Stránka 1 z 3

Cukání motoru

Napsal: 17 pro 2008 15:39
od mikihran
Další problémek na světě.Sednu do auta chci nastartovat,točí to jak o život a nic,zkusím podruhé,potřetí nic.Chvíli se zauvažuju,vzpomenu si na podobný problém ,který jsem měl po výměně palivového filtru u mechoša a ten přišel otočil klíčkem,4xzmáčkl pedál zasičelo to,prý odvzdušnil,"nějaká finta,nevím?" ,ale naskočil,udělal jsem to samý,protože to vypadalo podobně,myslím danou situaci a hle naskočil na ťuk,nevím jestli náhoda,nebo to fakt funguje?Neví někdo co je to za fígl?Ale to nebylo vše po pár kilometrech cukl motor,spolu s ním se rosvítila žlutá kontrolka čerpadla,myslel jsem ,že vzduch,nebo smítko,ale vklidu jedu dál po dalších pěti kilákách to samy,ale cukalo to ,už tak 3-4 sekundy,problikávala zas žlutá kontrolka a cukání přecházelo pomalu k úplnému zdechnutí,ale opět to přestalo,dojel jsem s modlením domů a přemýšlím co s tím.motor Td5 r.v.2005,najeto 50tis.před 500km měněny filtry,nafta v nádrži samo jé!Jel jsem sice po lesní cestě,ale to by neměl být problém.Je to obvyklé?Nemám to řešit?Nebo je chybička jinde.Mám trochu strach,ať nezůstanu někde uprostřed křižovatky :roll:

Napsal: 17 pro 2008 16:14
od Honza_offroad
To s tim pedalem je opravdu "funkce" na odvzdusneni privodu paliva. Zrovna minulej tejden mi prdla naftova hadice u motoru, tak jsem to resil.

1. postup je nasledovnej:

1. Vypnout klicek na 15 vterin
2. nechat klicek v II. poloze 3 minuty - tim se vsechen vzuch dostane do hlavy
3. zmacnkout plyn pedal na podlahu
4. drzet zmacnkutej pedal a zacit startovat
5. jak stoupnout otacky nad 600, pustit pedal a klicek

nebo 2.

1. Klicek do druhy polohy
2. 4 x uplne seslapnout a pustit plynovej pedal, pak se spusti odvzdusneni systemu.
3. nechat tri minuty (kontrolka motoru by mela blikat)
4. nastartovat

nevim, co je lepsi, u mne fungovalo oboje...


Podle toho, co pises, bych rek, ze to je pumpa... ale nekdo uz to tady urcite resil, tak poradi. ;-)

Kdyz se podivas na motor od spolujezdce, u posledniho valce je privod nafty a na nem je cidlo teploty . kdyz ho vyndas, da se tam nasroubovat merak. Melo by tam byt kolem 4 ATM. Pokud je tam min, nebo kolisa tak :cry:

;-)

H.

Napsal: 17 pro 2008 16:39
od mikihran
Možná blbá připomínka,ale dá se dál jezdit,nebo hned řešit?

Napsal: 17 pro 2008 16:46
od Honza_offroad
pokud je to pumpa, tak te to muze nekde nechat, az zdechne uplne...
ale nenech se vystrasit... :lol:

Napsal: 17 pro 2008 16:55
od mikihran
Pumpa,teď přemýšlím,máš na mysli čerpadlo,nebo nějaký regulátor či něco podobného u motoru?

Napsal: 17 pro 2008 17:05
od Honza_offroad
TD5tka ma cerpadlo jen v nadrzi a to tlaci naftu az ke vtrikum, teda pres regulator.

Napsal: 17 pro 2008 17:21
od mikihran
Takže čerpadýlko?To mám radost :cry: A pokud jsem správně četl,tak lze odskoušet jen změřením jeho tlaku a jeho pravidelnistí.I když má nalítáno jen 50tis a nikdy bez nafty nejelo?A co nějaký špatný el.kontakt někde.Myslím při naskočení v terénu,že by se pohl.No pokud odejde po 50tis,tak by se asi vyplatil vyřezat otvor v podlaze,jak to tu někdo popisoval.Nenapadá někoho něco jiného,Jo a ta žlutá kontrolka čerpadla,když problikla,to znamenalo,že v ten moment nešlo vůbec,proto cukl motor,nebo značilo,že tlačí,ale malým tlakem,který nestačí?

Napsal: 17 pro 2008 17:47
od Honza_offroad
s tou kontrolkou ti neporadim. Ohledne te diry v podlaze - > zrovna ted resim vymenu cerpadla a budu davat cerpadlo ven na ram.
Budu tam davat tohle:
http://nakatanenga-tours.de/shop/articl ... 2520TD5%26

je tam snadno vymenitelnej predfiltr a taky pak nemusis resit problem chlazeni cerpadla.
H.

Napsal: 17 pro 2008 18:04
od mikihran
No koukal jsem na to ,akorát ta cena,za ty prachy jsou dvě klasické v e-shopu.Ale přemýším,to staré tam musíš nechat,nebo je k tomu německému,nějaký zaslepovací kus na nádrž a vede jen hadička na naftu a vzduch?

Napsal: 17 pro 2008 20:27
od eliott
No něco by taky napověděla diagnostika...

Napsal: 17 pro 2008 23:07
od Honza_offroad
jak rika eliott, zkus diagnostiku, pokud mas moznost... nejsem si 100% jistej, ale myslim, ze TD5tka nema nikde snimani tlaku paliva.

Kdyz davas to "venkovni" cerpadlo, tak musis stejne vyndat nadrz a vymontovat to stare... Hlavni vyohou je dobra pristupnost a taky ten predfiltr.

Kdyz si vzpomenu, co mi po Maroku loni zbylo v nadrzi, tak si nedovedu predstavit, co by na to rikalo to TD5tkovy cerpadlo... :wink:

H.

Napsal: 17 pro 2008 23:10
od Land Jirka
Honza_offroad píše:nejsem si 100% jistej, ale myslim, ze TD5tka nema nikde snimani tlaku paliva.
H.
Něco to čerpadlo vypnout musí když se při natlakování soustavy vypne

Napsal: 17 pro 2008 23:12
od eliott
Tam bude časový interval, jako u L-Jetronic

Napsal: 17 pro 2008 23:14
od Land Jirka
a jak pozná, že má zase natlakovat ?

Napsal: 17 pro 2008 23:18
od eliott
Za běhu motoru běží pořád, natlakuje po zapnutí klíčku, jakmile začne snímač otáček dávat impulzy, běží trvale.

Napsal: 17 pro 2008 23:29
od Land Jirka
tak to potom jo :idea:

Napsal: 18 pro 2008 08:58
od Stavros
nechci chytracit, ale neprisava ti to treba vzduch kolem naftovyho filtru, mohl se tam spatne nasroubovat, blbe dotahnout. To cerpadlo to podle me nedela, to bys na prvni polohu slysel, jestli piska nebo bezi nepravidelne. Podle me to ma spojitost s tou vymenou. Nekape ti nekde nafta? Je to urcite zavzdusneny, dotahni ten filtr, muze tam byt jenom strzena guma. Normalne ho vysroubuj, ocisti s dej zpet. Pres prvni polohu klicku to nech treba trikrat po pul minute natahnout naftu a nastartuj. Kdyby se to hadalo, tak to nevadi.

Napsal: 18 pro 2008 10:45
od eliott
čerpadlo je před filtrem :idea:

Napsal: 18 pro 2008 11:12
od DanoDEF
eliott píše:Za běhu motoru běží pořád, natlakuje po zapnutí klíčku, jakmile začne snímač otáček dávat impulzy, běží trvale.
... si si isty ???

Napsal: 18 pro 2008 11:16
od MOPADŽI
Honza_offroad píše:jak rika eliott, zkus diagnostiku, pokud mas moznost... nejsem si 100% jistej, ale myslim, ze TD5tka nema nikde snimani tlaku paliva.

Kdyz davas to "venkovni" cerpadlo, tak musis stejne vyndat nadrz a vymontovat to stare... Hlavni vyohou je dobra pristupnost a taky ten predfiltr.

Kdyz si vzpomenu, co mi po Maroku loni zbylo v nadrzi, tak si nedovedu predstavit, co by na to rikalo to TD5tkovy cerpadlo... :wink:

H.
Honzo, prosím tě, dej sem potom fotky, jak jsi to řešil - zaslepení nádže po stávajícím čerpadlu, montáž nového - kam jsi ho dal, propojení hadicemi a trochu to popiš. Děkuji. Samozřejmě, že vím, že to nebudeš montovat zítra, takže až to bude aktuelní :wink: