Stránka 3 z 7

Re: Discovery II traction control

Napsal: 30 kvě 2009 23:11
od PavelU
Jak dáš lepší gumy než ty zimáky co tam máš, nebudeš zadní špéru potřebovat, pokud nezačneš jezdit větší extrémy.

Pak je to na zvážení co dál, uzávěra nebo naviják, ale to je nadlouho a je toho plné fórum.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 31 kvě 2009 08:51
od Stavros
spera, gumy, navijak dle meho na poslednim miste. A taky hlavne s tim umej jezdit, kdo videl, jak s rangem lita elliot, tak je jasny, ze i bez sper se da jezdit opradu uzasne.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 31 kvě 2009 09:38
od RudaK
Stavros píše:spera, gumy, navijak dle meho na poslednim miste. A taky hlavne s tim umej jezdit, kdo videl, jak s rangem lita elliot, tak je jasny, ze i bez sper se da jezdit opradu uzasne.


Dovolil bych si oponovat :D Elliot právě nejezdí,ale " LÍTÁ " no spíš to všechno prostřeluje :lol: . Na to už musíš být řádný střelec......Ale komu čest,tomu čest - umí :hmm:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 31 kvě 2009 09:56
od PavelU
Ti koyotáři to mají zase všechno naopak. :mrgreen:

Proč první uzávěry a naviják až naposled. :?: :?: :?:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 31 kvě 2009 10:00
od RudaK
PavelU píše:Ti koyotáři to mají zase všechno naopak. :mrgreen:

Proč první uzávěry a naviják až naposled. :?: :?: :?:


Proto že špéry maj už v základu..... :P no a když něco domontovat,tak akorát pevnostní nárazník,prahy a naviják nakonec.A už tam nejde nic domontovat. :roll: Možná jiná barva :lol:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 31 kvě 2009 21:08
od Acon
PavelU píše:Jak dáš lepší gumy než ty zimáky co tam máš, nebudeš zadní špéru potřebovat, pokud nezačneš jezdit větší extrémy.

Pak je to na zvážení co dál, uzávěra nebo naviják, ale to je nadlouho a je toho plné fórum.
S gumami to mám vyjasnené. Leto dojazdím na letných, ktoré mám aktuálne obuté (boli k autu cca 70%né tak je to škoda vyhadzovať) a pred zimou obúvam BFG AT len ešte nemám ujasnený rozmer. Najprv to dvihnem o cca 2" a potom asi 255/??R16. Obávam sa, že vyšší profil ako 65 tam nedám. V TP mám 235/75R16, importér mi dá doklad o homologovaných alternatívach, kde je najviac 255/65 a po skúsenosti jedného kamoša s MB G ktorý dostal 300 éčok za neschválený rozmer si na vyšší profil asi netrúfnem.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 31 kvě 2009 21:19
od PavelU
Pokud zůstaneš na standarním rozměru gum je blbost to auto zvedat, nic tím nezískáš a ještě to auto bude vypadat blbě. :wink:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 09:04
od Acon
ak zostanem pri 255/65 tak to blbo vyzerať nebude. Pozrel som sa na to keď som nafúkol mechy a to je +5cm. Pomôže mi to hlavne kvôli ťažnému. Je nízko a v teréne občas pooriem terén. Ak dám podložky pod mechy (5cm) + v teréne dofúknem mechy, tak mám + 10 a to mi vyrieši problém. Načas :wink: pretože sa púšťam do stále nezjazdnejších oblastí. Doteraz som na to mal Nivu, ale .....
Ale spýtam sa: pri lifte + 4-5cm aký rozmer by bol optimálny? Bez rezania lemov a pod.
takto to vyzerá s 235/75R16 bez liftu ak sú nafúknuté mechy, čo je + 5cm, po lifte to bude tak stále a v teréne získam +5 na mechoch. Ťažné splýva s pozadím, ale je vidieť, že aj s nafúknutými mechmi je spodok nižšie ako stred difu. Pri std výške je tá konzola na úrovnu spodku diferenciálu.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 10:35
od Acon
tu je vidieť to ťažné

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 11:35
od PavelU
Vím co píšu, mám DII o 5cm výš a kola 265/75R16. Když jedu na STK dávám 255/65R16 a auto vypadá tak nějak divně no prostě se na něj nedá dívat. Ale každý má jiný vkus takže jiný může být spokojený.

Tím, že dáš 2" lift tak něco málo získáš na nájezdových úhlech, to je pravda, ale diferáky a nápravy zůstanou stále ve stejné výšce. Auto bude na silnici víc nestabilní a větší spotřeba, ale to si musí zvážit každý sám. Navíc zadek u DII s tažným bude vždy orat v zemi, je to prostě DII. :wink:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 12:05
od Acon
Zlepšia sa jazdné vlastnosti pri lifte napr. tým rozmerom 265/75 alebo 255/85? Alebo sa to pneu nevyrieši, horšie vlastnosti sú jednoducho daň za lift?

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 12:18
od karel
Montáž 2" liftových sad se dělá za účelem toho,aby jsi dostal na auto větší gumy.Ty pak mnohem lépe zvládají terénní nerovnosti a tím se zvýší průchodnost v terénu při nepatrném zhoršení jízdních vlastností po silnici.Takže je otázkou priorit co od auta očekáváš a k čemu ho chceš primárně používat, Pro denní ježdění bych nešel do víc jak 31" tedy 245/75/16 zvláště pokud máš automat.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 13:12
od Acon
karel píše:Montáž 2" liftových sad se dělá za účelem toho,aby jsi dostal na auto větší gumy.Ty pak mnohem lépe zvládají terénní nerovnosti a tím se zvýší průchodnost v terénu při nepatrném zhoršení jízdních vlastností po silnici.Takže je otázkou priorit co od auta očekáváš a k čemu ho chceš primárně používat, Pro denní ježdění bych nešel do víc jak 31" tedy 245/75/16 zvláště pokud máš automat.

účel liftu mi je jasný. Potrebujem zvýšiť prechodnosť v teréne, no nie za účelom vyhladávania hraničných možností auta. Auto som kupoval čiste z praktických dôvodov, čo je chalupa na samote bez prístupovej cesty, potreba na chalupu dotiahnuť cca 1,5t príves a samozrejme, dopraviť rodinu na chalupu s istou dávkou pohodlia (predsa len je to 130km). Na chalupu jazdíme tak 30x do roka, z toho predpokladám tak 10x s prívesom. Potom sú tu ešte ďalšie výjazdy mimo cestu súvisiace s chovom polovníckych psov. Extrémne ťažký terén nevyhladávam, no nechcem sa zbytočne obmedzovať ak nemusím. Od offu neočakávam brilantné prejazdy zákrut ani 0-100 za 5s. Chápem obmedzenia DIIjky, no srdce sa rozhodlo pre túto značku a rád by som vylepšil vylepšiteľné. Preto moje otázky na tému mierneho zdvihnutia a pneu AT. Hlavne potrebujem dostať ťažné aspoň o 4-5cm vyššie.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 14:11
od DanoDEF
Acon píše:Hlavne potrebujem dostať ťažné aspoň o 4-5cm vyššie.
... hlavne skus pozriet ine typy taznych mozno ti pomozu viac ako lift. Lebo to co je na obrazku je jedno z najhorsich co sa "orby" tyka.

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 15:45
od PavelU
Acon píše:Zlepšia sa jazdné vlastnosti pri lifte napr. tým rozmerom 265/75 alebo 255/85? Alebo sa to pneu nevyrieši, horšie vlastnosti sú jednoducho daň za lift?
Ještě se zhorší, protože jsou vyšší a auto je více ukolíbané. Lift způsobuje zase, že máš výše těžiště a tím pádem méně stabilní na silnici.

Abych jenom nestrašil, DII jak jsem psal mám zvedlou a 32" kola a jezdím s ní každý den, dá se to. :wink:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 15:51
od PavelU
DanoDEF píše:
Acon píše:Hlavne potrebujem dostať ťažné aspoň o 4-5cm vyššie.
... hlavne skus pozriet ine typy taznych mozno ti pomozu viac ako lift. Lebo to co je na obrazku je jedno z najhorsich co sa "orby" tyka.
Jak píše Dano, změnou tažného možná vyřešíš vše co tě trápí anebo limituje. :wink:

Podívej se tady, jsou tam dva druhy tažného, do terénu se dá demontovat a když táhneš vlek dáš plotnu s tažnou koulí. :wink:

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=6782

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 18:30
od DjALF
DanoDEF píše:
Acon píše:Hlavne potrebujem dostať ťažné aspoň o 4-5cm vyššie.
... hlavne skus pozriet ine typy taznych mozno ti pomozu viac ako lift. Lebo to co je na obrazku je jedno z najhorsich co sa "orby" tyka.

Dano mi vzal slova.Presne tohle jsem ti chtel rict.Myslim,ze je dost taznych,ktery by tvuj problem vyresily a byl bys mnohem mensi orac a je to jednodusi reseni nez uprava podvozku:D

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 20:41
od Acon
je fakt, že to ťažné je skvelé na hlbokú orbu, na druhej strane mám 3 prívesy (2 valníky 750 a 1500kg + prepravník na traktor s príslušenstvom), každý s inou výškou oja a tak je to nastavenie gule viac menej pravidelne využívané. Vlastne ak počítam aj s jednou starou rárohou na drevo do lesa, tak ich mám 4 ale ten posledný môžem ťahať aj na reťazi. Ale ťažné samozrejme nie je jediný a hlavný dôvod.
DanoDEF píše: Abych jenom nestrašil, DII jak jsem psal mám zvedlou a 32" kola a jezdím s ní každý den, dá se to. :wink:

No, to som potreboval vedieť. Ja viem a počítam s tým, že off má isté obmedzenia na ceste a som zatiaľ skôr príjemne prekvapený, čakal som oveľa horšie jazdné vlastnosti. Navyše na nej nejazdím každý deň, mám ešte firemnú Ochcávku :roll:

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 21:31
od mello
cau Acon,

zajtra si idem po moju discu do servisu po lifte, mam 2004, dopredu som dal OME o 5 cm od serie vyssie do zadu som dal pod mechy, 5 cm podlozky, dostane 265/75 R16 ATR Pirelli, skusenosti napisem na konci tyzdna, ale malo by to fungovat, kamos tak jazdi 6 rokov a pochvaluje si, okrem toho som cipol a je to krasne citit, disco zabera pekne od spodu bez turbo efektu, a to je asi aj vhodne pokial chces obut vacsie kola...

Re: Discovery II traction control

Napsal: 01 čer 2009 21:42
od PavelU
Pokud dáš větší kola je vhodnější změna převodů v diferenciálech na 3,9 u 32" pneumatik :wink: