), ale musíš kaslík trochu zvětšit do hloubky. Je tak dobře rozložená váha a vejdou se tam 75Ah ový optimy. fotky viz: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ght=#27781

Ty tráty jsem už uklidil. :lol:

Napsal: 27 zář 2008 20:07
od low
nic jsem neupravoval a mam dve v kastzliku pod moji sedaxkou, 2x105Ah, jedna se uplne odpoji relatkem po vypnuti klicku

Napsal: 28 zář 2008 18:12
od kudrnac
řešil jsme to co nejednodušeji, paralérně dvě co největší baterie, které se jsem napral pod řidiče. Výrobní čísla po sobě jdoucí koupené v jeden den a už to mám přes rok jediný záporný výsledek shořel motor na mém ramseyji, příliš mnoho amper. Není to asi správné řešení ale je to jednoduché bez elektroniky.

Napsal: 28 zář 2008 20:33
od KRANG
Já jsem taky zvažoval různý varianty zapojení baterií a nakonec jsme to vyřešili montáží druhého alternátoru. Mám tedy dva oddělené okruhy. První je klasická baterie, která poskytuje elektřinu pro provoz auta samotného a je nabíjená původním alternátorem. Druhý okruh je ten přídavný alternátor, který nabíjí gelovou baterii a na tu jsou pak napojena přídavná světla, lednice, naviják (bude) měnič apod. V minulosti se mi stalo, že mi odešel po pěti tisících km alternátor (Britpart), takže si myslim, že je dobrý mít dva. Na spotřebě to znát neni, naloženej defík jezdí dálnice pořád za těch svejch devět na sto. Pod sedačkou řidiče mám druhou nádrž, takže původní baterka putovala do motorového prostoru a ta druhá je umístěná u bufíku za přepážkou. Veškeré úpravy provedeny šikovnými chlapci z Offroad Wreck Rescue B )
http://www.offroadwreckrescue.estranky. ... a-defendru

Napsal: 29 zář 2008 05:49
od Dusan
Diky, nad timhle jsem taky premyslel. Dokonce nekde jsem tu cetl, ze snad vojenske verze maj take dva altiky. Treba na to bude i nejaky kit, ktery by se dal nekde sehnat. :-)

Napsal: 29 zář 2008 10:06
od Sláma Karel
Dva altíky nejsou žádný problém. A pokud máš 300tdi tak už vůbec ne. Dáš ho na místo kde by mohla být klima. Já mám v Mammuťátku taky dva a dva elektrické okruhy. Jeden 12V a druhý na navijáky 24V. A funguje to bez problémů. K

Napsal: 07 říj 2008 02:16
od Dusan
Hosi a nemate nejaky odkaz na koupi toho relatka? nejak se mi to nepovedlo najit, bo neznam presny nazev toho udelatka. Diky za trpelivost.

Napsal: 14 říj 2008 13:45
od Honza_offroad
Ja to kupoval na nejakym veletrhu od tyhle firmy:
http://trekk4x4adventure.com

odkaz na eshop:
http://trekk4x4adventure.com/shop/produ ... ts_id=9987

H.

Napsal: 14 říj 2008 13:58
od low
jen mam takovej pocit,ze pokud budes pres tuto hracku navijakovat, tak hodne brzo shori

Napsal: 14 říj 2008 14:00
od Honza_offroad
Honza_offroad píše:
Ja jsem jeste pridal rucni 300A spinac, kterym spojuju akumulatory pri "navijakovani" a rucni odpojovac spojovaciho rele, ktery pouzivam, kdyz auto delsi dobu stoji.... :wink:
:wink:

Napsal: 14 říj 2008 14:04
od low
sorry, sem na mobilu a cetl jsem jen posledni dve reakce. Pak je to v poradku :) ja tam mam obyc rele 100A za asi 260kc a musim este doplnit ten odpojovac

Napsal: 14 říj 2008 15:25
od Honza_offroad
Ja pouzivam tenhle: http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=9432020

sice k nemu musi byt pristup, ake zase zadny draty navic... :twisted:

H.

Napsal: 14 říj 2008 16:12
od low
jo o mam ten samej jako odpojovac navijaku a jeste jednou ho pridam jakozto preklenovani toho spinaciho rele v pripade navijakovani.

Napsal: 14 říj 2008 18:32
od Dusan
Taky bych to videl na rucni odpojovac mezi baterie a tu druhou poustet jen pri navijakovani a jizde, pri stani to v klidu odpojovat a melo by to byt ok. Aby z toho nebyla elektrarna. :-)

Napsal: 14 říj 2008 18:58
od low
ja jsem od tohoto plne manualniho reseni upustil, bo vim, ze su debil a urcite bych zapominal tu startovaci odpojovat a tedy bych nemusel mit tu 100% jistotu, ze vzdy zustane jedna nazivu. Proto tam mam to automaticke rele. Ta tak.