Stránka 1 z 3

Zima a jekot palivoveho cerpadla

Napsal: 06 led 2009 09:27
od Dusan
Zdravim vas kolegove , mam dotaz. Dnes v -14 jsem nastartoval - bez problemu. Ale cca deset minut ukrutne jeci (vysokej jecivej ton) podavaci cerpadlo. Desnej jekot rvouci usi. Postupne slabne a cca po 10 min vymizi. Tohle uz jsem pozoroval minly tyden v Krusnych horach, kde bylo cca taky pres -10. Do -5 no problem. Co to , cim to? Je to normalni? Na co se mam pripravit. Jsem lehce nervozni.

Re: Zima a jekot palivoveho cerpadla

Napsal: 06 led 2009 23:05
od Luboš M.
Dusan píše:Zdravim vas kolegove , mam dotaz. Dnes v -14 jsem nastartoval - bez problemu. Ale cca deset minut ukrutne jeci (vysokej jecivej ton) podavaci cerpadlo. Desnej jekot rvouci usi. Postupne slabne a cca po 10 min vymizi. Tohle uz jsem pozoroval minly tyden v Krusnych horach, kde bylo cca taky pres -10. Do -5 no problem. Co to , cim to? Je to normalni? Na co se mam pripravit. Jsem lehce nervozni.
Dušane napadá mi jen, jestli to nemáš zavzdušněný (filtr). Nevím zda je to možný aby to dělalo takové zvuky ale jedna možnost to asi bude. Další možnost bude ucpaný paliv. filtr a konečně další záležitost je čerpadlo těsně před smrtí :cry:

Napsal: 07 led 2009 01:40
od Tomáš K
Zdravím, mám naprosto stejný poznatek s pískáním čerpadla. Předpokládám, že mluvíme o TD5. Taky mě to dost vyděsilo. Přestalo to pískat asi po 10 - 15 minutách, zajímavé je, že se tón ještě zvýšil po nastarování motoru. Naftu to dává, motor jde normálně bez vynechávání. Šahal jsem na trubky u filtru, žádný pulzy nejsou znát. Na zavzdušněný filtr se mi to nezdá. Napadla mě voda v naftě, která by v čerpadle zmrzla a přicpala ho. Nebo zhoustlá nafta, já si totiž nejsem jistý jestli jsem tam dal při dolévání z kanystru přísadu proti rosolovatění. Pokud ta vůbec k něčemu je. Odpoledne jsem měl defa v teplé garáži a po nastartování čerpadlo vrnělo jako obvykle, žádný pískání. Předtím jsem dolil naftu a přidal aditivum s anti gelem. Teď už mám auto zase venku na mrazu, tak se uvidí ráno.

Napsal: 07 led 2009 09:37
od Dusan
Tomasi, dela mi to presne jak popisujes. Bohuzel teplou garaz ted nemam pri ruce. A tyden asi tak mit nebudu, ale adjetivum odpoledne dam. Uvidime.

Napsal: 07 led 2009 09:39
od Dusan
Jo naftu mam od OMV. LEju do plny. Tak nevim.

Napsal: 07 led 2009 09:51
od Luboš M.
Dusan píše:Jo naftu mam od OMV. LEju do plny. Tak nevim.
Aditivum bych asi nedával, už tak je ta nafta suchá jak blázen,ale přilejvám při každém tankování 1dl oleje. Jaký koliv, jen ná vyjetej!!!!! Nám klid a u žádného auta mi nikdy nafta nezamrzla a to netankuju nikde u renomovaných benzínek. Nevím zda je to dobře třeba pro bufíka ale rada byla od kluka co dělá čerpadla a je prý jedno jestli je to Common Rail nebo jiné.

Napsal: 07 led 2009 10:04
od Dusan
olejicek prilevam :-)

Napsal: 07 led 2009 10:43
od maky
s tym olejcekom to mozem potvrdit s deckom na plnu nadrz asi nic nepokazime a davaju aj petrolej proti zozelatinoveniu len neviem ci je to dobre aj u td5 inak na zaciatku zimi sme tam vliali nieco od valvoline co cisti system a odpudzuje vodu

Napsal: 07 led 2009 11:29
od Tomáš K
Tak u mě dobrý, v noci bylo -8 a žádný pískání. Otázka je, kde byla chyba? Jestli pomohlo aditivum nebo teplá garáž? Souhlasím s vámi oběma, že přidávat olej je pro čerpadlo dobrý. Radil mi to už servisák ke kterýmu jezdím na výměny olejů. TD5 to prý zblajzne v pohodě. Tak ho taky začnu přidávat. Zatím nebyl důvod, čerpadlo nebylo hlučný. Občas jsem dal jen aditiv na vyčištění vstřiků. Stejně tak dělám i druhého auta a tam se žádné pískání neobjevilo.
Uvažuju , že bych na jaře vyčistill nádrž, ale má vůbëc nějakej vypoušták? V manuálu jsem nic nenašel.
Ještě mám jeden poznatek, když zapnu bufik , tak se od čerpadla ozývá takové cvakání jako když spíná relé. Usuzuju, že když je do bufíku potřeba málo paliva, tak čerpadlo nemusí běžet naplno a tak je v něm něco co dává pulzy a tlačí naftu do bufíku. A to je to cvakání. Vysvětlíte mi někdo jak to funguje ?

Napsal: 07 led 2009 11:31
od RudaK
Dusan píše:olejicek prilevam :-)



Tak takové info ke mě ještě nedorazilo.Že VW doporučuje dávat do nafty v zimě benzin sem čet,ale olej? A jaké? Motorový ,převodový nebo hydraulický.Nebo to je jedno.Pochopil sem dobře " 1dl na 70 litrů ".Kua člověk se furt učí. :wink:

Napsal: 07 led 2009 11:56
od Hitman
benzin do nafty je známá věc , ted ho mam v nadrži též, s tím olejem , skoušel sem hydraulickej olej asi tak 2 l do nádrže a řekl bych že se s tou naftou moc nepromíchal páč sem to přošláp a lítal za mnou černej kouř jak za tatrou pak se vypálil a byl klid, skusim tam šoupnout rostlinej a uvidíme :lol:

Napsal: 07 led 2009 12:03
od Tomáš K
Asi nejlépe motorový, u převodovýho bych se bál, že bude při spalování zasírat motor.
Není 1 dcl oleje málo na plnou bandu ? Aditivum se dává dle výrobce 2,5 dcl na 40 - 50 litrů.

Napsal: 07 led 2009 12:04
od kubasaki
Myslím že nejvhodnější olej by byl do dvoutaktního motoru do benzínu protože je upravenej na to aby mazal a přitom shořel a nedělal karbonový úsady. :) nemyslím M2T :)

Napsal: 07 led 2009 12:43
od brudr
ja slisel ze by se do nafty melo prilejt trochu benzinu v zime,ale vo voleji taky slisim poprvni :roll: ja sem tam teda nedal nic a zatim us druhou zimu f poho.

Napsal: 07 led 2009 13:19
od Hunter
Nevim, proc nedavat aditiva, ty naopak tu naftu krom jineho i trochu primaznou, takze tak sucha jiz neni. Naopak benzin hoodne malo maze, takze tu situaci se suchou naftou jenom zhorsi. A nafta uz tak sucha neni, od te doby, co se pridava BIO sracka. Ta paradoxne tomu mazani pomaha. Jinak docela obsahla debata o prilepsovani nafty olejem je tady:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=1903
Ja osobne bych tam radeji dal tovarni aditivum nez olej. Nerikam u starych (konstrukcne) motoru, ale u novych CR bych to neriskoval.

Napsal: 07 led 2009 19:45
od Dusan
No zacinam se trochu smirovat s tim, ze mam to cerpadlo na odchodu. minimalne tomu nemuzu uz asi 100% verit. Chci se zeptat, nedela to cerpadlo nahodou Bosh? Na Bosch mam docela dobrej zdroj. Ze bych to vzal primo od Bosch.

Napsal: 07 led 2009 20:00
od Eddef
Ja osobne som počul jačať čerpadlo na Td5 ked som menil palivov? filter ale keď sa to odvzdu?nilo bol pokoj.

S t?m benz?nom by som to neriskoval, trpia hlavne čerpadl? a vstrekovače, benz?n je such?.

Adit?v? len zlep?uj? mastnotu nafty, zni?uj? vločkovateľnosť nafty, zabraňuj? korodovaniu palivov?ho syst?mu, zlep?uj? cet?nov? č?slo atď. pre Td5 a common rail to plat? určite. Ja pou??vam celoročne.

Tie bio-produkty v nafte s?ce zlep?uj? mastnotu nafty, ale zas zvy?uj? obsah vody, čo tie nie je moc ?ťastn?.

Olej nie je ?patn?, ale tie sadze a karbonovanie.

Ak chcete pom?cť nafte bez adit?v, hlavne zn??iť bod tuhnutia nafty, treba mie?ať petrolej, podľa vojensk?ch noriem, m?ze ?sť a? 40 percent petroleja.

K t?m adit?vam, nie s? adid?va ako adit?va :
http://www.petrol.cz/download/Test_aditiv.pdf

Napsal: 07 led 2009 20:20
od DanoDEF
Tomáš K píše:
Ještě mám jeden poznatek, když zapnu bufik , tak se od čerpadla ozývá takové cvakání jako když spíná relé.
... cerpadlo od bufiku je elektromagneticke takze tie pulzy su OK podla toho kolko nafty bufik potrebuje tak rychlo "cvaka". To, ze ho pocujes je znamenie, ze ho nemas dobre uchytene resp odhlucnene no na druhej strane je to indikacia, ze funguje.

Napsal: 07 led 2009 20:22
od DanoDEF
... moj poznatok vonku -14 Defik na prve pretocenie nastartuje... ziadny divny zvuk cerpadla. ( Parkuje jen vonku )

... ak nieco do nafty tak aditivum myslim do TD5, do Tdi aj fritovaci olej... :D

Napsal: 08 led 2009 18:28
od Tomáš K
Děkuji za vysvětlení. Už je mi to jasné. Ptal jsem se, protože pod autem ze strany od filtru není nic vidět, co by cvakalo.